--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
konikkr
Klubowicz
Posty: 470
Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
Auto: Insignia ST ecoFLEX
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Syrynia
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51

Post autor: konikkr » 4 lis 2017, o 14:23

Mnie dopadła awaria skontaktuj się z serwisem i obcięcie mocy . I szybkie sprawdzenie błędu i wywaliło P402-51 za duży przepływ EGR. Zawór czyszczony i map sensor również. A dzieje się tak tylko jak ma się zacząć wypalać DPF. Wtedy kasuje błąd i po chwili zaczyna wypalać DPF. Powypaleniu filtra nie wywala błędu i brak jakichkolwiek objawów szarpania przerywania nic. Rury turbo sprawdzone.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Zbyt duży przepływ EGR P402-51

Post autor: P405 » 4 lis 2017, o 19:58

Prawdopodobnie górny czujnik przy dpf.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
konikkr
Klubowicz
Posty: 470
Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
Auto: Insignia ST ecoFLEX
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Syrynia
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zbyt duży przepływ EGR P402-51

Post autor: konikkr » 5 lis 2017, o 10:16

Chodzi ci o czujnik różnicy ciśnienia czy jeszcze inny jest tam podpięty.


Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
fafko
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 10 wrz 2017, o 20:15
Auto: Insignia HB automat
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Gliwice
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51

Post autor: fafko » 17 kwie 2018, o 21:04

Czy udało Ci się zdiagnozować problem? Mam taki sam błąd, pojawił się po tym, jak silnik rano po krótkiej jeździe zaczął poszarpywać na pierwszym biegu (mam automat) zaraz po dohamowaniu prawie do zera. Ledwie udało mi się go zaparkować w normalnym miejscu nie blokując ruchu na osiedlu. Obroty skakały od 200 do 1000, auto toczyło się powolutku, silnik nie reagował na wciśnięcie gazu. Po zgaszeniu był problem z odpaleniem, dopiero za 5 razem, ale dalej silnik pracował nierównomiernie i nie reagował na pedał gazu. Odczytałem błędy: P0402-51, więc postanowiłem wyczyścić egr.
Po południu zabrałem się do roboty, ale udało mi się tylko zdemontować rurkę obok egr, tą plecionkę, nie była aż tak zatkana. Egr nie chciał zejść, nawet po delikatnym pukaniu młotkiem.
Skręciłem wszystko i postanowiłem wypiąć kostkę z egr, auto odpaliło i silnik działał normalnie, przejechałem nawet kilka kilometrów i nic się nie działo. Wpiąłem więc kostkę do egr i dalej jest ok, ale obawiam się, że problem powróci.

A przy okazji, czy wypięcie kostki z egr na dłuższy czas ma jakiś skutek uboczny dla silnika? Niektórzy mówią o problemach z dpf, czy to prawda?

Może ktoś polecić jakiś warsztat na śląsku, który zajmuje się usuwaniem/naprawą egr?

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51

Post autor: pawel_insignia » 18 kwie 2018, o 05:34

Przeczytaj wątek o EGR. Nic nie będzie z dpf-em
viewtopic.php?f=14&t=2382&start=80

Awatar użytkownika
konikkr
Klubowicz
Posty: 470
Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
Auto: Insignia ST ecoFLEX
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Syrynia
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51

Post autor: konikkr » 18 kwie 2018, o 12:07

Przeczyscilem EGR czujnik doładowania i sprawdziłem ruch dźwigni gruszki sterującej dolotem spalin do EGR na dole pod chodniczka EGR a do niej idzie przewód podciśnienia od zaworu sterującego turbo. U mnie lekko była przycięta i poruszałem i ok . A błąd przeważnie pojawiał się przed uruchomieniem procedury wypalania DPF. Po tych zabiegach narazie spokój.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka


redzi28
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 16 kwie 2017, o 14:33
Auto: Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Edynburg

Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51

Post autor: redzi28 » 15 lis 2018, o 20:01

Witam mam problem z tym błędem P0402 egr wyczyszczony błąd dalej wyskakiwał teraz wymieniłem na nowy egr chwile był spokój ale dziś znowu ten błąd. Nie wiem co jeszcze można sprawdzić mechanik mówi ze może klapy wirowe ale to wtedy byłby inny błąd,miał ktoś coś podobnego dzięki pozdrawiam

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51

Post autor: pawel_insignia » 15 lis 2018, o 21:31

A jakbyś spróbował zaślepic EGR i zobaczyć co się stanie lub wtyczkę wyciągnąć?

redzi28
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 16 kwie 2017, o 14:33
Auto: Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Edynburg

Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51

Post autor: redzi28 » 15 lis 2018, o 21:49

Spróbuje zasklepić, bo już brak pomysłów,Dzięki za odpowiedz

Awatar użytkownika
pol19
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 14 lut 2015, o 22:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51

Post autor: pol19 » 17 gru 2018, o 20:54

Witam poradziliście sobie z tym problemem? EGR wyczyszczony i rura spalin a błąd P0402-51 nadal wyskakuje. Czy ma na to wpływ czujnik MAP?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51

Post autor: Rooff_ » 17 gru 2018, o 21:42

Według tego:
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... _or_p0402/
to MAF sensor jest raczej "głosem doradczym" niż przyczyną.
W Twoim przypadku przyczyny są raczej związane z nieszczelnościami w układzie dolotowym lub wydechowym, ewentualnie w filtrze powietrza (choć to ostatnie to akurat przy zbyt małym przepływie).
Sprawdziłbym najpierw wszystkie uszczelki na dolocie i w pobliżu EGR. Możesz spróbować odkręcić gumową rurę idącą od filtra powietrza, i na włączonym silniku zatkać to szczelnie czymś np. ręką. Zobaczysz czy silnik zgaśnie czy nie. Jak zgaśnie to będziesz słyszał czy gdzieś syczy. Drugim sposobem jest naoczne szukanie miejsc zapocenia na rurach dolotowych czy też w pobliżu EGR. Sam EGR jesteś pewien, że jest sprawny tzn. że się właściwie otiwera/zamyka?

Awatar użytkownika
pol19
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 14 lut 2015, o 22:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51

Post autor: pol19 » 17 gru 2018, o 22:14

Zastanawiam się teraz czy zawór EGR powinien mieć szczeline w otworze okrągłym bo po wyjęciu ją miałem małą. Tak jakby nie dociskał.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51

Post autor: Rooff_ » 17 gru 2018, o 22:15

U mnie nigdy nie miał po wyjęciu. Tam jest dość silna sprężyna, która powinna go dociskać.
Poniżej zdjęcie przed czyszczeniem, zaraz po wyjęciu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pol19
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 14 lut 2015, o 22:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51

Post autor: pol19 » 18 gru 2018, o 07:36

U mnie nie ma sprężyny w EGR-rze:( Rozumiem, że na wyłączonym silniku zawór powinien całkowicie przylegać (domykać)? Jak widać u mnie po zdjęciu pod kątem zawór się nie domyka.
Obrazek

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51

Post autor: Rooff_ » 18 gru 2018, o 13:41

Jest sprężyna w środku w obudowie. Spróbuj podważyć ten grzybek (zamknięcie zaworu) śrubokrętem czy czymś - jak puścisz powinien wrócić do zera. Jak zostanie tak jak jest na ww. zdjęciu to trzeba rozbierać. Ktoś na forum pisał, że zawsze czyści też w środku. Ja nie podpowiem co tam jest w środku i czy to łatwo zrobić, bo u mnie się ładnie zamyka i nie miałem potrzwby rozbierać.

Awatar użytkownika
pol19
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 14 lut 2015, o 22:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51

Post autor: pol19 » 18 gru 2018, o 20:46

Problem rozwiązan. Sprężynka od grzybka była zapieczona. Ręczne wzruszenie go śrubokrętem spowodowało jego zamknięcie. Parokrotne poruszanie spowodowało jego działanie. Poszedł cały WD-40 na to ale było warto.

meriv
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 5 cze 2014, o 19:44
Auto: Opel Zafira
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51

Post autor: meriv » 18 gru 2018, o 21:37

WD-40 to raczej średnie rozwiązanie, lepiej jest element metalowy zaworu wymyć np. żelem do czyszczenia kominków i gorącą wodą tak, żeby był czysty w środku. Później można to wysuszyć np. opalarką lub suszarką i delikatnie przesmarować ośkę smarem na temperaturę. Zawór musi pracować bez zacięć.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8481
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51

Post autor: dokia » 18 gru 2018, o 21:40

WD-40 ma za dużo rozpuszczalników wraz z substancjami lotnymi, które działają doraźnie i bardzo chwilowo. Moje auto tego niestety nie będzie miało okazji poznać.
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51

Post autor: Rooff_ » 18 gru 2018, o 21:42

Ciekawe na jak długo pomoże i co się stało z tym, co blokowało zamknięcie zaworu. Myślę, że WD-40 tego nie rozpuściło ;)
Zastanowił bym się na Twoim miescu nad rozebraniem zaworu i porządnym przeczyszczeniem wnętrza. Innym się udało, więc to chyba nie jest aż takie trudne ;)

gd0402
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 15 kwie 2021, o 07:24
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Bad Rappenau

Re: Zbyt duży przepływ EGR błąd P0402-51

Post autor: gd0402 » 8 lut 2022, o 12:07

Witam ktoś coś podpowie ,? Po wymianie EGRA pojawiły się błędy p0402 i p0403 .

Dodano po 19 sekundach:
Witam ktoś coś podpowie ,? Po wymianie EGRA pojawiły się błędy p0402 i p0403 .

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”