--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Odpięte zasilania EGR - auto wreszcie jedzie z "dołu"

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Szafarek
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 9 kwie 2017, o 17:03
Auto: Insignia COSMO 195HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: okolice Poznania

Odpięte zasilania EGR - auto wreszcie jedzie z "dołu"

Post autor: Szafarek » 14 sie 2017, o 16:40

Cześć,
Mam (chyba) jakiś problem z moją iśką. Od czasu zakupu mam wrażenie że auto niezbyt chętnie jedzie w dolnym zakresie obrotów, zanim turbo zacznie pompować. Na końcu czerwca zrobiłem nowy program i wyszło 193/449 Nm. Dół pozostał jak był. Oczywiście w ECU żadnych błędów. Podejrzewam EGR ale za chiny nie mogę do wyjąć, siedzi tak że niczym nie mogę go ruszyć. Chciałem wyczyścić ale na razie nie ogarnąłem ...
Wczoraj dla testów odpiąłem wtyczkę od zasilania EGR i auto odzyskało "dół". Zaznaczam, że jak pompuje już turbo to wszystko jest ok, przyspiesza jak powinien czy EGR odpięty czy nie.
Podłączyłem op-coma i oczywiście błąd P0405 jest już w pamięci co jest zrozumiałe.
Możecie mi podpowiedzieć czy coś to ustrojstwo "kuleje" czy jestem przewrażliwiony :). Może wiecie na jakie dokładnie parametry w opcomie popatrzeć by zdiagnozować czy otwiera się jak powinien. Gdzieś czytałem o 28% ale za bardzo nie wiem jak to zinterpretować.
Mam jeszcze 90 konną 1.6 fabię, i 110 konną 308 (oba diesle) i tak oba potrafią ciągnąć już od samego dołu - tak 1200 obr/min już zaczyna się jazda.
W załączeniu wykres z hamowni, spójrzcie proszę czy te dolne obroty tak powinny rosnąć ws. do momentu.
W 308 na wykresie widać większy przyrost w dolnym zakresie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2017, o 19:53 przez Szafarek, łącznie zmieniany 1 raz.

Bodex

Re: Odpięte zasilania EGR - auto wreszcie jedzie " dołu"

Post autor: Bodex » 14 sie 2017, o 18:16

Skoro nie możesz wyjąć to jest zasyfiony , zaglądnij do kolektora i map sensora bo też może być zalepione .

1200 obr już dajesz w palnik ? Dwumasa i panewki kaput.
Bezpiecznie jest od 1800

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Szafarek
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 9 kwie 2017, o 17:03
Auto: Insignia COSMO 195HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: okolice Poznania

Re: Odpięte zasilania EGR - auto wreszcie jedzie " dołu"

Post autor: Szafarek » 14 sie 2017, o 18:29

Nie mówimy tu o dawaniu w palnik przy 1200 obr .....
Mówimy o ruszeniu a potem przyspieszaniu 2 ... itd, jak już utrzymuję wyższe obroty czyli jak się powinno jeździć to jest ok. Problem mam z dynamicznym ruszeniem, potrafi zgasnąć. To samo przy np. parkowaniu tyłem, muszę dość mocno operować gazem by silnik nie zgasł.

Map sensor wyczyszczony - wydawało mi się że jest lepiej ale po kilku dniach znów wrażenie że "nie jedzie".
Znasz jakiś sposób na wyjęcie tak "ubitego" egr-a ? Próbowałem już chyba wszystkiego ... nic, nawet nie drgnie.

Andrzej

Re: Odpięte zasilania EGR - auto wreszcie jedzie " dołu"

Post autor: Andrzej » 14 sie 2017, o 18:53

Odkręć wszystkie śruby te trzymające EGR i te od uszczelki, próbuj obracać i na boki. Możesz uszkodzić tylko uszczelkę.

Awatar użytkownika
Szafarek
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 9 kwie 2017, o 17:03
Auto: Insignia COSMO 195HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: okolice Poznania

Re: Odpięte zasilania EGR - auto wreszcie jedzie " dołu"

Post autor: Szafarek » 14 sie 2017, o 18:58

dwie śruby .... Uszczelki nie ruszałem bo straszą że będzie potem ciekło. Nie mam czerwonego silikonu - teraz
Nic, nawet mikro drgania by puścił.

BTW, można pojeździć trochę z odłączonym egr-em ? Czytałem że taka jazda może zabić dpf-a...

Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: Odpięte zasilania EGR - auto wreszcie jedzie " dołu"

Post autor: takisobie » 14 sie 2017, o 23:48

napewno nie zabije DPFu, to raczej EGR zabija silnik ;)

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Odpięte zasilania EGR - auto wreszcie jedzie " dołu"

Post autor: wojtekski » 15 sie 2017, o 07:05

Wycieknie zakleisz silikonem uzupełnisz płyn i tyle a jak nie to zawsze możesz kupić uszczelkę.

Bodex

Re: Odpięte zasilania EGR - auto wreszcie jedzie " dołu"

Post autor: Bodex » 15 sie 2017, o 07:52

Ja to bym oddałdo warsztatu żeby go zaślepili i wyprogramowali , niech sie męczą , za dużo sadzy i par oleju wprowadza do kolektora ssącego , pewnie i kolektor oblepiony i zaraz klapy wirowe urwie

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Odpięte zasilania EGR - auto wreszcie jedzie " dołu"

Post autor: IBZI » 15 sie 2017, o 11:14

Jeżeli wykręciłeś śruby, to musi odejść. Uszczelkę poświęć. Zakleisz najwyżej silikonem. Możesz spróbować lekko naciąć nożykiem do tapet (jeśli tam dojdziesz). U jednego kolegi z Forum bawiliśmy się z tym ponad godzinę, bo też mocno trzymało. Pomógł gumowy młotek, ale tej metody nie polecam, ewentualnie na własną odpowiedzialność :lol:

misiekbig
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 25 mar 2016, o 20:55
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Grójec
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Odpięte zasilania EGR - auto wreszcie jedzie " dołu"

Post autor: misiekbig » 16 sie 2017, o 18:38

Ja też musiałem użyć mlotka( aż się tesciu śmiał ze przy takim samochodzie z młotkiem latam :lol: ) kilka uderzeń z wyczuciem i egr wyjety, po złożeniu nawet działa i uszczelki nie musiałem odkrecac ;)

Awatar użytkownika
Szafarek
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 9 kwie 2017, o 17:03
Auto: Insignia COSMO 195HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: okolice Poznania

Re: Odpięte zasilania EGR - auto wreszcie jedzie " dołu"

Post autor: Szafarek » 17 sie 2017, o 19:04

Wczoraj wywaliło checka na zegarach....
Założyłem wtyczkę, skasowałem błąd i ... auto znów nie jedzie. Dziś miałem problem z wyjazdem z garażu podziemnego (nachylenie podjazdu 20%). Tragedia.
Słabo w tym tygodniu z podjechaniem do serwisu ale w przyszłym tygodniu oddam auto do ASO.
Nie wiem, czy odpiąć i jeździć :) czy jeździć z podłączonym .
Błędów oczywiście po podłączeniu kostki nie ma :(

-- 26 sie 2017, o 20:04 --

Po godzinie walki udało się wyjąć EGR i rurkę. EGR nie był jakoś mega zalepiony, rurka już trochę bardziej.
Wszystko zostało umyte i ponownie zamontowane. Błąd skasowany i w drogę ...
Niestety, auto znów nie jedzie do czasu jak nie zacznie dmuchać turbo. Ruszę ... jakoś ... obroty powolutku rosną, auto powolutku się rozpędzą, w momencie jak zacznie pompować turbo wyrywa.

Przetestowałem jeszcze taką sytuację :
Ruszenie - bieg1, rozpędzanie do 2300 obr/min, zmiana biegu na dwójkę i .... nic się nie dzieje do startu turbo. Tzn, jak opisałem wyżej : obroty powoli rosną, lekko ... leeeeeko nabiera prędkości.
Jak już minie 1700 obr zaczyna się normalna jazda.
Błędów oczywiście nie ma żadnych.

Macie jakiś pomysł ??? Nie chciałbym na razie EGR-a zaślepiać i wyłączać w ECU - to ostateczność. Chciałbym temat ogarnąć na "fabryce".

-- 28 sie 2017, o 18:42 --

No i chyba czyszczenie go zabiło zupełnie.
Dziś doszło jeszcze poszarpywanie przy szybszej jeździe. ECU dodatkowo zainicjował rano wypalanie DPF-a po przejechaniu zaledwie 300km !!! Dodam, że wcześniej wypalał się co 400-500, podczas jazdy z odpiętym EGR-em co 600-700 .... Dziś wielkie zaskoczenie 302km i dioda wypalania zapaliła się.
Proces przebiegł jak zwykle (prawie zawsze wypala mi się na autostradzie, codziennie jeżdżę autostradą do pracy i z pracy do domu więc zawsze ma jak i kiedy przeprowadzić ten proces).
Przed chwilą odpiąłem to dziadostwo i znów auto śmiaga. W czwartek umówiłem się do ASO - niech szukają ...
Mam już trochę tej mojej isi dosyć, a jeszcze miesiąc temu tak fajnie jeździła :cry:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

dj_macgyver

Re: Odpięte zasilania EGR - auto wreszcie jedzie z "dołu"

Post autor: dj_macgyver » 29 sie 2017, o 10:15

Czy po wypięciu wtyczki od egr nie miałeś jakiegoś błędu, auto nie weszło w tryb awaryjny?

azjata1

Re: Odpięte zasilania EGR - auto wreszcie jedzie z "dołu"

Post autor: azjata1 » 29 sie 2017, o 13:40

Isia to kisia;)

Awatar użytkownika
Szafarek
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 9 kwie 2017, o 17:03
Auto: Insignia COSMO 195HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: okolice Poznania

Re: Odpięte zasilania EGR - auto wreszcie jedzie z "dołu"

Post autor: Szafarek » 29 sie 2017, o 17:34

dj_macgyver pisze:Czy po wypięciu wtyczki od egr nie miałeś jakiegoś błędu, auto nie weszło w tryb awaryjny?
Zaraz po odpięciu błąd oczywiście pojawił się w opcomie.O ile teraz pamiętam P0405.
Jak egr jest podpięty (po skasowaniu błędu opcomem) żaden błąd się nie pojawia.
Na zegarach wywali "checka" po trzecim odpaleniu auta jak jest odpięty.
Auto nie weszło również w tryb awaryjny. Po odpięciu zaczęło wreszcie jechać :)

A'propos. Wczoraj dalej doktoryzowałem się w tym temacie.
Wiem, już że mój jest uwalony. Jak już raz się otworzy to już się nie zamknie. Dopiero (chyba) zgaszenie silnika powoduje domknięcie zaworu.
W opcomie przy parametrach egr po odpaleniu wartość jest 0. Przy dodawaniu gazu pojawiają się procenty (otwiera się). Po puszczeniu gazu powinien znów wrócić do 0. U mnie zostaje otwarty na 26% wg opcoma.
To moje przemyślenia i mogą być błędne. Po jutrze auto jedzie do ASO.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Odpięte zasilania EGR - auto wreszcie jedzie z "dołu"

Post autor: Ping » 29 sie 2017, o 18:05

Niestety EGR w tym silniku tak działa.
Ja też mam ten problem. Po odpieciu przepływki EGR jest cały czas zamknięty a moc z dołu wróciła.
Co dziwne gdy temperatura na zewnątrz jest poniżej 16st to wszystko jest w normie a i dźwięk silnika jest dużo przyjemniejszy. Prawdopodobnie któryś z czujników daje fałszywe wskazania.
Czy ktoś wie gdzie jest czujnik ciśnienia atmosferycznego BARO?

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Odpięte zasilania EGR - auto wreszcie jedzie z "dołu"

Post autor: Dan » 29 sie 2017, o 18:35

Map sensor przecież ci pokazuje cisnienie baro, zobacz sobie na samym zapłonie :)

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Odpięte zasilania EGR - auto wreszcie jedzie z "dołu"

Post autor: Ping » 29 sie 2017, o 18:52

Chodzi mi o ciśnienie atmosferyczne a nie w kolektorze.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Szafarek
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 9 kwie 2017, o 17:03
Auto: Insignia COSMO 195HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: okolice Poznania

Re: Odpięte zasilania EGR - auto wreszcie jedzie z "dołu"

Post autor: Szafarek » 29 sie 2017, o 18:57

Sprawdziłem.
Po odpięciu EGR-a ECU rejestruje dwa błędy :
P0405 - Exhaust Gas Recirculation (EGR) Position Sensor Circuit Low Voltage
P0403 - Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit - Open

Jeśli chodzi o zachowanie EGR-a.
Po odpaleniu (nie dotykając gazu) te 3 parametry z góry w opcomie pokazują wartość 0.
Po delikatnym przegazowaniu pojawiają się wartości w okolicach 15-25 w zależności od obrotów.
Po odpuszczeniu gazu u mnie te wartości zostają lub spadają do ok 11.
Jak zgaszę i ponownie odpalę to znów mamy 0.

Tylko czy ktoś mi może powiedzieć czy tak ma być ????

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Odpięte zasilania EGR - auto wreszcie jedzie z "dołu"

Post autor: Ping » 29 sie 2017, o 19:20

U mnie praca egr wygląda tak: https://youtu.be/dDYY3XI73kw

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Odpięte zasilania EGR - auto wreszcie jedzie z "dołu"

Post autor: Ping » 29 sie 2017, o 19:22

I jeszcze tak https://youtu.be/B6JQWn_F6ws

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”