--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Po odpaleniu nie wkręca się w obroty błędy P03A3 P03B7
Po odpaleniu nie wkręca się w obroty błędy P03A3 P03B7
Witam.dopadły mnie dwa błędy. P03a3 p03b7.samochód po odpaleniu przy wyższych obrotach ciężko się wkręcą na obroty.później jest normalnie. Co może być przyczyną tych błędów? Może ktoś miał podobny problem?z góry dzięki za pomoc
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Po odpaleniu nie wkręca się w obroty błędy P03A3 P03B7
DTC P03A3 00: Cylinder 2 Obwód czujnika ciśnienia Błędny
DTC P03B7 00: Cylinder 4 Obwód czujnika ciśnienia Błędny
Jakieś błędy z ciśnieniem w cylindrach
https://translate.google.pl/translate?h ... rev=search
-- 4 gru 2016, o 21:20 --
Błedy ciśnień w cylindrach wskazują na uszkodzone świece żarowe
DTC P03B7 00: Cylinder 4 Obwód czujnika ciśnienia Błędny
Jakieś błędy z ciśnieniem w cylindrach
https://translate.google.pl/translate?h ... rev=search
-- 4 gru 2016, o 21:20 --
Błedy ciśnień w cylindrach wskazują na uszkodzone świece żarowe
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3030
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 20 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2235
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Po odpaleniu nie wkręca się w obroty błędy P03A3 P03B7
Tak, bo czujnik ciśnienia w cylindrze jest zespolony ze świecą żarową.
Tyle jest tu na forum o świecach z czujnikiem i bez czujnika w temacie świec żarowych.
Tyle jest tu na forum o świecach z czujnikiem i bez czujnika w temacie świec żarowych.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3030
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 20 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Po odpaleniu nie wkręca się w obroty błędy P03A3 P03B7
Też mam świece z czujnikami (4) i czekam bo będzie bolało
Insignia MY2012
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3030
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 20 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Po odpaleniu nie wkręca się w obroty błędy P03A3 P03B7
Lektura każda jest dobra i wskazana do czytania, gorzej z kosztami do tej lektury jak ją się chce lub prędzej musi zastosować
Insignia MY2012
Re: Po odpaleniu nie wkręca się w obroty błędy P03A3 P03B7
Czytałem na ten temat ale nikt konkretnie nie pisał o tych błędach. W sumie sprawdziłem świece miernikiem o każda ma wartości 0.9oma. Będzie bolało 700zl pęknie. Chce się samochodu to trzeba płakać i płacić
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 4 wrz 2016, o 23:17
- Auto: piotr
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto:
Re: Po odpaleniu nie wkręca się w obroty błędy P03A3 P03B7
U mnie wyskoczył błąd P02A3 ale jako nieobecny - historyczny.
Aczkolwiek po sprawdzeniu live data OP-COM em, nie widzę wielkiej różnicy w wartościach, odczyt na zimnym i na ciepłym silniku.
https://photos.app.goo.gl/T4758TtuVQQin6Mu8
Sent from my K10 using Tapatalk
Aczkolwiek po sprawdzeniu live data OP-COM em, nie widzę wielkiej różnicy w wartościach, odczyt na zimnym i na ciepłym silniku.
https://photos.app.goo.gl/T4758TtuVQQin6Mu8
Sent from my K10 using Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 kwie 2019, o 19:35
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Chełmno
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Po odpaleniu nie wkręca się w obroty błędy P03A3 P03B7
Panowie i Panie mam problem z błędem P03A3 wymieniłem już świece i błąd dalej wywala. Auto na zimnym silniku ma wahania obrotów(nie duże) i ciut głośniej pracuje po minucie może dwóch jest wszystko ok. Usunę błąd podczas pracy silnika to wraca wahanie obrotów. Jakieś pomysły?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Po odpaleniu nie wkręca się w obroty błędy P03A3 P03B7
DTC P03A3 00: Cylinder 2 Pressure Sensor Circuit Erratic
Jak dla mnie problem nie musi być w samej świecy, tylko raczej w przewodach (brak styku?). Sprawdź przewody lub bardziej wtyczkę na świecy.
Jak dla mnie problem nie musi być w samej świecy, tylko raczej w przewodach (brak styku?). Sprawdź przewody lub bardziej wtyczkę na świecy.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 kwie 2019, o 19:35
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Chełmno
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Po odpaleniu nie wkręca się w obroty błędy P03A3 P03B7
Jak ją sprawdzić?
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Po odpaleniu nie wkręca się w obroty błędy P03A3 P03B7
Teoretycznie możnaby przełożyć (zamienić miejscami) wtyczki 1<->2 lub 2<->3. Ale nigdy tego nie robiłem i po pierwsze nie wiem czy można, a po drugie obawiam się, że nie starczy kabli. Wadę świecy można tak zwetyfikować - czyli zamienić miejscami któreś świece i zobaczyć czy błąd "pójdzie" za świecą, czy zostanie.
Samą wtyczkę to hmmm - jak zdejmiesz ze świecy to zajrzyj do środka, czy nie ma rdzy (śniedzi) czy czegoś podejrzanego. Zobacz jak wyglądają blaszki w tej co nie działa i zdejmij drugą obok i porównaj. Co do przewodów to multimetr byłby odpowiedni - ale to Ci nie powiem jak, bo nie wiem.
A świece masz jakie? Wszystkie z czujnikami czy mieszane?
Samą wtyczkę to hmmm - jak zdejmiesz ze świecy to zajrzyj do środka, czy nie ma rdzy (śniedzi) czy czegoś podejrzanego. Zobacz jak wyglądają blaszki w tej co nie działa i zdejmij drugą obok i porównaj. Co do przewodów to multimetr byłby odpowiedni - ale to Ci nie powiem jak, bo nie wiem.
A świece masz jakie? Wszystkie z czujnikami czy mieszane?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 kwie 2019, o 19:35
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Chełmno
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Po odpaleniu nie wkręca się w obroty błędy P03A3 P03B7
Sprawdzałem blaszki i są wszystkie ok. Świece są wszystkie z czujnikami, jakiś czas temu wymieniałem świece na 4 cylinderze i błąd zniknął. Spróbuje zamienić 4 świece z 2 na której wywala błąd bo kabli raczej nie starczy. Wyczytałem w Internecie że powodem falowania może być czujnik na listwie CR. A mechanik myślał że to świeca daje błąd na wtryski dlatego też faluje. Dzięki za rady.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Po odpaleniu nie wkręca się w obroty błędy P03A3 P03B7
No falowanie może mieć różne przyczyny. Czy to niedziałająca świeca to najlepiej byłoby zdianozować na zimnym silniku patrząc na ciśnienia jakie wskazuje program diagnostyczny.
Rzeczywiście może to też być regulator - ale to też się da zweryfikować w diagnostyce.
Samo falowanie może niestety nie ustąpić, nawet jak powymieniasz kilka rzeczy. Te silniki czasem tak mają. Jakąś receptą jest dodawanie dodatków do diesla - olej 2T np. Monzol 5C. Odpowiednie tematy, dość dokładnie opisane, znajdziesz na forum
Rzeczywiście może to też być regulator - ale to też się da zweryfikować w diagnostyce.
Samo falowanie może niestety nie ustąpić, nawet jak powymieniasz kilka rzeczy. Te silniki czasem tak mają. Jakąś receptą jest dodawanie dodatków do diesla - olej 2T np. Monzol 5C. Odpowiednie tematy, dość dokładnie opisane, znajdziesz na forum
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)