--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Filtr paliwa - wymiana i po wymianie.
Filtr paliwa - wymiana i po wymianie.
Witam.
Opiszę dzisiaj swój banalny problem związany z filtrem paliwa w silniku A20DTH (160KM).
Zacznę od tego, iż filtr paliwa można samemu wymienić (najlepiej posiadać podnośnik lub kanał ), filtr znajduje się pod plastikową osłoną przy zbiorniku paliwa pod autem. Obudowa filtra jest na klucz sześciokątny.
Wymieniając w tygodniu filtr paliwa (w warsztacie) po odbiorze auta zauważyłem, że auto trochę ciężej odpala niż zwykle - dłużej kręci, ale odpala. Poszperałem po necie i okazało się, że najprawdopodobniej miałem zapowietrzony układ paliwowy. Z początku się trochę przeraziłem ale rozwiązanie okazało się prostsze niż myślałem
Odpowietrzanie w silnikach diesla z pompą elektryczną odbywa się poprzez kilkukrotne przełączenie kluczyka w stacyjce z pozycji 0 do pozycji zapłonu bez uruchamiania silnika.
Zrobiłem dokładnie tak i odpala jak dawniej. Rozwiązanie proste i banalne, mam nadzieję, że ten temat komuś kiedyś posłuży.
Dodatkowo do poczytania o filtrze paliwa:
http://autokult.pl/2011/06/08/jak-czest ... u-poradnik
http://www.v10.pl/Wymiana,filtra,paliwa ... 75118.html
Opiszę dzisiaj swój banalny problem związany z filtrem paliwa w silniku A20DTH (160KM).
Zacznę od tego, iż filtr paliwa można samemu wymienić (najlepiej posiadać podnośnik lub kanał ), filtr znajduje się pod plastikową osłoną przy zbiorniku paliwa pod autem. Obudowa filtra jest na klucz sześciokątny.
Wymieniając w tygodniu filtr paliwa (w warsztacie) po odbiorze auta zauważyłem, że auto trochę ciężej odpala niż zwykle - dłużej kręci, ale odpala. Poszperałem po necie i okazało się, że najprawdopodobniej miałem zapowietrzony układ paliwowy. Z początku się trochę przeraziłem ale rozwiązanie okazało się prostsze niż myślałem
Odpowietrzanie w silnikach diesla z pompą elektryczną odbywa się poprzez kilkukrotne przełączenie kluczyka w stacyjce z pozycji 0 do pozycji zapłonu bez uruchamiania silnika.
Zrobiłem dokładnie tak i odpala jak dawniej. Rozwiązanie proste i banalne, mam nadzieję, że ten temat komuś kiedyś posłuży.
Dodatkowo do poczytania o filtrze paliwa:
http://autokult.pl/2011/06/08/jak-czest ... u-poradnik
http://www.v10.pl/Wymiana,filtra,paliwa ... 75118.html
Re: Filtr paliwa - wymiana i po wymianie.
Dodatkowo zaleca się oczywiście w trakcie wymiany nowy filtr paliwa umoczyć w oleju napędowym
- wojciechhh
- Użytkownik
- Posty: 310
- Rejestracja: 22 gru 2013, o 14:34
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Niemcy NRW
- Otrzymał piwo: 3 razy
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Filtr paliwa - wymiana i po wymianie.
Nie wiem jak zaleca Opel ale najlepiej w dieslu najlepiej przy każdej wymianie oleju albo przed każdą zimą.
Producenci podają od 10 - 120 tysięcy
Producenci podają od 10 - 120 tysięcy
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
- wojciechhh
- Użytkownik
- Posty: 310
- Rejestracja: 22 gru 2013, o 14:34
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Niemcy NRW
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Filtr paliwa - wymiana i po wymianie.
Dzieki. No to będę musiał wymienić, chociaż zimy nie widać. U mnie za oknem prawie 10 'C
Wysłane z mojego XT890
Wysłane z mojego XT890
Re: Filtr paliwa - wymiana i po wymianie.
W dieslach wymianę filtra paliwa zaleca sie przed każda zima.
- osa
- Klubowicz
- Posty: 249
- Rejestracja: 19 gru 2013, o 13:32
- Auto: Insignia HB 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Bydgoszcz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Filtr paliwa - wymiana i po wymianie.
Mi dzisiaj wymieniali olej oraz filtr paliwa i również po odebraniu auta zapalał dłużej "kręcąc", ale potwierdzam, że kilkakrotne przekręcenie kluczyka w stacyjce odpowietrza układ i odpalanie jest jak przed wymianą.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 17 kwie 2014, o 11:35
- Auto: Isia ST ON
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Filtr paliwa - wymiana i po wymianie.
w instrukcji obsługi jest cała procedura do tego
cytuję strona w którejs instrukcji 177
Odpowietrzanie układu
paliwowego silnika
wysokoprężnego
W przypadku całkowitego
opróżnienia zbiornika paliwa układ
paliwowy samochodu z silnikiem
wysokoprężnym musi zostać
odpowietrzony. Włączyć zapłon
trzykrotnie, za każdym razem na
15 sekund. Następnie uruchomić
silnik na czas nie dłuższy niż
40 sekund. Po upływie co najmniej
5 sekund powtórzyć te czynności.
Jeśli nadal nie można będzie
uruchomić silnika, zwrócić się do
warsztatu.
cytuję strona w którejs instrukcji 177
Odpowietrzanie układu
paliwowego silnika
wysokoprężnego
W przypadku całkowitego
opróżnienia zbiornika paliwa układ
paliwowy samochodu z silnikiem
wysokoprężnym musi zostać
odpowietrzony. Włączyć zapłon
trzykrotnie, za każdym razem na
15 sekund. Następnie uruchomić
silnik na czas nie dłuższy niż
40 sekund. Po upływie co najmniej
5 sekund powtórzyć te czynności.
Jeśli nadal nie można będzie
uruchomić silnika, zwrócić się do
warsztatu.
-
- Lejdis
- Posty: 53
- Rejestracja: 23 lis 2017, o 17:10
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Książ Wielkopolski
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Filtr paliwa - wymiana i po wymianie.
4 lata później...wojciechhh pisze:Co ile km opel przewiduje wymiane filtra paliwa ???
W książce serwisowej widzę, że ASO wymieniało filtr paliwa co 60 tyś km.
Czy ktoś może polecić warsztat w PO, gdzie mogę zakupić i wymienić ten filtr? Niestety polecany wcześniej warsztat w Suchym Lesie nie zajmuje się filtrami diesla.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Filtr paliwa - wymiana i po wymianie.
Nie masz np. NorAuto gdzieś w pobliżu?
Albo spytaj tu: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=41&t=261
Niesądzę, żeby taka wymiana była problemem dla kogokolwiek (choć jak widać nie wszyscy się chcą za to zabrać ).
Albo spytaj tu: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=41&t=261
Niesądzę, żeby taka wymiana była problemem dla kogokolwiek (choć jak widać nie wszyscy się chcą za to zabrać ).
- panorafix
- Użytkownik
- Posty: 182
- Rejestracja: 5 gru 2017, o 20:12
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Szczecin/Goleniów
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Filtr paliwa - wymiana i po wymianie.
Ja ustatnio jak wymieniałem po 60 tys. to miałem problem z odkręceniem. Chciałem się poddać bo myślałem, że go ukręcę. Jak mocno dowalony to polecam jedną osobę trzymającą obudowę a druga kręci.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Filtr paliwa - wymiana i po wymianie.
Z siłą dokręcenia rzeczywiście możę być problem.
Chodziło mi że sama filozofia wymiany jest banalna. Można to zrobić nawet bez podnoszenia auta i bez kanału.
Chodziło mi że sama filozofia wymiany jest banalna. Można to zrobić nawet bez podnoszenia auta i bez kanału.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 gru 2021, o 21:44
- Auto: Opel Insignia
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Polskie
Re: Filtr paliwa - wymiana i po wymianie.
Hej, kolejny raz forum i jego użytkownicy pomogli mi bardziej i szybciej niż nie jeden warsztat, po wymianie 5 filtrów w tym i paliwa, oraz oleju przy odbiorze samochodu po wymianie zauważyłem, że auto przy odpalaniu kręci dłużej zanim odpali się silnik, co najgorsze mocno dawało się to we znaki gdyż mam wersję eco Flex z systemem Start stop, gdzie samochód zatrzymuje się np przed światłami albo w korku, i wykonałem tak jak napisali użytkownicy wyżej, włożyłem kluczyk i od pozycji 0 do zapłonu czekałem kilka sekund 10-15 i powtórzyłem kilkukrotnie te czynności, dziękuję za pomoc użytkownikom samochód odpala od strzała, układ w ten sposób został odpowietrzony,
-
- Użytkownik
- Posty: 358
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Filtr paliwa - wymiana i po wymianie.
Ja zauważyłem, że dużo gorzej odpowietrza się przy filtrze filtrona. Wynika to z jego budowy. W plastikowej obudowie są bardzo małe otwory, gdzie w innych firmach te otwory są dużo większe.