--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Bolączki 2.0 CDTI - Temat Zbiorczy

ODPOWIEDZ
Damianq

Bolączki 2.0 CDTI - Temat Zbiorczy

Post autor: Damianq » 22 mar 2017, o 15:04

Po przeczytaniu praktycznie wszystkiego na forum co dotyczy silnika 2.0 CDTI postanowiłem napisać temat zbiorczy o bolączkach w/w silnika. Chciałbym ułatwić życie osobom takim jak ja, które biją się z myślami na temat zakupu diesla. Jako, że będzie to mój pierwszy diesel jak i pierwszy własny samochód, na który zarobiłem swoimi rękami naprawdę trudno się zdecydować. Aktualnie poruszam się autem, które mam w domu i jest to benzynowy Leon 1M. Insignia to piękne auto, ale czytając to forum doszedłem do wniosku, że… lepiej kupić rower. A tak na poważnie to po przeczytaniu masy tematów, spędzeniu na forum miesiąca doszedłem do wniosku, że są dwa toki myślenia:

1. Poczytam forum i chyba nie kupie tego auta bo piszą o samych awariach. O mamo… ile tego jest….
2. Forum jest po to, żeby rozwiązywać problemy. Większość użytkowników rejestruje się tutaj tylko w tedy kiedy owa awaria się pojawia znikając bez śladów po jej usunięciu. Nikt nie zakłada tematu pt. „Moje auto jest bezawaryjne – fajnie nie?”

Mój komentarz jest następujący… Mój tok myślenia po tygodniu czytania tematów nt. usterek i awarii to tok 1 - w pewnym momencie powiedziałem do żony, że nie kupimy tego auta bo nas puści z torbami. Po dwóch dniach ta myśl mi przeszła i wziąłem kartkę, długopis i zacząłem spisywać każdą przydatną sprawę. I takowym sposobem mój tok myślenia przeszedł w fazę 2. W dziale „Nasze auta” jest wielu szczęśliwych (lub mniej szczęśliwych) posiadaczy Insigni. I to właśnie Ci raczej nie udzielają się w działach rozwiązywania problemów (awarii) będąc po stronie pytających. Jeśli już ktoś tam zagląda po pomoc to raczej o drobną rzecz czy typową bolączkę tego silnika. Jeśli auto jest serwisowane na bieżąco i ktoś o nie dba to śmiem wysnuć wniosek, że o eliminacji wszystkiego co opisze poniżej Insignia to bardzo fajne auto. Teraz do sedna. Uporządkowałem swoją listę tak, aby (w mojej opinii) przedstawiała najczęściej poruszane sprawy w silniku 2.0 CDTI. Do rzeczy…

1. Uszczelka smoka pompy oleju – temat klasyka, nieszczęsną uszczelkę należy wymienić przy ok. 150-200 tys. w zależności od stylu jazdy (miasto/trasa). Za winowajcę określa się tutaj ON dostający się do oleju podczas wypalania DPF. Jazda miejska – uszczelka wymieniona szybciej bo DPF wypala się częściej, jazda w trasie – uszczelka wymieniona później do DPF wypala się rzadziej. Oczywiście podany przebieg jest orientacyjny i został określony na podstawie postów użytkowników z naszego forum. Koszty wymiany uszczelki podane przez użytkowników były bardzo różne. Zakres cen zależy od miejsca w którym zabieg był wykonywany oraz od tego czy w skrzyni są fabryczne otwory do odkręcenia miski olejowej. W przypadku ich braku wymiana uszczelki wiąże się ze spuszczeniem skrzyni lub nawierceniem otworów co wydłuża czas pracy dlatego koszt jest wyższy. Warto zwrócić uwagę przy wymianie czy w miesce olejowej nie ma opiłków bo jeśli są trzeba reagować bo może się to skończyć zatarciem silnika. Orientacyjne koszty (Pan Mietek-Aso) : 300-500 zł dla skrzyni z otworami, 500 – 2000 zł (najczęściej dla aso pojawiała się kwota ~1200 zł) dla skrzyni bez otworów.

viewtopic.php?f=14&t=467

2. Klapki w kolektorze dolotowym – kolejny temat rzeka z cyklu usuwać czy nie? Otóż w Insigniach z początkowych lat produkcji występowały kolektory o nr. 55566258, w których z powodu słabej konstrukcji urywały się klapki. Klapki te przelatywały przez cały silnik mogąc, (albo nie) wyrządzić szkody. W najlepszym przypadku obrywała turbina. Ciężko mi powiedzieć kiedy kolektor został zmodyfikowany na ten o nr. 55571993 w którym konstrukcja klapek została poprawiona. Z postów użytkowników można mniemać, że była to od roku MODELOWEGO MY2011. Na forum spotkałem się, że ktoś napisał o fabrycznym kolektorze o nr. 55568892 bez klapek – informacji tej jednak nie zweryfikowałem. Może to w którymś z nowszych 2.0 CDTI. Najczęstszym rozwiązaniem problemu jest usunięcia samych klapek bez usuwania mechanizmu otwierająco-zamykającego – komputer nie wywala błędu, mechanizm sobie pracuje a klapek fizycznie nie ma. Innym rozwiązaniem jest całkowite wywalenie klapek i mechanizmu bądź wymiana kolektora na kolektor z Fiata Dablo 2.0, który takich klapek nie posiada fabrycznie z jednoczesnym ich wprogramowaniem. Jeden z użytkowników forum potwierdził, że pasuje on plug&play. Koszt takiej akcji niestety nie jest mi znany, nie znalazłem takiej informacji. Według opinii forumowiczów wywalenie klapek negatywnie wpływa na DPF.

viewtopic.php?f=14&t=844

3. Panewki – następny temat sporny. Wielu twierdzi, że ulegają uszkodzeniu, gdy uszczelka smoka pompy oleju nie spełnia już swojego zadania. Z tego co wydedukowałem to warto je sprawdzić przy usuwaniu klapek z kolektora. Koszt kompletu panewek (korbowodowe+główne) do 2.0 CDTI to ok 800 zł wzwyż + robocizna (tego nie wiem)

viewtopic.php?f=14&t=4242

4. Rura od turbo – przewijała się w paru tematach, lubi pękać i powoduje komunikat "Awaria samochodu - skontaktuj się z serwisem" . Koszt: ok. 200 zł

viewtopic.php?f=14&t=3430
viewtopic.php?f=19&t=131

5. Przewód wspomagania – wg. użytkowników standardowa usterka - przeciera się aluminiowy wąż w plastikowym uchwycie. Koszt: 400 zł wąż + robocizna (200zł)

viewtopic.php?f=15&t=1205&hilit=przew%C ... spomagania

6. Chłodniczka oleju – tutaj kilka razy się na to natknąłem. Lubi się pocić. Kilku użytkowników twierdziło, że trzeba wymieniać całą obudowę, jednak ktoś znalazł samą uszczelkę. Jest opisane na forum . Koszt: nieznany.

viewtopic.php?f=14&t=1583

7. Elektrozawór turbiny - często powoduje komunikat "Awaria samochodu - skontaktuj się z serwisem" jak w przypadku rury od turbo. Usterkę można rozpoznać po cichym "buczeniu". Znajduje się po prawej stronie na pasie przednim. Koszt: ok. 300 zł

viewtopic.php?f=14&t=118

Wymienione wyżej sprawy to chyba najczęściej pojawiające się usterki i typowe bolączki Insigni 2.0 CDTI. Tak przygotowany mogę już szukać auta bo wiem na co mam zwrócić uwagę. Mój to myślenia zmienił się znacznie i doszedłem do wniosku, że trzeba kupić auto w którym ktoś dość szybko reagował na w/w sprawy lub auto z przebiegiem max 200k które latało w trasie, aby samemu zacząć od nieszczęsnej uszczelki smoka pompy oleju.

Teraz chciałbym Mili Forumowicze skonfrontować z Wami mój tok postępowania po zakupie takiego auta. Jako, że do tematu samochodu podchodzę pedantycznie to zamierzam po zakupie sukcesywnie zadziałać w następującej kolejności:

Czyszczenie dolotu z nagaru, czyszczenie odmy, przepustnicy i wywalenie klapek – z mechanizmem czy bez będzie zależeć ile to będzie kosztować, ewentualnie zamiana kolektora na ten z Fiata Dablo+ wprogramowanie. Przy okazji sprawdzenie stanu panewek. Do tego zaślepienie i wprogramowanie EGR żeby więcej syfu nie zbierać i wymiana filtra paliwa. Ktoś przybliży koszt? (samo czyszczenie dolotu to ok. 600 zł)

Płukanka LM Engine Flush i teraz: uszczelka smoka pompy oleju z czyszczeniem i sprawdzeniem pompy wraz czyszczeniem miski i wymianą czujnika poziomu oleju i oringu. Do tego filtr Mann + Olej Millers Oils EE Longlife C3 5W30 + sprawdzenie ciśnienia oleju. Koszt ok. 1700

Rozrząd - rolki, pasek + pompa wody + uszczelka + wymiana płynu chłodniczego oraz osprzęt - pasek wielorowkowy, rolka prowadząca, rolka z napinaczem. Zastanowię się nad sprzęgłem alternatora – jeśli będzie ok nie będę ruszał. Ok 1300 zł.

Na koniec wszystkie pozostałe filtry.

Do weryfikacji pójdą jeszcze:
- świece
- przewód wspomagania
- chłodniczka oleju
- rura od turbo

Zastanawiam się jeszcze czy wywalić DPF i sprzedać jako używke co zwróci część kosztów bo w przyszłości mam zamiar zrobić wydech i program na ok. 200 KM.

Ze spraw eksploatacyjnych paliwo ON ze statoila premium + monzol C5

To by było na tyle. Chciałbym, aby w temacie nie pisano o rozwiązywaniu w/w problemów bo od tego są inne tematy, ale o dopisywanie ewentualnych innych bolączek, których nie wyłapałem oraz orientacyjnych kosztów usunięcia w/w usterek które podałem. Aby troszkę podyskutować możecie skomentować to co nabazgrałem oraz wyrazić opinie na temat mojego po zakupowego serwisu. Każda rada się przyda. Mam nadzieje, że temat przyda się potomnym bo mi zgromadzenie tych informacji, przekopanie forum, przeczytanie kilkunastu tematów po 60 stron trochę zajęło, a powiem szczerze, że odpowiedź na moje pytania zawsze była jedna: "Było. Poszukaj" - No to poszukałem, na złe mi to nie wyszło bo sporo wiedzy zdobyłem.

Pozdrawiam
Damian
Ostatnio zmieniony 4 kwie 2017, o 12:52 przez Damianq, łącznie zmieniany 7 razy.

Awatar użytkownika
Silv3r
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wałbrzych
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Bolączki 2.0 CDTI - Temat Zbiorczy

Post autor: Silv3r » 22 mar 2017, o 15:29

Powstała mała książka ;)
Szacun za czas spędzony na zgłębiania tematu i pisaniu.

Od siebie dorzuciłbym jeszcze
1. Chłodniczkę EGR (pękanie)
2. Zawór sterujący turbo (buczenie)

medor
Użytkownik
Posty: 128
Rejestracja: 22 mar 2016, o 19:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: wielkopolska
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Bolączki 2.0 CDTI - Temat Zbiorczy

Post autor: medor » 22 mar 2017, o 16:37

I mikrostyk klapy bagażnika. :D

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka

medor
Użytkownik
Posty: 128
Rejestracja: 22 mar 2016, o 19:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: wielkopolska
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Bolączki 2.0 CDTI - Temat Zbiorczy

Post autor: medor » 22 mar 2017, o 16:38

I spoko.. Moja Isia się nie psuje tego Ci życzę

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka

Damianq

Re: Bolączki 2.0 CDTI - Temat Zbiorczy

Post autor: Damianq » 22 mar 2017, o 16:39

medor pisze:I mikrostyk klapy bagażnika. :D

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
To akurat przypadłość wszystkich Insigni ]:-< Tutaj opisałem konkretnie silnik 2.0 CDTI ;)

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Bolączki 2.0 CDTI - Temat Zbiorczy

Post autor: P405 » 22 mar 2017, o 16:50

Wszystko zależy co kupisz, moja od nowości nie stwarza problemu. Oczywiście standard, wąż turbiny i wspomagania. Microstyk klapy, świece żarowe, kolektor jeszcze na gwarancji. Generalnie nie ma na co narzekać. Dobre oleje i paliwo, a auto będzie śmigać. Jak dla mnie serwisowanie opla jest tańsze niż innych marek. Wszystko kwestia serwisu i części kraju.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Bodex

Re: Bolączki 2.0 CDTI - Temat Zbiorczy

Post autor: Bodex » 22 mar 2017, o 16:51

Tuleje wachacza - drgania kierownicy , tez przy hamowaniu .
Wy.ienione na Lemforder i spokój.

Hamulce , wichrowanie tarcz , lekarstwo założyć tęczę klocki Premium

Chłodniczka EGR.
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4194
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Bolączki 2.0 CDTI - Temat Zbiorczy

Post autor: IBZI » 22 mar 2017, o 21:05

Stuki pod obudową rozrządu oraz przy pasku wielorowkowym - więcej do poczytania na Forum, problem nie do końca zbadany. Mnie na szczęście omija. Tak jak większość tych bolączek. Klap nie mam w oryginale, wspomaganie elektryczne, uszczelkę smoka wymieniłem. Oby tak dalej.

Awatar użytkownika
KenyBDG
Użytkownik
Posty: 658
Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
Auto: Insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Bolączki 2.0 CDTI - Temat Zbiorczy

Post autor: KenyBDG » 22 mar 2017, o 21:22

Jeśli szukasz idealną Insignie to zapraszam, na dniach moja trafi na allegro :)

Awatar użytkownika
Mario.travel
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 16 sty 2017, o 21:41
Auto: OPEL INSIGNIA
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Bolączki 2.0 CDTI - Temat Zbiorczy

Post autor: Mario.travel » 22 mar 2017, o 21:54

Damian, dobra robota widać że trochę naczytałeś się i wnioski ... no cóż widać - dzięki :).
Drobna uwaga pisząc o czujniku ciśnienia oleju chyba miałeś na myśli czujnik poziomu oleju ;)

Damianq

Re: Bolączki 2.0 CDTI - Temat Zbiorczy

Post autor: Damianq » 22 mar 2017, o 22:49

Mario.travel pisze:edit...
Oczywiscie, że tak :) Już poprawione.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2017, o 22:53 przez peja-1991, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum - lektura obowiązkowa!

Awatar użytkownika
_Michal_
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 21 gru 2016, o 15:45
Auto: Insignia ST / 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: łódzkie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Bolączki 2.0 CDTI - Temat Zbiorczy

Post autor: _Michal_ » 23 mar 2017, o 10:12

Damianq pisze: 6. Chłodniczka oleju – tutaj kilka razy się na to natknąłem. Lubi się pocić. Kilku użytkowników twierdziło, że trzeba wymieniać całą obudowę, jednak ktoś znalazł samą uszczelkę. Jest opisane na forum . Koszt: nieznany.
Temat chłodniczki oleju przerabiałem u siebie.
Czytając na forach PL i zagranicznych, szukając części na Ebay'u etc., zebrałem trochę informacji.

ASO:
Do 2.0 CDTI chłodniczka oleju nie występuje osobno. Tylko cały zestaw: podstawa filtra oleju + obudowa filtra + chłodniczka oleju (GM 55565958, GM 55578737, GM 55577034) + uszczelka.
Koszt ok. 1200 PLN - ewentualny rabat
Koszt wymiany w ASO: 350-600 PLN

Nie ASO:
Używane chłodniczki oleju na Allegro: 90-300 PLN
Uszczelka do chłodniczki oleju (nie ori, zamiennik firmy noname): 66 PLN (link do Allegro)
Koszt wymiany w nieautoryzowanym serwisie: 200 PLN

____
Z bolączek to dodałbym jeszcze falowanie obrotów.
Prawdopodobna przyczyna to czujnik ciśnienia na listwie CR lub zawór /regulator ciśnienia wtrysku paliwa albo lejące wtryski. Temat jednoznacznie nierozstrzygnięty.

Uważam, że każdy samochód ma jakieś dolegliwości. Żaden, nawet nowy, nie jest idealny.
Zawsze się coś znajdzie, tym bardziej jak jest się wyczulonym na stukania, dziwne dźwięki, czy zachowania samochodu. Grunt to możliwie wcześnie reagować a najlepiej zapobiegać ;) Wiadomo, że ograniczeniem jest budżet ;)

Andrzej

Re: Bolączki 2.0 CDTI - Temat Zbiorczy

Post autor: Andrzej » 23 mar 2017, o 17:51

Ja niestety mam insignię 2.0 160KM już bez wad obecny przebieg 188000 wszystkie usterki tu opisane usunięte na czas.
DPF, EGR i dwumas oryginał tak śmigam bez awarii.

sezam

Re: Bolączki 2.0 CDTI - Temat Zbiorczy

Post autor: sezam » 23 mar 2017, o 19:03

Moim zdaniem to kwestia jak się o Insignię dba. Dodatkowo ważne jest po kim to autko się kupiło. Inne auta/marki mają swoje znane historie które są jeszcze gorsze od tych w Oplu. Pamiętacie silniki 2.0/3.0 TFSI/TSI które miały zryte perścienie? Ja znam osobę której padł silnik w rocznym Audi.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Bolączki 2.0 CDTI - Temat Zbiorczy

Post autor: norbi333 » 23 mar 2017, o 20:24

A ja osobiście powiem,że bezsensowny temat.Nic nie wprowadza nowego.Wszystkie tematy opisane i znane.Jednych spotykają,a innych nie

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Bolączki 2.0 CDTI - Temat Zbiorczy

Post autor: coolmobil » 23 mar 2017, o 21:55

Fakt wszystko opisane już wiele razy ale nikt do tej pory nie zebrał tego w jednym miejscu. Dobra robota.
Dodam od siebie ze kupiłem Isię 2 lata temu z rocznika 2011 z przebiegiem prawie 150k. Tez miałem pewne obawy ale okazały się nie słuszne. Fakt wymieniłem mikrostyk, profilaktycznie uszczelkę, zawór turbo, poprzedni właściciel rurę turbo. Ktoś może powiedzieć ze dużo a ja uważam ze nic specjalnego. Staram się dbać, częste wymiany oleju, dobre paliwo i Monzol i auto odwdzięcza się brakiem awarii a ma już ponad 183k. Ja polecam tylko musisz wyszukać dobry, zadbany egzemplarz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
pjoter1
Użytkownik
Posty: 512
Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Bolączki 2.0 CDTI - Temat Zbiorczy

Post autor: pjoter1 » 24 mar 2017, o 09:13

Dla kompletności listy dodałbym jeszcze linki do tematów na forum poświęconych konkretnym przypadlościom.

Damianq

Re: Bolączki 2.0 CDTI - Temat Zbiorczy

Post autor: Damianq » 25 mar 2017, o 16:45

Owocny weekend za mną. Po pół roku szukania nowe auto stoi pod domem. Wczoraj przejechałem pół Polski tj. 450 KM w jedną strone, ale chyba bylo warto - oby :) Październik 2009 MY2010, 170k przebiegu, grafitowy HB. Wyposażenie nie powala ale stan techniczny niemalże igła. Będę miał co modzic. Auto sprawdzone w serwisie, przebieg wiarygodny i nie ma do czego się przyczepic. Auto krajowe. Sporo kasy jak na ten rocznim, oby było warto. Temat niebawem na forum :)

PS. Linki zamieszcze jak będę miał dostęp do kompa ;)

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Bolączki 2.0 CDTI - Temat Zbiorczy

Post autor: coolmobil » 25 mar 2017, o 17:02

Mimo takiej długiej listy wad zdecydowałeś się na Isię :). Gratulacje. Wielu bezawaryjnych kilometrów.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2350
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Bolączki 2.0 CDTI - Temat Zbiorczy

Post autor: dare50 » 25 mar 2017, o 20:03

coolmobil pisze:edit
a w czym problem jaka lista ? przecież taką listę można zrobić do każdego auta i nie kupisz żadnego , też nie dawno kupiłem Isię i jestem bardzo zadowolony zapłaciłem też słono ale uatko wypas ori przebieg lakier w ori , środek nówka ale niestety za takie auta trzeba dopłacić , a jak ktoś kupuje okazję za 3/4 ceny a później narzeka sory ale nie ma nic za darmo , przedtem miałem VC GTS i mimo (wad ) tez byłem bardzo z niej zadowolony
Ostatnio zmieniony 26 mar 2017, o 21:58 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”