--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Drgania przy wyłączeniu zapłonu

ODPOWIEDZ
Crashnerg

Drgania przy wyłączeniu zapłonu

Post autor: Crashnerg » 26 lut 2018, o 21:20

Cześć,

Dziś podczas trasy zauważyłem dość dziwne zjawisko pracy silnika.

Insignia / 2.0CDTI / 118kW / 113687km / 2012r.

Rano (-13') odpaliłem autko, przez chwilę usłyszałem metaliczne dzwonienie słyszalne spod drzwi kierowcy, trwało może 6 sek. i przestało. Z odpaleniem auta nie było problemu, strzał i silnik zaczął równą pracę.

Przejechałem ok. 100 km, czas pracy z 1:20h, zajeżdżam na stacje paliw, odczekuje 20 sek., wciśnięte sprzęgło, wyłączam zapłon i poczułem jak dobrze zatrzęsło całym samochodem.
Efekt mnie zaniepokoił, ponownie uruchomiłem auto ( prawidłowy start bez trzęsienia ), po chwili gaszę - zatrzęsło autem.
Zebranie szybko myśli - ostatnimi czasy ciężkawo wchodził bieg 1/2, teraz telepie... jak nic koło dwumasowe.

Przejechałem jeszcze 30km, efekt ten sam, przy wyłączeniu zapłonu zatrzęsło.
Postanowiłem, że sprawdzę autko gdy ostygnie.
6h minęło, w garażu 4'
ODPALAM AUTO - start prawidłowy, nic nie słyszę, nic nie trzęsie
GASZĘ AUTO - nic nie słyszę, nic nie trzęsie

Test powtórzyłem dwa razy - jak by nie było tematu, żadnych dziwny zachować, dźwięków

Aby być pewniejszym, przejechałem 2/3km - silnik nie miał szans na uzyskanie wyższych temp. - żadnych objawów.
Wieczorem, wracam z pracy, 30min / ok. 15km / temp. ok 85' na wskaźniku, gaszę auto - zatrzęsło....

Wniosek - Autem trzęsie tylko gdy gaszę auto a silnik jest ciepły

Czytam o tym zjawisku cały dzień, wujek google, podpowiada mi co rusz nowy wynik, ale nigdzie nie znalazłem przypadku podobnego do mojego.
Oczywiście wizyta u mechanika już zamówiona :)

Jeżeli, ktoś miał podobny problem, dajcie znać, bo ze spania nici... dopóki nie będę mądrzejszy ;)
Dzięki z góry !

Adrian9393
Użytkownik
Posty: 130
Rejestracja: 25 lis 2017, o 20:02
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Drgania przy wyłączeniu zapłonu

Post autor: Adrian9393 » 26 lut 2018, o 21:29

Witaj ja mam podobnie autem trzęsie tylko i wyłącznie jak silnik się rozgrzeje, do tego słychać taki metaliczny warkot.
Podczas odpalania na zimnym silniku auto pali aksamitnie :). Podjechałem do mechanika który stwierdził dwumase, jednak jakieś 10 tyś km temu miałem wymienianą przez poprzedniego właściciela.. Mechanik zadał mi pytanie czy montowany był zestaw z sachs intercars, jeżeli tak to bardzo prawdopodobne że już padło. Opowiedział mi historię zafiry w której wymieniali sprzęgło 4 razy pod rząd. po czym wsadzili sprzęgło zregenerowane i problem jak ręką odjął. On twierdzi że podczas kiedy silnik jest Ciepły i sprzęgło się źle "ułoży" to jest taki efekt. Tylko pytanie dlaczego nie ma problemu na zimnym silniku ?. Gdzieś w doczytałem że może to być rozrusznik. Jak twój mechanik zdiagnozuje to daj znać jaką postawił diagnozę, bo podejrzewam że problem mamy ten sam :). A nie widzi mi się wywalać 2-3k. :) wolał bym zregenerować rozrusznik :D

Crashnerg

Re: Drgania przy wyłączeniu zapłonu

Post autor: Crashnerg » 27 lut 2018, o 06:38

Czytałem do północy, w wielu wątkach pojawia się sposób sprawdzenia "domowego" - gaszenie auta podczas wciśniętego pedału gazu, jak zatrzęsie - przepustnica / egr.

Trasa 100km zrobione, garaż, gaz w podłogę, sprzęgło wciśnięte, gaszę, zatrzęsło.

Coraz bardziej koło dwumasowe mi nie pasuje, na ta chwilę w grze biorą udział: przepustnica / egr / dwumas

W poniedziałek podnośnik i zobaczymy ki diabeł co zepsuł :)

Awatar użytkownika
kusy2
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 8 wrz 2017, o 10:35
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: Drgania przy wyłączeniu zapłonu

Post autor: kusy2 » 27 lut 2018, o 09:24

Ktoś wrzucał filmik z takim łomotaniem na ciepło. Z tego co pamiętam winowajcą był rozrusznik. Poszukajcie tematu o rozruszniku.

WODNIK111
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 16 lip 2017, o 11:03
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2013
Miasto: Pszczyna
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Drgania przy wyłączeniu zapłonu

Post autor: WODNIK111 » 27 lut 2018, o 09:53

Ja bym stawiał raczej na przepustnicę/egr.Podobny efekt miałem ostatnio w zafirze 1.9 przy uszkodzonej przepustnicy.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Drgania przy wyłączeniu zapłonu

Post autor: rataj73 » 27 lut 2018, o 11:54

Co ma rozrusznik do gaszenia ? Ewidentnie przepustnica a raczej ,, klapa gasząca".
Wystarczy rozgrzać silnik i jak przy gaszeniu zatelepie to odkręcić plastikowy wąż przed przepustnicą. Podczas gaszenia powinna się zamknąć w ułamku sekundy bo sprężyna jest bardzo mocna. Jak zamyka się powoli lub wcale to przepustnica do czyszczenia lub wymiany.

Crashnerg

Re: Drgania przy wyłączeniu zapłonu

Post autor: Crashnerg » 27 lut 2018, o 12:09

W żadne regeneracje i czyszczenia się bawić nie będę - w razie coś będę wymieniał elementy na nowe :) dzięki za info, poinformuje w poniedziałek co i jak :)

rataj73 pisze:Co ma rozrusznik do gaszenia ?
- czytałem teorie rozrusznika, temat nabiera sensu i zazwyczaj jest opisywany gdy jest problem trzęsienia podczas odpalania silnika, nigdzie nie znalazłem przypadku gaszenia. Wtedy często przyczyną awarii ludzie opisują zabrudzony bendix. Więc rozrusznik i koło dwumasowe jest dla mnie ostatnimi elementami do spr.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Drgania przy wyłączeniu zapłonu

Post autor: rataj73 » 27 lut 2018, o 13:02

Ale czyszczenie nie jest skomplikowane, szkoda kasy na nową jak można usunąć usterkę czyszcząc. Sam zabieg jest opisany w dziale zrób to sam.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Drgania przy wyłączeniu zapłonu

Post autor: pawel_insignia » 27 lut 2018, o 23:33

rataj73 pisze:Co ma rozrusznik do gaszenia ?
Nie zgadzam się. U mnie po wymianie dwumasy łomotało i trzaskało przy odpalaniu i gaszeniu. I własnie przez to łomotanie przy gaszeniu miałem wątpliwości czy to rozrusznik, ale pojechałem i zregenerowałem - jak ręką odjął. Odpala i gasi bez niepokojących objawów.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Drgania przy wyłączeniu zapłonu

Post autor: rataj73 » 28 lut 2018, o 06:08

Ale dalej nie rozumiem co ma do tego rozrusznik ? Przecież podczas normalnej pracy a tym bardziej podczas gaszenia nie ma kontaktu z kołem zamachowym. Może to czysty przypadek że po regeneracji rozrusznika przestało trząść silnikiem przy gaszeniu. Gdyby po wymianie żarówki lub klocków hamulcowych przestało trząść też byś powiązał te rzeczy ze sobą ? Podejrzewam że nie .

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Drgania przy wyłączeniu zapłonu

Post autor: pawel_insignia » 28 lut 2018, o 09:29

No nie wiem, chyba jednak musi być jakiś związek skoro po regeneracji nie łomocze przy gaszeniu...

WODNIK111
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 16 lip 2017, o 11:03
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2013
Miasto: Pszczyna
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Drgania przy wyłączeniu zapłonu

Post autor: WODNIK111 » 28 lut 2018, o 09:39

Najszybciej chyba zrobić test przepustnicy.Albo się od razu trafi, a jeżeli nie to przynajmniej jedna możliwa przyczyna będzie wyeliminowana.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Drgania przy wyłączeniu zapłonu

Post autor: rataj73 » 28 lut 2018, o 09:40

No chyba że już tulejek nie było i jak zatrzęsło przy gaszeniu wirnik trzepał o obudowę. Tylko wtedy nie dało by rady uruchomić silnika takim rozrusznikiem.

Crashnerg

Re: Drgania przy wyłączeniu zapłonu

Post autor: Crashnerg » 1 mar 2018, o 17:33

No i znalazłem winowajce.

Na pierwszy ogień przepustnica, zamykała sie prawidłowo, błędów na komputerze nie było.
Żeby dmuchac na zimne, wyciągnięta, wyczyszczona.

Szybka trasa, silnik rozgrzany, nadal trzęsie.

Autko w górę, sanki w dół, skrzynia w dół, dwumas ! Luzy jak w hip hopie. Nowy dwumas, sprzęgło, docisk, wysprzęglik. Przy okazji olej w skrzyni wymieniony, cięgła nasmarowane. Na nowo ustawiona zbieżność.

Auto w dół, szybka trasa, silnik rozgrzany, wyłączam zapłon i co ! I cisza ! A ta cisza kosztowała 5tys....


TEMAT DO ZAMKNIĘCIA

roche

Re: Drgania przy wyłączeniu zapłonu

Post autor: roche » 10 sie 2018, o 18:15

pawel_insignia pisze:
27 lut 2018, o 23:33
rataj73 pisze:Co ma rozrusznik do gaszenia ?
Nie zgadzam się. U mnie po wymianie dwumasy łomotało i trzaskało przy odpalaniu i gaszeniu. I własnie przez to łomotanie przy gaszeniu miałem wątpliwości czy to rozrusznik, ale pojechałem i zregenerowałem - jak ręką odjął. Odpala i gasi bez niepokojących objawów.
Witaj, ja mam świeżo po wymianie całą dwumasę sprzęgło, wysprzeglik oryginal SACHS, itd. drgania w aucie ustały całkowicie, przyspiesza płynnie, pięknie .. zmiana biegów płynna, itd,
ALE : przy przekrecaniu stacyjki średnio raz na 3 razy autem zadygocze dość mocno.. czy przyczyną jest ten nieszczęsny rozrusznik ? dodam ze w aucie miałem wymienione prawie wszystko na nowe.. , oprócz skrzyni biegów i alternatora i rozrusznika ;).. mam takie samo auto jak Pan, 2012 rok 2.0 CDTI wersja 160KM..

roche

Re: Drgania przy wyłączeniu zapłonu

Post autor: roche » 10 sie 2018, o 18:16

oczywiście auto startuje i jedzie bez problemu.. przy gaszeniu silnika nie ma żadnych drgań (wczesniej drgania były spowodowane dwumasą) , tylko przy rozruchu.. jest głośniejszy dzwięk i taki troche łomot.. raz na 25 razy zdarza się że bardzo mocno zadrży cała buda.. ale to naprawde rzadki przypadek.. to starter / rozrusznik ? pozdrawiam! :)

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Drgania przy wyłączeniu zapłonu

Post autor: pawel_insignia » 11 sie 2018, o 14:47

Być może rozrusznik powoli daje znać o sobie.
U mnie i u kolegów łomot występował częściej, bo moze rozrusznik był bardziej zjechany. Ciężko powiedzieć. Koszt regeracji rozrusznika to kilka procent w stosunku do kosztow wymiany dwumasy więc może warto zaryzykować, wydać 200zl, zregenerować i będzie ok...

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”