--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Niskie ciśnienie spalania
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 23:25
- Auto: Insignia ST 4x4
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Dolny Śląsk
Niskie ciśnienie spalania
Witam,
Jakie powinno być ciśnienie spalania na poszczególnych cylindrach?
U mnie na zimnym jest jak na fotce, spalanie na 4 cylindrze dość mocno odstaje od reszty.
Na ciepłym cylinder 1,2,3 w przedziale od 4000-4100, 4 cylinder - 3900.
Oczywiście na zimnym występują falujące obroty w przedziale 849-950 (ale nie zawsze).
Zero błędów na kompie. Świece z czujnikiem ciśnienia.
Jakie powinno być ciśnienie spalania na poszczególnych cylindrach?
U mnie na zimnym jest jak na fotce, spalanie na 4 cylindrze dość mocno odstaje od reszty.
Na ciepłym cylinder 1,2,3 w przedziale od 4000-4100, 4 cylinder - 3900.
Oczywiście na zimnym występują falujące obroty w przedziale 849-950 (ale nie zawsze).
Zero błędów na kompie. Świece z czujnikiem ciśnienia.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 wrz 2016, o 10:45
- Auto: Vauxhall insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto:
Re: Niskie cisnienie spalania
Mieści się w tolerancji, ja bym powiedział. 5% odchylki jest dopuszczalne, jeśli 4000 przyjmiemy za normę to 3900 spokojnie mieści się w tolerancji. Wydaje mi się że te różnice mogą występować z powodu różnic pasowania podzespołów razem, na 4 cylinder najprawdopodobniej trafiły podzespoły z dolnej granicy dopuszczalnej tolerancji, ale ja bym się tym nie przejmował bo w gruncie rzeczy nie ma czym
Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Niskie ciśnienie spalania
Wszelkie wątpliwości powinien rozwiązać pomiar ciśnienia przy pomocy manometru z ewentualną próbą olejową.Ale jeśli silnik nie wykazuje wzmożonego apetytu na olej silnikowy,bo przy DPF ciężko będzie wizualnie zobaczyć jakieś nie ścisłości.To bym się nie przejmował.Spróbuj dolać jakiegoś dodatku do paliwa i poobserwuj co się będzie działo.
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Niskie ciśnienie spalania
@profek ma rację, bo to trzeba sprawdzić. Z drugiej strony jest to nie tak stare auto ......... zastanawiam się nad pracą zaworów na tym garku.
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Niskie ciśnienie spalania
To co wyżej opisał w poście. Zastanawiam się nad nagarem na zaworach......
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Niskie ciśnienie spalania
Albo pierścienie, albo zawory....... przy czym przy pierscieniach byłoby nadmierne zużycie oleum i pewnie problem z dpf tak na przykład. Natomiast przy zaworku z olejem nic się nie dzieje, ale masz problem z cisnieniem na garku i chodzi nie równo. Chyba, że uszczelka, ale wówczas jest "chłodziwo" zamiast oleju lub problem z układem chłodzenia. O tym nie pisał i dlatego pomyślałem o zaworku.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 23:25
- Auto: Insignia ST 4x4
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Dolny Śląsk
Re: Niskie ciśnienie spalania
trochę dodatkowych informacji, plus dwa filmy z dźwiękami silnika zaraz po odpaleniu i po wygrzaniu
- oleju nie bierze
- chłodziwa też
- DPF wypala się regularnie
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=T_e1-6MoFuE&feature[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QflMJt5ll_g[/youtube]
- oleju nie bierze
- chłodziwa też
- DPF wypala się regularnie
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=T_e1-6MoFuE&feature[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QflMJt5ll_g[/youtube]
-
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 7 mar 2015, o 00:50
- Auto: Insignia 250KM 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Poznań
Re: Niskie ciśnienie spalania
Masz jakiś objaw po odkręceniu korka wlewu oleju? Ostatnio oglądałem pewną sztuke to na zimnym silniku nic ale na ciepłym "dym" bez zapachu wraz ze wzrostem obrotów znikał
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 23:25
- Auto: Insignia ST 4x4
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Dolny Śląsk
Re: Niskie ciśnienie spalania
Na zimnym i ciepłym tak samo delikatnie dymi, ale wygląda to raczej jak parowanie wody.
-
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
- Auto: Opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Niskie ciśnienie spalania
Na początek sprawdź ciśnienie czujnikiem na każdym z cylindrów tak jak pisał @profek . Może tylko ostatni czujnik szwankuje. Jak już będziesz u mechanika to przy okazji profilaktycznie sprawdź też ciśnienie oleju.
Stuka coś w silniku na zimnym (chodzi mi o dobrze słyszalne metaliczne stuki, jeśli tak to jak długo?
Lejesz 2t do paliwa?
czy występują jakiekolwiek niepokojące objawy oprócz tych falujących obrotów?
Stuka coś w silniku na zimnym (chodzi mi o dobrze słyszalne metaliczne stuki, jeśli tak to jak długo?
Lejesz 2t do paliwa?
czy występują jakiekolwiek niepokojące objawy oprócz tych falujących obrotów?
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3038
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Niskie ciśnienie spalania
Na początek bez wkładów finansowych to bym zamienił świece miejscami (te z najłatwiejszym dojściem) i jeszcze raz sprawdził podłączając pod kompa.
Jeżeli czujniki w świecach dobre i obrazek z pierwszego postu się nie zmieni to jest już wiadomość gdzie dalej szukać.
Jeżeli czujniki w świecach dobre i obrazek z pierwszego postu się nie zmieni to jest już wiadomość gdzie dalej szukać.
Insignia MY2012
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 23:25
- Auto: Insignia ST 4x4
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Dolny Śląsk
Re: Niskie ciśnienie spalania
4 świeca była zapchana (jak na foto poniżej). Po wyczyszczeniu zajęła miejsce 3 świecy.
Sprawdzenie na kompie wykazało, że na każdym cylindrze ciśnienie spalania jest takie same.
Problem rozwiązany. Dzięki.
Sprawdzenie na kompie wykazało, że na każdym cylindrze ciśnienie spalania jest takie same.
Problem rozwiązany. Dzięki.
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Niskie ciśnienie spalania
Witam.
U mnie silnik pokazuje ciśnienie w komorze spalaniana 3 i 4 cylindrze 7000 i 7300 przy 900 obr.
To jest za wysokie ciśnienie czy jeszcze norma?
U mnie silnik pokazuje ciśnienie w komorze spalaniana 3 i 4 cylindrze 7000 i 7300 przy 900 obr.
To jest za wysokie ciśnienie czy jeszcze norma?