Witam.
Pacjent:
Insignia 2.0 cdti 160km 2009r.
Po rozgrzaniu się Insigni auto gaśnie w czasie jazdy powyżej 2500 obrotów. W ASO stwierdzono wyciek płynu chłodniczego na czujnik położenia wału co powodowało zwarcie. Usunięto wyciek, czujnika nie wymieniono. Znaleziono jeszcze wyciek z obudowy EGR bo jakiś magik zamiast uszczelki użył silikonu. Niestety po zostawieniu 1000zl w ASO problem dalej się pojawia, mogę jeździć nim na zimnym silniku i nie ma żadnych problemów a jak się nagrzeje to po czasie zaczyna gasnąć w trakcie jazdy. Zakupiłem interfejs żeby sprawdzić błędy samemu i znalazłem takie :
P0606
P0336
P061c
Awaria pojawiła się w trakcie powrotu z nad morza po 300km przejechanych autostrada
Proszę o pomoc, dziękuję, pozdrawiam
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Gaśnie po rozgrzaniu, P0606, P0336, P061C
- xmax
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 01:41
- Auto: Vauxhall Insignia
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Londyn / Białystok
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Gaśnie po rozgrzaniu, P0606, P0336, P061C
P0606 - ecm engine control module, moze być gdzieś jakieś zwarcie. Możliwe że trzeba ponownie zaprogramować albo trzeba będzie wymienić
P0336 - czujnik wału korbowego
P061c - PCM
Niewiele w sumie ale może coś pomoże w poszukiwaniach.
Wysłane z Xperia XZ Premium
P0336 - czujnik wału korbowego
P061c - PCM
Niewiele w sumie ale może coś pomoże w poszukiwaniach.
Wysłane z Xperia XZ Premium
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Gaśnie po rozgrzaniu, P0606, P0336, P061C
Trzeba zacząć od tego czujnika. Brak możliwości pracy po rozgrzaniu to typowy objaw problemów z czujnikiem położenia wału korbowego jak w powyższym przypadku. Podobne objawy może dawać padnięty czujnik położenia wałka rozrządu. Tak więc trzeba sprawdzić czujnik położenia wału korbowego i najprawdopodobniej wymienić. Oraz sprawdzić ten kabelek, który prowadzi do niego. Może gdzieś prze korodował jak go płyn zalewał. Możliwe,że pozostałe błędy znikną po usunięciu tej usterki.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Gaśnie po rozgrzaniu, P0606, P0336, P061C
Wg instrukcji serwisowych wszystkie te błędy kręcą się wokół czujników położenia wałka rozrządu, wału korbowego i sterownika silnika. Prawdopodobnie któryś z tych czujników lub sam sterownik zaczyna wariować po rozgrzaniu.
na początek rodziłbym wymienić obydwa czujniki, ale niestety na oryginały z ASO, zamienniki często nie pracują poprawnie, jak nadal będzie źle to wymiana sterownika silnika.
Jak masz w okolicy dobrych diagnostów od elektroniki w silnikach, to dobrze by było sprawdzić oscyloskopem (najlepiej dwutorowym) sygnały z czujników położenia wałka rozrządu i wału korbowego, wówczas możesz się ograniczyć do wymiany tylko jednego czujnika.
Warto też sprawdzić ustawienie rozrządu, ale raczej jest ok, skoro na zimnym pracuje poprawnie. U Ciebie szukałbym w tych 2 czujnikach i sterowniku silnika.
Poniżej info z instrukcji serwisowej
na początek rodziłbym wymienić obydwa czujniki, ale niestety na oryginały z ASO, zamienniki często nie pracują poprawnie, jak nadal będzie źle to wymiana sterownika silnika.
Jak masz w okolicy dobrych diagnostów od elektroniki w silnikach, to dobrze by było sprawdzić oscyloskopem (najlepiej dwutorowym) sygnały z czujników położenia wałka rozrządu i wału korbowego, wówczas możesz się ograniczyć do wymiany tylko jednego czujnika.
Warto też sprawdzić ustawienie rozrządu, ale raczej jest ok, skoro na zimnym pracuje poprawnie. U Ciebie szukałbym w tych 2 czujnikach i sterowniku silnika.
Poniżej info z instrukcji serwisowej
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 19 lut 2018, o 09:54 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Info z instrukcji ukryte w spoilerze
Powód: Info z instrukcji ukryte w spoilerze
Re: Gaśnie po rozgrzaniu, P0606, P0336, P061C
Dzięki za szybką pomoc. I jeszcze jedno pytanie co oznacza liczba 38 w nawiasie przy błędzie P0606 ? Przy pozostałych jest 00. I posiada ktoś może zdjęcia gdzie znajdę te czujniki?
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 30 sty 2018, o 21:37
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Gaśnie po rozgrzaniu, P0606, P0336, P061C
Wymień czujnik. Typowy problem w wielu samochodach. Jedne gasną, inne pracują do czasu aż sam nie zgasisz silnika. Dwa razy już to przechodziłem. Czujnik bierz oryginalny nowy, nie próbuj na tym oszczędzać jak chcesz mieć spokój.
Wysłane z mojego moto x4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego moto x4 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 30 sty 2018, o 21:37
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Gaśnie po rozgrzaniu, P0606, P0336, P061C
Sterownik nie był by zależny od temperatury. Moim zdaniem na 99% czujnik położenia wałka rozrządu
Wysłane z mojego moto x4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego moto x4 przy użyciu Tapatalka