--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Głośna praca silnika jak jest ciepło

ODPOWIEDZ
Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: Maverick_86 » 16 lip 2018, o 09:50

Co do głośności pracy silnika to wypowiem się i ja, mianowicie poprzednio miałem passata b6, 1,9 TDI, czyli jeszcze pompowtryski, sprzedałem kumplowi z pracy, wziął dla żony, bo auto było pewne i zadbane, zdarzy się, że przyjedzie nim do pracy, i parkujemy obok siebie, jeden obok drugiego i powiem tak, że silnika passata praktycznie na luzie nie słychać na parkingu w ogóle, za to insignie słychać bardzo wyraźnie jak odpalamy po wyjściu z pracy, a zaznaczam jeszcze raz, że tam są pompowtryski, które uchodzą za dosyć głośne. :lol:
Wracając jednak do meritum i moich obserwacji po wczorajszej trasie 400 km na rezystorze w miejscu czujnika temp. zewnętrznej, temperatura na zewnątrz około 18-22 st. wczoraj była, za to na wyświetlaczy stale 15 st. miałem ;)
1. Poprawa dynamiki - nie odczułem.
2. Brak klekotania przy ruszaniu - nie zauważyłem żeby klekotał, może kwestia niskiej temperatury zewnętrznej rzeczywistej.
3. Słabe działanie klimy - nie odnotowałem, działa ok.
4. Poprawa akustyki silnika - zbytnio nie ma, pewnie też jak w pkt. 2 za niska temperatura zewnętrzna rzeczywista żeby to bardziej odczuć.
5. Szarpanie zwłaszcza po zmianie z 1 na 2 - niestety dalej pozostało, ale jest mniej odczuwalne.
Będę dalej testował.
Ostatnio zmieniony 17 lip 2018, o 10:33 przez Maverick_86, łącznie zmieniany 1 raz.

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: jar-231 » 16 lip 2018, o 16:56

angel_dark666 tylko z tego co piszesz to u ciebie były problemy ewidentnie związane z brakiem mocy szarpaniem czy dymieniem więc można było domniemywać że coś szwankuje. A u mnie jest rzecz w tym że spada delikatnie kultura pracy tylko na wolnych obrotach i tylko w temperaturze powyżej 18 stopni. W czasie jazdy jest wszystko jak najbardziej ok. Nie dymi nie szarpie nie przerywa ma moc. Wiem że nie powinno tak być tylko pytanie co jest nie tak i gdzie szukać przyczyny. Skoro większość rzeczy już wyeliminowałem. Druga sprawa z tego co piszesz to masz chip więc napewno masz zmienioną mapę więc może u ciebie tego problemu nie ma .
I jeszcze mam do ciebie prośbę mógłbyś sprawdzić jaka jest u ciebie różnica temperatury powietrza zasysanego tego co zczytuje na przepływce do tej rzeczywistej otoczenia. Interesuje mnie tylko na wolnych obrotach i nagrzanym silniku. Bo u mnie pokazuje ok 10 stopni więcej niż na podwórku. Od razu mówię że przepływka nowa oryginalna na starej było to samo. Może tym tropem pójdę bo tak jak pisałeś wcześniej jak powietrze jest ciepłe to ma mniej tlenu więc może komputer obniża dawki paliwa. A przy temp otoczenia 25 na przepływce pokazuje w granicach 35 więc może tu jest problem. W czasie jazdy się wyrównuje bo wiadomo ciąg powietrza jest dużo większy. A tak apropo to skąd w insigni zasysa powietrze ? Wlot jest pod prawym nadkolem czy się mylę ?
Ostatnio zmieniony 16 lip 2018, o 17:27 przez jar-231, łącznie zmieniany 1 raz.

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: angel_dark666 » 16 lip 2018, o 17:08

Tylko że jej jechałem rano do roboty gdzie było poniżej 18 st to wszystko było super ( po wymianie elektrozaworu turbiny) . Jak wracałem było powyżej i juz zaczynały się kłopoty, chcąc ruszyć był mulasty i zistawial za sobą chmurę dymu. Gdzie rano tego nie było.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka


jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: jar-231 » 16 lip 2018, o 17:33

No mogło tak być bo poniżej 18 miałeś cały czas zamknięty egr. A powyżej już jest częściowo otwarty na wolnych obrotach i przy ruszaniu jak był padnięty to nie wiadomo jak się ustawiał.

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: Maverick_86 » 18 lip 2018, o 18:09

Dziś u mnie było 27 st. więc warunki do testowania rezystora zamiast czujnika jak najbardziej poprawne. Więc tak: akustyka silnika w upał zupełnie inna, odczuwalnie ciszej, brak charakterystycznego klekotu silnika przy ruszaniu i rozpedzaniu, silnik na luzie pracuje dużo spokojniej. Z minusów to klima działa dużo słabiej na auto, musiałem zjechać temperatura na 20 st. dziś gdy zazwyczaj miałem 22 ustawione i było przyjemne chłodno w aucie.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: Ping » 18 lip 2018, o 18:24

Teraz już nie pamiętam dokładnie, ale wiązka od czujnika temperatury przechodzi przez złącze X100 w komorze silnika i biegnie do licznika który zmienia sygnał analogowy na cyfrowy.
Moze zamiast dlubac przy zderzaku wystarczy zrobić przełącznik przy złączu albo przy liczniku.

Jak wrócę z urlopu to sprawdzę. Teraz nawet nie chce mi się maski otwierać bo cały czas pada.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Miechu76
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 14 paź 2017, o 08:14
Auto: Opel Insignia 2,0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Puławy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: Miechu76 » 18 lip 2018, o 20:21

Zmieniłem dzisiaj czujnik na rezystor 8,2. Pierwsze sprawdzenie pokazało +15 stopni. Silnik pracuje idealnie, zero klekotow, ciągnie od samego dołu. Wręcz super. Przejechałem raptem 2km i nagle zmiana temperatury na minus 13 stopni, czyli sroga zima. Silnik dalej idzie jak trzeba, ale klima nawet na LO grzała zamiast chodzić. Obroty trzymał na 1000 rpm. Dramat. Gasze silnik i próbuje jeszcze raz. A tu na wyświetlaczu brak wskazania temperatury... Silnik wali jak wtedy kiedy był czujnik... WTF? To się ustabilizuje? Wiecie za jaki czas? Można tak jeździć?

Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka


angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: angel_dark666 » 18 lip 2018, o 20:26

skoro nie masz wskazań temp to masz przerwe w obwodzie i cos nie łączy z rezystorem. Sprawdź to.

ivo
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: 19 lut 2015, o 16:36
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: ivo » 18 lip 2018, o 20:31

Też założyłem opornik 8 i teraz mi pokazuje 15 stopni , sprawdzałem też 7.9 i też pokazywał 15 stopni także coś nie tak z opornikiem

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: angel_dark666 » 18 lip 2018, o 20:36

Mierzyleś czy liczyłeś z pasków?
Zalezy jak zmienia sie rezystancja czujnika pod wpływem temp.

Awatar użytkownika
Miechu76
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 14 paź 2017, o 08:14
Auto: Opel Insignia 2,0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Puławy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: Miechu76 » 18 lip 2018, o 21:52

Nie mierzylem go, ale w sklepie się dowiedziałem, że one mogą mieć delikatne różnice wskazań, więc zależy na co popadniesz... Kosztują 10 groszy więc dobrze jest kupić kilka i przetestować. Mnie jednak zastanawia dlaczego na pierwszym wskazaniu było plus 15 stopni, a za kilometr zrobiło się minus 13, po kolejnym odpaleniu motoru znikła temperatura. I co się dzieje z mapowaniem kiedy nie ma wskazania temperatury.

Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Miechu76
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 14 paź 2017, o 08:14
Auto: Opel Insignia 2,0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Puławy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: Miechu76 » 18 lip 2018, o 21:54

ivo pisze:Też założyłem opornik 8 i teraz mi pokazuje 15 stopni , sprawdzałem też 7.9 i też pokazywał 15 stopni także coś nie tak z opornikiem

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Od razu Ci wskazywał 15 czy po jakimś czasie?

Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: Ping » 18 lip 2018, o 22:04

Co do rezystorów to w sprzedaży są z rozną tolerancją sięgającą nawet do 10% (srebrny pasek) więc równie dobrze rezystor 8kohm z tolerancją 10% może mieć wartość rzeczywista w przedziale 7,2 do 7,6 albo 8,4 do 8,8 kohm.

Co do zaniku temperatury to musisz mieć przerwę w obwodzie albo twój rezystor zmienia ostro wartość pod wpływem temperatury otoczenia co jest mniej prawdopodobne.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Miechu76
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 14 paź 2017, o 08:14
Auto: Opel Insignia 2,0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Puławy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: Miechu76 » 18 lip 2018, o 23:05

Jeśli jest przerwa w obwodzie, to soft dobierze sobie jedną ze standardowych map?

Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka


Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: Maverick_86 » 19 lip 2018, o 06:04

Chyba tak, ale wtedy silnik chodzi moim zdaniem gorzej niż na zasymulowanej przez rezystor temperaturze 15 st.
Kolego @Miechu76 na pewno Ci rezystor nie styka we wtyczce czujnika, stąd brak wskazań, popraw go i będzie ok.
Dziwi mnie natomiast, że niektórzy po założeniu rezystora odczuwają wyraźny przyrost mocy w dolnym zakresie obrotów, ja jestem wyczulony na taki rzeczy, a u siebie tego nie zauważyłem niestety.
PS. Niedługo pojawi się pewnie jako kolejna usterka fabryczna Insigni stałe wskazanie temperatury zewnętrznej 15 st. C, i opel będzie wzywał na akcję naprawczą w tej sprawie. :lol:

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: KaMYk » 19 lip 2018, o 07:02

Zamiast męczyć się z tymi opornikami, pozbawiać się wiedzy o temperaturze otoczenia nie lepiej zaślepić EGR i go wyprogramować?
Zobaczycie, że wówczas nie ma znaczenia czy jest 12 czy 27 st. C silnik pracuje tak samo :)

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: Maverick_86 » 19 lip 2018, o 07:17

Lepiej pewnie, że lepiej, ale dzięki temu rezystorowi możemy sobie sprawdzić tanim kosztem, jaki efekt to przyniesie finalnie jak usuniemy EGR-a. Ja już jestem nastawiony po testach z opornikiem właśnie na wyprogramowanie EGR-a + zaślepienie go, bo klima przy rezystorze nie pracuje jak powinna, i brakuje mi też informacji o temperaturze na wyświetlaczu. No i przy okazji EGR-a program też pójdzie. :D

Awatar użytkownika
Miechu76
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 14 paź 2017, o 08:14
Auto: Opel Insignia 2,0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Puławy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: Miechu76 » 19 lip 2018, o 14:07

Dzisiaj już jest stabilnie. Na wyświetlaczu ciagle 14 stopni, wysoka kultura pracy silnika, nie szarpie, nie klekocze, idzie płynnie i moim zdaniem jest nieco mocniejszy na1i 2 biegu. Chyba potrzebny jest jednak czas na zaadoptowanie tego rezystora.

Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka


jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: jar-231 » 19 lip 2018, o 23:04

Przecież pisałem parę postów wcześniej że trzeba chwilę pojeździć żeby się temperatura ustabilizowała. Z tą większą mocą w dolnym zakresie to morze lekka przesada ale wydaje mi się że jednak jedzie bardziej płynnie nie czuć żadnych szarpnięć itp.
Natomiast wyprogramowanie egr jak najbardziej ale weźcie pod uwagę że ci co dużo jeżdżą do niemiec mogą mieć problemy i spore koszty :D jak ktoś wcześniej pisał nawet do 5000 euro. Natomiast za złe wskazania temperatury nikt nikomu nic nie zrobi. Dla nich rezystor to najlepsze rozwiązanie.

Awatar użytkownika
Miechu76
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 14 paź 2017, o 08:14
Auto: Opel Insignia 2,0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Puławy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: Miechu76 » 20 lip 2018, o 06:09

Jak długo jezdzicie z tym rezystorem? Czy ktoś jeździł np. cały sezon letni?

Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”