--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Błąd P253F-01 "Pogorszenie jakości oleju"

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Snpp
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
Auto: Opel Insignia '09
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: DWR

Błąd P253F-01 "Pogorszenie jakości oleju"

Post autor: Snpp » 30 sie 2016, o 08:29

Witam,

Mam problem z moja Insignią.

Jakieś 3-4 m-ce temu zamontowałem DPF, który jakiś Janusz przede mną wyciął.
Dwa m-ce temu wymieniłem olej (Motul 5W40) ze wszystkimi filtrami.

Auto cały czas jeździ w cyklu mieszanym, ale i tak bardzo często wypala dpf co widzę na diodzie która zamontowałem.
Nieważne, widać taki jego urok.

Ostatnio strasznie dużo czasu potrzebował na wypalenie, podczas tego procesu wyskoczył komunikat "Awaria pojazdu, skontaktuj się z serwisem".
Op-Com pokazuje w/w błąd: P253F-01.
Na necie znalazłem, że świadczy to o pogorszeniu jakości oleju.
Najistotniejsze to to, że inspekcja nie została najprawdopodobniej skasowana po wymianie.
Stan oleju jest delikatnie ponad max.
Na oleju przejechałem max. 2000 km.


Teraz kilka pytań:
- czy muszę wymienić olej z filtrami, czy tylko skasować inspekcję Op-Com'em?
- jeśli wymienię, to czy podobna sytuacja nie powinna się pojawić po skasowaniu inspekcji ?
- jeśli wystarczy kasowanie, to jak to zrobić Op-Com'em w wersji angielskiej ?


Czytałem trochę na forach Oplowskich i jest sporo gdybań oraz wróżenia z fusów, więc zależy mi na konkretnych radach z argumentami.


Z góry dziękuję,
Łukasz.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2235
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Błąd P253F-01 "Pogorszenie jakości oleju"

Post autor: KaMYk » 30 sie 2016, o 10:01

DTC Descriptor
DTC P253F 01: Engine Oil Life Exceeded
Circuit/System Description
The engine control module calculates engine oil life based on engine speed and temperature. Based on driving conditions, the mileage at which an oil change will be indicated can vary considerably. For the oil life system to work properly, you must reset the system every time the oil is changed.

Do kasowania inspekcji oleju nie potrzeba op-coma, wystarczy poczytać instrukcję. Włączasz zapłon, bez uruchamiania silnika, manetką zmieniasz, aby zużycie oleju było wyświetlane, naciskasz hamulec i przycisk kasowania (od góry manetki kierunkowskazów) Dalej potwierdzasz, że chcesz skasować. i koniec. Licznik oleju liczy od nowa.
Jak zmieniałeś 2000 km temu, a jesteś pewien, że ktoś nie skasował przy wymianie, to tylko skasuj i jeździj.

-- 30 sie 2016, o 11:07 --

instrukcja
http://dixi-car.pl/doc/instrukcje/Instr ... signia.pdf
strona 87 i 88

Awatar użytkownika
Snpp
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
Auto: Opel Insignia '09
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: DWR

Re: Błąd P253F-01 "Pogorszenie jakości oleju"

Post autor: Snpp » 30 sie 2016, o 10:42

Wiem jak kasować inspekcję "manualnie".

Pytałem, czy nie trzeba kasować jej serwisowo poprzez komputer, bo na inny forach pojawiały się takie głosy.
Coś dodatkowo się musi dziać, skoro podniósł się poziom oleju silnikowego.

Gość z serwisu w którym serwisuje swoje dwa Ople (kto inny teraz wymianiał olej) powiedział, że to wina oleju i należy go wymienić, bo jest w nim olej napędowy.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2235
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Błąd P253F-01 "Pogorszenie jakości oleju"

Post autor: KaMYk » 30 sie 2016, o 11:08

Nie potrzeba kasować op-comem czy innym interfejsem.

Ponieważ tak na prawdę, to nie wiele wiesz na temat tego oleju, bo nie wiadomo, jaki był stan, ile go przybyło, czy była skasowana inspekcja, to go wymień, razem z filtrem. Niech Ci mechanik naleje tak do połowy bagnetu (mniej niż 4 litry, proponuje wlać 3,5 l i sprawdzić, a następnie uzupełnić po wypełnieniu filtra do poziomu 1/2 skali na bagnecie) skasować inspekcję i obserwować.

Awatar użytkownika
Snpp
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
Auto: Opel Insignia '09
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: DWR

Re: Błąd P253F-01 "Pogorszenie jakości oleju"

Post autor: Snpp » 30 sie 2016, o 12:03

Z bańki 5l Motula zostało na oko ok.1 litra.
Stan po wymianie tego oleju sprawdziłem, był w normie.
Teraz ewidentnie jest go więcej.

Czyli nie kombinować, zmienić olej i filtr, zalać wg Twojej podpowiedzi i wsio ?

Jaki teraz olej lać, bo zgłupiałem?
Znowu Motul 5w40 czy Dexos II ?

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2235
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Błąd P253F-01 "Pogorszenie jakości oleju"

Post autor: KaMYk » 30 sie 2016, o 12:18

4 litry w tym silniku to górny poziom bagnetu. Dlatego pisałem o 3,5 litra na początek, a później dopełnienie do 1/2 bagnetu.

Oczywiście, że radzę zmienić olej, a to z dwóch powodów:
1. nie jesteś do końca pewien, czy inspekcja została skasowana, a jeśli jednak została i komputer uznał, że olej trzeba zmienić, bo były zakłócenia w czasie tych częstych wypalań DPF?
2. uważasz, że oleju przybyło, czyli został rozcieńczony napędem i to w dużych ilościach, skoro to na bagnecie wyraźnie widać

Pisałeś:
Snpp pisze: jest sporo gdybań oraz wróżenia z fusów,
więc aby tego uniknąć, wymień olej, zrób zdjęcie bagnetu po wymianie, gdzie jest stan, pojeździj, obserwuj wypalanie i stan zużycia oleju wg komputera, będziesz miał konkrety. Jak Ci będzie oleju przybywać, to któryś wtrysk musi mocno lać - bo innej drogi napędu do oleju nie ma, tylko poprzez wtrysk i cylinder. To może też wpływać na częste wypalanie DPF, bo niespalone paliwo utlenia się do sadzy w DPF w niższych temperaturach, jakie są w czasie jazdy po mieście.

Acha, lej Motula.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Błąd P253F-01 "Pogorszenie jakości oleju"

Post autor: hubertus » 30 sie 2016, o 13:32

Ja bym jeszcze radził sprawdzić czy ten motul nadaje się do aut z dpf. Ludzie często leją jakiś tam olej. Niby markowy ale nie zawsze do aut z dpf a potem psioczą na filtr. Ja tam używam dexosa, taki mi wleli w aso. Nic nie przybywa. Samo mierzenie oleju w insigni to też zabawa. Stan jest bardzo czuły na ustawienie samochodu. Tam gdzie przy domu parkuję niby jest prosto i równo. Ale w zależności czy ustawię tyłem czy przodem poziom się zmienia.
Postaraj się jakoś sprawdzić czy masz sprawne klapy w kolektorze ssącym. Ich brak przyczynia się do szybszego napełniania dpf. A widać, że masz auto po różnych zabiegach pseudo tuningowych.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Błąd P253F-01 "Pogorszenie jakości oleju"

Post autor: P405 » 30 sie 2016, o 20:21

Dexos 2 to nie olej tylko norma GM. Czyli lejemy olej z tą normą, albo z normą C3 czyli niskopopiołowy.

Xperia Z3

Awatar użytkownika
Snpp
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
Auto: Opel Insignia '09
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: DWR

Re: Błąd P253F-01 "Pogorszenie jakości oleju"

Post autor: Snpp » 30 sie 2016, o 20:47

No właśnie "mój" mechanik mówił to samo odnośnie oleju,tzn. lać Oplowski i nie kombinować.
Narazie skasowałem inspekcję i zobaczę co się będzie działo. Jak znowu wyskoczy błąd, zmieniam olej na Oplowski, zmieniam filtr, leje 3,5 l oliwy i obserwuję co się będzie działo.

Btw. Auto nie jest po żadnych tuningach, tylko gość wywalił dpf'a, tyle.


Dzięki chłopy za pomoc.

karcios

Re: Błąd P253F-01 "Pogorszenie jakości oleju"

Post autor: karcios » 30 sie 2016, o 21:58

gdyby problem u ciebie wrócił to warto sprawdzić czujnik lepkości oleju albo może być przybrudzony lub do wymiany wtedy wskazuje że olej stracił swoje właściwości. Nie jestem do końca przekonany czy akurat w tym silniku tak jest ponieważ jeżdżę benzyną ale miałem taki przypadek w astrze 1.9 cdti.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Błąd P253F-01 "Pogorszenie jakości oleju"

Post autor: hubertus » 31 sie 2016, o 06:06

Pisząc o pseudo tuningu miałem na myśli właśnie takie zabiegi. Nie którzy grzebią i wywalają hurtowo dpf, klapki i egr. Skoro ktoś w tym aucie grzebał to mógł wyłączyć i wymontować klapki z kolektora, bo teoretycznie grożą urwaniem i uszkodzeniem turbo. Niestety ich brak powoduje szybsze napełnianie dpf a, częstsze wypalanie i co się z tym wiąże większe ryzyko problemów z nim.

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Błąd P253F-01 "Pogorszenie jakości oleju"

Post autor: norbi333 » 31 sie 2016, o 07:08

Snpp pisze:No właśnie "mój" mechanik mówił to samo odnośnie oleju,tzn. lać Oplowski i nie kombinować.
Narazie skasowałem inspekcję i zobaczę co się będzie działo. Jak znowu wyskoczy błąd, zmieniam olej na Oplowski, zmieniam filtr, leje 3,5 l oliwy i obserwuję co się będzie działo.

Btw. Auto nie jest po żadnych tuningach, tylko gość wywalił dpf'a, tyle.


Dzięki chłopy za pomoc.
Osobiście to nie czekałbym , a od razu wymieniał olej.Nie jest to jakiś bardzo duży koszt

Awatar użytkownika
Snpp
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
Auto: Opel Insignia '09
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: DWR

Re: Błąd P253F-01 "Pogorszenie jakości oleju"

Post autor: Snpp » 31 sie 2016, o 09:17

Racja, wyjdzie parę groszy z filtrem, a będę miał spokój.

Odnośnie tych klapek w kolektor to odpuszczę sobie temat, bo narazie nie ma niczego niepokojącego, co mogłoby wskazywać na taki problem, a rozbierania do weryfikacji jest ogrom.

Wiecie może w którym miejscu znajduje się ten czujnik lepkości oleju i jak go ewentualnie sprawdzić?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”