--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Łożysko igiełkowe w silniku 2.0 cdti 160 km

ODPOWIEDZ
michalfh

Łożysko igiełkowe w silniku 2.0 cdti 160 km

Post autor: michalfh » 11 lip 2017, o 14:22

Mam pytanie przy wymianie uszczelniacza smoka w misce znalazłem igiełki jak by z łożyska igiełkowego moje pytanie gdzie mogę szukać przyczyny dodam ze auto działa nic nie puka w silniku . Czy może to po poprzednim właścicielu ?.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Łożysko igiełkowe w silniku 2.0 cdti 160 km

Post autor: Dan » 11 lip 2017, o 15:54

Dzwigienki zaworowe mają łożyska igiełkowe.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

michalfh

Re: Łożysko igiełkowe w silniku 2.0 cdti 160 km

Post autor: michalfh » 11 lip 2017, o 18:32

Dzieki czyli górny dekiel do zdjęcia bo nie wiadomo czy ktos to robił i miski nie wyczyscil czy cos sie rozlatuje.

Ale jeżeli ładnie cicho pracuje to chyba bedzie dobrze .
.

-- 11 lip 2017, o 19:38 --

Jeszcze mam pytanie czy komus tez sie rozlecialy te dzwigienki

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Łożysko igiełkowe w silniku 2.0 cdti 160 km

Post autor: Dan » 11 lip 2017, o 20:44

Jeżeli nastąpi kolizja tłoka z zaworem to dzwigienki mają przyjąć siłę uderzenia na siebie i łamać na środku, a tam akurat jest to łożysko. Rozwiązanie o tyle dobre że przeważnie zawory i prowadnice zostają całe i nie pogięte więc nie ma potrzeby ściągania głowicy tylko zdejmuje sie pokrywe zaworów (schodzi razem z wałkami) i wymienia uszkodzone dźwignie.

Jak byś robił sam to pamiętaj o nowych podkładkach pod wtryskiwacze - KONIECZNIE

No i chociaż nowy pasek rozrządu jak dawno nie zmieniany.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 lip 2017, o 20:55 przez Dan, łącznie zmieniany 1 raz.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Łożysko igiełkowe w silniku 2.0 cdti 160 km

Post autor: hubertus » 11 lip 2017, o 20:51

Czyli komuś kiedyś mógł pęknąć lub przeskoczyć pasek rozrządu. Dlatego igiełki w misce.

michalfh

Re: Łożysko igiełkowe w silniku 2.0 cdti 160 km

Post autor: michalfh » 12 lip 2017, o 18:32

Tak jak mowisz tylko igielek było około
30 w misce a auto dobrze chodzi nic nie puka i zastanawiam sie czy tam zaglądać czy odpuscic temat.

motor-land@wp.pl
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 22 lis 2021, o 18:31
Auto: Opel Insignia 2l eco
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Morąg

Re: Łożysko igiełkowe w silniku 2.0 cdti 160 km

Post autor: motor-land@wp.pl » 22 lis 2021, o 18:46

Odświeżam temat dziś się wzięłem za wymianę uszczelki smoka oleju,i ten sam przypadek auto chodzi bez zarzutu , autem zrobiłem ok 20 tys. km i teraz się zastanawiam czy poprzedni właściciel podczas remontu nie wyczyścił misy ,czy jest taka możliwość że bez większej awarii walki mogły wypaść same ???

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”