--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Test przelewowy wtryskiwaczy

ODPOWIEDZ
robertino86

Test przelewowy wtryskiwaczy

Post autor: robertino86 » 8 kwie 2017, o 17:51

Witam Panowie.Robiłem dziś test przelewowy wtrysków.Wyszło mi tak
1-50ml
2-48ml
3-40ml
4-49ml
Test robiony przez 5 min.Czy ktoś mógłby zinterpretować czy nie jest za dużo bądz za mało,czy jest jakaś norma?Widać że trzeci dość odbiega od reszty i właśnie na nim słychać stuki.Bardzo prosze o poradę i będę bardzo wdzięczny.Jeszcze nie robiłem nic z wtryskami a trzeci mi stuka tzn.że nie domaga?Ogólnie nic nie kopci tylko dziwnie pali i na zimnym jest klekot.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti

Post autor: P405 » 8 kwie 2017, o 18:58

Na początek daj oleju 2T i zobacz znowu po paru zbiornikach.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

robertino86

Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti

Post autor: robertino86 » 8 kwie 2017, o 21:24

Dolewam 2T od dwóch miesięcy,póki co żadnej poprawy.Dziś pozamieniałem miejscami wtrysk 3 na którym było spalanie stukowe z 1 cichym.I spalanie stukowe nadal występuje na tym 3.Czyżby to nie od wtrysku a dzieje się coś w środku(tłok,korba)?Myślę że jakby coś w tym kierunku to by było słychać walenie a nie głuchy stuk.No nic,jeżdże z tym dalej,najwyżej wyzionie ducha.Powiedzcie mi czy jest jakaś norma ile ml.na każdym wtrysku powinno być w takim teście?

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti

Post autor: P405 » 8 kwie 2017, o 23:27

Silnik przeważnie pada na 3 cylindrze. Powód to dpf, który jest właśnie na tej wysokości.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Bodex

Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti

Post autor: Bodex » 9 kwie 2017, o 04:16

Zawiało grozą ... luz na korbie ,

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

robertino86

Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti

Post autor: robertino86 » 9 kwie 2017, o 08:45

No tak,ale na samym wtrysku czy pokrywie nic nie słychać,Tylko jak przystawię stetoskop na rurke wtrysku,to takie głuche pukanie.Trochę wieje grozą :D Ale,już mi tak stuka od kilku miesięcyJakby ktoś sie nie znał to nawet tego nie usłyszy.Gdyby coś ze sworzniem tłoka lub korbą(panewkę) to by się juz dawno rozsypało a zrobiłem na tym ponad 5tyś.km.

Awatar użytkownika
michalm83
Użytkownik
Posty: 245
Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti

Post autor: michalm83 » 9 kwie 2017, o 08:59

P405 pisze: Powód to dpf, który jest właśnie na tej wysokości.
Ja ostatnio podczas wypalania dpf złapałem kapcia. Takie to cholerstwo ten DPF

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti

Post autor: Dan » 10 kwie 2017, o 19:18

robertino86 pisze:Witam Panowie.Robiłem dziś test przelewowy wtrysków.Wyszło mi tak
1-50ml
2-48ml
3-40ml
4-49ml
Test robiony przez 5 min.Czy ktoś mógłby zinterpretować czy nie jest za dużo bądz za mało,czy jest jakaś norma?Widać że trzeci dość odbiega od reszty i właśnie na nim słychać stuki.Bardzo prosze o poradę i będę bardzo wdzięczny.Jeszcze nie robiłem nic z wtryskami a trzeci mi stuka tzn.że nie domaga?Ogólnie nic nie kopci tylko dziwnie pali i na zimnym jest klekot.
Nie wiem jak w insigni ale przyjmuje się tolerancję +30% (w fordach i mazdach 40%). Oblicza się to tak:
Mnożymy najniższą zarejestrowaną wartość przez 1.3 wynik daje nam dopuszczalną wartość maksymalną

Czyli u ciebie 3 ma najniższą wartość

40x1.3=52

Żaden z pozostałych wtrysków nie przekracza tej wartości więc można by przyjąć że jest ok :) Nadal nic jednak nie wiemy o stanie rozpylacza wtrysku bo do oceny jego stanu trzeba by przeprowadzić próbę "na maszynie".



Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
konikkr
Klubowicz
Posty: 470
Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
Auto: Insignia ST ecoFLEX
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Syrynia
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti

Post autor: konikkr » 10 kwie 2017, o 20:37

Dokładnie przyjmuje się graniczną różnice do 30%.

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

robertino86

Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti

Post autor: robertino86 » 10 kwie 2017, o 22:45

Witam.Powiem Wam że zmieniłem na próbę używany wtrysk sprawny z innego auta i jest o niebo lepiej,nie stuka już tak mocno(a było go słychać nawet w kabinie),ale nadal na tym trzecim jest ciut głosniej niż na pozostałych.Nie słychać to na samej cewce słuchając stetoskopem tylko na rurce od wtrysku przy samej listwie.Ciężko to rozpracować.Zrobię jeszcze raz test przelewowy.Czy jakby był to sworzeń na tłoku to dzwięk promieniowały dopiero na rurce czy stuk były bardzo głośny?Odsłuchałem też na świecach żarowych(bo one też wchodzą do komory spalania),ale tam cichutko.Nigdy nie miałem podobnej sytuacjii więc ciężko mi to ocenić.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti

Post autor: Dan » 11 kwie 2017, o 00:02

No to jak w komorach spalania jest ok to spróbuj może przeprowadzić ponowną adaptacje wtrysków poprzez ich kodowanie. Ecu od nowa będzie sobie robił korekty, na forach piszą że to czasem pomaga.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

robertino86

Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti

Post autor: robertino86 » 11 kwie 2017, o 07:38

Już to robiłem.Może po jakimś czasie same się zaadoptują.Ciężko powiedzieć.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti

Post autor: Dan » 17 kwie 2017, o 20:39

No i jak kolego u ciebie z tymi wtryskami? oddawałeś do regeneracji?

robertino86

Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti

Post autor: robertino86 » 17 kwie 2017, o 22:14

Witaj.Nie oddawałem do regeneracjii bo potrzebuje autoccodziennie do pracy.Zmieniłem tylko ten trzeci i zrobiłem jeszcze raz test przelewowy i wyszedł mi na trzecim 49ml.,czyli prawie idealnie jak reszta.Jest o wiele ciszej na nim.Zostawiam tak je bo są wporządku i nie ruszam.Teraz wyszedł mi kolejny problem z układem ładowania ale wiem co bo dwa miesiące temu robiłem sobie alternator i teraz wywalił mi błąd od ładowania i przypuszczam że szczotki sie zawiesiły.Jeżdże i jest dobrze,auto ma dobrego kopa,nie kopci,silnik pracuje cicho i równo.Ale za miesiąc idzie na sprzedaż,za fajną cenę bo mamy już nówkę z salonu.Jeżeli będzie ktoś chciał to meldować.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti

Post autor: marcin.1987 » 18 kwie 2017, o 07:39

U mnie też słychać postukiwania, ale na drugim wtrysku. Na początku patrzyłem na korekty. Później pojechałem do serwisu Bosch i sprawdzili korekty po swojemu. Dalej stukało, ale powiedzieli, że mam pojeździć i wrócić po paru tysiącach km. Tak zrobiłem tylko, że tym razem kazałem bezwzględnie wyciągnąć wtryski na stół probierczy. Przy wyciąganiu okazało się że drugi był zapieczony w gnieździe. Jak go wyciągnęli to nie przeszedł testu, więc wymienili jakieś elementy regulacyjne, ustawili i test przeszedł. Teraz jest ciszej, ale czasem jeszcze postukuje. Nie znalazłem jeszcze zależności kiedy i dlaczego. Jak do tego dojdę to opiszę sytuację.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti

Post autor: Dan » 18 kwie 2017, o 10:27

Ile taka przyjemność ?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

robertino86

Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti

Post autor: robertino86 » 18 kwie 2017, o 14:06

U mnie właśnie nie dałem rady wyciągnąć 4,ale test przelewowy przeszedł dobrze więc go nie ruszałem.Teraz wszystkie wyszły prawie idealnie,korekty w opcomie również i tak zostawiam bo jest dobrze na następne 100tyś.km.Jeszcze jak będę miał czas to zmienię pompę wysokiego ciśnienia bo mam w domu i zobaczę co będzie bo nieraz przy odpalaniu na zimnym tak jakby któryś z wtrysków nie dostawał od razu paliwa i zaskakuje dopiero po sekundzie i zatelepie silnikiem.Zaraz za drugim odpaleniem jest idealnie.Może już nie daje odpowiedniego ciśnienia przy rozruchu albo paliwko się w niej cofa.Dobrze że nie trzeba rozrządu ściągać.Okaże się w praniu.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Test przelewowy wtryskiwaczy

Post autor: marcin.1987 » 18 kwie 2017, o 20:26

Niecałe 800zł. Za sprawdzenie miało być początkowo 450zł, ale ze względu na trudności i wymianę tych elementów regulacyjnych wyszło więcej. Jak kogoś interesuje bardzo dokładne rozliczenie to poszukam faktury ;)

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Test przelewowy wtryskiwaczy

Post autor: Dan » 19 kwie 2017, o 05:40

Mowa o wszystkich 4 wtryskach?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Test przelewowy wtryskiwaczy

Post autor: marcin.1987 » 19 kwie 2017, o 06:14

Tak. Wszystkie 4. Ale spojrzałem na fakturę i było jednak niecałe 900zł. W ciągu dnia albo wieczorem wrzucę foto.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”