--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Głośna praca silnika przy dodawaniu gazu 2.0 CDTI
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Głośna praca silnika buczenie przy dodawaniu gazu
http://www.wtryskiwacz-naprawa.pl/cennik.html
Pierwszy lepszy z netu. Musisz poszukać takiej firmy w okolicy. Zadzwonić i zapytać konkretnie podając markę i model.
Insignia ma wtryskiwacze. Ale to z punktu widzenia tej dyskusji jest nie istotne. Fachowiec będzie wiedział co tam siedzi i poda odpowiednią cenę.
Pierwszy lepszy z netu. Musisz poszukać takiej firmy w okolicy. Zadzwonić i zapytać konkretnie podając markę i model.
Insignia ma wtryskiwacze. Ale to z punktu widzenia tej dyskusji jest nie istotne. Fachowiec będzie wiedział co tam siedzi i poda odpowiednią cenę.
Re: Głośna praca silnika buczenie przy dodawaniu gazu
sory za głupie pytanie, ale gdzie znajdują się przewody od turbiny o ktorych byla wczesniej mowa?
Ostatnio zmieniony 15 lip 2016, o 08:25 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej pisowni - regulamin
Powód: Proszę o stosowanie polskiej pisowni - regulamin
Re: Głośna praca silnika buczenie przy dodawaniu gazu
Jak otworzysz maskę to po prawej gruby jak ręka czarny, schodzi w dół.
Lubi pękać i wtedy przy obrotach powyżej 2500 samochód wchodzi w tryb awaryjny.
Lubi pękać i wtedy przy obrotach powyżej 2500 samochód wchodzi w tryb awaryjny.
- Robson_GDN
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 16 kwie 2015, o 20:28
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Głośna praca silnika buczenie przy dodawaniu gazu
Witajcie,
Od razu zaznaczam, że poniżej opisana sytuacja nie ma związku z zaworem turbiny, bo buczenie o którym piszę ma inny charakter
U mnie problem jest następujący.
Ruszam na płaskim, rozpędzam się do 20-25km/h, wrzucam 2kę, przyspieszam i w okolicach 27-30km/h słyszę buczenie / terkotanie o dość niskim tonie, ale dosłownie w tym zakresie prędkości tylko, przez moment, na wyższych biegach / prędkościach tego nie słyszę. Coś jakby rezonowało w okolicach komory silnika. Jeżeli dodaję gazu spokojnie, to buczenie nie jest tak słyszalne. Jak wcisnę mocniej, buczenie jest uciążliwsze. Ewidentnie uwydatnia się to w momencie przyspieszania w niskim zakresie obrotów + np jak jadę pod górkę i dodam gazu, jest po prostu bardziej intensywne / słyszalne. Jak już wejdę np na około 2000 obrotów i więcej, problem ustaje.
Nie jeżdżę oczywiście na niskich obrotach, bo wiem jakie to jest zabójcze dla auta, ale wtedy ten problem da się szczególnie zaobserwować i strasznie mnie to denerwuje i muszę to naprawić.
Byłem już u jednego mechanika, to rozłożyli ręce, pod autem wszystko ok, wydech nie rezonuje, osłona dokręcona. Słyszą, że coś jest na rzeczy ale to tyle. Chcę podjechać do ASO z tematem jak znajdę trochę czasu....
Co myślicie o tym?
Od razu zaznaczam, że poniżej opisana sytuacja nie ma związku z zaworem turbiny, bo buczenie o którym piszę ma inny charakter
U mnie problem jest następujący.
Ruszam na płaskim, rozpędzam się do 20-25km/h, wrzucam 2kę, przyspieszam i w okolicach 27-30km/h słyszę buczenie / terkotanie o dość niskim tonie, ale dosłownie w tym zakresie prędkości tylko, przez moment, na wyższych biegach / prędkościach tego nie słyszę. Coś jakby rezonowało w okolicach komory silnika. Jeżeli dodaję gazu spokojnie, to buczenie nie jest tak słyszalne. Jak wcisnę mocniej, buczenie jest uciążliwsze. Ewidentnie uwydatnia się to w momencie przyspieszania w niskim zakresie obrotów + np jak jadę pod górkę i dodam gazu, jest po prostu bardziej intensywne / słyszalne. Jak już wejdę np na około 2000 obrotów i więcej, problem ustaje.
Nie jeżdżę oczywiście na niskich obrotach, bo wiem jakie to jest zabójcze dla auta, ale wtedy ten problem da się szczególnie zaobserwować i strasznie mnie to denerwuje i muszę to naprawić.
Byłem już u jednego mechanika, to rozłożyli ręce, pod autem wszystko ok, wydech nie rezonuje, osłona dokręcona. Słyszą, że coś jest na rzeczy ale to tyle. Chcę podjechać do ASO z tematem jak znajdę trochę czasu....
Co myślicie o tym?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Głośna praca silnika buczenie przy dodawaniu gazu
Obudowa filtra powietrza? Też potrafi burczeć od wibracji.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3059
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Głośna praca silnika buczenie przy dodawaniu gazu
Za mała prędkość obrotowa silnika do drugiego biegu a depnięcie go od razu na dwójce na tak niskich obrotach tak jakby dusiło i to terkotanie to odgłosy silnika?
Tak tylko sobie wymyślam, mam automat
Tak tylko sobie wymyślam, mam automat
Insignia MY2012
- Robson_GDN
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 16 kwie 2015, o 20:28
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Głośna praca silnika buczenie przy dodawaniu gazu
@marcin.1987, dzięki za radę, ale obudowę filtra mogę już wykluczyć, dokręciłem torxami wszystkie śruby, upchałem po bokach / z tyłu i na górze szmaty i ciągle słyszę to buczenie. Ewidentnie jest to komora silnika, ze skrzyni biegów raczej to nie pochodzi. Wjechałem jeszcze raz na kanał i przyjrzałem się osłonie silnika i wydechowi, wszystko wydaje się być w porządku. Może któraś z poduch.....
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3059
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Głośna praca silnika buczenie przy dodawaniu gazu
Kiedyś ktoś pisał że intercooler się obijał, mocowanie lekko się popuściło. Może to?
Insignia MY2012
Re: Głośna praca silnika buczenie przy dodawaniu gazu
Jeżeli był usuwany Dpf i program jest zrobiony dobrze to nie może dolewać ropy do oleju, chyba ze ktoś to spartolił, jeżeli nie ma odpowiedniej mocy i nie drukuje błędów może ktoś wyłączył tablice dtc, buczenie silnika również może być od strony Dpf-a, może wycinając filterek ktoś połasił sie na katalizator, jeżeli została sama pucha może nosić dziwnie po wydechu
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 wrz 2017, o 13:15
- Auto: Opel Insignia2.0cdti
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Problem z motorem 2.0 CDTI 110Ps
Witam
Przejrzałem sporo tematów i żaden z nich nie przypasował mojemu problemowi ,więc założę nowy temat.
Użytkuje od 2 miesięcy Opla Insignii z 2011r z silnikiem 2.0CDTI o mocy 110Ps , auto po dużym przeglądzie , wymienione rowniez koło dwumasowe że sprzęgłem ,i wszystko chodzi cacy aż do wczoraj gdzie auto po małej przejażdżce zaczęło głośno pracować ,wręcz jakby coś waliło pod maska , po przejechaniu kawałka drogi zgasiłem auto ,dodam że już odrazu pojawił się problem z rozruchem , dopiero za 3-4 razem auto odpala i co ciekawe na wolnych obrotach pracuje normalnie cicho , dopiero gdy zaczynam ruszać zaczyna się zabawa od nowa ,czyli stukanie brzęczenie pod maska .Jeśli mieliście podobna przygodę ze swoją Insignia będę wdzięczny za pomoc, pozdrawiam
Przejrzałem sporo tematów i żaden z nich nie przypasował mojemu problemowi ,więc założę nowy temat.
Użytkuje od 2 miesięcy Opla Insignii z 2011r z silnikiem 2.0CDTI o mocy 110Ps , auto po dużym przeglądzie , wymienione rowniez koło dwumasowe że sprzęgłem ,i wszystko chodzi cacy aż do wczoraj gdzie auto po małej przejażdżce zaczęło głośno pracować ,wręcz jakby coś waliło pod maska , po przejechaniu kawałka drogi zgasiłem auto ,dodam że już odrazu pojawił się problem z rozruchem , dopiero za 3-4 razem auto odpala i co ciekawe na wolnych obrotach pracuje normalnie cicho , dopiero gdy zaczynam ruszać zaczyna się zabawa od nowa ,czyli stukanie brzęczenie pod maska .Jeśli mieliście podobna przygodę ze swoją Insignia będę wdzięczny za pomoc, pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 lis 2017, o 14:29 przez instruktor83, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Problem z motorem 2.0 CDTI 110Ps
Nikt ci nie powie co to jest. Bez słuchania na żywo. Stukać może masa rzeczy. Najlepiej zaholuj auto do mechanika. Niech posłucha. Bo jeśli stuka to się może urwać i wtedy szkody będą większe. Może rozrząd przeskoczył, może panewka, może klapka choć nie wiem czy ten wariant mocy ma klapki w kolektorze.
Skoro na wolnych pracuje normalnie i ciężko pali i na szybkich obrotach hałasuje to może rozrząd przeskoczył. Wystarczy jeden ząbek.
Skoro na wolnych pracuje normalnie i ciężko pali i na szybkich obrotach hałasuje to może rozrząd przeskoczył. Wystarczy jeden ząbek.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 wrz 2017, o 13:15
- Auto: Opel Insignia2.0cdti
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Problem z motorem 2.0 CDTI 110Ps
No właśnie auto na wolnych obrotach pracuje jak należy , tylko przy ruszeniu zaczyna klekotać jakby zawory klepały
-- 14 lis 2017, o 14:37 --
Dodam jeszcze , że nie wywala mi żadnego błędu na desce rozdzielczej
-- 14 lis 2017, o 14:37 --
Dodam jeszcze , że nie wywala mi żadnego błędu na desce rozdzielczej
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Głośna praca silnika przy dodawaniu gazu 2.0 CDTI
Zaholuj auto do mechanika. Nikt ci tak przez net nie zdiagnozuje. Nie jeździ nim nie odpalaj bez potrzeby bo możesz narobić większych szkód. Może to drobniejsza rzecz, może poważniejsza.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 wrz 2017, o 13:15
- Auto: Opel Insignia2.0cdti
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Głośna praca silnika przy dodawaniu gazu 2.0 CDTI
Dzięki za pomoc,tak też zrobię
-- 15 lis 2017, o 12:10 --
A więc jeśli chodzi o mnie to już wiem co było przyczyną mojego problemu , otóż po ostatniej wizycie na stacji benzynowej ,jak to zwykle bywa podchodzi Pan z pytanie co lejemy? Ja mu na to verwa diesel i za 100zl prosze , poszedłem zapłacić , i grzecznie dziękuję i odjeżdżam reszty już nie muszę opowiadać bo dwa posty wyżej są . Dzisjaj jestem u mechanika i dowiaduje się , że zamiast ropy jest benzyna
-- 15 lis 2017, o 12:10 --
A więc jeśli chodzi o mnie to już wiem co było przyczyną mojego problemu , otóż po ostatniej wizycie na stacji benzynowej ,jak to zwykle bywa podchodzi Pan z pytanie co lejemy? Ja mu na to verwa diesel i za 100zl prosze , poszedłem zapłacić , i grzecznie dziękuję i odjeżdżam reszty już nie muszę opowiadać bo dwa posty wyżej są . Dzisjaj jestem u mechanika i dowiaduje się , że zamiast ropy jest benzyna
Drgania silnika
Silnik na biegu jalowym pracuje równo podczas przyspieszenia wpada w wibracje koło dwumasowe i sprzęgło jest wymienione czy ktoś wie co jest przyczyną
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 lut 2019, o 06:52
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Polkowice
Re: Głośna praca silnika przy dodawaniu gazu 2.0 CDTI
Mam pytanie do Pana Robson_GDN czy udał się rozwiązać problem z buczeniem bo mam podobne objawy
- Robson_GDN
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 16 kwie 2015, o 20:28
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Głośna praca silnika buczenie przy dodawaniu gazu
Dla ludzi, którzy mieli podobne objawy jak ja powyżej. Wymiana rolki alternatora pomogła, nareszcie nastała cisza.Robson_GDN pisze: ↑25 wrz 2016, o 09:36U mnie problem jest następujący.
Ruszam na płaskim, rozpędzam się do 20-25km/h, wrzucam 2kę, przyspieszam i w okolicach 27-30km/h słyszę buczenie / terkotanie o dość niskim tonie, ale dosłownie w tym zakresie prędkości tylko, przez moment, na wyższych biegach / prędkościach tego nie słyszę. Coś jakby rezonowało w okolicach komory silnika. Jeżeli dodaję gazu spokojnie, to buczenie nie jest tak słyszalne. Jak wcisnę mocniej, buczenie jest uciążliwsze. Ewidentnie uwydatnia się to w momencie przyspieszania w niskim zakresie obrotów + np jak jadę pod górkę i dodam gazu, jest po prostu bardziej intensywne / słyszalne. Jak już wejdę np na około 2000 obrotów i więcej, problem ustaje.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 8 sie 2019, o 10:38
- Auto: OPEL INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Gąbin
Re: Głośna praca silnika przy dodawaniu gazu 2.0 CDTI
U mnie wygląda to tak, posłuchajcie nie wiem co to może być
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 sie 2020, o 11:10
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lublin
Re: Głośna praca silnika przy dodawaniu gazu 2.0 CDTI
Rozwiązałaś problem z buczeniem przy przyspieszaniu?
Dodano po 1 godzinie 21 minutach 11 sekundach:
Dodano po 1 godzinie 21 minutach 11 sekundach:
Hej rozwiązałaś moze problem tego buczenia ?fenix26 pisze: ↑8 lip 2016, o 17:31witam. Mam na imię Ania i mam duży problem ze swoją insignią. Żaden mechanik nie potrafi dojść co się dzieje. Wogóle to moja insignia jest chyba mega wadliwa ;/ kupiłam używaną insignię kombi 2.0 110 km z Niemiec.
Było ok - przez 3 miesiące. Potem okazało się ze musiała wymienić dwumasę , następnie okazało się ze auto ma wycięty DPF i strasznie zamula... elektryk musiał wgrać nowy program do komputera i przez pewien czas bylo ok.
Teraz moja insignia chodzi jak TRAKTOR. coś wali spod maski. tzn turkocze , a podczas dodawania gazu buczy.. trudno mi to opisac auto wogole ma jakoś mało mocy przydodawaniu gazu ale najgorsze jest to głośne chodzenie silnika i buczenie podczas dodawania gazu...
olej wymieniany już 2 razy przez 4 miesiące bo myślałam ze to to...
dwumasa wymieniona...
dpf przeprogramowany..
dodam ze komputer nie pokazuje błędów
jak myślicie co to moze być? miał ktoś kiedyś taki problem z tą bardzo głośną pracą silnika i brakiem mocy?
pozdrawiam