--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana świec żarowych
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wymiana świec żarowych
Ja u siebie ostatnio jedną zmieniałem. Odkręciła się leciutko. Dokręciłem też nie zbyt mocno. Zero problemów. U mnie wszystkie bez czujników. Świeca denso 50 zł.
Re: Wymiana świec żarowych
Żart , serwis Bosch koło LEŻAJSKA , :" ale jak się urwie to my nie bierzemy odpowiedziakności " to zabrałem auto . Za co mam płacić ,
Wole sam wymienić .
20 września bede serwis robił , zmianę oleju ,uszczelki , oleju automatu to i świece zmienią na Oplu .
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Wole sam wymienić .
20 września bede serwis robił , zmianę oleju ,uszczelki , oleju automatu to i świece zmienią na Oplu .
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Re: Wymiana świec żarowych
Witam
Niestety i ja muszę wymienić świece i chyba mam te z czujnikami.
Czy możecie zerkąć na zdjęcie i potwierdzić moje przypuszczenia?
https://www.dropbox.com/s/c8i2urmkercpn ... 8.jpg?dl=0
Dzięki i pozdrawiam.
Niestety i ja muszę wymienić świece i chyba mam te z czujnikami.
Czy możecie zerkąć na zdjęcie i potwierdzić moje przypuszczenia?
https://www.dropbox.com/s/c8i2urmkercpn ... 8.jpg?dl=0
Dzięki i pozdrawiam.
Re: Wymiana świec żarowych
Witam,
niestety i mnie dopadła wymiana świec żarowych, 165 tys i o dziwo jeszcze niewymieniane, padła jedna i ASO twierdzi że wymieniają tą-te co padła-y ( nie ma obowiązku wymiany kompletu). Świece oczywiście z czujnikiem.
Moje pytanie czy skoro były montowane takie i takie świece do tego samego silnika i w różnym okresie to czy zamiana tych świec na zwykłe będzie miała jakiś negatywny wpływ? Robił ktoś tak kiedyś? Wiem, że jest trochę inna wiązka, ale pewnie by pasowała.
Pozdrawiam.
niestety i mnie dopadła wymiana świec żarowych, 165 tys i o dziwo jeszcze niewymieniane, padła jedna i ASO twierdzi że wymieniają tą-te co padła-y ( nie ma obowiązku wymiany kompletu). Świece oczywiście z czujnikiem.
Moje pytanie czy skoro były montowane takie i takie świece do tego samego silnika i w różnym okresie to czy zamiana tych świec na zwykłe będzie miała jakiś negatywny wpływ? Robił ktoś tak kiedyś? Wiem, że jest trochę inna wiązka, ale pewnie by pasowała.
Pozdrawiam.
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana świec żarowych
ja nie wymieniałem, ale byłem u swojego magika, który twierdzi, że zakłada się na zwykłe świece jakieś przejściówki i działa to normalnie
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wymiana świec żarowych
Oczywiście, że nie ma obowiązku wymiany kompletu. Szczególnie w takim silniku, gdzie jest bardzo łatwy dostęp i nie ma wielkiego rozbierania aby dostać się do świec. Zawsze można wymienić, gdy się któraś spali praktycznie od ręki. Aso podeszło do sprawy bardzo uczciwie nie próbując cię naciągać.
Co do zastąpienia droższej świecy tańszą. Raczej większość zakłada tu takie jak były. I te i te działają na napięciu 4,4 v. Więc nic się nie popsuje. Najwyżej jakiś błąd wywali. Możesz albo kupić taką jak trzeba albo eksperymentować.
Co do zastąpienia droższej świecy tańszą. Raczej większość zakłada tu takie jak były. I te i te działają na napięciu 4,4 v. Więc nic się nie popsuje. Najwyżej jakiś błąd wywali. Możesz albo kupić taką jak trzeba albo eksperymentować.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wymiana świec żarowych
Dlatego napisałem, że większość zakłada takie jak były. Chcesz eksperymentować, musisz z tym się liczyć.
Re: Wymiana świec żarowych
Raczej nie będę eksperymentował bo nie mam kompa, a jeżdżenie później na sprawdzanie ewentualnych błędów skończy się taka samą kwotą;]
A teraz pytanie, czy kupował ktoś od tego sprzedawcy?
http://allegro.pl/swieca-zarowa-opel-in ... 94796.html
Cena dobra, ale nie chciałbym się naciąć.
A teraz pytanie, czy kupował ktoś od tego sprzedawcy?
http://allegro.pl/swieca-zarowa-opel-in ... 94796.html
Cena dobra, ale nie chciałbym się naciąć.
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wymiana świec żarowych
Tak informacyjnie, choć temat wałkowany już długi czas. Silnik A20DTH i cztery zwykłe świece czyli bez czujników. Kupione NGK D-Power od tego sprzedawcy http://www.swiece-zaplonowe.pl/ Zakupiłem dzwoniąc po prostu i godzinę później info , że towar wysłany. Towar oki.
Co do wymiany, to przez trzy dni codziennie pryskane WD-40. Czwartego dnia na gorącym silniku popryskane i kilkanaście minut później z wyczuciem i delikatnie odkręcone bez najmniejszego problemu......... Ku mojemu zaskoczeniu wrażenie takie jakby były tylko siłą ręki bez klucza wkręcone. Stare świece ori Beru z przelotem 140kkm. Wymiana kompletu, po komunikacie w aucie i kontroli op-com'em. Po wymianie błąd skasowany i po problemie. Nie potrzebnie się tylko martwiłem aby nie było problemu z urwaną świeczką Praca prosta i przyjemna Do pracy potrzebny klucz nasadowy nr 9 - długi i "grzechotka" Wypadałoby klucz dynamometryczny choć do dokręcenia........lub "wyważoną łapę"
Co do wymiany, to przez trzy dni codziennie pryskane WD-40. Czwartego dnia na gorącym silniku popryskane i kilkanaście minut później z wyczuciem i delikatnie odkręcone bez najmniejszego problemu......... Ku mojemu zaskoczeniu wrażenie takie jakby były tylko siłą ręki bez klucza wkręcone. Stare świece ori Beru z przelotem 140kkm. Wymiana kompletu, po komunikacie w aucie i kontroli op-com'em. Po wymianie błąd skasowany i po problemie. Nie potrzebnie się tylko martwiłem aby nie było problemu z urwaną świeczką Praca prosta i przyjemna Do pracy potrzebny klucz nasadowy nr 9 - długi i "grzechotka" Wypadałoby klucz dynamometryczny choć do dokręcenia........lub "wyważoną łapę"
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wymiana świec żarowych
To bardzo ładnie, że w tej "włoszczyźnie" się nie urywają. Natomiast chciałbym powiedzieć, że "wizualnie i namacanie" świece Beru sprawiają wrażenie solidniejszych i o wyższej jakości. Kupione NGK, bo zawsze brałem NGK do wszystkich aut i byłem zadowolony, więc mam nadzieję, że tu też będzie oki.
Re: Wymiana świec żarowych
Beru to świetna firma , dobre i zapomniane są czeskie iskry...
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
- mrex
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 16 kwie 2018, o 10:57
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Radomsko
Re: Wymiana świec żarowych
Chłopaki, u mnie również nadszedł ten czas - padła jedna świeczka i zastanawiam się nad wymianą wszystkich. I stąd moje pytanie - czy po "mechanicznej" wymianie świec trzeba coś jeszcze robić (no nie wiem, coś kompem, jakieś ustawienia, kalibrację czegoś ) czy wystarczy po prostu wykręcić świeczki, założyć nowe i gra gitara?
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wymiana świec żarowych
Zrobiło się chłodniej i już niemiła niespodzianka.Rano komunikat poszedłem po Op Com-a i wyszło że świeca skończyła żywot.Maska w górę chwila grozy,ale okazało się że nie mam ani jednej świecy z czujnikiem.Czy ciężko wykręcić takie cudo i na jakie przygody trzeba się przygotować?A i pan w sklepie zapytał na jakie napięcie mają być,myślałem że świece są na 12V.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Wymiana świec żarowych
Nie dam głowy ale w Insigni świece są zasilane 5V. Jak pan w sklepie nie wie to idź do innego sklepu, przecież oni mają katalogi model, rocznik, typ silnika i już wie wszystko.
Co do wymiany to prosta robota , odkręcaj z czuciem i będzie dobrze.
Co do wymiany to prosta robota , odkręcaj z czuciem i będzie dobrze.