--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Test przelewowy wtryskiwaczy
Test przelewowy wtryskiwaczy
Witam Panowie.Robiłem dziś test przelewowy wtrysków.Wyszło mi tak
1-50ml
2-48ml
3-40ml
4-49ml
Test robiony przez 5 min.Czy ktoś mógłby zinterpretować czy nie jest za dużo bądz za mało,czy jest jakaś norma?Widać że trzeci dość odbiega od reszty i właśnie na nim słychać stuki.Bardzo prosze o poradę i będę bardzo wdzięczny.Jeszcze nie robiłem nic z wtryskami a trzeci mi stuka tzn.że nie domaga?Ogólnie nic nie kopci tylko dziwnie pali i na zimnym jest klekot.
1-50ml
2-48ml
3-40ml
4-49ml
Test robiony przez 5 min.Czy ktoś mógłby zinterpretować czy nie jest za dużo bądz za mało,czy jest jakaś norma?Widać że trzeci dość odbiega od reszty i właśnie na nim słychać stuki.Bardzo prosze o poradę i będę bardzo wdzięczny.Jeszcze nie robiłem nic z wtryskami a trzeci mi stuka tzn.że nie domaga?Ogólnie nic nie kopci tylko dziwnie pali i na zimnym jest klekot.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti
Na początek daj oleju 2T i zobacz znowu po paru zbiornikach.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti
Dolewam 2T od dwóch miesięcy,póki co żadnej poprawy.Dziś pozamieniałem miejscami wtrysk 3 na którym było spalanie stukowe z 1 cichym.I spalanie stukowe nadal występuje na tym 3.Czyżby to nie od wtrysku a dzieje się coś w środku(tłok,korba)?Myślę że jakby coś w tym kierunku to by było słychać walenie a nie głuchy stuk.No nic,jeżdże z tym dalej,najwyżej wyzionie ducha.Powiedzcie mi czy jest jakaś norma ile ml.na każdym wtrysku powinno być w takim teście?
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti
Silnik przeważnie pada na 3 cylindrze. Powód to dpf, który jest właśnie na tej wysokości.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti
Zawiało grozą ... luz na korbie ,
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti
No tak,ale na samym wtrysku czy pokrywie nic nie słychać,Tylko jak przystawię stetoskop na rurke wtrysku,to takie głuche pukanie.Trochę wieje grozą Ale,już mi tak stuka od kilku miesięcyJakby ktoś sie nie znał to nawet tego nie usłyszy.Gdyby coś ze sworzniem tłoka lub korbą(panewkę) to by się juz dawno rozsypało a zrobiłem na tym ponad 5tyś.km.
- michalm83
- Użytkownik
- Posty: 245
- Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti
Ja ostatnio podczas wypalania dpf złapałem kapcia. Takie to cholerstwo ten DPFP405 pisze: Powód to dpf, który jest właśnie na tej wysokości.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti
Nie wiem jak w insigni ale przyjmuje się tolerancję +30% (w fordach i mazdach 40%). Oblicza się to tak:robertino86 pisze:Witam Panowie.Robiłem dziś test przelewowy wtrysków.Wyszło mi tak
1-50ml
2-48ml
3-40ml
4-49ml
Test robiony przez 5 min.Czy ktoś mógłby zinterpretować czy nie jest za dużo bądz za mało,czy jest jakaś norma?Widać że trzeci dość odbiega od reszty i właśnie na nim słychać stuki.Bardzo prosze o poradę i będę bardzo wdzięczny.Jeszcze nie robiłem nic z wtryskami a trzeci mi stuka tzn.że nie domaga?Ogólnie nic nie kopci tylko dziwnie pali i na zimnym jest klekot.
Mnożymy najniższą zarejestrowaną wartość przez 1.3 wynik daje nam dopuszczalną wartość maksymalną
Czyli u ciebie 3 ma najniższą wartość
40x1.3=52
Żaden z pozostałych wtrysków nie przekracza tej wartości więc można by przyjąć że jest ok Nadal nic jednak nie wiemy o stanie rozpylacza wtrysku bo do oceny jego stanu trzeba by przeprowadzić próbę "na maszynie".
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
- konikkr
- Klubowicz
- Posty: 470
- Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
- Auto: Insignia ST ecoFLEX
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Syrynia
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti
Dokładnie przyjmuje się graniczną różnice do 30%.
Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka
Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti
Witam.Powiem Wam że zmieniłem na próbę używany wtrysk sprawny z innego auta i jest o niebo lepiej,nie stuka już tak mocno(a było go słychać nawet w kabinie),ale nadal na tym trzecim jest ciut głosniej niż na pozostałych.Nie słychać to na samej cewce słuchając stetoskopem tylko na rurce od wtrysku przy samej listwie.Ciężko to rozpracować.Zrobię jeszcze raz test przelewowy.Czy jakby był to sworzeń na tłoku to dzwięk promieniowały dopiero na rurce czy stuk były bardzo głośny?Odsłuchałem też na świecach żarowych(bo one też wchodzą do komory spalania),ale tam cichutko.Nigdy nie miałem podobnej sytuacjii więc ciężko mi to ocenić.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti
No to jak w komorach spalania jest ok to spróbuj może przeprowadzić ponowną adaptacje wtrysków poprzez ich kodowanie. Ecu od nowa będzie sobie robił korekty, na forach piszą że to czasem pomaga.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti
Już to robiłem.Może po jakimś czasie same się zaadoptują.Ciężko powiedzieć.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti
No i jak kolego u ciebie z tymi wtryskami? oddawałeś do regeneracji?
Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti
Witaj.Nie oddawałem do regeneracjii bo potrzebuje autoccodziennie do pracy.Zmieniłem tylko ten trzeci i zrobiłem jeszcze raz test przelewowy i wyszedł mi na trzecim 49ml.,czyli prawie idealnie jak reszta.Jest o wiele ciszej na nim.Zostawiam tak je bo są wporządku i nie ruszam.Teraz wyszedł mi kolejny problem z układem ładowania ale wiem co bo dwa miesiące temu robiłem sobie alternator i teraz wywalił mi błąd od ładowania i przypuszczam że szczotki sie zawiesiły.Jeżdże i jest dobrze,auto ma dobrego kopa,nie kopci,silnik pracuje cicho i równo.Ale za miesiąc idzie na sprzedaż,za fajną cenę bo mamy już nówkę z salonu.Jeżeli będzie ktoś chciał to meldować.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti
U mnie też słychać postukiwania, ale na drugim wtrysku. Na początku patrzyłem na korekty. Później pojechałem do serwisu Bosch i sprawdzili korekty po swojemu. Dalej stukało, ale powiedzieli, że mam pojeździć i wrócić po paru tysiącach km. Tak zrobiłem tylko, że tym razem kazałem bezwzględnie wyciągnąć wtryski na stół probierczy. Przy wyciąganiu okazało się że drugi był zapieczony w gnieździe. Jak go wyciągnęli to nie przeszedł testu, więc wymienili jakieś elementy regulacyjne, ustawili i test przeszedł. Teraz jest ciszej, ale czasem jeszcze postukuje. Nie znalazłem jeszcze zależności kiedy i dlaczego. Jak do tego dojdę to opiszę sytuację.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti
Ile taka przyjemność ?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Re: Test przelewowy Insignia 2.0 Cdti
U mnie właśnie nie dałem rady wyciągnąć 4,ale test przelewowy przeszedł dobrze więc go nie ruszałem.Teraz wszystkie wyszły prawie idealnie,korekty w opcomie również i tak zostawiam bo jest dobrze na następne 100tyś.km.Jeszcze jak będę miał czas to zmienię pompę wysokiego ciśnienia bo mam w domu i zobaczę co będzie bo nieraz przy odpalaniu na zimnym tak jakby któryś z wtrysków nie dostawał od razu paliwa i zaskakuje dopiero po sekundzie i zatelepie silnikiem.Zaraz za drugim odpaleniem jest idealnie.Może już nie daje odpowiedniego ciśnienia przy rozruchu albo paliwko się w niej cofa.Dobrze że nie trzeba rozrządu ściągać.Okaże się w praniu.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Test przelewowy wtryskiwaczy
Niecałe 800zł. Za sprawdzenie miało być początkowo 450zł, ale ze względu na trudności i wymianę tych elementów regulacyjnych wyszło więcej. Jak kogoś interesuje bardzo dokładne rozliczenie to poszukam faktury
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Test przelewowy wtryskiwaczy
Mowa o wszystkich 4 wtryskach?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Test przelewowy wtryskiwaczy
Tak. Wszystkie 4. Ale spojrzałem na fakturę i było jednak niecałe 900zł. W ciągu dnia albo wieczorem wrzucę foto.