--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Auto bardzo słabe - utrata mocy

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1021
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Auto bardzo słabe - utrata mocy

Post autor: spiryt4 » 21 gru 2017, o 20:07

Na początek zmień mechanika bo chyba to co napisałeś o usmażonych turbinach :lol: to po raz pierwszy słyszę.Tak jak piszesz 87% zapełnienia to jeszcze nie żaden problem,nowy wkład niech sobie mechanik kupi,czujnik jak zlokalizujesz przeczyść styki jakimś kontaktolem czy kontakt sprayem wiele jest nazw tego sprawdź tą rurę od intercoolera.Pamiętaj ze po wypalaniu serwisowym zalecana jest wymiana oleju w silniku.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3080
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580&start=280
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Auto bardzo słabe - utrata mocy

Post autor: Zbyszek01 » 21 gru 2017, o 20:22

Ja to bym napisał że przymusowa wymiana oleju a nie zalecana po tym co na forum koledzy piszą o zatartych panewkach.
Insignia MY2012

snorg

Re: Auto bardzo słabe - utrata mocy

Post autor: snorg » 21 gru 2017, o 20:27

juz zmienilem, rura jak nowa

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1021
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Auto bardzo słabe - utrata mocy

Post autor: spiryt4 » 21 gru 2017, o 20:34

Jak dawno temu ją wymieniałeś jest to ori czy zamiennik może być tak że jest nieszczelna sprawdź czy jest sucha moja była upocona olejem.

snorg

Re: Auto bardzo słabe - utrata mocy

Post autor: snorg » 21 gru 2017, o 20:40

nigdy nie wymienialem jej, nie wiem czy ori czy zamiennik - takie juz auto kupilem z nią, jest sucha jak nowa
Ostatnio zmieniony 21 gru 2017, o 20:44 przez snorg, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Auto bardzo słabe - utrata mocy

Post autor: Dan » 21 gru 2017, o 20:40

snorg pisze:No właśnie mechanik mowil ze by wypalił serwisowo tego dpfa tylko od razu zastrzegl ze mial klientow gdzie po przy takim wypalaniu najzwyklej turbina się usmazyła i wylądowała w koszu więc nie radził tego robić. Tylko radził abym kupił nowy wkład do dpfa i po prostu wymienił. Nie wiem czy jechac do innego mechanika aby wypalił go serwisowo jak radzisz kolego Dan ? W końcu 87% zapełnienia to chyba nie tak dużo ? a utrata mocy i tryb awaryjny może to tylko czujnika być wina ?!

spiryt4 - jak go znajdę już, to jak mam go wyczyścić ?
Nie no bez jaj ja 3x u siebie wypalałem statycznie i turbinie nic nie jest (ale fakt że silnik po d dostaje). 87% to wcale nie tal mało może być tak że jak sie jeszcze bardzie zapełni to nawet serwisowo nie bedzie się chciał wypalić i wtedy demontaż i do mycia/pieca (starałem się nie dopuścić do takiej sytuacji wiec nie wiem jak dalej to wygląda). Jedź gdzie indziej niech ci go wypalą płóki jeszcze można 30min i bedziesz mial problem z głowy.

A na przyszłość zamontuj diode sobie albo ściągnij przekozacką aplikacje na telefon naszego zdolniachy Pinga i stań się wolnym człowiekiem (bo w insi dpf żyje po to by ci uprzykrzyć radość z jazdy tym autem) +pilnuj interwałów wypalania dpf :)

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Auto bardzo słabe - utrata mocy

Post autor: hubertus » 21 gru 2017, o 21:19

Co ma do tego rura intercoolera? Trzeba zacząć od sprawdzenia dpf. Tego czy jest zapchany w takim stopniu jak podają czujniki i czy same czujniki są ok. Gdyby błąd po diagnozie dotyczył samego systemu doładowania można było by sprawdzać rury.
Słabe turbo może nie wytrzymać wypalania serwisowego. Dłuższa jazda z zapchanym dpf em może prowadzić do przegrzewania gorącej strony turbo a potem przy wypalaniu serwisowym słaba turbina przegrzana i z wielkim przebiegiem może wyzionąć ducha.

snorg

Re: Auto bardzo słabe - utrata mocy

Post autor: snorg » 22 gru 2017, o 21:29

znalazłem taki o to czujnik z tym numerem: 55566186 czy to jest właśnie ten czujnik różnicowania ?
Wyjąłem go, popsikalem wd-50 ale bez rezultatu, no chyba że trzeba jeszcze zapamiętany błąd usunąc z komputera

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Auto bardzo słabe - utrata mocy

Post autor: wojtekski » 22 gru 2017, o 21:41

Trzeba błędy było skasować się przejechać i wtedy jeszcze raz sprawdzać albo parametry doładowania i czujnika ciśnienia odczytać i by było wiadome.

snorg

Re: Auto bardzo słabe - utrata mocy

Post autor: snorg » 22 gru 2017, o 21:58

jak kolego sprawdzić parametry doladowania i czujnika ciśnienia ?

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Auto bardzo słabe - utrata mocy

Post autor: wojtekski » 23 gru 2017, o 00:22

Podpięcie pod kompa i sprawdzanie odczytów inaczej nic nie zrobisz niestety.

gosc
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 6 maja 2016, o 12:06
Auto: opel
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: Koszalin

Re: Auto bardzo słabe - utrata mocy

Post autor: gosc » 23 gru 2017, o 12:52

Dan dpf nie zresetujesz do 0 jedynie można do 69%. Te 87% to nie tragedia a tryb awaryjny to musi być coś innego.

snorg

Re: Auto bardzo słabe - utrata mocy

Post autor: snorg » 23 gru 2017, o 13:21

gosc pisze:Dan dpf nie zresetujesz do 0 jedynie można do 69%. Te 87% to nie tragedia a tryb awaryjny to musi być coś innego.
No takie mam obecnie kody błędów:

P2263 System doładowania turbiny
P2453 Czujnik ciśnienia różnicowego


i ciągle powracają

i mam ważne pytanie, czy po usunięciu problemów ZAWSZE trzeba komputer podpiąć i usunąć błędy aby samochód wyszedł z trybu awaryjnego ? Czy bez potrzeby usuwania błędów samochód również powinien z takiego trybu wyjść sam ?

Dodam także, że turbina gwiżdże aż miło, jesli dodam gazu, i ręcznie dzwigienkę powduszam na turbosprężarce
więc ewidentnie zawor podcisnienia (ktory jest kolo chłodnicy u góry) nie daje ciśnienia na turbosprezarke, wiec albo zawor jest uszkodzony albo komputer nie daje sygnalu na jego odblokowanie z powodu trybu awaryjnego. poprostu komputer blokuje zawór

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Auto bardzo słabe - utrata mocy

Post autor: Dan » 23 gru 2017, o 13:51

@gosc Ja opisywałem jak ja sobie poradziłem z tymvproblemem u siebie. Domniemam że chodzi ci o czujnik diff pressure (bo fakt dpfa jako puszki sie zresetować nie da) ja go zresetowałem bo nie dało się usunąć błędu czujnika roznicy ciśnień, a nie żeby zmniejszyć procent zapełnienia filtra ale zrobiłem to dopiero po wypaleniu filtra metodą statyczną.

Co do kasowania błędów To może być tak że błąd dpf-a sam się nie skasuję nawet jak wymienisz czujnik (ale tu niech sie inni wypowiedzą co wymienili zamiast resetowac), a co za tym idzie tryb awaryjny będzie wciąż aktywny dopóki go nie skasujesz komputerem, co innego jeżeli chodzi o turbinę tutaj nie Kiedy pomaga wyłączenie i włączenie stacyjki i tryb awaryjny znika. Dodam jeszcze że w trybie awaryjnym najprawdopodobnie sterowanie turbiną jest nieaktywne.

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka

P405
Zapaleniec
Posty: 3157
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Auto bardzo słabe - utrata mocy

Post autor: P405 » 23 gru 2017, o 14:46

Wymień elektrozawór sterowania turbo i czujnik różnicy ciśnień. Wtedy zobaczysz czy auto ruszy. Na początek weź wd40 i psiknij w zawór, może to mu pomoże na jakiś czas.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

snorg

Re: Auto bardzo słabe - utrata mocy

Post autor: snorg » 3 sty 2018, o 15:04

Koledzy kupiłem dwa te rzeczy co powyżej, wymieniłem elektrozawór - błąd P2263 System doładowania turbiny zniknął, lecz drugi błąd P2453 Czujnik ciśnienia różnicowego pozostał , więc chciałem wymienić również ten czujnik. lecz przed tym jeszcze zasugierowany postem kolegi @Dan - zresetowałem go. I po usunięciu błędu Insignia odżyła. tryb awaryjny zniknął, błędy nie powracają a auto odzyskało swą moc. Więc narazie chyba nie bede wymieniał tego czujnika !? Także bardzo wam dziękuje za wszystkie rady.

Lecz niestety po przejaźdzce Wspomaganie zaczęło wariować : tutaj mój temat: viewtopic.php?f=15&t=5402. liczę teraz tutaj z kolei na waszą pomoc. Dziękuje jeszcze raz

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Auto bardzo słabe - utrata mocy

Post autor: Dan » 3 sty 2018, o 15:51

Cieszę się że pomogłem :) u mnie po resecie już drugi rok jeżdżę i jest wszystko wporządeczku :)

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”