--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Niskie ciśnienie oleju
Niskie ciśnienie oleju
Witam,
posiadam insignie z 2009 roku od prawie pół roku. Slinik to 2.0 CDTI 110 km. Przebieg udokumentowany 190 tys. Zrobiłem prawie 20 tys. i zaczęły się problemy. Robię średnio 800 km tygodniowo, dwa razy w tygodniu 200 km tras. Auto jeździło w kilka dłuższych tras. Dwa tygodnie temu wracając ze Szczecina nagle zapaliła mi się kontrolka ,, Niskie ciśnienie oleju silnikowego - Wyłącz silnik”. Oczywiście od razu ze 160km/h zjechałem na rezerwowy pas i zgasiłem silnik. Komunikat ciągle powracał. Auto zawiozłem na lawecie prosto do mechanika. Spuszczono ponad 3,5 l oleju, po czym go wymieniono. Błąd nadal się palił. Dzisiaj wymieniono uszczelkę smoka. NIestety, na zimnym silniku nic się nie dzieje, ale po rozgrzaniu błąd wraca. Dzwoniłem do serwisu i umówiono mnie za tydzień na zmianę oprogramowania. Podobno to może być problem. Inni twierdzą, że może to być pompa oleju, a w najgorszym przypadku wymiana silnika.
W mojej insigni pojawia się również za każdym razem podczas jazdy powyżej 187 km/h błąd: ,,Awaria pojazdu - skontaktuj się z serwisem’’.
W aucie były wymieniane filtry i olej ok. 6 tys. km temu.
Wymieniłem również klocki i tarcze. Pali mi się również błąd: ,, Sprawdź system ESP’’.
Miesiąc po kupieniu miałem również problem z intercoolerem. Na autostradzie wystrzeliła rura, szybko naprawiłem ten problem.
Co zrobić? co może być przyczyną awarii silnika? ile to będzie kosztować? czy wymieniać silnik? czy opłaca się wpadać w koszta, czy lepiej sprzedać?
Proszę o szybkie i rzetelne odpowiedzi ponieważ aktualnie jestem w kropce.
Pozdrawiam
posiadam insignie z 2009 roku od prawie pół roku. Slinik to 2.0 CDTI 110 km. Przebieg udokumentowany 190 tys. Zrobiłem prawie 20 tys. i zaczęły się problemy. Robię średnio 800 km tygodniowo, dwa razy w tygodniu 200 km tras. Auto jeździło w kilka dłuższych tras. Dwa tygodnie temu wracając ze Szczecina nagle zapaliła mi się kontrolka ,, Niskie ciśnienie oleju silnikowego - Wyłącz silnik”. Oczywiście od razu ze 160km/h zjechałem na rezerwowy pas i zgasiłem silnik. Komunikat ciągle powracał. Auto zawiozłem na lawecie prosto do mechanika. Spuszczono ponad 3,5 l oleju, po czym go wymieniono. Błąd nadal się palił. Dzisiaj wymieniono uszczelkę smoka. NIestety, na zimnym silniku nic się nie dzieje, ale po rozgrzaniu błąd wraca. Dzwoniłem do serwisu i umówiono mnie za tydzień na zmianę oprogramowania. Podobno to może być problem. Inni twierdzą, że może to być pompa oleju, a w najgorszym przypadku wymiana silnika.
W mojej insigni pojawia się również za każdym razem podczas jazdy powyżej 187 km/h błąd: ,,Awaria pojazdu - skontaktuj się z serwisem’’.
W aucie były wymieniane filtry i olej ok. 6 tys. km temu.
Wymieniłem również klocki i tarcze. Pali mi się również błąd: ,, Sprawdź system ESP’’.
Miesiąc po kupieniu miałem również problem z intercoolerem. Na autostradzie wystrzeliła rura, szybko naprawiłem ten problem.
Co zrobić? co może być przyczyną awarii silnika? ile to będzie kosztować? czy wymieniać silnik? czy opłaca się wpadać w koszta, czy lepiej sprzedać?
Proszę o szybkie i rzetelne odpowiedzi ponieważ aktualnie jestem w kropce.
Pozdrawiam
- markogl
- Użytkownik
- Posty: 188
- Rejestracja: 20 sty 2017, o 22:12
- Auto: insignia ST
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: SRC
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 997
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Niskie ciśnienie oleju
A mechanikowi nie przyszło do głowy żeby zmierzyć ciśnienie? W VC w takich przypadkach (zapalenie kontrolki po rozgrzaniu) w ciemno można było wymieniać czujnik ciśnienia ale w iśce może być inaczej.SzymonInsignia2009 pisze:Auto zawiozłem na lawecie prosto do mechanika. Spuszczono ponad 3,5 l oleju, po czym go wymieniono. Błąd nadal się palił. Dzisiaj wymieniono uszczelkę smoka. NIestety, na zimnym silniku nic się nie dzieje, ale po rozgrzaniu błąd wraca.
Re: Niskie ciśnienie oleju
Mechanik niestety nie znał się na niczym, ale sprawdził ciśnienie oleju manometrem zamiast podpinając pod komputer. Stwierdził, że ciśnienie niskie. Zawiozłem do lepszego mechanika i on powiedział, że wszystko dobrze, panewki ok. Założył nową uszczelkę i stwierdził, że nic więcej nie może zrobić.
- Martinim
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 24 lut 2017, o 14:15
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Niskie ciśnienie oleju
Zmień mechanika i poszukaj w swojej okolicy takiego, który zna sie na mechanice a nie wyciąganiu pieniędzy jak juz bedzie za pozno.
Na forum jest temat odnośnie dobrych mechaników, jednak nie mam pojecia jak wyglada aktualizacja tych danych. Znajdź temat i zapytaj, następnie podjedz i sprawdź. To trochę jak wróżenie z fusów. Na koniec dodam, ze ja bym nie tykał auta dopóki nie znalazłbym kogos konkretnego, kto mi to sprawdzi
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Na forum jest temat odnośnie dobrych mechaników, jednak nie mam pojecia jak wyglada aktualizacja tych danych. Znajdź temat i zapytaj, następnie podjedz i sprawdź. To trochę jak wróżenie z fusów. Na koniec dodam, ze ja bym nie tykał auta dopóki nie znalazłbym kogos konkretnego, kto mi to sprawdzi
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- konikkr
- Klubowicz
- Posty: 471
- Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
- Auto: Insignia ST ecoFLEX
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Syrynia
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Niskie ciśnienie oleju
Pierwsze to pomiar ciśnienia oleju na zimnym i później na rozgrzanym oleju ok 100 *C może być pompa oleju lub panewki do wymiany ostatecznie czujnik ciśnienia oleju. Męcz mechanika o pomiar ciśnienia oleju
Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Niskie ciśnienie oleju
Bo serwis na tą przypadłość zmienia wartość progową czujnika ciśnienia przez co usypia czujność kierowcy , ale to nie rozwiązuje problemu. Jedynie miarodajny pomiar manometrem ( najlepiej mechanicznym) i wtedy wiesz na czym stoisz.
- konikkr
- Klubowicz
- Posty: 471
- Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
- Auto: Insignia ST ecoFLEX
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Syrynia
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Niskie ciśnienie oleju
Bo to jest tak zwane tuszowanie ale gwarantuje ci że to nie pomoże bo to działało jedynie na zimnym silniku gdzie był opóźniony odczyt z czujnika ciśnienia oleju podczas rozruchu. Manometr do mierzenia ciśnienia oleju ci prawdę powie.
Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Niskie ciśnienie oleju
Ja u siebie tez mierzyłem manometrem. Wkręcić trzeba w miejsce czujnika ciśnienia i będziesz wiedział. Proponuję zacząć od tego. Jeżeli będzie za niskie to wtedy szukać problemu. Może uszczelka smoka źle założona. Też był taki przypadek. Może pompa źle podaję. Zacznij od zmierzenia ciśnienia. To podstawa. Zostaw auto na noc i mechanika i rano niech zmierzy.
- Gregs
- Użytkownik
- Posty: 300
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 19:40
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Niskie ciśnienie oleju
Jak będziesz u mechanika sprawdź też postawę filtra oleju. Bywa ona pęknięta i tamtędy dostaje się powietrze, co ma wpływ na ciśnienie w układzie olejowym. Typową oznaką pęknięcia podstawy filtra jest jej zaolejenie.SzymonInsignia2009 pisze: W aucie były wymieniane filtry i olej ok. 6 tys. km temu.
Ogólnie mechanik powinien przejrzeć cały układ smarowania. Od uszczelki smoka, poprzez filtr i jego postawę, czujnik ciśnienia oleju a kończąc na pompie olejowej i weryfikacji panewek.
Oczywiście zaczynając od manometru mechanicznego i sprawdzenia rzeczywistego ciśnienia oleju.
uszczelka smoka z niebieską nakrętką
Witam.kupiłem niby oryginalną uszczelkę smoka ale ona jest niebieska Czy ktoś już zakładał właśnie ten model uszczelki niby jest poprawiona oryginalna fiatowska.Nr oryginału opla to GM 55589549
Opel 6 46 125 / 646125 ja kupiłem niebieską fiata nr 6000625326-001 czy będzie pasowała?
Opel 6 46 125 / 646125 ja kupiłem niebieską fiata nr 6000625326-001 czy będzie pasowała?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Niskie ciśnienie oleju
Zapalająca się lampka ciśnienia oleju na ciepłym silniku to sygnał, że trzeba go rozbierać. Gdyby zepsuty był czujnik to i na zimnym kontrolka by się paliła. Oczywiście to da się szybko ustalić mierząc ciśnienie przy pomocy manometru.
Źle się stało, że po pojawianiu się komunikatu o niskim ciśnieniu przy wymianie uszczelki smoka nie sprawdzono stanu panewek.
Przez pęknięcie podstawy filtra oleju nie może do układu smarowania dostawać się powietrze bo tam jest ciśnienie. raczej olej będzie wydostawał się na zewnątrz. Oczywiście silnik trzeba obejrzeć pod kątem ewentualnych wycieków itd.
Podsumowując jak najszybciej pomiar ciśnienie manometrem. Jeśli ciśnienie niskie, rozbiórka dołu silnika. Może okazać się dość tanio do póki panewka się nie obróci lub korba nie wyjdzie bokiem.
Źle się stało, że po pojawianiu się komunikatu o niskim ciśnieniu przy wymianie uszczelki smoka nie sprawdzono stanu panewek.
Przez pęknięcie podstawy filtra oleju nie może do układu smarowania dostawać się powietrze bo tam jest ciśnienie. raczej olej będzie wydostawał się na zewnątrz. Oczywiście silnik trzeba obejrzeć pod kątem ewentualnych wycieków itd.
Podsumowując jak najszybciej pomiar ciśnienie manometrem. Jeśli ciśnienie niskie, rozbiórka dołu silnika. Może okazać się dość tanio do póki panewka się nie obróci lub korba nie wyjdzie bokiem.
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 30 maja 2019, o 12:21
- Auto: Opel Insignia CDTi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: ...
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Niskie ciśnienie oleju
Koledzy pomocy cisnę autostradą 160 aż tu nagle samochód traci moc i zaczyna coś chrobotac na desce komunikat niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik zjechalem z autostrady zgasilem silnikczekam na lawete Co mogło się stać?
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 30 maja 2019, o 12:21
- Auto: Opel Insignia CDTi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: ...
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Niskie ciśnienie oleju
Nie no sam go zgasilem. To choć trochę napawa optymizmem czy powinienem się zacząć poważnie martwic