--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Panewki

ODPOWIEDZ
miśor
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 18 gru 2015, o 21:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Panewki

Post autor: miśor » 27 lut 2017, o 22:45

W 1.9 w ogóle temat smarowania nie istniał. Zobaczcie sobie połączenie smoka tam, z uczciwym o-ringiem. Auta po pół bańki i o wiele więcej, a ten sam silnik...Tu nie ma niewiadomych.

Awatar użytkownika
Silv3r
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wałbrzych
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Panewki

Post autor: Silv3r » 28 lut 2017, o 15:38

kecraminsignia pisze:Do czego zmierzam. Jeżeli silniki są produkowane w różnych fabrykach tak jak samochody to możnaby doszukiwać się różnić w montażu. Auta produkowane w Gliwicach takie jak astry są gorzej zmontowane niż w innych fabrykach. Mój jest montowany w Anglii co ciekawe na Polski rynek. Kupiony w polskim salonie. Jakość montażu jest lepsza. Dlatego pytam gdzie były produkowane silniki. Może też w różnych fabrykach?
Bzdury. Czy byłeś kiedykolwiek w fabryce OEM? Skąd stwierdzenie, że akurat w Gliwicach samochody są gorszej jakości?

Ja bywam bardzo często i jeżeli chodzi o procesy montażu są one bardzo zbliżone jeżeli nie identyczne, a czynnik ludzki ograniczony niemal do zera.

A jak wytłumaczysz fakt, że Opel Gliwice zdobywa nagrody jako najlepszy pod względem jakości produkcji zakład koncernu w Europie?

P.s. Co to w ogóle znaczy "gorzej zmontowane"? Zderzaki odwrotnie montują? :D

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Panewki

Post autor: kecraminsignia » 28 lut 2017, o 15:44

Jeżdżenie i oglądanie nie wiele pomoże. Czytam i słucham opinii użytkowników. Jest to chyba bardziej wiarygodne niż nagrody na papierze. Jak to się na w praktyce. Nie wiem bo musiałbym jeździć równo dwoma z różnych fabryk. Ale ludzie piszą i mówią co innego.

Awatar użytkownika
Silv3r
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wałbrzych
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Panewki

Post autor: Silv3r » 28 lut 2017, o 16:42

Czyli bazujesz na plotkach i mitach, a ja na wieloletnim doświadczeniu, tym co widzę i mam do czynienia.

Do niczego, więc nie dojdziemy, a stworzył się tylko off topic.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Panewki

Post autor: kecraminsignia » 28 lut 2017, o 16:50

Aby mieć porównanie to trzeba do czegoś porównać :) Tak więc domyślam się że byłeś nie tylko w Gliwicach ale i pozostałych fabrykach Opla w Europie.
Masz rację rozmywamy temat.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Panewki

Post autor: hubertus » 28 lut 2017, o 16:57

Przy dzisiejszej standaryzacji i automatyzacji produkcji nie ma lepiej gorzej zmontowany z tej czy tamtej fabryki. Pomijam już te etapy, gdzie pracują automaty. One nie patrzą na narodowość. Ale jeśli mamy powiedzmy jakiś element mocowany na zatrzaski. To te zatrzaski idealnie pasują do jakichś otworów. Wystarczy przyłożyć wcisnąć i wskoczy. Tak samo przykręcanie itd.
Co do silników 2,0 cdti zafira insignia czy astra na bank produkują je w jednej fabryce. Bo jaki sens ma produkcja podobnego bardzo silnika w różnych fabrykach.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Panewki

Post autor: wassermann » 28 lut 2017, o 19:16

"Słynne" pod kątem panewek silniki 1.9TDI BXE były produkowane (a przynajmniej ich bloki) w DE i PL, ludzie identyfikowali różne bicia na korpusie. Na forum Octavii istniał ogromny wątek na temat panewek, było w nim masę domysłów, w końcu został zamknięty i wywalony :P Próby znalezienia wspólnego mianownika tego problemu spełzły na niczym - nie było zależności od "serii produkcyjnej", nie było od panewek, nie od fabryki, nie od stylu jazdy ani oleju i trybu wymiany. Problem dotknął zapobiegliwych, a nie dotknął mających wylane na samochód. I odwrotnie. Skończyło się na tym, że to musiało być losowe, a co najwyżej potęgowane splotem czynników. Nie udało się wskazać żadnej podgrupy szczególnie zwiększonego ryzyka.

M.

miśor
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 18 gru 2015, o 21:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Panewki

Post autor: miśor » 28 lut 2017, o 21:53

To bardzo ciekawe! Szkoda że nie rozkminili.
Tu jednak "szczęśliwców" nie ma. Wszyscy w a20dth mamy sprytne gumki.

Awatar użytkownika
Gregs
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: 2 lut 2017, o 19:40
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Panewki

Post autor: Gregs » 28 lut 2017, o 22:12

Tak i te gumki są Made in Poland. Czyli pretensje możemy mieć sami do siebie, a nie do Niemców. Swoją drogą czy to takie trudne zrobić gumę olejo o ropo odporną? Np. silikonową?
Chociaż Niemcy mogliby zmodyfikować uszczelnienie smoka, które nawet po stwardnieniu uszczelki by się nie rozszczelniało.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Panewki

Post autor: kecraminsignia » 28 lut 2017, o 22:19

#gregs ale po co. Każdy chce żyć. Przecież oni zarabiają na tym pieniądze.

gongi
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Panewki

Post autor: gongi » 1 mar 2017, o 07:45

Tylko co z tymi, którzy wymienili uszczelkę sporo tysięcy przed zatarciem hmm? :)

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Panewki

Post autor: P405 » 1 mar 2017, o 08:45

Ale sama wymiana nie wyleczy już przytartych panewek. Jeżeli silnik już dostał i jeździł na oleju z ON przez ileść tysięcy km to wymiana uszczelki przed agonią już niewiele pomoże.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Panewki

Post autor: kecraminsignia » 1 mar 2017, o 09:32

Dokładnie trzeba zapobiegać bo później to już naprawa.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Panewki

Post autor: norbi333 » 1 mar 2017, o 10:55

P405 pisze:Jeżeli silnik już dostał i jeździł na oleju z ON przez ileść tysięcy km
Biorąc pod uwagę, że wypalanie dpf wiąże się z przybywaniem oleju to auto zawsze jeździ na zmieszanym oleju z paliwem.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Panewki

Post autor: P405 » 1 mar 2017, o 11:12

Jeżeli zacznie się w sprzyjających warunkach bez zatrzymywania to są to śladowe ilości i powinny odparować. Jak ktoś chce sprawdzić jaki ma olej to trzeba kapnąć na ręcznik papierowy tylko nie taki mocno miękki i zostawić do wyschnięcia. Jeżeli będą 2 kółka to jest ropa, jak jedno plus brud to dobrze.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Bodex

Re: Panewki

Post autor: Bodex » 1 mar 2017, o 23:01

A co to za gusła ,:)

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Panewki

Post autor: hubertus » 2 mar 2017, o 10:00

Nie słyszałem nie próbowałem ale chyba chodzi o to, że jak w oleju silnikowym jest on. To gdy weźmiemy kroplę na papier. To on jako lżejszy zrobi na kropli oleju kożuszek i spłynie na boki. Robiąc kółko promieniu szerszym niż kropla oleju. W środku będzie kółko z oleju silnikowego. A dookoła większe kółko z ropy. Dobrze rozumiem?

Awatar użytkownika
Gregs
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: 2 lut 2017, o 19:40
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Panewki

Post autor: Gregs » 2 mar 2017, o 10:21

Bodex pisze:A co to za gusła ,:)
Nie gusła tylko rodzaj chromatografii bibułowej. Lżejsze frakcje są łatwiej wchłaniane (przeciągane przez bibułę) i tworzą paski na bibule. Przy kropli powstają okręgi. Jakbyś do oleju dolał ON i jeszcze benzyny, to będą trzy pierścienie.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Panewki

Post autor: P405 » 2 mar 2017, o 11:33

Hubertus dobrze rozumiesz, dokładnie tak. Jedno kółko z oleju drugie z ON. Dla porównania można sobie obok kapnąć świeżego oleju, albo z silnika bez dpf lub fap.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Panewki

Post autor: kuba89 » 2 mar 2017, o 12:24

Obrazek

CDTI Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”