--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Olej w wężu do turbiny

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Olej w wężu do turbiny

Post autor: hubertus » 21 sie 2016, o 10:18

Wątpię aby zrozumiał. Kilka osób pisało na zdjęciach widać i nic. Co innego olej z odmy w dolocie turbo a co innego olej w turbo na skutek zepsucia uszczelnienia turbo. W przypadku zepsucia uszczelnienia turbo. Dolot nigdy nie będzie zaoliwiony. Ponieważ olej z uszczelnienia osi wirnika zostanie skierowany wprost do intecoolera i dalej do silnika. Nie ma szans aby w przypadku uszkodzenia osi wirnika olej cofnął się w przeciwną stronę niż płynie powietrze i zabrudził nam gumowy wąż dolotowy od filtra.

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Olej w wężu do turbiny

Post autor: sychie » 4 lis 2017, o 20:23

W moim przypadku znów zapocenie jest tutaj, rurka która idzie do weża jest drożna... jest tam jakas uszczelka? czy cos aby sie nie pociło?
Obrazek

Awatar użytkownika
Sothis87
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
Auto: Opel Insignia 2.0 CD
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kalety
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Olej w wężu do turbiny

Post autor: Sothis87 » 9 maja 2021, o 20:15

Witam panowie. Wąż turbo w zaznaczonym miejscu pojawił się wyciek oleju. Oczywiście pierwsze co zrobiłem, to odkręciłem lekko zapocony wąż przed turbo, zauważyłem krople oleju na pierścieniu turbiny. Sprawdziłem też turbo, brak jakichkolwiek luzów. Moje pytanie, czy może to być olej z odmy? Jeżeli tak to wymieniać czy próbować czyścić odmę? Obrazek

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Olej w wężu do turbiny

Post autor: Rooff_ » 10 maja 2021, o 19:42

Olej przed turbo to albo z odmy albo z samego turbo - choć nie jestem przekonany czy turbo przepuści "wstecz". A olej za turbo to w sumie z tych samych miejsc - tylko dużo większa szansa, że więcej go z turbo. Natomiast jak się poci w tamtym miejscu to jest jakaś nieszczelność np. na uszczelnieniu.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2021, o 20:33 przez Rooff_, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sothis87
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
Auto: Opel Insignia 2.0 CD
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kalety
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Olej w wężu do turbiny

Post autor: Sothis87 » 10 maja 2021, o 19:46

Jest szansa, że uszczelnienie turbiny poszło mimo, że nie ma na niej luzów ? Zamówiłem za 380 zł orginalna cała odmę z zaworkiem. Myślę, że jej czyszczenie nie ma sensu. Co do turbo jeszcze, bez problemu bije ja 1,9 bara więc powinno być okej?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Olej w wężu do turbiny

Post autor: Rooff_ » 10 maja 2021, o 20:37

Co masz na myśli pisząc zaworek? Bo jak to co wchodzi do rury dolotowej to nie jest zaworek tylko grzałka, żeby odma nie zamarzła. A jeśli z tym co jest za silnikiem to nie wiem czy tam jest jakiś zaworek :o
Jeśli zamówiłeś z tym zbiornikiem za silnikiem to jeszcze ma jakiś sens, bo może on jest przepełniony i puszcza olej. Jeśli bez to bezsensu pomysł, bo skoro puszcza olej tzn. że nie jest zapchana ;)

Awatar użytkownika
Sothis87
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
Auto: Opel Insignia 2.0 CD
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kalety
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Olej w wężu do turbiny

Post autor: Sothis87 » 10 maja 2021, o 20:50

Ciężko powiedzieć. W sklepie facet zapytał czy chce z zaworkiem czy sam separator. Powiedziałem, że chce kompletna i taka mam zamówiona. Jutro się okaże o ile zdążę odebrać. Wymianę planuje na czwartek piątek.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Sothis87
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
Auto: Opel Insignia 2.0 CD
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kalety
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Olej w wężu do turbiny

Post autor: Sothis87 » 19 maja 2021, o 18:01

Uzupełniając temat. Odma wymieniona (40 min pracy ,musiałem poluzować rozrusznik jedynie) w zeszły czwartek. Od tamtego czasu zrobiłem 250 km. Węże suche(sprawdzane na przyłączy do czujnika przy wlocie za filtrem powietrza), wyciek ustal. Teraz taka ciekawostka. Odma kompletna nowa oryginalna z tym samym nr katalogowy, różniła się konstrukcją od mojej starej oryginalnej. Konkretnie, na górze był dodatkowy zbiorniczek. Dodatkowo, po rozcięciu starej uważam że spokojnie można ją płukać płynem do czyszczenia hamulców, efekt mniemam był by taki sam.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”