--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Panewki
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 18 gru 2015, o 21:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Panewki
W 1.9 w ogóle temat smarowania nie istniał. Zobaczcie sobie połączenie smoka tam, z uczciwym o-ringiem. Auta po pół bańki i o wiele więcej, a ten sam silnik...Tu nie ma niewiadomych.
- Silv3r
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wałbrzych
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Panewki
Bzdury. Czy byłeś kiedykolwiek w fabryce OEM? Skąd stwierdzenie, że akurat w Gliwicach samochody są gorszej jakości?kecraminsignia pisze:Do czego zmierzam. Jeżeli silniki są produkowane w różnych fabrykach tak jak samochody to możnaby doszukiwać się różnić w montażu. Auta produkowane w Gliwicach takie jak astry są gorzej zmontowane niż w innych fabrykach. Mój jest montowany w Anglii co ciekawe na Polski rynek. Kupiony w polskim salonie. Jakość montażu jest lepsza. Dlatego pytam gdzie były produkowane silniki. Może też w różnych fabrykach?
Ja bywam bardzo często i jeżeli chodzi o procesy montażu są one bardzo zbliżone jeżeli nie identyczne, a czynnik ludzki ograniczony niemal do zera.
A jak wytłumaczysz fakt, że Opel Gliwice zdobywa nagrody jako najlepszy pod względem jakości produkcji zakład koncernu w Europie?
P.s. Co to w ogóle znaczy "gorzej zmontowane"? Zderzaki odwrotnie montują?
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Panewki
Jeżdżenie i oglądanie nie wiele pomoże. Czytam i słucham opinii użytkowników. Jest to chyba bardziej wiarygodne niż nagrody na papierze. Jak to się na w praktyce. Nie wiem bo musiałbym jeździć równo dwoma z różnych fabryk. Ale ludzie piszą i mówią co innego.
- Silv3r
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wałbrzych
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Panewki
Czyli bazujesz na plotkach i mitach, a ja na wieloletnim doświadczeniu, tym co widzę i mam do czynienia.
Do niczego, więc nie dojdziemy, a stworzył się tylko off topic.
Do niczego, więc nie dojdziemy, a stworzył się tylko off topic.
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Panewki
Aby mieć porównanie to trzeba do czegoś porównać Tak więc domyślam się że byłeś nie tylko w Gliwicach ale i pozostałych fabrykach Opla w Europie.
Masz rację rozmywamy temat.
Masz rację rozmywamy temat.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Panewki
Przy dzisiejszej standaryzacji i automatyzacji produkcji nie ma lepiej gorzej zmontowany z tej czy tamtej fabryki. Pomijam już te etapy, gdzie pracują automaty. One nie patrzą na narodowość. Ale jeśli mamy powiedzmy jakiś element mocowany na zatrzaski. To te zatrzaski idealnie pasują do jakichś otworów. Wystarczy przyłożyć wcisnąć i wskoczy. Tak samo przykręcanie itd.
Co do silników 2,0 cdti zafira insignia czy astra na bank produkują je w jednej fabryce. Bo jaki sens ma produkcja podobnego bardzo silnika w różnych fabrykach.
Co do silników 2,0 cdti zafira insignia czy astra na bank produkują je w jednej fabryce. Bo jaki sens ma produkcja podobnego bardzo silnika w różnych fabrykach.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Panewki
"Słynne" pod kątem panewek silniki 1.9TDI BXE były produkowane (a przynajmniej ich bloki) w DE i PL, ludzie identyfikowali różne bicia na korpusie. Na forum Octavii istniał ogromny wątek na temat panewek, było w nim masę domysłów, w końcu został zamknięty i wywalony Próby znalezienia wspólnego mianownika tego problemu spełzły na niczym - nie było zależności od "serii produkcyjnej", nie było od panewek, nie od fabryki, nie od stylu jazdy ani oleju i trybu wymiany. Problem dotknął zapobiegliwych, a nie dotknął mających wylane na samochód. I odwrotnie. Skończyło się na tym, że to musiało być losowe, a co najwyżej potęgowane splotem czynników. Nie udało się wskazać żadnej podgrupy szczególnie zwiększonego ryzyka.
M.
M.
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 18 gru 2015, o 21:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Panewki
To bardzo ciekawe! Szkoda że nie rozkminili.
Tu jednak "szczęśliwców" nie ma. Wszyscy w a20dth mamy sprytne gumki.
Tu jednak "szczęśliwców" nie ma. Wszyscy w a20dth mamy sprytne gumki.
- Gregs
- Użytkownik
- Posty: 300
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 19:40
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Panewki
Tak i te gumki są Made in Poland. Czyli pretensje możemy mieć sami do siebie, a nie do Niemców. Swoją drogą czy to takie trudne zrobić gumę olejo o ropo odporną? Np. silikonową?
Chociaż Niemcy mogliby zmodyfikować uszczelnienie smoka, które nawet po stwardnieniu uszczelki by się nie rozszczelniało.
Chociaż Niemcy mogliby zmodyfikować uszczelnienie smoka, które nawet po stwardnieniu uszczelki by się nie rozszczelniało.
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Panewki
Ale sama wymiana nie wyleczy już przytartych panewek. Jeżeli silnik już dostał i jeździł na oleju z ON przez ileść tysięcy km to wymiana uszczelki przed agonią już niewiele pomoże.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Panewki
Biorąc pod uwagę, że wypalanie dpf wiąże się z przybywaniem oleju to auto zawsze jeździ na zmieszanym oleju z paliwem.P405 pisze:Jeżeli silnik już dostał i jeździł na oleju z ON przez ileść tysięcy km
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Panewki
Jeżeli zacznie się w sprzyjających warunkach bez zatrzymywania to są to śladowe ilości i powinny odparować. Jak ktoś chce sprawdzić jaki ma olej to trzeba kapnąć na ręcznik papierowy tylko nie taki mocno miękki i zostawić do wyschnięcia. Jeżeli będą 2 kółka to jest ropa, jak jedno plus brud to dobrze.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Panewki
Nie słyszałem nie próbowałem ale chyba chodzi o to, że jak w oleju silnikowym jest on. To gdy weźmiemy kroplę na papier. To on jako lżejszy zrobi na kropli oleju kożuszek i spłynie na boki. Robiąc kółko promieniu szerszym niż kropla oleju. W środku będzie kółko z oleju silnikowego. A dookoła większe kółko z ropy. Dobrze rozumiem?
- Gregs
- Użytkownik
- Posty: 300
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 19:40
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Panewki
Nie gusła tylko rodzaj chromatografii bibułowej. Lżejsze frakcje są łatwiej wchłaniane (przeciągane przez bibułę) i tworzą paski na bibule. Przy kropli powstają okręgi. Jakbyś do oleju dolał ON i jeszcze benzyny, to będą trzy pierścienie.Bodex pisze:A co to za gusła ,:)
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Panewki
Hubertus dobrze rozumiesz, dokładnie tak. Jedno kółko z oleju drugie z ON. Dla porównania można sobie obok kapnąć świeżego oleju, albo z silnika bez dpf lub fap.