--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Ciśnienie oleju
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 6 lut 2020, o 04:03
- Auto: Insignia 2.0cdti lim
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Częstochowa
- kubass22
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 8 sie 2019, o 18:39
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Sierpc / Eastbourne
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciśnienie oleju
To zależy od tego czy masz czujnik ciśnienia oleju 3 pinowy , jeśli masz zwykły 2 pinowy to nie będzie odczytu
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 23 kwie 2020, o 20:54
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Konin
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciśnienie oleju
Tak jak kolega wyżej napisał 3 pinowy potrzebny do odczytu .. montowany chyba od MY2012
-
- Klubowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 17 maja 2020, o 19:41
- Auto: insignia hb
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Dąbrowa Białostocka
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Ciśnienie oleju
Z tymi czujnikami to niema reguły ja mam z 2014 i mam czujnik 2 pionowy. GM montował chyba w zależności co mu na regale zalegało.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 kwie 2021, o 14:26
- Auto: Insignia 2.0 cdti
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Rzeszów
Re: Ciśnienie oleju
Odradzam zakup tulejki z dwoma oringami. Oring od strony smoka po roku czasu zrobił się płaski i twardy, dalej robi się nieszczelnosc pomiędzy smokiem a pompą oleju. Druga kwestia odległość może się zmieniać w zależności od grubości uszczelniacza na misce oleju i nie ma 100% pewności że tulejka dobrze jest dociśnięta, i po trzecie smok jest plastikowy i nie ma idealnej płaszczyzny dlatego w oryginalnej uszczelce była warga żeby dobrze przylegała.. Jedynym sensownym trwałym połączeniem jest zastosowanie tulejki przykręcanej do smoka (droższa wersja) oraz tulejka wklejana (tańsza wersja) wtedy mamy pewność że już nigdy tulejka nie drgnie..
- radek12
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 lis 2019, o 11:21
- Auto: Zafira C 2.0CDTI96kW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Londyn/Bydgoszcz
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Ciśnienie oleju
Każdej tulei (czy to przykręcanej śrubami do smoka czy to wciskanej) oringi odkształcą się po czasie, jest to normalne bo dopasowują się. Nie powoduje to jednak nieszczelności ani twardnienia-przynajmniej tych vitonowych. Taki mam u siebie założony(wersja tulei przykręconej 2 śrubami do smoka z 1 oringiem) i po ponownym zdjęciu miski nie stwierdziłem jego stwardnienia. Odkształcenie-czytaj dopasowanie, nie ma wpływu na szczelność. Auto ostatniej zimy było w Polsce w czasie zimy -20st. i komunikatów o niskim ciśnieniu brak.
Kwestie odstawania i "zmiany odległości" tulei w gnieździe pompy i smoka i obawy o nieszczelność w przypadku tulei wciskanej można pominąć bo grubość uszczelniacza będzie prawidłowa i jego nadmiar wyjdzie przy dokręceniu miski kluczem dynamometrycznym z właściwym momentem. Obawiać się trzeba dokładności długości jej wykonania, tu grają rolę dziesiątki milimetra. Przy nie idealnym wytoczeniu(obróbce), zbyt długa spowoduje naprężenia, szczelinę i nieszczelność pomiędzy miską a blokiem silnika.
Przykręcana wersja może przyspażać kłopot bo wymaga specjalnego triku jej montażu-2 gwintowanych prętów lub długich śrub jako prowadnic aby trafić w gniazdo pompy i najpierw wkładając miskę na sucho bez uszczelniacza z lekko poluzowaną tuleją (bo ma luzy na śrubach i bez wstępnego dopasowania nie wejdzie w osi do gniazda pompy i uszkodzimy je), zdejmujemy delikatnie miskę aby nie przesunąć tulei, dokręcamy śruby tulei i ostatecznie ponownie montujemy miskę z uszczelniaczem.
Kwestie odstawania i "zmiany odległości" tulei w gnieździe pompy i smoka i obawy o nieszczelność w przypadku tulei wciskanej można pominąć bo grubość uszczelniacza będzie prawidłowa i jego nadmiar wyjdzie przy dokręceniu miski kluczem dynamometrycznym z właściwym momentem. Obawiać się trzeba dokładności długości jej wykonania, tu grają rolę dziesiątki milimetra. Przy nie idealnym wytoczeniu(obróbce), zbyt długa spowoduje naprężenia, szczelinę i nieszczelność pomiędzy miską a blokiem silnika.
Przykręcana wersja może przyspażać kłopot bo wymaga specjalnego triku jej montażu-2 gwintowanych prętów lub długich śrub jako prowadnic aby trafić w gniazdo pompy i najpierw wkładając miskę na sucho bez uszczelniacza z lekko poluzowaną tuleją (bo ma luzy na śrubach i bez wstępnego dopasowania nie wejdzie w osi do gniazda pompy i uszkodzimy je), zdejmujemy delikatnie miskę aby nie przesunąć tulei, dokręcamy śruby tulei i ostatecznie ponownie montujemy miskę z uszczelniaczem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 5 maja 2021, o 07:08
- Auto: Opel Insignia
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Lublin
Re: Ciśnienie oleju
Tak czytam ten temat i nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi... miesięcznie robię 2-2,5 tyś kilometrów i w moim przypadku jaka będzie możliwość odnośnie wymiany uszczelki smoka? Chodzi mi o czas co jaki mam wymieniać, co ileś kilometrów czy po prostu raz na jakiś okres? Od mechanika za dużo się nie dowiedziałem, jeden mówi, że mam wymieniać co drugą wymianę oleju a drugi znów, że co 60tyś KM. Jaka jest poprawna wersja?
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Ciśnienie oleju
Jeżeli pilnujesz wypalania to możesz zrobić wymianę co 3-4 lata. Uszczelka dostaje głównie od ON, który trafia do oleju. Moja była ok chyba po 7 latach, ale wypalanie cały czas pod kontrolą.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 5 maja 2021, o 07:08
- Auto: Opel Insignia
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Lublin
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Ciśnienie oleju
Dokładnie DPF, jeżeli nie przerywasz to nadmiar ON nie spływa do miski olejowej. Dobry olej nie wpływa negatywnie na uszczelke więc wytrzymuje spokojnie parę ładnych lat.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 5 maja 2021, o 07:08
- Auto: Opel Insignia
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Lublin
Re: Ciśnienie oleju
No to co wtedy z teorią 'mechaników'? Tak jak napisałem, jeden mówi co drugą wymianę oleju czyli w moim przypadku co 20tyś km, a drugi twierdzi 60 tyś km... czego mam się trzymać ? Bo twoja teoria zupełnie co innego mi podpowiada w tym momencie .
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Ciśnienie oleju
Mechanik musi mieć robotę. Ja moją mam już mam 11 lat i jak lejesz dobry olej pilnujesz wypalania to spokojnie któryś rok masz spokój.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 5 maja 2021, o 07:08
- Auto: Opel Insignia
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Lublin
Re: Ciśnienie oleju
Mówisz o awaryjnym wypalaniu czy rutynowym wypalaniu DPF'a co jakiś czas ? Wybacz za tysiące pytań, ale jestem zielony w tej kwestii.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 5 maja 2021, o 07:08
- Auto: Opel Insignia
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Lublin
Re: Ciśnienie oleju
Opłaca się to kupić do kontrolowania DPF'a? https://allegro.pl/oferta/vgate-icar2-e ... ylEALw_wcB
Niektórzy widzę, że po prostu patrzą przy gaszeniu na obroty i spalanie... i po tym widać czy DPF się wypala czy nie.
Niektórzy widzę, że po prostu patrzą przy gaszeniu na obroty i spalanie... i po tym widać czy DPF się wypala czy nie.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Ciśnienie oleju
Poczytaj o diodzie w lusterko i aplikacji.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- radek12
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 lis 2019, o 11:21
- Auto: Zafira C 2.0CDTI96kW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Londyn/Bydgoszcz
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Ciśnienie oleju
Interfejs przez Ciebie wymieniony daje radę. Trzeba go za każdym razem ręcznie włączać przez naciśnięcie przycisku. Ja bardziej polecam taki, który sam włącza się wraz z programem OPL DPF Monitor https://allegro.pl/oferta/elm327-icar-p ... cd5a3e5b40Seep426 pisze: ↑6 maja 2021, o 09:17Opłaca się to kupić do kontrolowania DPF'a? https://allegro.pl/oferta/vgate-icar2-e ... ylEALw_wcB
Niektórzy widzę, że po prostu patrzą przy gaszeniu na obroty i spalanie... i po tym widać czy DPF się wypala czy nie.
Sam go mam i działa idealnie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 3 mar 2021, o 08:23
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Lębork
Re: Ciśnienie oleju
Nie koniecznie, posiadam ten co kolega wymienił wyżej i uruchamia się z automatu, plus apka i bez wysiłku przypilnujesz dpf
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Ciśnienie oleju
Jeżeli potrzebujesz sprawdzić dpf oraz znaleźć ewentualnie podstawowe błędy w zupełności wystarczy. Warto kupić ten co sam się wyłącza. Nie trzeba ciągle wyciągać z gniazda. To duży plus. Dla mnie akurat nie musi się sam włączać bo dla mnie nie ma to sensu jak opisuje kolega wyżej, ale to jeżeli ty musisz zdecydować co będzie dla Ciebie wygodne.Seep426 pisze:Opłaca się to kupić do kontrolowania DPF'a? https://allegro.pl/oferta/vgate-icar2-e ... ylEALw_wcB
Niektórzy widzę, że po prostu patrzą przy gaszeniu na obroty i spalanie... i po tym widać czy DPF się wypala czy nie.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- radek12
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 lis 2019, o 11:21
- Auto: Zafira C 2.0CDTI96kW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Londyn/Bydgoszcz
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Ciśnienie oleju
I do tego olej o stopień gęstszy czyli 5W40 zamiast zalecanego przez fabrykę 5W30. 5W40 daje gwarancję, że nawet jak sporo oleju napędowego dostanie się do układu smarowania (np. przez przerwanie wypalania dpf-a) to własności smarne oleju nadal zostaną zachowane i silnik będzie smarowany prawidłowo. Tyczy się to też zimnych rozruchów, gęstszy olej gwarantuje, że film olejowy nie zostanie przerwany a tym samym smarowanie zachowane.
Pilnować też poziomu oleju na bagnecie, najlepiej żeby był 3/4 a co najmniej zawsze ponad połowę.