--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Ciśnienie oleju
- alex_k
- Użytkownik
- Posty: 378
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 09:08
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Bielsko-Biała
- Otrzymał piwo: 1 raz
Ciśnienie oleju
Hej,
miałem w drodze do Włoch taki przypadek: po przejechaniu z Polski około 1100 km wyświetlił się nagle komunikat: niski poziom oleju silnikowego - uzupełnij! lekko to mną wstrząsnęło, gdyż zjechałem już z autostrady, była północ, a we Włoszech o tej porze znalezienie czynnej stacji (w sensie sklep na stacji) jest trudne. do tego przed wyjazdem sprawdzałem olej i był ok. zjechałem w końcu na agip (który i tak był nieczynny), odczekałem 20 minut aż silnik ostygnie i sprawdziłem poziom - okazało się że jest ok. ruszyłem więc dalej, tylko mocno zły, bo jednak pól godziny uciekło, a za Ferrarą komary cięły nie miłosiernie. komunikat już się nie pojawił.
miałem w drodze do Włoch taki przypadek: po przejechaniu z Polski około 1100 km wyświetlił się nagle komunikat: niski poziom oleju silnikowego - uzupełnij! lekko to mną wstrząsnęło, gdyż zjechałem już z autostrady, była północ, a we Włoszech o tej porze znalezienie czynnej stacji (w sensie sklep na stacji) jest trudne. do tego przed wyjazdem sprawdzałem olej i był ok. zjechałem w końcu na agip (który i tak był nieczynny), odczekałem 20 minut aż silnik ostygnie i sprawdziłem poziom - okazało się że jest ok. ruszyłem więc dalej, tylko mocno zły, bo jednak pól godziny uciekło, a za Ferrarą komary cięły nie miłosiernie. komunikat już się nie pojawił.
Krzysztof Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0 CDTI
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca LIPIEC
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca LIPIEC
Re: Ciśnienie oleju
Może być coś na rzeczy,gdyż u mnie była podobna sytuacja tylko że dotyczyło poziomu płynu w chłodnicy.Po sprawdzeniu okazało się że wszystko jest w normie,a od tamtej pory komunikat się nie pojawił.
-- 25 sie 2013, o 10:02 --
Może być coś na rzeczy,gdyż u mnie była podobna sytuacja tylko że dotyczyło poziomu płynu w chłodnicy.Po sprawdzeniu okazało się że wszystko jest w normie,a od tamtej pory komunikat się nie pojawił.
-- 25 sie 2013, o 10:02 --
Może być coś na rzeczy,gdyż u mnie była podobna sytuacja tylko że dotyczyło poziomu płynu w chłodnicy.Po sprawdzeniu okazało się że wszystko jest w normie,a od tamtej pory komunikat się nie pojawił.
Re: Ciśnienie oleju
Panowie miałem dziś taki mały problem zapalam samochód po kilku sekundach oświeciło mi komunikat niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik i po 3 sek zgasło i wszystko ok samochód jest po wymianie oleju w serwisie miał ktoś taki przypadek może nie wiem czy to zlekceważyć ale już mi to nie daje spokoju
Re: Ciśnienie oleju
Problem znany.U jednych pomogła wymiana czujnika ciśnienia oleju,u innych pomogło wgranie nowego oprogramowania,są też tacy co wymienili czujnik i wgrali najnowszy soft w ASO i dalej kominikat się pojawia w zimne chłodne i wilgotne dni.Ostatnio walczył Igruszkos ale chyba poległ,szpece w ASO również
Poczytaj na angielskim forum http://www.insignia-enthusiast.org/foru ... topic=7625
Poczytaj na angielskim forum http://www.insignia-enthusiast.org/foru ... topic=7625
Re: Ciśnienie oleju
Nie poległ, szukam dalej, ale już ręce opadają...przy takim komunikacie można pół auta wymienic i dalej nic:) Wieć spasowałem i stwierdziłem że jak sie silnik rozleci to sie kupi nowy ... szkoda sobie głowy zawracać...auto smiga jak nie wiem co, ostatnio 215 km/h szedł jak nie wiem co aż sam byłem w szoku...rano przywita mie Niskie Ciśnienie ...i w droge:)
Re: Ciśnienie oleju
michalbierun a Tobie co pomogło, albo co robiłeś...
-- 8 maja 2014, o 22:00 --
jestem własnie po wymianie uszczelki o numerze 646125 i czyszczeniu pompy i smoka...narazie silnik chodzi tak samo, musze poczekać do rana i bede wiedział czy pomogło. Dzisiaj jak auto zapalałem to kontrolka się nie paliła ale było ciepło
-- 8 maja 2014, o 22:00 --
jestem własnie po wymianie uszczelki o numerze 646125 i czyszczeniu pompy i smoka...narazie silnik chodzi tak samo, musze poczekać do rana i bede wiedział czy pomogło. Dzisiaj jak auto zapalałem to kontrolka się nie paliła ale było ciepło
Re: Ciśnienie oleju
Czy w Insigni na desce rozdzielczej występuje jakaś lampka kontrolna sygnalizująca zbyt niski poziom oleju np. tak jak w vectrze C ?
Re: Ciśnienie oleju
Mierzone... 0.6 bar.Adam10 pisze:A czy ktoś zmierzyl faktyczne cisnienie oleju?
Nie ma się co zastanawiać i pakować w koszty z wymiana czujników. Jak nie pomoże soft to zmieniać uszczelke i będzie dobrze. Szkoda silnika aby nie zatrzeć, bo niestety były takie przypadki
-- 12 maja 2014, o 20:54 --
Tak to wyglądało u mnie + 100zł extra dla mechanika
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Ciśnienie oleju
Witam Wszystkich,
Jeśli mieliście sytuację, że w momencie rozruchu silnika zaświeciła się kontrolka oleju oraz słynny komunikat "niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik" - to nie lekceważcie tego !!! Żadna wymiana czujnika oraz wgranie softu nie pomoże, samo również z czasem nie przejdzie, a pozostawienie tego bez naprawy skończy się zatarciem silnika.
Komunikat ten wyświetla się w momencie rozruchu ponieważ występuje nieszczelność między smokiem a pompą oleju i "zaciągnięcie" oleju jest znacząco utrudnione ... po chwili komunikat zniknie, natomiast w układzie smarowania będzie znajdować się napowietrzony olej.
U mnie ten komunikat pokazał się przy 140 000 km, Opel Insignia 2.0 cdti 160 KM 2008 r.
Między smokiem a pompą oleju znajduje się uszczelka V-ORING - to małe problematyczne cudo wykonane jest z gumy stosunkowo miękkiej, natomiast w związku z tym, że nasze perełki mają w układzie wydechowym filtr DPF - podczas jego wypalania do oleju dostają się pewne ilości ON (oleju napędowego) który powoduje, że guma ta się utwardza (u mnie stara uszczelka była twarda jakby była wykonana z plastiku)., traci swoje właściwości powodując nieszczelność na linii smok - pompa oleju.
Na próżno szukać uszczelki w sklepach z częściami motoryzacyjnymi, jest ona dostępna tylko i wyłącznie w ASO - koszt 59 zł za oryginał.
Ja osobiście przeprowadziłem naprawę u znajomego w warsztacie więc o kosztach pisać nie będę.
Jeśli ktoś miał do czynienia z mechaniką to demontaż misy, pół osi nie będzie jakimś problematycznym zadaniem 4 godzinki i po sprawie na spokojnie.
Obecnie autko śmiga, ostatnie przymrozki ( - 16 C ) poranny rozruch po 2 dniach postoju przed garażem i zero problemu oraz żadnego komunikatu o niskim ciśnieniu oleju.
Pozdrawiam i życzę powodzenia
Jeśli mieliście sytuację, że w momencie rozruchu silnika zaświeciła się kontrolka oleju oraz słynny komunikat "niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik" - to nie lekceważcie tego !!! Żadna wymiana czujnika oraz wgranie softu nie pomoże, samo również z czasem nie przejdzie, a pozostawienie tego bez naprawy skończy się zatarciem silnika.
Komunikat ten wyświetla się w momencie rozruchu ponieważ występuje nieszczelność między smokiem a pompą oleju i "zaciągnięcie" oleju jest znacząco utrudnione ... po chwili komunikat zniknie, natomiast w układzie smarowania będzie znajdować się napowietrzony olej.
U mnie ten komunikat pokazał się przy 140 000 km, Opel Insignia 2.0 cdti 160 KM 2008 r.
Między smokiem a pompą oleju znajduje się uszczelka V-ORING - to małe problematyczne cudo wykonane jest z gumy stosunkowo miękkiej, natomiast w związku z tym, że nasze perełki mają w układzie wydechowym filtr DPF - podczas jego wypalania do oleju dostają się pewne ilości ON (oleju napędowego) który powoduje, że guma ta się utwardza (u mnie stara uszczelka była twarda jakby była wykonana z plastiku)., traci swoje właściwości powodując nieszczelność na linii smok - pompa oleju.
Na próżno szukać uszczelki w sklepach z częściami motoryzacyjnymi, jest ona dostępna tylko i wyłącznie w ASO - koszt 59 zł za oryginał.
Ja osobiście przeprowadziłem naprawę u znajomego w warsztacie więc o kosztach pisać nie będę.
Jeśli ktoś miał do czynienia z mechaniką to demontaż misy, pół osi nie będzie jakimś problematycznym zadaniem 4 godzinki i po sprawie na spokojnie.
Obecnie autko śmiga, ostatnie przymrozki ( - 16 C ) poranny rozruch po 2 dniach postoju przed garażem i zero problemu oraz żadnego komunikatu o niskim ciśnieniu oleju.
Pozdrawiam i życzę powodzenia
Re: Ciśnienie oleju
Ostatnio rozmawiałem z "fanem" Insigni , u niego to co opisujesz skończyło się naprawą silnika za 6500 zł. Po tym nawet nie chciał jej oglądać wstawił od razu do komisu i kupił Mercedesa S 400 CDI w budzie W220. Jest bardzo zadowolony i mówi ze na trasie pali tyle co Iśka.
A starczyło kupić uszczelkę za 59 zł Aż świerzbi żeby wywalić DPF , który jednak na razie nie sprawia problemów.
Czy ON zawsze dostaje się do oleju ???
Czy przy prawidłowo zakończonym procesie wypalania DPF jednak się nie dostaje ??
A starczyło kupić uszczelkę za 59 zł Aż świerzbi żeby wywalić DPF , który jednak na razie nie sprawia problemów.
Czy ON zawsze dostaje się do oleju ???
Czy przy prawidłowo zakończonym procesie wypalania DPF jednak się nie dostaje ??
Ostatnio zmieniony 2 sty 2015, o 21:07 przez prokop, łącznie zmieniany 4 razy.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Ciśnienie oleju
Nie popadajmy w paranoje. Na forum jest 1135 użytkowników, zakładam że jest to 10% wszystkich insigni w kraju. Niech 80% to diesle to daje nam ok. 8000 samochodów. Pewnie komunikat o niskim ciśnieniu przydarzył się każdemu kto ma nalatane ponad 100tyś, a ilu nic z tym nie robi i jeździ dalej. Na razie było o kilku zatartych silnikach co daje jakiś promil i nie wiadomo co było przyczyną zatarcia.
Ja robię tak że odpalam silnik na kilka sekund, gaszę i za chwilę odpalam drugi raz- komunikatu wtedy nie mam( oczywiście tylko pierwszy poranny rozruch). Pewnie że to nie jest rozwiązanie problemu ale w każdym samochodzie ciśnienie w wałku rozrządu na zimno pojawia się dopiero kilka sekund po zgaśnięciu kontrolki i jakoś wałki się nie zacierają.
A i jeszcze jedno- w benzyniakach też pojawia się ten komunikat więc to nie kwestia dpf i ON w oleju silnikowym .
Ja robię tak że odpalam silnik na kilka sekund, gaszę i za chwilę odpalam drugi raz- komunikatu wtedy nie mam( oczywiście tylko pierwszy poranny rozruch). Pewnie że to nie jest rozwiązanie problemu ale w każdym samochodzie ciśnienie w wałku rozrządu na zimno pojawia się dopiero kilka sekund po zgaśnięciu kontrolki i jakoś wałki się nie zacierają.
A i jeszcze jedno- w benzyniakach też pojawia się ten komunikat więc to nie kwestia dpf i ON w oleju silnikowym .
Re: Ciśnienie oleju
Tak naprawdę w momencie gdy trzeba wypalić DPF a nie jesteś na autostradzie tylko w mieście to utrzymywanie jazdy przy 2500 obr/min graniczy z cudem
Panowie tak naprawdę to mało ważne przez co utwardza się ta uszczelka, najważniejsze jest to by ją wymienić gdy zacznie się pojawiać komunikat "niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik" i zaoszczędzić na późniejszych naprawach bądź wymiany zatartego silnika...
Poza tym napisałem post ku przestrodze i w celach informacyjnych, nie po to by się wymądrzać, nie wiem jak jest w benzynie...
Faktem jest że przy zakupie uszczelki w ASO Pan poinformował mnie że jest to standardowa kwestia wymiany tej uszczelki i nie jest wcale powiedziane że po 100 000 km bo w krk zdarzały im się takie z przebiegami 60 000 km ... z moim zamówieniem było łącznie 85 zamówień na tą część do do warsztatów ASO ... zresztą jak wspominałem wcześniej post w celach informacyjnych
Panowie tak naprawdę to mało ważne przez co utwardza się ta uszczelka, najważniejsze jest to by ją wymienić gdy zacznie się pojawiać komunikat "niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik" i zaoszczędzić na późniejszych naprawach bądź wymiany zatartego silnika...
Poza tym napisałem post ku przestrodze i w celach informacyjnych, nie po to by się wymądrzać, nie wiem jak jest w benzynie...
Faktem jest że przy zakupie uszczelki w ASO Pan poinformował mnie że jest to standardowa kwestia wymiany tej uszczelki i nie jest wcale powiedziane że po 100 000 km bo w krk zdarzały im się takie z przebiegami 60 000 km ... z moim zamówieniem było łącznie 85 zamówień na tą część do do warsztatów ASO ... zresztą jak wspominałem wcześniej post w celach informacyjnych
-
- Użytkownik
- Posty: 911
- Rejestracja: 21 paź 2013, o 19:07
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Ciśnienie oleju
Ja wiem że temat jest poważny, ale czy nie można kontynuować w temacie już założonym? Po co powielać tematy.
Re: Ciśnienie oleju
piszesz że zdemontowano miskę i półosie dlaczego półosie one wchodzą do skrzyni biegów
i czy widziałeś ten v ring i czy miał jakieś symbole, wymiary
i czy widziałeś ten v ring i czy miał jakieś symbole, wymiary