--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Głośna praca silnika jak jest ciepło
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Tunerzy sie powinni za to wziąść, ujednolicić mapy wtryskowe tak aby uniezależnić je od zmian temp.zew. a cała reszta działała by po staremu np. Klima.
Dpf też pewnie dało by sie poprawić w mapach, bo jego fizyczna pojemność jest większa niż ta teoretyczna, wyliczona przez ecu.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Dpf też pewnie dało by sie poprawić w mapach, bo jego fizyczna pojemność jest większa niż ta teoretyczna, wyliczona przez ecu.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Na szczęście tunerzy na głowy nie poupadali i nigdy tego nie zrobią. Tym bardziej by zadowolić grupkę właścicieli opla insignia z wyolbrzymionym problemem jakiegoś klekotu. Naprawdę w życiu są ciekawsze sprawy niż debata nad tym, że silnik auta, którym większość pojeździ parę lat pracuje głośniej przez dwa czy trzy miesiące w roku.
PS czy zdajesz sobie sprawę z tego, że gdyby tunerzy cię posłuchali i uniezależnili mapy od temperatury zewnętrznej zimą nie uruchomił byś swego samochodu? Ewentualnie odpalał by z problemami.
PS czy zdajesz sobie sprawę z tego, że gdyby tunerzy cię posłuchali i uniezależnili mapy od temperatury zewnętrznej zimą nie uruchomił byś swego samochodu? Ewentualnie odpalał by z problemami.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Że co? przecież tuner na co dzień zajmuje się "zadowalaniem wąskiej grupy" użytkowników nie zadowolonych z osiągów swoich egzemplarzy.
Pozatym problem dotyczy temperatur 18+ i to w tym segmencie należy wprowadzić korekty, a nie tak jak ty byś to zrobił, że całe spektrum mapy zastąpił byś jednym segmentem.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Pozatym problem dotyczy temperatur 18+ i to w tym segmencie należy wprowadzić korekty, a nie tak jak ty byś to zrobił, że całe spektrum mapy zastąpił byś jednym segmentem.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Po pierwsze ja bym tego nie robił w ogóle. Po drugie raczej wątpię aby dało się zmienić wskazania jakiegoś czujnika tylko w danym zakresie. Zmiany w programie polegają na tym, że wskazania danego czujnika możesz zmienić o jakąś wartość. Ale będzie to działało w całym zakresie jego pracy. Innymi słowy możesz zmienić wskazania temperatury tak aby ecu widziało zmiany np + - o 5 st C. Ale będzie to gdy jest -30 i plus 30. Tak samo odbywa się to w przypadku innych czujników.
A co do tunerów zawsze możesz się zgłosić. Za odpowiednią kasę napiszą jakąś mapę dla ciebie która cię zadowoli.
A co do tunerów zawsze możesz się zgłosić. Za odpowiednią kasę napiszą jakąś mapę dla ciebie która cię zadowoli.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Tzn ja nie mam takiej potrzeby bo u mnie nie klekocze i tak naprawdę do dzisiaj nie wiedziałem o jaki klekot chodzi ale dzisiaj jadąc sobie rowerem po karwi z za pleców dobiegł mnie ten dźwięk, a że z przeciwka auta jechały to musiał poczekać aż bedzie mógł mnie wyprzedzić, myślę sobie jakieś stare zdezelowane vw mnie bedzie wyprzedzało, oglądam się do tyłu, a tu insia... No żenada już teraz wiem czemu ludzie pisali że wstyd jak to tak klekocze. Nie wiem czy to ma znaczenie ale to był eco flex.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
No właśnie przydałoby by się dojść do sedna problemu tak jak napisał angel ale jak na razie nikt nie znalazł rozwiązania. Wczoraj porównywałem z insignią szwagra z tym że jego jest 130 konna i jego pracuje super bez względu na temperaturę. Jedyna różnica to była taka że u niego na wolnych obrotach egr pokazywał otwarcie na 65% a u mnie na 15 ale tyle było wymagane w obu przypadkach a wartości na przepływce takie same czyli u niego jakby więcej powietrza brał z egr i temperatura IAT 2 była wyższa u niego 45 u mnie 65 stopni w tych samych warunkach. Reszta parametrów takie same. Już tak się zastanawiam czy egr pracuje tak jak powinien bo to że pokazuje np 20% to ciekawe czy fizycznie tak jest. Może otwiera za mało i jest za uboga mieszanka. Egr to jedyna rzecz która została nie ruszana prze zemnie więc wypadało by się za niego wziąć. Trzeba działać panowie
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Mnie się wydaje, że uda się to zrobić, dla danego zakresu temperatur, jak robiłem mapę w poprzednim aucie to widziałem że cały program ECU to nie jedna, a kilka map. Poza tym problem nie jest jakiś jednostkowy, bo temat ciągnie się już parę lat, więc nie uważam, że jest to wyolbrzymiony problem grupki właścicieli insigni...
Również uważam, że należałoby w końcu znaleść rozwiązanie.
Również uważam, że należałoby w końcu znaleść rozwiązanie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 maja 2018, o 09:37
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Problemem klekotu powyżej 18 stopni, braku mocy i dziwnych zachowań typu ciągłe szarpanie na 1 i 2 biegu przy zimnym silniku jest EGR. Auto żywi się własnymi gównami i dlatego tak pracuje. Odepnijcie na 2-3 dni wtyczkę od zaworu EGR i nie poznacie swojego auta.
Jeśli ktoś chce się pozbyć tych wszystkich problemów opisanych w tym wątku, wyprogramowanie EGR jest jedynym rozwiązaniem.
Jeśli ktoś chce się pozbyć tych wszystkich problemów opisanych w tym wątku, wyprogramowanie EGR jest jedynym rozwiązaniem.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Też mi się tak wydaje im dłużej jeżdżę tym autem, że właśnie to wina EGR. A odpięcie czujnika temp. zewnętrznej po prostu oszukuje ECU i wtedy on w inny sposób tym EGR steruje. I stąd poprawa.
Dziś np. upał, jazda jak zwykle, odczuwalne przymulenie silnika, i na jednym skrzyżowaniu rozpedzam się i przy zmianie na 2 odczułem takie wyraźne szarpniecie i po nim inne auto, jakby silnik odżył. Jechałem jeszcze z 5 km i czułem te moc na każdy biegu, inna jazda. Więc dedukuję, że może przy tym szarpnieciu EGR się domknał, i że może on się przycina. Taki mam wniosek. Muszę go wyczyścić, ale chyba docelowo powiem mu: Pa Pa.
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
U mnie pomogła regeneracja wtryskiwaczy i wymiana pompy oleju.
Miałem tylko klekot w temleraturze pow 18st. Podobny do serii z karabinku AK. Mułowatości nie odczuwałem, ale może to dlatego, że mam automat
Nawet nagrałem dźwięk. Jest kilkanaście stron temu link do niego.
Wypinanie czujników czy EGR'a nic nie zmieniało.
Btw ostatnio też usłyszałem ten klekot zza pleców jak szedłem chodnikiem. Pomyślałem, że pewnie insignia jakaś, ale po odwróceniu się moin oczom ukazała się vectra z 1.9 cdti
Miałem tylko klekot w temleraturze pow 18st. Podobny do serii z karabinku AK. Mułowatości nie odczuwałem, ale może to dlatego, że mam automat
Nawet nagrałem dźwięk. Jest kilkanaście stron temu link do niego.
Wypinanie czujników czy EGR'a nic nie zmieniało.
Btw ostatnio też usłyszałem ten klekot zza pleców jak szedłem chodnikiem. Pomyślałem, że pewnie insignia jakaś, ale po odwróceniu się moin oczom ukazała się vectra z 1.9 cdti
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Ja cały czas borykam się z hałasem z pod pokrywy zaworów
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Moja czarna
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
A ja dziś jestem po czyszczeniu EGR i nic to nie dało. Dalej jest to samo. Wtryski sprawdzone, większość czujników podmieniona i sprawdzona i lipa. No coś jest ewidentnie z programem nie tak. Więcej pomysłów to ja już nie mam. Na razie docelowo to oszukałem czujnik temp. zewnętrznej rezystorem 8 komów. Pokazuje 15 stopni i jest wzorowo. Potem pewnie wizyta u tunera. A jest ktoś u kogo w insigni 160 km ten problem nie występuje i mógłby wrzucić jakieś fotki z op coma. Było by do czego się odnieść. Może jest koś z podlaskiego to chętnie podjadę i porównamy.
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
@mcrace
Co miałeś z pompą że wymieniałeś?
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Co miałeś z pompą że wymieniałeś?
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Moja czarna
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Wytwarzała za małe ciśnienie. Teraz na wolnych obrotach przy rozgrzanym oleju mam 1,5 bara. Wcześniej nie było nawet 1
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Czym mierzyłeś to ciśnienie? Wkrecales się zamiast czujnika czy z apki Ci pokazywalo to ciśnienie?
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
No właśnie czyli jednak to kwestia programu, ja też tak uważam. A kolego robiłeś testy z całkowicie odpiętym czujnikiem temperatury zewnętrznej, czy od razu poszedł rezystor 8 kOhm, żeby zasymulować to 15 st. C? Bo ja z odpiętym całkiem testy już robiłem, i faktycznie praca silnika się poprawiła (nie było klekotu przy ruszaniu w upał), ale nie była też taka, jak przy niższej temperaturze, rzędu 10-15 st. C (wtedy dynamika jest odczuwalnie lepsza).
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Wkręcane zamiast czujnikakecraminsignia pisze: ↑11 lip 2018, o 07:16Czym mierzyłeś to ciśnienie? Wkrecales się zamiast czujnika czy z apki Ci pokazywalo to ciśnienie?
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Jaki zakres skali tego miernika?
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Moja czarna
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Maverick_86
Robiłem testy z podpiętym i z odpiętym czujnikiem i masę innych rzeczy. Tak jak pisałem i egr czyściłem i wtryski woziłem do sprawdzenia i większość czujników podmieniałem i nic to nie daje. Rezystor to już była ostateczność jednak jak się okazało konieczna i nieunikniona. Najlepsza praca jest w granicach 15 stopni. Wtedy egr jest zamkniety ale pokazuje też pewne wartości na wtryskach(korekty w granicach +-0,7). Na podpiętym czujniku temperatury i powyżej 18 stopni egr u mnie jest otwarty na 15-20 % i korekty na 0. Na razie będę jeździł z rezystorem.
Robiłem testy z podpiętym i z odpiętym czujnikiem i masę innych rzeczy. Tak jak pisałem i egr czyściłem i wtryski woziłem do sprawdzenia i większość czujników podmieniałem i nic to nie daje. Rezystor to już była ostateczność jednak jak się okazało konieczna i nieunikniona. Najlepsza praca jest w granicach 15 stopni. Wtedy egr jest zamkniety ale pokazuje też pewne wartości na wtryskach(korekty w granicach +-0,7). Na podpiętym czujniku temperatury i powyżej 18 stopni egr u mnie jest otwarty na 15-20 % i korekty na 0. Na razie będę jeździł z rezystorem.