--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Głośna praca silnika jak jest ciepło
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Co do głośności pracy silnika to wypowiem się i ja, mianowicie poprzednio miałem passata b6, 1,9 TDI, czyli jeszcze pompowtryski, sprzedałem kumplowi z pracy, wziął dla żony, bo auto było pewne i zadbane, zdarzy się, że przyjedzie nim do pracy, i parkujemy obok siebie, jeden obok drugiego i powiem tak, że silnika passata praktycznie na luzie nie słychać na parkingu w ogóle, za to insignie słychać bardzo wyraźnie jak odpalamy po wyjściu z pracy, a zaznaczam jeszcze raz, że tam są pompowtryski, które uchodzą za dosyć głośne.
Wracając jednak do meritum i moich obserwacji po wczorajszej trasie 400 km na rezystorze w miejscu czujnika temp. zewnętrznej, temperatura na zewnątrz około 18-22 st. wczoraj była, za to na wyświetlaczy stale 15 st. miałem
1. Poprawa dynamiki - nie odczułem.
2. Brak klekotania przy ruszaniu - nie zauważyłem żeby klekotał, może kwestia niskiej temperatury zewnętrznej rzeczywistej.
3. Słabe działanie klimy - nie odnotowałem, działa ok.
4. Poprawa akustyki silnika - zbytnio nie ma, pewnie też jak w pkt. 2 za niska temperatura zewnętrzna rzeczywista żeby to bardziej odczuć.
5. Szarpanie zwłaszcza po zmianie z 1 na 2 - niestety dalej pozostało, ale jest mniej odczuwalne.
Będę dalej testował.
Wracając jednak do meritum i moich obserwacji po wczorajszej trasie 400 km na rezystorze w miejscu czujnika temp. zewnętrznej, temperatura na zewnątrz około 18-22 st. wczoraj była, za to na wyświetlaczy stale 15 st. miałem
1. Poprawa dynamiki - nie odczułem.
2. Brak klekotania przy ruszaniu - nie zauważyłem żeby klekotał, może kwestia niskiej temperatury zewnętrznej rzeczywistej.
3. Słabe działanie klimy - nie odnotowałem, działa ok.
4. Poprawa akustyki silnika - zbytnio nie ma, pewnie też jak w pkt. 2 za niska temperatura zewnętrzna rzeczywista żeby to bardziej odczuć.
5. Szarpanie zwłaszcza po zmianie z 1 na 2 - niestety dalej pozostało, ale jest mniej odczuwalne.
Będę dalej testował.
Ostatnio zmieniony 17 lip 2018, o 10:33 przez Maverick_86, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
angel_dark666 tylko z tego co piszesz to u ciebie były problemy ewidentnie związane z brakiem mocy szarpaniem czy dymieniem więc można było domniemywać że coś szwankuje. A u mnie jest rzecz w tym że spada delikatnie kultura pracy tylko na wolnych obrotach i tylko w temperaturze powyżej 18 stopni. W czasie jazdy jest wszystko jak najbardziej ok. Nie dymi nie szarpie nie przerywa ma moc. Wiem że nie powinno tak być tylko pytanie co jest nie tak i gdzie szukać przyczyny. Skoro większość rzeczy już wyeliminowałem. Druga sprawa z tego co piszesz to masz chip więc napewno masz zmienioną mapę więc może u ciebie tego problemu nie ma .
I jeszcze mam do ciebie prośbę mógłbyś sprawdzić jaka jest u ciebie różnica temperatury powietrza zasysanego tego co zczytuje na przepływce do tej rzeczywistej otoczenia. Interesuje mnie tylko na wolnych obrotach i nagrzanym silniku. Bo u mnie pokazuje ok 10 stopni więcej niż na podwórku. Od razu mówię że przepływka nowa oryginalna na starej było to samo. Może tym tropem pójdę bo tak jak pisałeś wcześniej jak powietrze jest ciepłe to ma mniej tlenu więc może komputer obniża dawki paliwa. A przy temp otoczenia 25 na przepływce pokazuje w granicach 35 więc może tu jest problem. W czasie jazdy się wyrównuje bo wiadomo ciąg powietrza jest dużo większy. A tak apropo to skąd w insigni zasysa powietrze ? Wlot jest pod prawym nadkolem czy się mylę ?
I jeszcze mam do ciebie prośbę mógłbyś sprawdzić jaka jest u ciebie różnica temperatury powietrza zasysanego tego co zczytuje na przepływce do tej rzeczywistej otoczenia. Interesuje mnie tylko na wolnych obrotach i nagrzanym silniku. Bo u mnie pokazuje ok 10 stopni więcej niż na podwórku. Od razu mówię że przepływka nowa oryginalna na starej było to samo. Może tym tropem pójdę bo tak jak pisałeś wcześniej jak powietrze jest ciepłe to ma mniej tlenu więc może komputer obniża dawki paliwa. A przy temp otoczenia 25 na przepływce pokazuje w granicach 35 więc może tu jest problem. W czasie jazdy się wyrównuje bo wiadomo ciąg powietrza jest dużo większy. A tak apropo to skąd w insigni zasysa powietrze ? Wlot jest pod prawym nadkolem czy się mylę ?
Ostatnio zmieniony 16 lip 2018, o 17:27 przez jar-231, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Tylko że jej jechałem rano do roboty gdzie było poniżej 18 st to wszystko było super ( po wymianie elektrozaworu turbiny) . Jak wracałem było powyżej i juz zaczynały się kłopoty, chcąc ruszyć był mulasty i zistawial za sobą chmurę dymu. Gdzie rano tego nie było.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
No mogło tak być bo poniżej 18 miałeś cały czas zamknięty egr. A powyżej już jest częściowo otwarty na wolnych obrotach i przy ruszaniu jak był padnięty to nie wiadomo jak się ustawiał.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Dziś u mnie było 27 st. więc warunki do testowania rezystora zamiast czujnika jak najbardziej poprawne. Więc tak: akustyka silnika w upał zupełnie inna, odczuwalnie ciszej, brak charakterystycznego klekotu silnika przy ruszaniu i rozpedzaniu, silnik na luzie pracuje dużo spokojniej. Z minusów to klima działa dużo słabiej na auto, musiałem zjechać temperatura na 20 st. dziś gdy zazwyczaj miałem 22 ustawione i było przyjemne chłodno w aucie.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Teraz już nie pamiętam dokładnie, ale wiązka od czujnika temperatury przechodzi przez złącze X100 w komorze silnika i biegnie do licznika który zmienia sygnał analogowy na cyfrowy.
Moze zamiast dlubac przy zderzaku wystarczy zrobić przełącznik przy złączu albo przy liczniku.
Jak wrócę z urlopu to sprawdzę. Teraz nawet nie chce mi się maski otwierać bo cały czas pada.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Moze zamiast dlubac przy zderzaku wystarczy zrobić przełącznik przy złączu albo przy liczniku.
Jak wrócę z urlopu to sprawdzę. Teraz nawet nie chce mi się maski otwierać bo cały czas pada.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- Miechu76
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 paź 2017, o 08:14
- Auto: Opel Insignia 2,0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Puławy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Zmieniłem dzisiaj czujnik na rezystor 8,2. Pierwsze sprawdzenie pokazało +15 stopni. Silnik pracuje idealnie, zero klekotow, ciągnie od samego dołu. Wręcz super. Przejechałem raptem 2km i nagle zmiana temperatury na minus 13 stopni, czyli sroga zima. Silnik dalej idzie jak trzeba, ale klima nawet na LO grzała zamiast chodzić. Obroty trzymał na 1000 rpm. Dramat. Gasze silnik i próbuje jeszcze raz. A tu na wyświetlaczu brak wskazania temperatury... Silnik wali jak wtedy kiedy był czujnik... WTF? To się ustabilizuje? Wiecie za jaki czas? Można tak jeździć?
Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
skoro nie masz wskazań temp to masz przerwe w obwodzie i cos nie łączy z rezystorem. Sprawdź to.
-
- Forumowicz
- Posty: 70
- Rejestracja: 19 lut 2015, o 16:36
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Też założyłem opornik 8 i teraz mi pokazuje 15 stopni , sprawdzałem też 7.9 i też pokazywał 15 stopni także coś nie tak z opornikiem
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Mierzyleś czy liczyłeś z pasków?
Zalezy jak zmienia sie rezystancja czujnika pod wpływem temp.
Zalezy jak zmienia sie rezystancja czujnika pod wpływem temp.
- Miechu76
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 paź 2017, o 08:14
- Auto: Opel Insignia 2,0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Puławy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Nie mierzylem go, ale w sklepie się dowiedziałem, że one mogą mieć delikatne różnice wskazań, więc zależy na co popadniesz... Kosztują 10 groszy więc dobrze jest kupić kilka i przetestować. Mnie jednak zastanawia dlaczego na pierwszym wskazaniu było plus 15 stopni, a za kilometr zrobiło się minus 13, po kolejnym odpaleniu motoru znikła temperatura. I co się dzieje z mapowaniem kiedy nie ma wskazania temperatury.
Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka
- Miechu76
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 paź 2017, o 08:14
- Auto: Opel Insignia 2,0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Puławy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Od razu Ci wskazywał 15 czy po jakimś czasie?ivo pisze:Też założyłem opornik 8 i teraz mi pokazuje 15 stopni , sprawdzałem też 7.9 i też pokazywał 15 stopni także coś nie tak z opornikiem
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Co do rezystorów to w sprzedaży są z rozną tolerancją sięgającą nawet do 10% (srebrny pasek) więc równie dobrze rezystor 8kohm z tolerancją 10% może mieć wartość rzeczywista w przedziale 7,2 do 7,6 albo 8,4 do 8,8 kohm.
Co do zaniku temperatury to musisz mieć przerwę w obwodzie albo twój rezystor zmienia ostro wartość pod wpływem temperatury otoczenia co jest mniej prawdopodobne.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Co do zaniku temperatury to musisz mieć przerwę w obwodzie albo twój rezystor zmienia ostro wartość pod wpływem temperatury otoczenia co jest mniej prawdopodobne.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- Miechu76
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 paź 2017, o 08:14
- Auto: Opel Insignia 2,0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Puławy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Jeśli jest przerwa w obwodzie, to soft dobierze sobie jedną ze standardowych map?
Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Chyba tak, ale wtedy silnik chodzi moim zdaniem gorzej niż na zasymulowanej przez rezystor temperaturze 15 st.
Kolego @Miechu76 na pewno Ci rezystor nie styka we wtyczce czujnika, stąd brak wskazań, popraw go i będzie ok.
Dziwi mnie natomiast, że niektórzy po założeniu rezystora odczuwają wyraźny przyrost mocy w dolnym zakresie obrotów, ja jestem wyczulony na taki rzeczy, a u siebie tego nie zauważyłem niestety.
PS. Niedługo pojawi się pewnie jako kolejna usterka fabryczna Insigni stałe wskazanie temperatury zewnętrznej 15 st. C, i opel będzie wzywał na akcję naprawczą w tej sprawie.
Kolego @Miechu76 na pewno Ci rezystor nie styka we wtyczce czujnika, stąd brak wskazań, popraw go i będzie ok.
Dziwi mnie natomiast, że niektórzy po założeniu rezystora odczuwają wyraźny przyrost mocy w dolnym zakresie obrotów, ja jestem wyczulony na taki rzeczy, a u siebie tego nie zauważyłem niestety.
PS. Niedługo pojawi się pewnie jako kolejna usterka fabryczna Insigni stałe wskazanie temperatury zewnętrznej 15 st. C, i opel będzie wzywał na akcję naprawczą w tej sprawie.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Zamiast męczyć się z tymi opornikami, pozbawiać się wiedzy o temperaturze otoczenia nie lepiej zaślepić EGR i go wyprogramować?
Zobaczycie, że wówczas nie ma znaczenia czy jest 12 czy 27 st. C silnik pracuje tak samo
Zobaczycie, że wówczas nie ma znaczenia czy jest 12 czy 27 st. C silnik pracuje tak samo
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Lepiej pewnie, że lepiej, ale dzięki temu rezystorowi możemy sobie sprawdzić tanim kosztem, jaki efekt to przyniesie finalnie jak usuniemy EGR-a. Ja już jestem nastawiony po testach z opornikiem właśnie na wyprogramowanie EGR-a + zaślepienie go, bo klima przy rezystorze nie pracuje jak powinna, i brakuje mi też informacji o temperaturze na wyświetlaczu. No i przy okazji EGR-a program też pójdzie.
- Miechu76
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 paź 2017, o 08:14
- Auto: Opel Insignia 2,0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Puławy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Dzisiaj już jest stabilnie. Na wyświetlaczu ciagle 14 stopni, wysoka kultura pracy silnika, nie szarpie, nie klekocze, idzie płynnie i moim zdaniem jest nieco mocniejszy na1i 2 biegu. Chyba potrzebny jest jednak czas na zaadoptowanie tego rezystora.
Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Przecież pisałem parę postów wcześniej że trzeba chwilę pojeździć żeby się temperatura ustabilizowała. Z tą większą mocą w dolnym zakresie to morze lekka przesada ale wydaje mi się że jednak jedzie bardziej płynnie nie czuć żadnych szarpnięć itp.
Natomiast wyprogramowanie egr jak najbardziej ale weźcie pod uwagę że ci co dużo jeżdżą do niemiec mogą mieć problemy i spore koszty jak ktoś wcześniej pisał nawet do 5000 euro. Natomiast za złe wskazania temperatury nikt nikomu nic nie zrobi. Dla nich rezystor to najlepsze rozwiązanie.
Natomiast wyprogramowanie egr jak najbardziej ale weźcie pod uwagę że ci co dużo jeżdżą do niemiec mogą mieć problemy i spore koszty jak ktoś wcześniej pisał nawet do 5000 euro. Natomiast za złe wskazania temperatury nikt nikomu nic nie zrobi. Dla nich rezystor to najlepsze rozwiązanie.
- Miechu76
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 paź 2017, o 08:14
- Auto: Opel Insignia 2,0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Puławy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Jak długo jezdzicie z tym rezystorem? Czy ktoś jeździł np. cały sezon letni?
Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka