--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51
- konikkr
- Klubowicz
- Posty: 470
- Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
- Auto: Insignia ST ecoFLEX
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Syrynia
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51
Mnie dopadła awaria skontaktuj się z serwisem i obcięcie mocy . I szybkie sprawdzenie błędu i wywaliło P402-51 za duży przepływ EGR. Zawór czyszczony i map sensor również. A dzieje się tak tylko jak ma się zacząć wypalać DPF. Wtedy kasuje błąd i po chwili zaczyna wypalać DPF. Powypaleniu filtra nie wywala błędu i brak jakichkolwiek objawów szarpania przerywania nic. Rury turbo sprawdzone.
Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Zbyt duży przepływ EGR P402-51
Prawdopodobnie górny czujnik przy dpf.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
- konikkr
- Klubowicz
- Posty: 470
- Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
- Auto: Insignia ST ecoFLEX
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Syrynia
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zbyt duży przepływ EGR P402-51
Chodzi ci o czujnik różnicy ciśnienia czy jeszcze inny jest tam podpięty.
Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
- fafko
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 10 wrz 2017, o 20:15
- Auto: Insignia HB automat
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Gliwice
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51
Czy udało Ci się zdiagnozować problem? Mam taki sam błąd, pojawił się po tym, jak silnik rano po krótkiej jeździe zaczął poszarpywać na pierwszym biegu (mam automat) zaraz po dohamowaniu prawie do zera. Ledwie udało mi się go zaparkować w normalnym miejscu nie blokując ruchu na osiedlu. Obroty skakały od 200 do 1000, auto toczyło się powolutku, silnik nie reagował na wciśnięcie gazu. Po zgaszeniu był problem z odpaleniem, dopiero za 5 razem, ale dalej silnik pracował nierównomiernie i nie reagował na pedał gazu. Odczytałem błędy: P0402-51, więc postanowiłem wyczyścić egr.
Po południu zabrałem się do roboty, ale udało mi się tylko zdemontować rurkę obok egr, tą plecionkę, nie była aż tak zatkana. Egr nie chciał zejść, nawet po delikatnym pukaniu młotkiem.
Skręciłem wszystko i postanowiłem wypiąć kostkę z egr, auto odpaliło i silnik działał normalnie, przejechałem nawet kilka kilometrów i nic się nie działo. Wpiąłem więc kostkę do egr i dalej jest ok, ale obawiam się, że problem powróci.
A przy okazji, czy wypięcie kostki z egr na dłuższy czas ma jakiś skutek uboczny dla silnika? Niektórzy mówią o problemach z dpf, czy to prawda?
Może ktoś polecić jakiś warsztat na śląsku, który zajmuje się usuwaniem/naprawą egr?
Po południu zabrałem się do roboty, ale udało mi się tylko zdemontować rurkę obok egr, tą plecionkę, nie była aż tak zatkana. Egr nie chciał zejść, nawet po delikatnym pukaniu młotkiem.
Skręciłem wszystko i postanowiłem wypiąć kostkę z egr, auto odpaliło i silnik działał normalnie, przejechałem nawet kilka kilometrów i nic się nie działo. Wpiąłem więc kostkę do egr i dalej jest ok, ale obawiam się, że problem powróci.
A przy okazji, czy wypięcie kostki z egr na dłuższy czas ma jakiś skutek uboczny dla silnika? Niektórzy mówią o problemach z dpf, czy to prawda?
Może ktoś polecić jakiś warsztat na śląsku, który zajmuje się usuwaniem/naprawą egr?
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51
Przeczytaj wątek o EGR. Nic nie będzie z dpf-em
viewtopic.php?f=14&t=2382&start=80
viewtopic.php?f=14&t=2382&start=80
- konikkr
- Klubowicz
- Posty: 470
- Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
- Auto: Insignia ST ecoFLEX
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Syrynia
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51
Przeczyscilem EGR czujnik doładowania i sprawdziłem ruch dźwigni gruszki sterującej dolotem spalin do EGR na dole pod chodniczka EGR a do niej idzie przewód podciśnienia od zaworu sterującego turbo. U mnie lekko była przycięta i poruszałem i ok . A błąd przeważnie pojawiał się przed uruchomieniem procedury wypalania DPF. Po tych zabiegach narazie spokój.
Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 kwie 2017, o 14:33
- Auto: Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Edynburg
Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51
Witam mam problem z tym błędem P0402 egr wyczyszczony błąd dalej wyskakiwał teraz wymieniłem na nowy egr chwile był spokój ale dziś znowu ten błąd. Nie wiem co jeszcze można sprawdzić mechanik mówi ze może klapy wirowe ale to wtedy byłby inny błąd,miał ktoś coś podobnego dzięki pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51
A jakbyś spróbował zaślepic EGR i zobaczyć co się stanie lub wtyczkę wyciągnąć?
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 kwie 2017, o 14:33
- Auto: Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Edynburg
Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51
Spróbuje zasklepić, bo już brak pomysłów,Dzięki za odpowiedz
- pol19
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 14 lut 2015, o 22:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51
Witam poradziliście sobie z tym problemem? EGR wyczyszczony i rura spalin a błąd P0402-51 nadal wyskakuje. Czy ma na to wpływ czujnik MAP?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51
Według tego:
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... _or_p0402/
to MAF sensor jest raczej "głosem doradczym" niż przyczyną.
W Twoim przypadku przyczyny są raczej związane z nieszczelnościami w układzie dolotowym lub wydechowym, ewentualnie w filtrze powietrza (choć to ostatnie to akurat przy zbyt małym przepływie).
Sprawdziłbym najpierw wszystkie uszczelki na dolocie i w pobliżu EGR. Możesz spróbować odkręcić gumową rurę idącą od filtra powietrza, i na włączonym silniku zatkać to szczelnie czymś np. ręką. Zobaczysz czy silnik zgaśnie czy nie. Jak zgaśnie to będziesz słyszał czy gdzieś syczy. Drugim sposobem jest naoczne szukanie miejsc zapocenia na rurach dolotowych czy też w pobliżu EGR. Sam EGR jesteś pewien, że jest sprawny tzn. że się właściwie otiwera/zamyka?
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... _or_p0402/
to MAF sensor jest raczej "głosem doradczym" niż przyczyną.
W Twoim przypadku przyczyny są raczej związane z nieszczelnościami w układzie dolotowym lub wydechowym, ewentualnie w filtrze powietrza (choć to ostatnie to akurat przy zbyt małym przepływie).
Sprawdziłbym najpierw wszystkie uszczelki na dolocie i w pobliżu EGR. Możesz spróbować odkręcić gumową rurę idącą od filtra powietrza, i na włączonym silniku zatkać to szczelnie czymś np. ręką. Zobaczysz czy silnik zgaśnie czy nie. Jak zgaśnie to będziesz słyszał czy gdzieś syczy. Drugim sposobem jest naoczne szukanie miejsc zapocenia na rurach dolotowych czy też w pobliżu EGR. Sam EGR jesteś pewien, że jest sprawny tzn. że się właściwie otiwera/zamyka?
- pol19
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 14 lut 2015, o 22:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51
Zastanawiam się teraz czy zawór EGR powinien mieć szczeline w otworze okrągłym bo po wyjęciu ją miałem małą. Tak jakby nie dociskał.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51
U mnie nigdy nie miał po wyjęciu. Tam jest dość silna sprężyna, która powinna go dociskać.
Poniżej zdjęcie przed czyszczeniem, zaraz po wyjęciu.
Poniżej zdjęcie przed czyszczeniem, zaraz po wyjęciu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- pol19
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 14 lut 2015, o 22:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51
U mnie nie ma sprężyny w EGR-rze:( Rozumiem, że na wyłączonym silniku zawór powinien całkowicie przylegać (domykać)? Jak widać u mnie po zdjęciu pod kątem zawór się nie domyka.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51
Jest sprężyna w środku w obudowie. Spróbuj podważyć ten grzybek (zamknięcie zaworu) śrubokrętem czy czymś - jak puścisz powinien wrócić do zera. Jak zostanie tak jak jest na ww. zdjęciu to trzeba rozbierać. Ktoś na forum pisał, że zawsze czyści też w środku. Ja nie podpowiem co tam jest w środku i czy to łatwo zrobić, bo u mnie się ładnie zamyka i nie miałem potrzwby rozbierać.
- pol19
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 14 lut 2015, o 22:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51
Problem rozwiązan. Sprężynka od grzybka była zapieczona. Ręczne wzruszenie go śrubokrętem spowodowało jego zamknięcie. Parokrotne poruszanie spowodowało jego działanie. Poszedł cały WD-40 na to ale było warto.
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 5 cze 2014, o 19:44
- Auto: Opel Zafira
- Kod silnika: A20DTC
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51
WD-40 to raczej średnie rozwiązanie, lepiej jest element metalowy zaworu wymyć np. żelem do czyszczenia kominków i gorącą wodą tak, żeby był czysty w środku. Później można to wysuszyć np. opalarką lub suszarką i delikatnie przesmarować ośkę smarem na temperaturę. Zawór musi pracować bez zacięć.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8481
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51
WD-40 ma za dużo rozpuszczalników wraz z substancjami lotnymi, które działają doraźnie i bardzo chwilowo. Moje auto tego niestety nie będzie miało okazji poznać.
Radio 357 :)
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51
Ciekawe na jak długo pomoże i co się stało z tym, co blokowało zamknięcie zaworu. Myślę, że WD-40 tego nie rozpuściło
Zastanowił bym się na Twoim miescu nad rozebraniem zaworu i porządnym przeczyszczeniem wnętrza. Innym się udało, więc to chyba nie jest aż takie trudne
Zastanowił bym się na Twoim miescu nad rozebraniem zaworu i porządnym przeczyszczeniem wnętrza. Innym się udało, więc to chyba nie jest aż takie trudne
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 kwie 2021, o 07:24
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Bad Rappenau
Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51
Witam ktoś coś podpowie ,? Po wymianie EGRA pojawiły się błędy p0402 i p0403 .
Dodano po 19 sekundach:
Witam ktoś coś podpowie ,? Po wymianie EGRA pojawiły się błędy p0402 i p0403 .
Dodano po 19 sekundach:
Witam ktoś coś podpowie ,? Po wymianie EGRA pojawiły się błędy p0402 i p0403 .