--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Ciśnienie oleju
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8487
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Ciśnienie oleju
To ja pierwszy raz tu spotkam się z panewkami w benzynach i to w 2.8 w sensie że do wymiany @Radek84, skąd te informacje? Może wystarczy czujnik wymienić w tym V6?
Podjedź do innego mechanika.Łamignat pisze: ↑3 lip 2023, o 11:50Witam.
Mam pytanie czy w silniku benzynowym 2.8 również komunikat " niskie ciśnienie oleju " jest spowodowany tą nieszczęsna uszczelką??( na zimnym silniku )
Mechanik mił mi dzisiaj to zrobić, niestety ponoć uszczelka niedostępna...
Macie może wiedzę gdzie to można dostać??
-
- Użytkownik
- Posty: 358
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Ciśnienie oleju
Może czujnik, ale ogólnie jak benzyna faktycznie nie ma ciśnienia oleju to często powód można znaleźć na wale. Oby nie było tak w tym przypadku.
Ja się spotkałem z takim przypadkiem w 2.8 dosłownie 2x. Powód częste ganianie na autostradzie z prędkościami grubo ponad 200 i nie kontrolowanie stanu oleju, a potem takie kwiatki.
Ja się spotkałem z takim przypadkiem w 2.8 dosłownie 2x. Powód częste ganianie na autostradzie z prędkościami grubo ponad 200 i nie kontrolowanie stanu oleju, a potem takie kwiatki.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lip 2023, o 19:49
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Pabianice 6
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ciśnienie oleju
Witam, jestem po zakupie Insigni 2.0 163km 2013. Szykuje się do serwisu a odnośnie uszczelki smoka już zgłupiałem czy wymienić na org czy kupować jakieś unowocześnienia z sieci typu przykręcane kołnierze itp.
I druga sprawa to kolektor, mianowicie chce by mechanik zdjął wyczyścił i ocenił klapki?
Nie chciałbym wyrzucać ekologi póki będzie dobrze.
Będę wdzięczny za pomoc
I druga sprawa to kolektor, mianowicie chce by mechanik zdjął wyczyścił i ocenił klapki?
Nie chciałbym wyrzucać ekologi póki będzie dobrze.
Będę wdzięczny za pomoc
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 23 kwie 2020, o 20:54
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Konin
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciśnienie oleju
Wymysły z neta też nie pomagają jeśli wypalanie DPF będzie przerywane itp, wrzuć Ori uszczelkę lub fiatowska i tak co 3 lata sobie zmieniaj to bezpieczny interwał, chociaż znajomy miał 6 lat uszczelkę i była w super stanie. Przy okazji sprawdź panewki czy coś z nimi nie tak, zmierz ciśnienie po rozgrzaniu. Minimum 1.4/1.5 bar na rozgrzanym
Co do klapek sprawdź czy je posiadasz zanim zlecisz bo to koszty ale jak są to nic nie szkodzi na przeszkodzie aby zerknąć l.
Ostatnio zmieniony 30 lip 2023, o 22:28 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
-
- Użytkownik
- Posty: 131
- Rejestracja: 27 sty 2020, o 09:06
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ciśnienie oleju
Panowie mam pytanie czy wg Was jest to poprawne cisnienie? Silnik A20DTE 2014r
[attachment=1Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Ciśnienie oleju
a20dte jest wyposażony w pompę ciśnienia oleju o zmiennym wydatku.
te pompy mają właśnie taki charakter pracy jak pokazujesz na screenach ...
te pompy mają właśnie taki charakter pracy jak pokazujesz na screenach ...
-
- Użytkownik
- Posty: 131
- Rejestracja: 27 sty 2020, o 09:06
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 paź 2023, o 18:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Hull
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Ciśnienie oleju
Witam,
Jestem posiadaczem Insigni z roku 2015 w wersji SRI VXline. Silnik A20DTE.
Dzisiaj rano pierwszy raz pojawił się komunikat o ciśnieniu oleju (dosłownie na 2 sekundy).
Czyli czeka mnie wymiana słynnej uszczelki smoka a co za tym idzie mam pytanie do Szanownych Kolegów.
Czy po numerze VIN można sprawdzić czy skrzynia ma te otwory technologiczne przez które można odkręcić miske?
Jaki jest numer katalogowy tej uszczelki?
NR VIN:W0LGS6ES2F1083809
Dzięki za wszelkie info
Jestem posiadaczem Insigni z roku 2015 w wersji SRI VXline. Silnik A20DTE.
Dzisiaj rano pierwszy raz pojawił się komunikat o ciśnieniu oleju (dosłownie na 2 sekundy).
Czyli czeka mnie wymiana słynnej uszczelki smoka a co za tym idzie mam pytanie do Szanownych Kolegów.
Czy po numerze VIN można sprawdzić czy skrzynia ma te otwory technologiczne przez które można odkręcić miske?
Jaki jest numer katalogowy tej uszczelki?
NR VIN:W0LGS6ES2F1083809
Dzięki za wszelkie info
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 sie 2020, o 13:26
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Wołomin
- Postawił piwo: 4 razy
Re: Ciśnienie oleju
U mnie w A20DTE 2015 nie było otworów ale wywiercilismy. Patrzyłeś jakimś interface obd2 jaki jest czas budowania ciśnienia oleju?
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 cze 2022, o 21:00
- Auto: Insignia A20DTE
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: GDAŃSK
Re: Ciśnienie oleju
Witam Wszystkich
Od 5 lat posiadam Insignie z silnikiem A20DTE, 2014 rok, podniesiona bez szaleństw ze 158 na 190 / ~ 430 Nm
Kupiona była z przebiegiem 72000, obecnie ma 154000
Z racji przebiegu nie zawracałem sobie głowy uszczelką (leży kupiona od dawna), a olej zmieniłem w tym czasie minimum 7-8 razy, dpf pilnowany, monitorowany sporadycznie aplikacją (Szacunek Ping)
Wczoraj zmierzyłem ciśnienie diagnostyką po około 6-7 dniach stania auta w 8-10 stopniach, ciśnienie zbudowała po dobrych 2 sekundach, po starcie pik na 5.8 bara, po chwili ustabilizowała się na 4-4.2
Przy 50 stopniach miała 3.24 / obroty 900
Przy 64 stopniach 2.76 / obroty 850
Przy 80 stopniach 2.32/2.5 obroty 850
Przy 80 stopniach 3.8 / obroty 2000
Olej może mieć przejechane około 6-7 tysięcy km (chyba Gulf Ule)
Zauważyłem przy delikatnej przegazówce wyraźny wzrost ciśnienia pomiędzy 2700, a 2800 obrotów, z 3.8 nawet na ponad 5 bar.
Dobrze rozumiem, że według dokumentacji powinien mieć po rozgrzaniu minimum 2.5/2.7 bara i moje skaczące 2.3/2.5 zmuszają mnie z racji 9 lat do zmiany uszczelki w najbliższym czasie ?
Ogólnie z racji obecności regulatora na szybko spojrzałem w program sterujący, i na 99 % tak jak w Audi z kulawymi silnikami CRT, można to ciśnienie bez problemu podnieść zmianą programu, postaram się do jutra zrobić jeden test i napiszę co przyniosły zmiany
Pozdrawiam
Marcin
Od 5 lat posiadam Insignie z silnikiem A20DTE, 2014 rok, podniesiona bez szaleństw ze 158 na 190 / ~ 430 Nm
Kupiona była z przebiegiem 72000, obecnie ma 154000
Z racji przebiegu nie zawracałem sobie głowy uszczelką (leży kupiona od dawna), a olej zmieniłem w tym czasie minimum 7-8 razy, dpf pilnowany, monitorowany sporadycznie aplikacją (Szacunek Ping)
Wczoraj zmierzyłem ciśnienie diagnostyką po około 6-7 dniach stania auta w 8-10 stopniach, ciśnienie zbudowała po dobrych 2 sekundach, po starcie pik na 5.8 bara, po chwili ustabilizowała się na 4-4.2
Przy 50 stopniach miała 3.24 / obroty 900
Przy 64 stopniach 2.76 / obroty 850
Przy 80 stopniach 2.32/2.5 obroty 850
Przy 80 stopniach 3.8 / obroty 2000
Olej może mieć przejechane około 6-7 tysięcy km (chyba Gulf Ule)
Zauważyłem przy delikatnej przegazówce wyraźny wzrost ciśnienia pomiędzy 2700, a 2800 obrotów, z 3.8 nawet na ponad 5 bar.
Dobrze rozumiem, że według dokumentacji powinien mieć po rozgrzaniu minimum 2.5/2.7 bara i moje skaczące 2.3/2.5 zmuszają mnie z racji 9 lat do zmiany uszczelki w najbliższym czasie ?
Ogólnie z racji obecności regulatora na szybko spojrzałem w program sterujący, i na 99 % tak jak w Audi z kulawymi silnikami CRT, można to ciśnienie bez problemu podnieść zmianą programu, postaram się do jutra zrobić jeden test i napiszę co przyniosły zmiany
Pozdrawiam
Marcin
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 paź 2023, o 18:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Hull
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Ciśnienie oleju
Witam ponownie i przepraszam że odpisuję po czasie ale trafiła mi się pilna delegacja. Aktualnie moja Insignia jest już po wymianie tej pier...j uszczelki smoka. Skonczyło się tym że auto z parkingu lotniskowego pojechało na lawecie prosto do warsztatu.Aktualnie auto sprawuje się bez zażutu , zniknąl komunikat o niskim cisnieniu oleju.
Mam pytanie do szanownych kolegów czy chwilowy wzrost cisnienia oleju do ponad 5 barów jest normalnym zjawiskiem?
Na screenie dane ciśnienia oleju na biegu jałowym.
Mam pytanie do szanownych kolegów czy chwilowy wzrost cisnienia oleju do ponad 5 barów jest normalnym zjawiskiem?
Na screenie dane ciśnienia oleju na biegu jałowym.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 cze 2022, o 21:00
- Auto: Insignia A20DTE
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: GDAŃSK
Re: Ciśnienie oleju
Z lekkim poślizgiem, ciśnienie płynnie reaguje na zmiany w programie
Dodatkowo można zmienić kilka parametrów kontrolnych od poziomu i ciśnienia
Także polifta można dobrze zabezpieczyć przed zatarciem, byle działać szybko, zanim stanie się jak na zdjęciu poniżej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- reset
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 18:40
- Auto: Insignia OPC line
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Tychy
Re: Ciśnienie oleju
Czy miał ktoś przypadek, że w polifcie mimo zmiany uszczelki smoka, od razu pojawia się błąd niskiego ciśnienia podczas 1 odpalenia?
Kupiłem manometr, bo obstawiam już tylko pompę. Czy wykręcając czujnik ciśnienia będzie lecieć olej? Wie ktoś może jaki jest gwint na czujniku - mam kilka adapterów i wolałbym od razu wiedzieć który zastosować.
Kupiłem manometr, bo obstawiam już tylko pompę. Czy wykręcając czujnik ciśnienia będzie lecieć olej? Wie ktoś może jaki jest gwint na czujniku - mam kilka adapterów i wolałbym od razu wiedzieć który zastosować.
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 4 lis 2016, o 20:05
- Auto: Insignia ST 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciśnienie oleju
Fontanna oleju na pewno nie wyleci, tylko tyle co grawitacyjne z kanału olejowego - co prawda w oplu nie wymieniałem, miałem tak w vw, myślę, że jest podobnie. Internet podaje, że gwint m14x1,5.
Co do samej uszczelki nie pomogę, ja dwa lata temu wymieniałem na rzemieślniczą profilaktycznie, nie miałem ani przed wymianą ani po komunikatów o niskim ciśnieniu.
Co do samej uszczelki nie pomogę, ja dwa lata temu wymieniałem na rzemieślniczą profilaktycznie, nie miałem ani przed wymianą ani po komunikatów o niskim ciśnieniu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 5 cze 2020, o 09:55
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Kozienice
Re: Ciśnienie oleju
Witam,
Panowie dziś zmierzyłem ciśnienie oleju na rozgrzanym i zimnym silniku, silnik A20DTR.
Proszę powiedzcie czy ciśnienia są prawidłowe ?
Panowie dziś zmierzyłem ciśnienie oleju na rozgrzanym i zimnym silniku, silnik A20DTR.
Proszę powiedzcie czy ciśnienia są prawidłowe ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 paź 2023, o 18:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Hull
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Ciśnienie oleju
U mnie na zimnym silniku jest ok 3 barów a na rozgrzanym od 1,5 do 2 barów. Więc u Ciebie chyba mało pompuje.