po pierwsze witam wszystkich,
jestem szczęśliwym posiadaczem Insigni 2.0 CDTI 160KM. Niestety jakiś czas temu pojawił się problem, mianowicie tocząc się w korku przy wciśnięciu sprzęgła w celu zrzucenia biegu obroty nagle mocno poszły w górę aż do ponad 2000rpm. Na szćzęście zaraz potem spadły, ale pomyślałem że może jakoś zawadziłem o pedał gazu?!
Niestety problem zaczął się pojawiać częściej, praktycznie zawsze na niskim biegu (1 luz) gdy dojeżdżam do skrzyżowania, czy toczę się w jakimś korku.
Raz gdy obroty mocno poszły w górę nagle pojawił się komunikat o awarii silnika. Zgasiłem go, za chwilę uruchomiłem ponownie i było OK. Błędy jakie się pojawiły to:
P0606 - moduł sterujący procesorem
P061A - moduł sterujący momentem obrotowym
Błędy zostały wykasowane, mechanik powiedział że możliwe że to od paliwa. Tankuje na Shellu więc paliwo powinno być raczej dobrej jakości.
Ostatnio problem pojawił się przy wyższym biegu gdy zmieniałem z 2 na 3, musiałem zgasić silnik, po czym uruchomić ponownie i było już ok.
Czy komuś przydarzyło się coś podobnego? Nie mam pojęcia co to może być, pytałem dwóch mechaników ale niestety nie spotkali się z takim przypadkiem.
Póki co pomysł mam taki by zatankować gdzieś indziej (tyle że mam prawie pełny bak) i zobaczyć czy problem będzie występował. Jest to o tyle problematyczne, że ostatnio problem występuje praktycznie codziennie, czasami obroty wzrastają i po chwili jest już ok a czasami musze zjechać, zgasić silnik i odpalić od nowa.
W poniedziałek jadę do mechanika w celu wymiany buczącego łożyska w piaście, zapytam od razu i o to, ale boję się że to jakiś dziwny przypadek i będzie szukanie igły w stogu siana co pociągnie za sobą spore koszty
z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi!
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wzrost obrotów bez wciskania pedału gazu
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: wzrost obrotów bez wciskania pedału gazu
Paliwo nie jest temu winne. A problem faktycznie może być trudny do zlokalizowania. Trzeba by sprawdzić potencjometr przy pedale gazu i wszystko inne. Potrzebny porządny mechanik lub bardziej elektronik z dobrym komputerem.
- Maddox
- Użytkownik
- Posty: 142
- Rejestracja: 7 mar 2016, o 12:12
- Auto: BiTurbo 4x4
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Piaseczno
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wzrost obrotów bez wciskania pedału gazu
czy już odkryłeś co było tego przyczyną?jankes15 pisze:po pierwsze witam wszystkich,
jestem szczęśliwym posiadaczem Insigni 2.0 CDTI 160KM. Niestety jakiś czas temu pojawił się problem, mianowicie tocząc się w korku przy wciśnięciu sprzęgła w celu zrzucenia biegu obroty nagle mocno poszły w górę aż do ponad 2000rpm. Na szćzęście zaraz potem spadły, ale pomyślałem że może jakoś zawadziłem o pedał gazu?!
z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi!
Pytam, ponieważ ostatnio zauważyłem, przy zmianie biegu z 2 na 3, że co jakiś czas obroty nie spadają po wciśnięciu sprzęgła. Wygląda to tak, jakby nie zdjął do końca nogi z pedału gazu, obroty się utrzymują na takim poziomie jak sprzed zmiany biegu.
- flcn
- Użytkownik
- Posty: 310
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
- Auto: ST Cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: LDZ
Re: Wzrost obrotów bez wciskania pedału gazu
Normalne zachowanie insigni. Powinna przytrzymywać obroty na każdym biegu. Przyjrzyj się.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
- Maddox
- Użytkownik
- Posty: 142
- Rejestracja: 7 mar 2016, o 12:12
- Auto: BiTurbo 4x4
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Piaseczno
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wzrost obrotów bez wciskania pedału gazu
nie na każdym i nie za każdym razem.
To, że utrzymuje przez ułamek sekundy to wiem, ale, no tak, nie napisałem wcześniej, że tak jakby lekko podbija obroty, tak jakby się jechało i trzymając gaz wcisnęło sprzęgło.
To, że utrzymuje przez ułamek sekundy to wiem, ale, no tak, nie napisałem wcześniej, że tak jakby lekko podbija obroty, tak jakby się jechało i trzymając gaz wcisnęło sprzęgło.
Re: Wzrost obrotów bez wciskania pedału gazu
problem i mnie powoli dopada. insignia chodzi na biegu jałowym i co kilka minut jest nagły skok obrotów na ok 900-1000 przez około 1s, później się uspokaja znowu na kilka minut. Najciekawsze jest to że jestem prawie że pewny iż problem zaczął się po zakodowaniu wtrysków.
Re: Wzrost obrotów bez wciskania pedału gazu
problem był w oprogramowaniu, okazało się że Isia ma wyciętego DPF`a + oczywiście zmieny z tym związane z oprogramowaniem. Niestety modyfikując to ktoś spaprał coś jeszcze. Musiałem podjechać po nowy soft do ASO a następnie do speców od tuningu. Po zmianie wszystko jest ok... znaczy przynajmniej z obrotami a reszcie nawet mi się nie chce gadać