--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Osmolone pod osłoną silnika

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wahol
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 7 maja 2016, o 20:20
Auto: Insignia 2.0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: UK
Otrzymał  piwo: 2 razy

Osmolone pod osłoną silnika

Post autor: Wahol » 2 cze 2016, o 07:26

Cześć, po ściągnięciu górnej osłony silnika okazało się że wszystko jest osmolone, skąd to się bierze ta sadza? Auto ma przebieg 30k. PozdrawiamObrazek
Obrazek

-- 2 cze 2016, o 08:27 --

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Osmolone pod osłoną silnika

Post autor: KaMYk » 2 cze 2016, o 07:46

Pierwsze skojarzenie, to gdzieś się wydostają spaliny, ale to łatwo sprawdzić odpalając silnik bez osłony.

Drugie skojarzenie, to może na czas transportu silnik był posmarowany czymś zabezpieczającym i nie zostało to usunięte, po czym w czasie eksploatacji się wypaliło od temperatury.

Wyczyść, pojeździł, zobacz, czy się powtórzy.

mam 50tys. i czyściutko pod osłoną.
Obrazek

-- 2 cze 2016, o 08:53 --

A korek wlewu oleju masz dobrze dokręcony?

U mnie jakby był bardziej w prawo skręcony, może spod korka minimalnie Ci chlapie i się wypala na silniku.
Przy tym stopniu zabrudzenia to wystarczą mikroskopijne ilości tego oleju.

Awatar użytkownika
Wahol
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 7 maja 2016, o 20:20
Auto: Insignia 2.0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: UK
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Osmolone pod osłoną silnika

Post autor: Wahol » 2 cze 2016, o 07:58

Dziękuje za szybką odpowiedź, spróbuję to dzisiaj ogarnąć.

-- 2 cze 2016, o 09:04 --
Korek raczej dobrze dokręcony.

Zastanawiałem się nad nieszczelnościa przy turbinie, podczas jazdy turbina pogwizduje nie wiem czy to normalne bo to mój pierwszy diesel

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Osmolone pod osłoną silnika

Post autor: KaMYk » 2 cze 2016, o 08:21

W tych silnikach czasem pogwizdują :)

Raczej to nie wina turbiny, za daleko od miejsca zasmolenia. Widać, że centrum zabrudzenia jest w okolicy 4 cylindra i własnie korka wlewu oleju.

-- 2 cze 2016, o 09:25 --

Jak już to spaliny idą od EGR, który jest właśnie z tyłu za 4 cylindrem i korkiem wlewu oleju.

Zdjęcie osłony lewy górny róg, widać takie wydłużona część, to ona po montażu osłony na silnik zachodzi własnie nad EGR, a tam także widać zasmolenie.

-- 2 cze 2016, o 09:29 --

Obrazek

-- 2 cze 2016, o 09:31 --

Zaślepić, wyprogramować :) EGR to zło wrodzone, diabelskie nasienie, nic nie daje, a czyni same szkody :)

Awatar użytkownika
Wahol
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 7 maja 2016, o 20:20
Auto: Insignia 2.0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: UK
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Osmolone pod osłoną silnika

Post autor: Wahol » 2 cze 2016, o 09:28

Auto kupiłem dwa tygodnie temu i dostałem trzy miesięczna gwarancję, dzwoniłem i jestem umówiony na poniedziałek zobaczymy co powiedzą, co do wywalenia egr czy dpf to muszę poczekać do końca trzy miesięcznej gwarancji.
Kmy jedno pytanie z innego tematu, czy to normalne że przy wolnej jeździe np na jedynce dwójce, możliwe że też na innych biegach czuć telikatne szarpnięcie po wciśnięciu sprzęgła, czuć moment wypięcia sprzęgła silnik potrafi się za bujać do tego stopnia ze cos zadzwoni z pod maski albo navi na szybie zatrzęsie się, pytam bo może to normalne w dieslu, chociaż bardzo wątpię

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Osmolone pod osłoną silnika

Post autor: KaMYk » 2 cze 2016, o 09:39

Z doświadczenia innych aut z dieslem to nie jest to normalne. Nigdy takiego efektu nie zaznałem w żadnym dieslu.
Natomiast Astrę mam w automacie, to trochę inna zasada działania sprzęgła.

bialy1978
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 5 sie 2015, o 12:52
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warszawa

Re: Osmolone pod osłoną silnika

Post autor: bialy1978 » 2 cze 2016, o 10:39

Zrób prosty test.
Po zdjęciu obudowy, niech ktoś wsiądzie do auta odpalił je i nieco "przegazuje".
Sprawdź czy w czasie "przegazówki" nie czujesz przedmuchu z któregoś z wtryskiwaczy. Jeśli poczujesz podmuchy to znaczy, że w najbardziej optymistycznej opcji wydmuchało ci uszczelkę spod wtryskiwacza. Bardziej pesymistyczna to uszkodzony wtryskiwacz.

Bodex

Re: Osmolone pod osłoną silnika

Post autor: Bodex » 2 cze 2016, o 10:55

@Kmy , czy w swoim teraz wyprogramowałeś EGR ?

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Osmolone pod osłoną silnika

Post autor: KaMYk » 2 cze 2016, o 12:02

w lutym 2015, silnik miał 6tys. km teraz mam 50tys. km
wówczas zrobiłem też program 202KM/436Nm.

Bodex

Re: Osmolone pod osłoną silnika

Post autor: Bodex » 2 cze 2016, o 12:28

I nie było żadnej różnicy w pracy silnika no spadek kultury , czy w wręcz odwrotnie ?
Pdf został ?

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Osmolone pod osłoną silnika

Post autor: KaMYk » 2 cze 2016, o 13:05

DPF został i ma się dobrze :)

Wiesz, doszedł program to przybyło mocy, ale w samej kulturze pracy silnika to się nic nie zmienia.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Osmolone pod osłoną silnika

Post autor: hubertus » 2 cze 2016, o 16:05

Z tym sprzęgłem to zwróć uwagę czy za wcześnie gazu nie odpuszczasz. Inny samochód inne sprzęgło inna synchronizacja ruchów prawej i lewej nogi. Spróbuj wysprzęglić nie ujmując gazu. Jeśli będzie ok musisz po prostu nauczyć się nowego sprzęgła.
Co do kopcenia nie będę nic radził skoro sprzedawca ci sprawdzi to nie ma sensu grzebać samemu.

Awatar użytkownika
Wahol
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 7 maja 2016, o 20:20
Auto: Insignia 2.0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: UK
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Osmolone pod osłoną silnika

Post autor: Wahol » 3 cze 2016, o 18:50

Ok problem rozwiązany, niedokręcona świeca żarowa, hubertus też tak pomyślałem ale próbuje i nie ważne jak bym nie operowal pedałai to i tak czuję delikatne szarpnięcie.

bialy1978
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 5 sie 2015, o 12:52
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warszawa

Re: Osmolone pod osłoną silnika

Post autor: bialy1978 » 6 cze 2016, o 19:34

Edit
.

A masz może wersję 4x4 czy tylko przód.
U mnie dziwne "szarpnięcia" występowały ze względu na "bezobsługowy haldex". Co prawda w serwisie we Wrocku chcieli mi "pół" auta wymienić. Diagnostyka komputerowa, update oprogramowania ABS i parę innych i nic. Po kilku próbach i wstępnej diagnostyce jak nie sprzęgła to całego napędu na tył, darowałem sobie dalsze walki w tym serwisie.
Okazało się, że mimo, iż opel twierdził że napęd 4x4 jest "bezobsługowy" (niby nic się tam nie robi) trzeba było wymienić filtr, olej i wyczyścić z syfu jaki się tam nagromadził nie wiadomo skąd. Po tej operacji w ASO w Skierniewicach wszystko wróciło do normy.
Ostatnio zmieniony 7 cze 2016, o 06:30 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin

Awatar użytkownika
Wahol
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 7 maja 2016, o 20:20
Auto: Insignia 2.0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: UK
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Osmolone pod osłoną silnika

Post autor: Wahol » 7 cze 2016, o 23:09

Mam wersję z napędem na przód, w piątek będę w serwisie i zobaczę co powiedzą.

-- 10 cze 2016, o 22:31 --

Po ostatniej wizycie gdzie stwierdzono luz na świecy usłyszałem że świeca jest dokręcona autem mozna jezdzic i zostały zamówione nowe uszczelki pod świece, dzisiaj byłem w serwisie i przy próbie wymiany tej uszczelki została urwana swieca :/ auto będzie gotowe na poniedziałek.
Moje pytanie do was, na co zwrócić uwagę przy odbiorze auta ? Auto jest w autoryzowanym serwisie.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”