--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Dym spod maski

ODPOWIEDZ
Jacobs

Dym spod maski

Post autor: Jacobs » 6 sty 2016, o 11:22

Witam, mam pytanie. Kupiłem Opla Insignie 2 miesiące temu, pierwszy raz 2 tygodnie po zakupie podjeżdżałem pod garaż i z pod maski zaczął lecieć śmierdzący dym, który wlatywał do środka samochodu. Myślałem że coś się pali. Auto jak zauważyłem, gdy zaczyna łapać temperaturę zaczyna lecieć z pod maski śmierdzący dym, jak by zaczęły się palić jakieś przewody. Włącza się przy tym wentylator.
Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 7 cze 2017, o 08:59 przez yerry, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8

marcinisko

Re: Smród z pod maski

Post autor: marcinisko » 6 sty 2016, o 11:26

Jakieś szczegóły.. skąd ten dym, otworzyłeś maskę i skąd on się wydobywa?

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Smród z pod maski

Post autor: IBZI » 6 sty 2016, o 11:34

Jasne, my tu wszyscy jesteśmy kolegami wróżbity Macieja ;)
Otwórz maskę, zagrzej auto i zobacz skąd ten dym.
Zrób zdjęcia, nagraj filmik.
Uzupełnij też profil, bo w tej chwili wiemy tylko, że masz Insignię z 2010 roku...

Jacobs

Re: Smród z pod maski

Post autor: Jacobs » 6 sty 2016, o 12:05

Z pod filtra cząstek

-- 6 sty 2016, o 13:06 --

Opel insignia 2.0 CDTI 96 kw

-- 6 sty 2016, o 13:18 --

Sam,dużo czytałem na różnych forach i daj Boże że mam przytkany lub nieszczelny jest układ wydalający z filtra cząstek stałych.
Dlatego pisze na forum może ktoś miał podobne objawy i daj Boże żeby było to co sam chciałbym żeby było a nic poważniejszego

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Smród z pod maski

Post autor: rataj73 » 6 sty 2016, o 12:33

Jak nie masz tego codziennie to wypala się DPF na 100% . Wraz z wypalaniem włącza się wentylator niezależnie od tempreatury płynu, a najwidoczniej masz delikatną nieszczelność i stąd ten specyficzny smród. W czasie jazdy przepływające powietrze przez komorę silnika skutecznie ją wietrzy a podczas postoju już nie, dodatkowo spaliny w czasie wypalania DPF są wyjądkowo śmierdzące.

Jacobs

Re: Smród z pod maski

Post autor: Jacobs » 6 sty 2016, o 12:39

Dzięki,tak myślałem że coś w ten deseń ale jeszcze raz dzièki,teraz będe wiedział jak się do tego zabrać.
Pozdrawiam

-- 6 sty 2016, o 13:57 --

Może ktoś podpowie dla laika,bo jak sądzę są tu już starzy wyjadacze którzy znają swoje Insignie jak własną kieszeń.Chciałbym mniej więcej wiedzieć co może być przyczyną nieszczelności że podczas wypalania filtra dymi się z pod maski i leci smród do kabiny auta.
Chciałbym co kolwiek wiedzieć żeby podczas wizyty u mechanika tak o mnie nie pomyślał jak teraz mam ksywkę na forum i nie zdarł ze mnie skóry
Dzièki z góry za pomoc

krajes

Re: Smród z pod maski

Post autor: krajes » 6 sty 2016, o 14:48

Najlepiej to wywal w ogóle ten DPF i wyprogramuj i będziesz miał problem z głowy. Dodatkowo wymień olej bo jak przerwałeś jej wypalanie to olej napędowy jest już w misce olejowej i zaraz możesz mieć kolejne problemy..
Ostatnio zmieniony 6 sty 2016, o 15:05 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8

Awatar użytkownika
Cinek
Użytkownik
Posty: 610
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 06:20
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Belgia, czasami Katowice
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Smród z pod maski

Post autor: Cinek » 6 sty 2016, o 15:44

Jak raz przerwał wypalanie to szkód nie będzie.
Ja na początku też chciałem dpf wywalić, ale problemów z nim nie mam żadnych, póki działa to zostaje.
Z Engine rozmawiałem to ma przejechane już 180 tys km i zero problemów z dpf.

marcinisko

Re: Smród z pod maski

Post autor: marcinisko » 6 sty 2016, o 16:21

180 tyś, cóż to za przebieg.

Awatar użytkownika
Cinek
Użytkownik
Posty: 610
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 06:20
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Belgia, czasami Katowice
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Smród z pod maski

Post autor: Cinek » 6 sty 2016, o 16:32

Jak dla mnie 180 tys km to tak dobry wynik jak na Dpf. Mam znajomego który ma swoją firmie zajmującą chip tuningiem, i mówi że 80% auta w których go usuwa, bo sprawia problemy, nie dojeżdżają 100 tys km.
Dlatego dla mnie jest to chore że nie ma żadnej ikonki informującej o wypalaniu.
Prosty Kowalski napewno nie wie kiedy dpf się wypala.
Ostatnio zmieniony 6 sty 2016, o 16:38 przez Cinek, łącznie zmieniany 1 raz.

marcinisko

Re: Smród z pod maski

Post autor: marcinisko » 6 sty 2016, o 16:37

No dlatego właśnie nie ma co porównywać do przebiegów.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Śmierdzący dym spod maski

Post autor: rataj73 » 6 sty 2016, o 18:57

Jacobs pisze: Chciałbym co kolwiek wiedzieć żeby podczas wizyty u mechanika tak o mnie nie pomyślał jak teraz mam ksywkę na forum i nie zdarł ze mnie skóry
Dzièki z góry za pomoc
Wystarczy mechanikowi powiedzieć że jest nieszczelny wydech a on już będzie wiedział jak to sprawdzić. Stawiam ne łącze elastyczne, albo uszczelnie z przodu lub tyłu DPF. Diagnoza jest bardzo prosta, zatykasz czymś koniec wydechu , odpalasz silnik i słuchasz (patrzysz) gdzie jest nieszczelność. Jeżeli ogólnie nie słyszysz jakiegoś pierdzenia czy głośniejszej pracy ze strony wydechu to nie zawracaj sobie tym głowy, szzególnie że czuć to tylko podczas wypalania i to na postoju.

Jacobs

Re: Śmierdzący dym spod maski

Post autor: Jacobs » 6 sty 2016, o 19:47

Dzięki,za rade teraz będe wiedział mniej więcej o co kaman,a nie jak dotychczas nie wiedziałem o co kaman
Pozdrawiam

mckenzie

Re: Śmierdzący dym spod maski

Post autor: mckenzie » 13 lut 2016, o 17:11

Jacobs pisze:Witam, mam pytanie. Kupiłem Opla Insignie 2 miesiące temu, pierwszy raz 2 tygodnie po zakupie podjeżdżałem pod garaż i z pod maski zaczął lecieć śmierdzący dym, który wlatywał do środka samochodu. Myślałem że coś się pali. Auto jak zauważyłem, gdy zaczyna łapać temperaturę zaczyna lecieć z pod maski śmierdzący dym, jak by zaczęły się palić jakieś przewody. Włącza się przy tym wentylator.
Proszę o pomoc.
Mam ten sam problem o którym pisze kolega...moim zdaniem najlepiej pozbyć się DPF

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Śmierdzący dym spod maski

Post autor: rataj73 » 13 lut 2016, o 19:41

Ale po co? Jeżeli się wypala to znaczy że jest sprawny i wystarczy wymienić tylko uszczelkę a najlepiej uszczelnić silikonem piecowym ( wytrzymuje ponad 900C). Koszt pewnie ze 30 zł a usunięcie DPF to wydatek od 800zł w górę.

Awatar użytkownika
konikkr
Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
Auto: Insignia ST ecoFLEX
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Syrynia
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Śmierdzący dym spod maski

Post autor: konikkr » 16 lut 2016, o 13:15

Wywalić dpf i potem jechać za granice, a tam kontrola drogowa sprawdzą spaliny i zaczną się problemy. Znajomy przerabiał ten temat nie opaci się.

Wysłane z mojego S4

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Śmierdzący dym spod maski

Post autor: hubertus » 16 lut 2016, o 13:30

A ilu osobom nieudolni wycinacze dpf ów samochody popsuli. Nie długo i u nas się za to wezmą. Już widziałem parę materiałów w tv jak to ludzie dpf y wywalają i auta cudem przeglądy przechodzą.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Śmierdzący dym spod maski

Post autor: Alex » 16 lut 2016, o 13:40

Sęk w tym, że emisja spalin po wycięciu DPF'a jest nieznacznie większa (w niektórych autach nawet pozostaje bez zmian), ale mieści się w normie.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Śmierdzący dym spod maski

Post autor: hubertus » 16 lut 2016, o 14:46

Wystarczy, że diagnosta wjedzie pod samochód lub zajrzy pod maskę i zobaczy ślady ingerencji mechanicznej w wydech. Zresztą miałem craftera 450 tys km. Wydruk pełnej historii. DPF nawet ani razu w serwisie wypalany nie był. Nie mówiąc o czyszczeniu czy wymianie. Jeśli auto nie sprawia problemów nie ma co grzebać.

Awatar użytkownika
dragi
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

dym pod maską

Post autor: dragi » 20 cze 2016, o 22:57

Witam panowie,
Od tygodnia mam problem, ponieważ jakąc po około 20km stanąłęm do sklepu i po powrocie do auta poczułem smród jakby się paliły jakieś kable. Otwieram maskę a tam lekko widoczny biały dymek leci (nie wiem skąd). Telefon laweta i na warsztat.
Po sprawdzeniu auta nic nie znaleziono.
W weekend jeździłem po mieście (droga do pracy to 80% prędkość około 110km/h). Wszystko było ok
Dziś jazda do pracy i dokładnie ta sama sytuacja ten sam parking pod sklepem. Powrót ze sklepu i w środku czuć smrodek otwieram maskę a tam dymek taki jak ostatnio.
Tym razem wydawało mi się, że leci jakby spod osłony silnika lub tej metalowej osłony na turbo lub spod obudowy filtra powietrza. Po chwili wszystko ustało i do pracy (kolejne około 3km) dojechałem emeryt style starałem się aby jak najmniej włączało się turbo i wydaje mi się że nawet już silnik nie był tak nagrzany jak pod sklepem.
Dodatkowo droga powrotna z pracy do domu znowu emeryt style cały czas (aż głupio jak wszyscy mnie mijali) i tak aby jak najmniej turbo się załączyło to już smrodu nie było i dymku raczej też nie (raczej bo z latarką w ręku o godzinie 22:40 za dobrze nie widać.

Teraz powiedzcie co to może być ??
turbo do regeneracji ? czy może ktoś miał podobny przypadek i nie jest tak źle jak mi się wydaje ??

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”