--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Ciśnienie oleju

ODPOWIEDZ
Pablos
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 6 lut 2020, o 04:03
Auto: Insignia 2.0cdti lim
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2011
Miasto: Częstochowa

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: Pablos » 15 mar 2021, o 14:28

a gdzie z apce opl monitor jest pokazane cisnienie oleju?

Awatar użytkownika
kubass22
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 8 sie 2019, o 18:39
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Sierpc / Eastbourne
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: kubass22 » 15 mar 2021, o 14:47

To zależy od tego czy masz czujnik ciśnienia oleju 3 pinowy , jeśli masz zwykły 2 pinowy to nie będzie odczytu

Texior
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 23 kwie 2020, o 20:54
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Konin
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: Texior » 16 mar 2021, o 08:20

Tak jak kolega wyżej napisał 3 pinowy potrzebny do odczytu .. montowany chyba od MY2012

jendrus1409
Klubowicz
Posty: 58
Rejestracja: 17 maja 2020, o 19:41
Auto: insignia hb
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Dąbrowa Białostocka
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: jendrus1409 » 16 mar 2021, o 09:01

Z tymi czujnikami to niema reguły ja mam z 2014 i mam czujnik 2 pionowy. GM montował chyba w zależności co mu na regale zalegało.

Bania87
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 22 kwie 2021, o 14:26
Auto: Insignia 2.0 cdti
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Rzeszów

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: Bania87 » 22 kwie 2021, o 20:02

Odradzam zakup tulejki z dwoma oringami. Oring od strony smoka po roku czasu zrobił się płaski i twardy, dalej robi się nieszczelnosc pomiędzy smokiem a pompą oleju. Druga kwestia odległość może się zmieniać w zależności od grubości uszczelniacza na misce oleju i nie ma 100% pewności że tulejka dobrze jest dociśnięta, i po trzecie smok jest plastikowy i nie ma idealnej płaszczyzny dlatego w oryginalnej uszczelce była warga żeby dobrze przylegała.. Jedynym sensownym trwałym połączeniem jest zastosowanie tulejki przykręcanej do smoka (droższa wersja) oraz tulejka wklejana (tańsza wersja) wtedy mamy pewność że już nigdy tulejka nie drgnie..

Awatar użytkownika
radek12
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 13 lis 2019, o 11:21
Auto: Zafira C 2.0CDTI96kW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2015
Miasto: Londyn/Bydgoszcz
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: radek12 » 2 maja 2021, o 23:22

Każdej tulei (czy to przykręcanej śrubami do smoka czy to wciskanej) oringi odkształcą się po czasie, jest to normalne bo dopasowują się. Nie powoduje to jednak nieszczelności ani twardnienia-przynajmniej tych vitonowych. Taki mam u siebie założony(wersja tulei przykręconej 2 śrubami do smoka z 1 oringiem) i po ponownym zdjęciu miski nie stwierdziłem jego stwardnienia. Odkształcenie-czytaj dopasowanie, nie ma wpływu na szczelność. Auto ostatniej zimy było w Polsce w czasie zimy -20st. i komunikatów o niskim ciśnieniu brak.

Kwestie odstawania i "zmiany odległości" tulei w gnieździe pompy i smoka i obawy o nieszczelność w przypadku tulei wciskanej można pominąć bo grubość uszczelniacza będzie prawidłowa i jego nadmiar wyjdzie przy dokręceniu miski kluczem dynamometrycznym z właściwym momentem. Obawiać się trzeba dokładności długości jej wykonania, tu grają rolę dziesiątki milimetra. Przy nie idealnym wytoczeniu(obróbce), zbyt długa spowoduje naprężenia, szczelinę i nieszczelność pomiędzy miską a blokiem silnika.

Przykręcana wersja może przyspażać kłopot bo wymaga specjalnego triku jej montażu-2 gwintowanych prętów lub długich śrub jako prowadnic aby trafić w gniazdo pompy i najpierw wkładając miskę na sucho bez uszczelniacza z lekko poluzowaną tuleją (bo ma luzy na śrubach i bez wstępnego dopasowania nie wejdzie w osi do gniazda pompy i uszkodzimy je), zdejmujemy delikatnie miskę aby nie przesunąć tulei, dokręcamy śruby tulei i ostatecznie ponownie montujemy miskę z uszczelniaczem.

Seep426
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 5 maja 2021, o 07:08
Auto: Opel Insignia
Rok produkcji: 2012
Miasto: Lublin

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: Seep426 » 5 maja 2021, o 07:41

Tak czytam ten temat i nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi... miesięcznie robię 2-2,5 tyś kilometrów i w moim przypadku jaka będzie możliwość odnośnie wymiany uszczelki smoka? Chodzi mi o czas co jaki mam wymieniać, co ileś kilometrów czy po prostu raz na jakiś okres? Od mechanika za dużo się nie dowiedziałem, jeden mówi, że mam wymieniać co drugą wymianę oleju a drugi znów, że co 60tyś KM. Jaka jest poprawna wersja?

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: P405 » 5 maja 2021, o 09:17

Jeżeli pilnujesz wypalania to możesz zrobić wymianę co 3-4 lata. Uszczelka dostaje głównie od ON, który trafia do oleju. Moja była ok chyba po 7 latach, ale wypalanie cały czas pod kontrolą.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Seep426
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 5 maja 2021, o 07:08
Auto: Opel Insignia
Rok produkcji: 2012
Miasto: Lublin

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: Seep426 » 5 maja 2021, o 09:41

W sensie wypalania czego dokładnie? DPF?

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: P405 » 5 maja 2021, o 13:14

Dokładnie DPF, jeżeli nie przerywasz to nadmiar ON nie spływa do miski olejowej. Dobry olej nie wpływa negatywnie na uszczelke więc wytrzymuje spokojnie parę ładnych lat.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Seep426
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 5 maja 2021, o 07:08
Auto: Opel Insignia
Rok produkcji: 2012
Miasto: Lublin

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: Seep426 » 5 maja 2021, o 16:23

No to co wtedy z teorią 'mechaników'? Tak jak napisałem, jeden mówi co drugą wymianę oleju czyli w moim przypadku co 20tyś km, a drugi twierdzi 60 tyś km... czego mam się trzymać :)? Bo twoja teoria zupełnie co innego mi podpowiada w tym momencie :).

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: P405 » 5 maja 2021, o 20:29

Mechanik musi mieć robotę. Ja moją mam już mam 11 lat i jak lejesz dobry olej pilnujesz wypalania to spokojnie któryś rok masz spokój.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Seep426
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 5 maja 2021, o 07:08
Auto: Opel Insignia
Rok produkcji: 2012
Miasto: Lublin

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: Seep426 » 6 maja 2021, o 07:14

Mówisz o awaryjnym wypalaniu czy rutynowym wypalaniu DPF'a co jakiś czas :)? Wybacz za tysiące pytań, ale jestem zielony w tej kwestii.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: mazmarcin » 6 maja 2021, o 09:05

Normalnym co jakiś czas.

Seep426
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 5 maja 2021, o 07:08
Auto: Opel Insignia
Rok produkcji: 2012
Miasto: Lublin

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: Seep426 » 6 maja 2021, o 09:17

Opłaca się to kupić do kontrolowania DPF'a? https://allegro.pl/oferta/vgate-icar2-e ... ylEALw_wcB

Niektórzy widzę, że po prostu patrzą przy gaszeniu na obroty i spalanie... i po tym widać czy DPF się wypala czy nie.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: P405 » 6 maja 2021, o 12:24

Poczytaj o diodzie w lusterko i aplikacji.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
radek12
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 13 lis 2019, o 11:21
Auto: Zafira C 2.0CDTI96kW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2015
Miasto: Londyn/Bydgoszcz
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: radek12 » 7 maja 2021, o 13:09

Seep426 pisze:
6 maja 2021, o 09:17
Opłaca się to kupić do kontrolowania DPF'a? https://allegro.pl/oferta/vgate-icar2-e ... ylEALw_wcB

Niektórzy widzę, że po prostu patrzą przy gaszeniu na obroty i spalanie... i po tym widać czy DPF się wypala czy nie.
Interfejs przez Ciebie wymieniony daje radę. Trzeba go za każdym razem ręcznie włączać przez naciśnięcie przycisku. Ja bardziej polecam taki, który sam włącza się wraz z programem OPL DPF Monitor https://allegro.pl/oferta/elm327-icar-p ... cd5a3e5b40
Sam go mam i działa idealnie.

Taw.
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 3 mar 2021, o 08:23
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Lębork

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: Taw. » 7 maja 2021, o 18:15

Nie koniecznie, posiadam ten co kolega wymienił wyżej i uruchamia się z automatu, plus apka i bez wysiłku przypilnujesz dpf

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: kecraminsignia » 7 maja 2021, o 20:35

Seep426 pisze:Opłaca się to kupić do kontrolowania DPF'a? https://allegro.pl/oferta/vgate-icar2-e ... ylEALw_wcB

Niektórzy widzę, że po prostu patrzą przy gaszeniu na obroty i spalanie... i po tym widać czy DPF się wypala czy nie.
Jeżeli potrzebujesz sprawdzić dpf oraz znaleźć ewentualnie podstawowe błędy w zupełności wystarczy. Warto kupić ten co sam się wyłącza. Nie trzeba ciągle wyciągać z gniazda. To duży plus. Dla mnie akurat nie musi się sam włączać bo dla mnie nie ma to sensu jak opisuje kolega wyżej, ale to jeżeli ty musisz zdecydować co będzie dla Ciebie wygodne.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka




Awatar użytkownika
radek12
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 13 lis 2019, o 11:21
Auto: Zafira C 2.0CDTI96kW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2015
Miasto: Londyn/Bydgoszcz
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: radek12 » 9 maja 2021, o 17:57

P405 pisze:
5 maja 2021, o 20:29
Mechanik musi mieć robotę. Ja moją mam już mam 11 lat i jak lejesz dobry olej pilnujesz wypalania to spokojnie któryś rok masz spokój.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
I do tego olej o stopień gęstszy czyli 5W40 zamiast zalecanego przez fabrykę 5W30. 5W40 daje gwarancję, że nawet jak sporo oleju napędowego dostanie się do układu smarowania (np. przez przerwanie wypalania dpf-a) to własności smarne oleju nadal zostaną zachowane i silnik będzie smarowany prawidłowo. Tyczy się to też zimnych rozruchów, gęstszy olej gwarantuje, że film olejowy nie zostanie przerwany a tym samym smarowanie zachowane.

Pilnować też poziomu oleju na bagnecie, najlepiej żeby był 3/4 a co najmniej zawsze ponad połowę.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”