--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Olej w wężu do turbiny
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Olej w wężu do turbiny
Wątpię aby zrozumiał. Kilka osób pisało na zdjęciach widać i nic. Co innego olej z odmy w dolocie turbo a co innego olej w turbo na skutek zepsucia uszczelnienia turbo. W przypadku zepsucia uszczelnienia turbo. Dolot nigdy nie będzie zaoliwiony. Ponieważ olej z uszczelnienia osi wirnika zostanie skierowany wprost do intecoolera i dalej do silnika. Nie ma szans aby w przypadku uszkodzenia osi wirnika olej cofnął się w przeciwną stronę niż płynie powietrze i zabrudził nam gumowy wąż dolotowy od filtra.
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Olej w wężu do turbiny
W moim przypadku znów zapocenie jest tutaj, rurka która idzie do weża jest drożna... jest tam jakas uszczelka? czy cos aby sie nie pociło?
- Sothis87
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
- Auto: Opel Insignia 2.0 CD
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kalety
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Olej w wężu do turbiny
Witam panowie. Wąż turbo w zaznaczonym miejscu pojawił się wyciek oleju. Oczywiście pierwsze co zrobiłem, to odkręciłem lekko zapocony wąż przed turbo, zauważyłem krople oleju na pierścieniu turbiny. Sprawdziłem też turbo, brak jakichkolwiek luzów. Moje pytanie, czy może to być olej z odmy? Jeżeli tak to wymieniać czy próbować czyścić odmę?
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Olej w wężu do turbiny
Olej przed turbo to albo z odmy albo z samego turbo - choć nie jestem przekonany czy turbo przepuści "wstecz". A olej za turbo to w sumie z tych samych miejsc - tylko dużo większa szansa, że więcej go z turbo. Natomiast jak się poci w tamtym miejscu to jest jakaś nieszczelność np. na uszczelnieniu.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2021, o 20:33 przez Rooff_, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sothis87
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
- Auto: Opel Insignia 2.0 CD
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kalety
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Olej w wężu do turbiny
Jest szansa, że uszczelnienie turbiny poszło mimo, że nie ma na niej luzów ? Zamówiłem za 380 zł orginalna cała odmę z zaworkiem. Myślę, że jej czyszczenie nie ma sensu. Co do turbo jeszcze, bez problemu bije ja 1,9 bara więc powinno być okej?
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Olej w wężu do turbiny
Co masz na myśli pisząc zaworek? Bo jak to co wchodzi do rury dolotowej to nie jest zaworek tylko grzałka, żeby odma nie zamarzła. A jeśli z tym co jest za silnikiem to nie wiem czy tam jest jakiś zaworek
Jeśli zamówiłeś z tym zbiornikiem za silnikiem to jeszcze ma jakiś sens, bo może on jest przepełniony i puszcza olej. Jeśli bez to bezsensu pomysł, bo skoro puszcza olej tzn. że nie jest zapchana
Jeśli zamówiłeś z tym zbiornikiem za silnikiem to jeszcze ma jakiś sens, bo może on jest przepełniony i puszcza olej. Jeśli bez to bezsensu pomysł, bo skoro puszcza olej tzn. że nie jest zapchana
- Sothis87
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
- Auto: Opel Insignia 2.0 CD
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kalety
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Olej w wężu do turbiny
Ciężko powiedzieć. W sklepie facet zapytał czy chce z zaworkiem czy sam separator. Powiedziałem, że chce kompletna i taka mam zamówiona. Jutro się okaże o ile zdążę odebrać. Wymianę planuje na czwartek piątek.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
- Sothis87
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
- Auto: Opel Insignia 2.0 CD
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kalety
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Olej w wężu do turbiny
Uzupełniając temat. Odma wymieniona (40 min pracy ,musiałem poluzować rozrusznik jedynie) w zeszły czwartek. Od tamtego czasu zrobiłem 250 km. Węże suche(sprawdzane na przyłączy do czujnika przy wlocie za filtrem powietrza), wyciek ustal. Teraz taka ciekawostka. Odma kompletna nowa oryginalna z tym samym nr katalogowy, różniła się konstrukcją od mojej starej oryginalnej. Konkretnie, na górze był dodatkowy zbiorniczek. Dodatkowo, po rozcięciu starej uważam że spokojnie można ją płukać płynem do czyszczenia hamulców, efekt mniemam był by taki sam.
Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka