--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Osmolone pod osłoną silnika
- Wahol
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 7 maja 2016, o 20:20
- Auto: Insignia 2.0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: UK
- Otrzymał piwo: 2 razy
Osmolone pod osłoną silnika
Cześć, po ściągnięciu górnej osłony silnika okazało się że wszystko jest osmolone, skąd to się bierze ta sadza? Auto ma przebieg 30k. Pozdrawiam
-- 2 cze 2016, o 08:27 --
-- 2 cze 2016, o 08:27 --
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Osmolone pod osłoną silnika
Pierwsze skojarzenie, to gdzieś się wydostają spaliny, ale to łatwo sprawdzić odpalając silnik bez osłony.
Drugie skojarzenie, to może na czas transportu silnik był posmarowany czymś zabezpieczającym i nie zostało to usunięte, po czym w czasie eksploatacji się wypaliło od temperatury.
Wyczyść, pojeździł, zobacz, czy się powtórzy.
mam 50tys. i czyściutko pod osłoną.
-- 2 cze 2016, o 08:53 --
A korek wlewu oleju masz dobrze dokręcony?
U mnie jakby był bardziej w prawo skręcony, może spod korka minimalnie Ci chlapie i się wypala na silniku.
Przy tym stopniu zabrudzenia to wystarczą mikroskopijne ilości tego oleju.
Drugie skojarzenie, to może na czas transportu silnik był posmarowany czymś zabezpieczającym i nie zostało to usunięte, po czym w czasie eksploatacji się wypaliło od temperatury.
Wyczyść, pojeździł, zobacz, czy się powtórzy.
mam 50tys. i czyściutko pod osłoną.
-- 2 cze 2016, o 08:53 --
A korek wlewu oleju masz dobrze dokręcony?
U mnie jakby był bardziej w prawo skręcony, może spod korka minimalnie Ci chlapie i się wypala na silniku.
Przy tym stopniu zabrudzenia to wystarczą mikroskopijne ilości tego oleju.
- Wahol
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 7 maja 2016, o 20:20
- Auto: Insignia 2.0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: UK
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Osmolone pod osłoną silnika
Dziękuje za szybką odpowiedź, spróbuję to dzisiaj ogarnąć.
-- 2 cze 2016, o 09:04 --
Korek raczej dobrze dokręcony.
Zastanawiałem się nad nieszczelnościa przy turbinie, podczas jazdy turbina pogwizduje nie wiem czy to normalne bo to mój pierwszy diesel
-- 2 cze 2016, o 09:04 --
Korek raczej dobrze dokręcony.
Zastanawiałem się nad nieszczelnościa przy turbinie, podczas jazdy turbina pogwizduje nie wiem czy to normalne bo to mój pierwszy diesel
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Osmolone pod osłoną silnika
W tych silnikach czasem pogwizdują
Raczej to nie wina turbiny, za daleko od miejsca zasmolenia. Widać, że centrum zabrudzenia jest w okolicy 4 cylindra i własnie korka wlewu oleju.
-- 2 cze 2016, o 09:25 --
Jak już to spaliny idą od EGR, który jest właśnie z tyłu za 4 cylindrem i korkiem wlewu oleju.
Zdjęcie osłony lewy górny róg, widać takie wydłużona część, to ona po montażu osłony na silnik zachodzi własnie nad EGR, a tam także widać zasmolenie.
-- 2 cze 2016, o 09:29 --
-- 2 cze 2016, o 09:31 --
Zaślepić, wyprogramować EGR to zło wrodzone, diabelskie nasienie, nic nie daje, a czyni same szkody
Raczej to nie wina turbiny, za daleko od miejsca zasmolenia. Widać, że centrum zabrudzenia jest w okolicy 4 cylindra i własnie korka wlewu oleju.
-- 2 cze 2016, o 09:25 --
Jak już to spaliny idą od EGR, który jest właśnie z tyłu za 4 cylindrem i korkiem wlewu oleju.
Zdjęcie osłony lewy górny róg, widać takie wydłużona część, to ona po montażu osłony na silnik zachodzi własnie nad EGR, a tam także widać zasmolenie.
-- 2 cze 2016, o 09:29 --
-- 2 cze 2016, o 09:31 --
Zaślepić, wyprogramować EGR to zło wrodzone, diabelskie nasienie, nic nie daje, a czyni same szkody
- Wahol
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 7 maja 2016, o 20:20
- Auto: Insignia 2.0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: UK
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Osmolone pod osłoną silnika
Auto kupiłem dwa tygodnie temu i dostałem trzy miesięczna gwarancję, dzwoniłem i jestem umówiony na poniedziałek zobaczymy co powiedzą, co do wywalenia egr czy dpf to muszę poczekać do końca trzy miesięcznej gwarancji.
Kmy jedno pytanie z innego tematu, czy to normalne że przy wolnej jeździe np na jedynce dwójce, możliwe że też na innych biegach czuć telikatne szarpnięcie po wciśnięciu sprzęgła, czuć moment wypięcia sprzęgła silnik potrafi się za bujać do tego stopnia ze cos zadzwoni z pod maski albo navi na szybie zatrzęsie się, pytam bo może to normalne w dieslu, chociaż bardzo wątpię
Kmy jedno pytanie z innego tematu, czy to normalne że przy wolnej jeździe np na jedynce dwójce, możliwe że też na innych biegach czuć telikatne szarpnięcie po wciśnięciu sprzęgła, czuć moment wypięcia sprzęgła silnik potrafi się za bujać do tego stopnia ze cos zadzwoni z pod maski albo navi na szybie zatrzęsie się, pytam bo może to normalne w dieslu, chociaż bardzo wątpię
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Osmolone pod osłoną silnika
Z doświadczenia innych aut z dieslem to nie jest to normalne. Nigdy takiego efektu nie zaznałem w żadnym dieslu.
Natomiast Astrę mam w automacie, to trochę inna zasada działania sprzęgła.
Natomiast Astrę mam w automacie, to trochę inna zasada działania sprzęgła.
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 5 sie 2015, o 12:52
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
Re: Osmolone pod osłoną silnika
Zrób prosty test.
Po zdjęciu obudowy, niech ktoś wsiądzie do auta odpalił je i nieco "przegazuje".
Sprawdź czy w czasie "przegazówki" nie czujesz przedmuchu z któregoś z wtryskiwaczy. Jeśli poczujesz podmuchy to znaczy, że w najbardziej optymistycznej opcji wydmuchało ci uszczelkę spod wtryskiwacza. Bardziej pesymistyczna to uszkodzony wtryskiwacz.
Po zdjęciu obudowy, niech ktoś wsiądzie do auta odpalił je i nieco "przegazuje".
Sprawdź czy w czasie "przegazówki" nie czujesz przedmuchu z któregoś z wtryskiwaczy. Jeśli poczujesz podmuchy to znaczy, że w najbardziej optymistycznej opcji wydmuchało ci uszczelkę spod wtryskiwacza. Bardziej pesymistyczna to uszkodzony wtryskiwacz.
Re: Osmolone pod osłoną silnika
@Kmy , czy w swoim teraz wyprogramowałeś EGR ?
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Osmolone pod osłoną silnika
w lutym 2015, silnik miał 6tys. km teraz mam 50tys. km
wówczas zrobiłem też program 202KM/436Nm.
wówczas zrobiłem też program 202KM/436Nm.
Re: Osmolone pod osłoną silnika
I nie było żadnej różnicy w pracy silnika no spadek kultury , czy w wręcz odwrotnie ?
Pdf został ?
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Pdf został ?
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Osmolone pod osłoną silnika
DPF został i ma się dobrze
Wiesz, doszedł program to przybyło mocy, ale w samej kulturze pracy silnika to się nic nie zmienia.
Wiesz, doszedł program to przybyło mocy, ale w samej kulturze pracy silnika to się nic nie zmienia.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Osmolone pod osłoną silnika
Z tym sprzęgłem to zwróć uwagę czy za wcześnie gazu nie odpuszczasz. Inny samochód inne sprzęgło inna synchronizacja ruchów prawej i lewej nogi. Spróbuj wysprzęglić nie ujmując gazu. Jeśli będzie ok musisz po prostu nauczyć się nowego sprzęgła.
Co do kopcenia nie będę nic radził skoro sprzedawca ci sprawdzi to nie ma sensu grzebać samemu.
Co do kopcenia nie będę nic radził skoro sprzedawca ci sprawdzi to nie ma sensu grzebać samemu.
- Wahol
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 7 maja 2016, o 20:20
- Auto: Insignia 2.0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: UK
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Osmolone pod osłoną silnika
Ok problem rozwiązany, niedokręcona świeca żarowa, hubertus też tak pomyślałem ale próbuje i nie ważne jak bym nie operowal pedałai to i tak czuję delikatne szarpnięcie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 5 sie 2015, o 12:52
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
Re: Osmolone pod osłoną silnika
.Edit
A masz może wersję 4x4 czy tylko przód.
U mnie dziwne "szarpnięcia" występowały ze względu na "bezobsługowy haldex". Co prawda w serwisie we Wrocku chcieli mi "pół" auta wymienić. Diagnostyka komputerowa, update oprogramowania ABS i parę innych i nic. Po kilku próbach i wstępnej diagnostyce jak nie sprzęgła to całego napędu na tył, darowałem sobie dalsze walki w tym serwisie.
Okazało się, że mimo, iż opel twierdził że napęd 4x4 jest "bezobsługowy" (niby nic się tam nie robi) trzeba było wymienić filtr, olej i wyczyścić z syfu jaki się tam nagromadził nie wiadomo skąd. Po tej operacji w ASO w Skierniewicach wszystko wróciło do normy.
Ostatnio zmieniony 7 cze 2016, o 06:30 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin
- Wahol
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 7 maja 2016, o 20:20
- Auto: Insignia 2.0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: UK
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Osmolone pod osłoną silnika
Mam wersję z napędem na przód, w piątek będę w serwisie i zobaczę co powiedzą.
-- 10 cze 2016, o 22:31 --
Po ostatniej wizycie gdzie stwierdzono luz na świecy usłyszałem że świeca jest dokręcona autem mozna jezdzic i zostały zamówione nowe uszczelki pod świece, dzisiaj byłem w serwisie i przy próbie wymiany tej uszczelki została urwana swieca :/ auto będzie gotowe na poniedziałek.
Moje pytanie do was, na co zwrócić uwagę przy odbiorze auta ? Auto jest w autoryzowanym serwisie.
-- 10 cze 2016, o 22:31 --
Po ostatniej wizycie gdzie stwierdzono luz na świecy usłyszałem że świeca jest dokręcona autem mozna jezdzic i zostały zamówione nowe uszczelki pod świece, dzisiaj byłem w serwisie i przy próbie wymiany tej uszczelki została urwana swieca :/ auto będzie gotowe na poniedziałek.
Moje pytanie do was, na co zwrócić uwagę przy odbiorze auta ? Auto jest w autoryzowanym serwisie.