Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
-
Blest
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Oka
- Otrzymał piwo: 6 razy
Post
autor: Blest » 29 gru 2018, o 21:35
JaMi pisze:Major601 pisze: ↑28 gru 2018, o 19:51
nic więcej się nie wymienia, sprawdzone w ASO w katalogu filtrów. Ten niby filtr to coś na żywotność całej turbiny
w ASO tak samo nie zalecają wymiany oleju w skrzyniach automatycznych
. Akurat olej i filtry nie szkodzi wymieniać jak najczęściej. Ile ten filtr kosztuje? Kilkadziesiąt zł zapewne
Tylko że nigdzie w sklepie nie idzie dostać tego filtra.
Co do skrzyni też mam f40.
-
markrk
- Użytkownik
- Posty: 135
- Rejestracja: 8 paź 2017, o 11:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Post
autor: markrk » 30 gru 2018, o 00:06
a gdzie się znajduje ten filtr, ewentualnie nr katalogowy ?
-
Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Post
autor: Major601 » 2 sty 2019, o 19:11
jest to filtr wewnątrz turbiny jak pisałem - rozbierz sobie turbinę żeby wymienić filtr
-
Blest
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Oka
- Otrzymał piwo: 6 razy
Post
autor: Blest » 2 sty 2019, o 20:24
Czyli się go nie wymienia i tyle.
-
Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Post
autor: Major601 » 3 sty 2019, o 20:57
jest na czas żywotności turbiny, nie występuje jako część zamienna
-
mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Post
autor: mazmarcin » 3 sty 2019, o 21:03
Czyli jak dbasz tak masz
-
JaMi
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Post
autor: JaMi » 8 sty 2019, o 15:45
Major601 pisze: ↑3 sty 2019, o 20:57
jest na czas żywotności turbiny, nie występuje jako część zamienna
to jak to się ma do wypowiedzi wcześniejszej jednego z forumowiczów, któremu w ASO w Brukseli mówili, że jest filtr zabezpieczający turbinę, wymienia się go i nawet wystąpił na fakturze? W jajo go zrobili w tej Brukseli?
-
Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Post
autor: Major601 » 9 sty 2019, o 09:41
Całkiem możliwe.
-
tay
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 sty 2019, o 09:35
- Auto: insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Warszawa
Post
autor: tay » 9 maja 2019, o 12:47
Raftt pisze: ↑24 lip 2018, o 07:17
Witam koledzy. Tak więc podzielę się z wami swoją opinią gdyż osobiście jeżdżę od listopada 2017 Insignia b ST z silnikiem B20DTH obecnie mam przejechane 25tys km i właśnie zaliczyłem 1 przegląd gwarancyjny. Jak do tej pory nie miałem i odpukac nie zaliczyłem żadnej niechcianej przygody pozatym że na samym początku czyli od przebiegu 0kkm byłem przerażony spalaniem nie istotne w trasie czy mieście ale nawet przy spokojnej ekonomicznej jeździe potrafiło dochodzić do 11 12l/100km Po mniej więcej 5 do 10tys km jednakże stan ten się unormował obecnie nawet przy bardzo jak by to ująć sportowej żyłce w trasie spalanie wynosi maks 8L/100km i mówię tu o prędkościach na drogach D rzędu 180-220 przy jeździe spokojnej ekonomicznej rzędu 120-140 spokojnie schodzi do 6l/100km wmieście norma 6,5-7,5 zależnie od stylu jazdy Póki co jestem naprawdę zachwycony niedosc wyglądem i komfortem to i również osiągami Adblue 10tyskm 10L jedyną rzeczą jaka mnie zaniepokoiła przy około 20tys jakby miałem wrażenie że samochód osłabł i iewatpliwie gwizd Turbo niósł się jak ze starego parowozu zwróciłem na to uwagę przed przeglądem co się okazało do wymiany był jakiś rozczelniony Oring ci nie.mialo większego wpływu na spalanie czy też drastyczny spadek mocy Oring koszt około 25 30euro wymiana w ramach przeglądu gwarancyjnego. Dodam jeszcze jak to ktoś pisał o filtrze który jest teraz łatwo dostępny bo z góry... Muszę poprawić kolegę bo zgadza się filtr jest nagorze... Ale jest to 2 filtr oleju który dodatkowo zabezpiecza właśnie turbo czyli do wymiany są 2 filtry oleju łącznie nowa Isia posiada ich aż 7(2 oleju, paliwa, powietrza oraz kabinowy) wszystkie wymienne oraz dwa nie wymienne co nie.mniej trzeba o nie dbać mam na myśli VAG czy jakoś tak oraz przez niektórych tak nie.lubiany DPF co mi nie sprawia jak do tej pory żadnych problemów wypalanie można aktywować samemu i ja.robie to co mniej więcej 700-1000km kiedy są do tego warunki. Nawet instrukcja zawiera opis jak aktywować wypalanie (dla tych którym nie chce się lub nie mają czasu czytać ja robię to tak 4bieg prędkość około 110-120 obroty powyżej 2500tys temp płynu wiadomo maks czj około 95stopni oraz temp oleju powyżej 90stopni i ostatni już warunek stałe obroty czyli używamy tempomatu jedziemy sobie tak około minutki i aktywuje się wypalanie filtra co zauważymy jedynie po wzroście spalania umnie do około 10 12L/100km przy prędkości obrotów rzedu 3000tys wypalanie jak wspomniałem co 700-1000km nie zajmuje dłużej niż 5 6min takiej jazdy) jeżeli ktoś nie wyłapie tego spalania jest prosta metoda aby sprawdzić czy filtr się właśnie wypala jadąc na tym powiedzmy 4 biegu wyłączamy jedynie tempomat nogi wiadomo z pedałów i teraz przy hamowaniu silnikiem spalanie powinni pokazywać 00/100km przy procesie wypalania DPF będzie to około 2-5l/100km Tak więc nie przekonanych i przekonanych zachęcam do pouzywania i pisania swoich wrażeń jak i również spostrzeżeń wad oraz zalet zawsze mile widziane inne perspektywy. Niestety ja nie.m9ge tego porównać do.poprEdniego auta co była to Astra H GTC 1.9 120KM niezawodna i nie do zdarcia i życzę tylko sobie również innym aby każde nowe auto niewazne z jakim silnikiem i mocą dojezdzilo tyle co moja stara Aśka
dodam że jak ja kupiłem 2006r był rok 2009 przebiegała 70tys jak ja sprzedałem był rok 2017 przebieg.... 370tys i... Nic a.nic do niej nie.dolozylem wiadomo prócz części eksploatac. zurYcie materiału oraz wiek i.przebieg ale swoje zwiedziła i swoje wyjezdzila... Pozdrawiam wszystkich i w razie jakiś pytań czy spostrzeżeń chętnie będę się udzielał w temacie na.ile czas pozwala. Szerokości przyczepności koledzy....
W załączniku dodałem zdjęcie wraz ze strzałką gdzie mam wyciek oleju. Auto w moim posiadaniu raptem od tygodnia czyt. insignia a b20dth przejechane 115 000 i mam małą zagwozdkę czy możliwe aby turbo umierało jak w tym zaznaczonym miejscu jest olej czy możliwe są inne scenariusze ??jak np. oring wspomniany wyżej
Dodam też że turbinka leciutko pogwizduje
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
bob_dg
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 10 lip 2018, o 09:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Sosnowiec
- Otrzymał piwo: 3 razy
Post
autor: bob_dg » 9 maja 2019, o 14:36
To jest rura z dolotu zawsze w silniku turbo będą niewielkie ilości oleju. Tam powinna być jakaś uszczelka. Rozbierz i sprawdź
-
Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Post
autor: Major601 » 9 maja 2019, o 19:06
Olej nie powinien przeciekać, może jest źle założona uszczelka. U mnie po ściągnięciu tez jest osad olejowy ale auto jeździ normalnie i nie kopci. Turbo pogwizduje od nowości powiedzieli w ASO ten typ tak ma...
-
Blest
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Oka
- Otrzymał piwo: 6 razy
Post
autor: Blest » 9 maja 2019, o 21:15
U mnie też Turbo gwizda, byłem w ASO i to samo tak musi być.
-
mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Post
autor: mazmarcin » 9 maja 2019, o 21:18
Pamiętacie szybkich i wściekłych
Musi gwizdać i psykać turbina
-
Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Post
autor: Major601 » 9 maja 2019, o 22:24
I tego się trzymam. Dopóki auto jeździ, nie wywala błędów, przyspiesza i nie kopci zasłoną dymną oznacza, że jest sprawne. Inaczej stałbym się niewolnikiem własnego Samochodu
-
JaMi
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Post
autor: JaMi » 7 cze 2019, o 09:26
Silnik B20DTH po 2 latach w Insigni B sprawuje się zupełnie bezproblemowo. Przy okazji wczorajszy pomiar z hamowni. Przebieg nieduży, bo tylko 42 tys.km.
wykres z hamowni_06_06_2019_bez rejestracji.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
Blest
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Oka
- Otrzymał piwo: 6 razy
Post
autor: Blest » 7 cze 2019, o 09:57
Bardzo ładnie jak na serię, często się zdarza że auto nie trzyma serii.
-
P405
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Post
autor: P405 » 7 cze 2019, o 10:16
Program zrobił by moment płaski i tak do 3500 obr. Wtedy fajnie by się jechało.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
-
Blest
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Oka
- Otrzymał piwo: 6 razy
Post
autor: Blest » 7 cze 2019, o 11:01
Też tak myślę, sam się zbieram do chipu tego silnika tylko czasu brak może jak pójdę na urlop.
-
JaMi
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Post
autor: JaMi » 7 cze 2019, o 13:21
P405 pisze: ↑7 cze 2019, o 10:16
Program zrobił by moment płaski i tak do 3500 obr. Wtedy fajnie by się jechało.
auto na gwarancji, więc cholera wie co i jak robić. Zawsze zostaje box, ale średnio pasuje mi taka modyfikacja. Znasz konkretne firmy, które z tym silnikiem mają doświadczenie?
-
Blest
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Oka
- Otrzymał piwo: 6 razy
Post
autor: Blest » 7 cze 2019, o 14:17
Oni robili już insignie z tym silnikiem
http://www.kreatormocy.pl/ zapytaj.