--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Po przegrzaniu zła praca silnika i chrobotanie

ODPOWIEDZ
azjata1

Po przegrzaniu zła praca silnika i chrobotanie

Post autor: azjata1 » 5 kwie 2017, o 11:27

Witam, jadąc Insignią 2.0 DTH 160 km, zaczął wypalać się filtr, nagle temperatura wzrosła do 130 stopni pojawił się komunikat silnik przegrzany zgaś silnik i check się pojawił. Szybko zjechałem na pobocze, ale zanim go zgasiłem nastąpiło takie chrobotnięcie i spadek obrotów. Po wychłodzeniu silnika do około 80 st, odpaliłem go na sekundę nastąpiła taka reakcja: raz obroty spadały raz wzrastały i było słychać taki charakterystyczny dźwięk chrobotania przy spadaniu obrotów. Zaraz go zgasiłem i zaholowałem na parking. Dodam, że po zatrzymaniu chłodnica była zimna, a w zbiorniczku wyrównawczym prawidłowy stan płynu. W sumie przejechałem nim około 15km. Na początku obstawiałem termostat, ale ta praca silnika mnie niepokoi-już się boję.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Po przegrzaniu zła praca silnika i chrobotanie

Post autor: KaMYk » 5 kwie 2017, o 11:35

Kolego, jest o tym już pisane nie raz.
Nie przegrzałeś silnika.
Czasem w insigni potrafi się taki błąd pokazać i często są to początki końca czujnika temperatury spalin przy DPF.
Teraz musisz podłączyć do interfejsu (op-com lub MDI) i skasować błąd w sterowniku silnika.
Inaczej nie pojedziesz.

Po wystąpieniu takich objawów występuje wszystko to, ci piszesz, przechodziłem przez to

azjata1

Re: Po przegrzaniu zła praca silnika i chrobotanie

Post autor: azjata1 » 5 kwie 2017, o 11:39

Dziękuję za szybką odpowiedź, sorry, ale nie doczytałem na ten temat. Mam nadzieję, że jest tak jak twierdzisz. Będę sczytywał błędy i się zobaczy.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Po przegrzaniu zła praca silnika i chrobotanie

Post autor: KaMYk » 5 kwie 2017, o 11:46

Bez skasowania nie pojedziesz. Jak po skasowaniu się pojawi powtórnie, to do wymiany czujnik temp. spalin.
Parę osób juz o tym pisało.

Były też zmiany w oprogramowaniu silnika, w starszych modelach błąd się pojawiał pomimo, ze czujnik był sprawny.
Po zmianie oprogramowania sytuacja się poprawiła.

Najgorsze jest to, że bez interfejsu i laptopa to tylko lawet i serwis, a mając czym skasować, to minuta czasu i jedziesz dalej.

Mnie już 2 razy się to przytrafiło w czasie wypalania DPF, a czujnik dobry, widać soft jeszcze straszy.

azjata1

Re: Po przegrzaniu zła praca silnika i chrobotanie

Post autor: azjata1 » 5 kwie 2017, o 15:48

Istotnie sprawdziłem wystąpił błąd P2428, skasowałem i auto pali i jedzie. Zamówiłem już nowy czujnik jutro odbiorę i wymieniam, mam nadzieję, że z wykręceniem nie będzie problemu? Więc dziękuję bardzo za pomoc. Zastanawiam się czy nie będzie konieczności aktualizacji oprogramowania. Czy można to zrobić tylko w serwisie? Ile to kosztuje?

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Po przegrzaniu zła praca silnika i chrobotanie

Post autor: KaMYk » 5 kwie 2017, o 17:50

Aktualizacja tylko w ASO. Pewnie około 150 zł.
Fajnie że mogłem pomóc :)

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Po przegrzaniu zła praca silnika i chrobotanie

Post autor: P405 » 5 kwie 2017, o 20:19

Na nowym czujniku możesz mieć to samo. Trzeba zrobić aktualizacje softu.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

azjata1

Re: Po przegrzaniu zła praca silnika i chrobotanie

Post autor: azjata1 » 6 kwie 2017, o 16:35

Wymieniłem czujnik, wypalił się DPF i zobaczymy czy się powtórzy..oby nie

Bodex

Re: Po przegrzaniu zła praca silnika i chrobotanie

Post autor: Bodex » 6 kwie 2017, o 16:42

O kurka , chłopaki , ja tu sobie jeżdżę nieświadomie ... opcoma wożę , a jeszcze nie było czasu go zapiąć i ogarnąć czy działa . Muszę w święta ,się pobawić i mieć w gotowości , wszak Chorwacja przedemną...

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Po przegrzaniu zła praca silnika i chrobotanie

Post autor: KaMYk » 6 kwie 2017, o 17:35

azjata1 pisze:zobaczymy czy się powtórzy
Jeśli nawet, to już nie będziesz panikował :)

Moja rada, zainstaluj w telefonie aplikację :)
https://play.google.com/store/apps/deta ... ader&hl=pl

kup dobry interfejs ELM 327 na BT i sprawdź jego działanie.

ta aplikacja odczytuje błędy z modułu silnika, m.in ten od czujnika temp. spalin i je kasuje .
W razie "W" czyli awarii uruchamiasz aplikację, kasujesz błąd i jedziesz dalej.

azjata1

Re: Po przegrzaniu zła praca silnika i chrobotanie

Post autor: azjata1 » 6 kwie 2017, o 18:33

Do KaMYK, właśnie po awarii odczytałem błąd aplkacją TORQUE a ELM 327 już zawsze będzie leżał w schowku:)

Bodex

Re: Po przegrzaniu zła praca silnika i chrobotanie

Post autor: Bodex » 6 kwie 2017, o 19:00

KaMyK , wielkie dzięki ..

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Po przegrzaniu zła praca silnika i chrobotanie

Post autor: Rooff_ » 7 kwie 2017, o 15:21

KaMYk pisze:
azjata1 pisze:zobaczymy czy się powtórzy
Jeśli nawet, to już nie będziesz panikował :)

Moja rada, zainstaluj w telefonie aplikację :)
https://play.google.com/store/apps/deta ... ader&hl=pl

kup dobry interfejs ELM 327 na BT i sprawdź jego działanie.

ta aplikacja odczytuje błędy z modułu silnika, m.in ten od czujnika temp. spalin i je kasuje .
W razie "W" czyli awarii uruchamiasz aplikację, kasujesz błąd i jedziesz dalej.
KaMYk - polecisz jakiś dobry interface ELM 327 na BT? Chyba, że lepszym wyjściem jest ELM 327 na WiFi?
Albo ktoś inny może poleci coś porządnego w rozsądnej cenie? :)

Awatar użytkownika
markogl
Użytkownik
Posty: 188
Rejestracja: 20 sty 2017, o 22:12
Auto: insignia ST
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: SRC

Re: Po przegrzaniu zła praca silnika i chrobotanie

Post autor: markogl » 7 kwie 2017, o 16:19

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5858980887 jest ok działa bez problemu.pozdrawiam.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Po przegrzaniu zła praca silnika i chrobotanie

Post autor: KaMYk » 7 kwie 2017, o 18:13

Też mam i-car vgate

azjata1

Re: Po przegrzaniu zła praca silnika i chrobotanie

Post autor: azjata1 » 8 kwie 2017, o 08:22

tak nawiasem mówiąc, po wypaleniu filtra sprawdziłem poziom jego zapełnienia i wyszło, że jest zapełniony w 20%, czy to znaczy, że się nie dopala i już kończy swój żywot?

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Po przegrzaniu zła praca silnika i chrobotanie

Post autor: KaMYk » 8 kwie 2017, o 08:31

nie to normalne, w optymalnych warunkach (autostrada, brak hamowania) % zapełnienia po wypaleniu spada do około 8-9 %, w zwykłych warunkach, jakieś hamowania, światła, zatrzymania to 20% jest normalne.
W mieście często po wypaleniu zostaje i 30%.
jak Cię interesuje tematyka DPF to jest cały temat na to, a nawet dwa, znajdziesz na forum.

azjata1

Re: Po przegrzaniu zła praca silnika i chrobotanie

Post autor: azjata1 » 8 kwie 2017, o 08:40

dzięki właśnie mam zamiar wziąść się za lekturę;)
Ostatnio zmieniony 8 kwie 2017, o 12:20 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

cios_jc
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 11 lut 2021, o 15:11
Auto: Olel Insignia
Rok produkcji: 2013
Miasto: Sztum

Re: Po przegrzaniu zła praca silnika i chrobotanie

Post autor: cios_jc » 15 lut 2021, o 12:01

Witam!

Panowie odświeżę trochę temat! Wczoraj mi się przydarzyło to samo. Jednak mam, jakby nie wspomniane wcześniej "objawy" Mianowicie jadę sobie spokojnie, 70-80km/h i nagle komunikat o przegrzaniu silnika i żeby go wyłączyć. Na zegarze 130st. Ja już w gaciach pełno, lecę pod maskę zobaczyć, tam spokój, żadnych kłębów pary, sucho, na pewno nie było niczego, co by wskazywało na temperaturę silnika w wysokości 130 stopni. W stresie nie zwróciłem uwagi, czy wentylator chodził, ale z drugiej strony jakby chodził, to bym go słyszał. Nie zwróciłem też uwagi, czy zaczął wypalać się DPF (nie mam diody, ale obserwuje to po zwiększonym spalaniu). Po jakimś czasie, kiedy silnik ostygł, odpaliłem i momentalnie 130 st. i ten sam komunikat, i potem jeszcze raz. Dałem sobie siana, telefon i powrót na lawecie do domu. Po dojechaniu na miejsce, chciałem jeszcze raz spróbować odpalić auto, ale ledwo co zakręcił. Zatem demontaż aku, ładowanie przez noc, podpinam rano, kręci jak szalony, ale odpalić nie chce. Jako ciekawostkę dodam, że jak próbuję go zapalić, jak już kręci, to kręci cały czas, nawet po "puszczeniu kluczyka", gdzie cofa się sam do tego ostatniego momentu, przed próbą uruchomienia samochodu. Dopiero jak przekręcę go sam, to przestaje kręcić.

Czy to wszystko może wskazywać na uszkodzony czujnik temperatury spalin dpf?

Dopiero dziśz amówiłem sobie: https://allegro.pl/oferta/vgate-icar-pr ... ZWRkNTU%3D

Będę miał jutro, zrobię odczyt wykasuje błędy. Chciałbym też wyjąć i wyczyścić ten czujnik, ale ktoś mógłby mi wskazać, gdzie on jest?

Dopiero po tych operacjach, jak nie pomogą będę szukał mechanika. Oby nie.

Dodano po 2 minutach 34 sekundach:
Dodam, że moje auto to: OPEL Insignia OPC, 2.0 CDTI 160km, automat, przebiek 147000 km (oryginalny)

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Po przegrzaniu zła praca silnika i chrobotanie

Post autor: P405 » 15 lut 2021, o 14:11

Bez skasowania błędu nie będzie chodził normalnie. Icar trzeba mieć zawsze. Wyłączasz silnik kasujesz i jedziesz dalej. Czujniki masz z przodu w DPF.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”