--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika

Qjas

Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika

Post autor: Qjas » 27 gru 2016, o 09:35

Ja bym obstawial raczej ze to cos z elektronika albo chwilowymi skokami napiecia. Zauważcie ze jak na luzie badz "P" wlaczycie awaryjne to takze obrotomierz wariuje albo jak wlaczycie kierunkowskaz. Ale ciekawe jest to ze po rozgrzaniu silnika i przegonieniu autka obroty nie faluja ( przynajmniej u mnie).
https://www.youtube.com/watch?v=JEjHgsTMPC4
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 gru 2016, o 07:18 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej pisowni - regulamin

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika

Post autor: norbi333 » 27 gru 2016, o 09:39

Jakoś nie zauważyłem, żeby mają włączony kierunkowskaz czy awaryjne wariowały obroty

sztukens

Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika

Post autor: sztukens » 27 gru 2016, o 16:03

No u Ciebie ewidentnie obroty faluje przy lekkim spadku napięcia. U mnie podobna sytuacja, tylko zauważalna gdy auto jest dogrzewane (działa quick heat) gdy samochód się zagrzeje to temp roboczej, problem jest niezauważalny. To może być trop.

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika

Post autor: wojtekski » 28 gru 2016, o 21:02

U mnie nie ma to nic wspólnego ze spadkiem napięcia.

-- 10 sty 2017, o 19:33 --

Na razie wyczyszczony zawór na pompie i się uspokoiło ale nie wiem jak długo zobaczymy.

zibi-71
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 10 lis 2014, o 17:18
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wałcz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika

Post autor: zibi-71 » 27 sty 2017, o 07:47

Ja problem falujących obrotów mam już od około roku. Sprawdzałem z odłączonym czujnikiem temperatury zewnętrznej, nie pomogło. Komputer też nic nie pokazuje. Po przejechaniu trasy np. 100 km obroty przez pewien czas nie falują. Akumulator rok temu wymieniony na nowy.
wojtekski pisze:U mnie nie ma to nic wspólnego ze spadkiem napięcia.

-- 10 sty 2017, o 19:33 --

Na razie wyczyszczony zawór na pompie i się uspokoiło ale nie wiem jak długo zobaczymy.
Gdzie znajduje się ten zawór na pompie, który wyczyściłeś ? I czy po takim czyszczeniu nie zapowietrza się pompa ?

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika

Post autor: wojtekski » 29 sty 2017, o 22:24

Nic się nie zapowietrza ja kilka dni temu wymieniłem na nowy, czyszczenie pomogło na dwa dni i potem to samo , falowanie.Wymieniłem na nowy w tamtym tygodniu i obserwuję co będzie.

Ogi

Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika

Post autor: Ogi » 30 sty 2017, o 08:40

Ja zawór wymieniłem 3 miesiące temu i do teraz mam spokój.

zibi-71
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 10 lis 2014, o 17:18
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wałcz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika

Post autor: zibi-71 » 31 sty 2017, o 19:57



Awatar użytkownika
_Michal_
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 21 gru 2016, o 15:45
Auto: Insignia ST / 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: łódzkie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika

Post autor: _Michal_ » 22 mar 2017, o 08:59

Czy jest jakiś sposób, aby sprawdzić, czy przyczyną falowania na nierozgrzanym silniku jest zawór czy czujnik?

Czytam ten wątek i przewijają się:
  • zawór ciśnienia CR (zawór pompy wtryskowej CR) albo regulator ciśnienia wtrysku paliwa - zwał jak zwał ;) Generalnie – BOSCH 0928400680
  • czujnik ciśnienia paliwa listwy CR – BOSCH 0281006158
Da radę sprawdzić to poprzez Op-Com (klon)?
Czy trzeba kolejno podmieniać i sprawdzać?

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika

Post autor: Dan » 23 mar 2017, o 11:42

Da radę jest pole pożądanego i rzeczywistego cisnienia paliwa więc można sobie zobaczyć ile powinno być, a ile faktycznie jest Mpa.

Awatar użytkownika
Silv3r
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wałbrzych
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika

Post autor: Silv3r » 23 mar 2017, o 12:26

Czy trzeba na coś uważać podczas czyszczenia (np. Ukrytą elektronikę?

sztukens

Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika

Post autor: sztukens » 23 mar 2017, o 20:31

Witam. W moim przypadku po ponownym kodowaniu wtrysków falowanie ustało (wtryski regenerowane), lecz nastąpił dziwny efekt uboczny, co kilka-kilkanaście minut jeżeli auto stoi zapalone na postoju następują skoki obrotów. Stawiałem na czujnik na listwie badz pompie CR. Czujniki wymienione i jedynym efektem jest to iż auto stało się żwawsze i czulsze na pedał gazu po wymianie czujnika na pompie CR. Skoki niestety dalej występują.

Daw85

Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika

Post autor: Daw85 » 25 maja 2017, o 08:26

Witam Panowie może mi ktoś pomóc w zlokalizowaniu tego Zaworu Ciśnienia CR ? Falują mi obroty na postoju na pozycji P . Chciałbym ten Zawór Przeczyścić ale nie wiem gdzie go znaleźć.

Awatar użytkownika
konikkr
Klubowicz
Posty: 470
Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
Auto: Insignia ST ecoFLEX
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Syrynia
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika

Post autor: konikkr » 25 maja 2017, o 10:37

tak wygląda zawór na pompie, a pompa znajduje się pod kolektorem ssącym Obrazek

Daw85

Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika

Post autor: Daw85 » 25 maja 2017, o 10:42

czyli dojście od dołu samochodu ?

Awatar użytkownika
konikkr
Klubowicz
Posty: 470
Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
Auto: Insignia ST ecoFLEX
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Syrynia
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika

Post autor: konikkr » 25 maja 2017, o 14:35

Od góry też się da lecz od tyłu silnika

Wysłane z mojego Samszunga

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika

Post autor: wojtekski » 25 maja 2017, o 19:50

Ja wymieniałem od góry , I pompa raczej obok kolektora bym powiedział.

Awatar użytkownika
_Michal_
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 21 gru 2016, o 15:45
Auto: Insignia ST / 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: łódzkie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika

Post autor: _Michal_ » 26 maja 2017, o 22:26

konikkr pisze:Od góry też się da lecz od tyłu silnika
wojtekski pisze:Ja wymieniałem od góry , I pompa raczej obok kolektora bym powiedział.
Zaryzykuję i napiszę za kolektorem :D
Wrzuciłem ostatnio foto:
viewtopic.php?f=43&t=2070#p101460

-- 5 cze 2017, o 22:25 --

Jestem po wymianie tego czujnika/regulatora ciśnienia paliwa na pompie CR (BOSCH 0928400680) i...
w końcu pozbyłem się falowania obrotów :D :D :D
Wskazówka stoi jak przyklejona, silnik chodzi równo, a spalanie chwilowe nie skacze! Nareszcie ;)

Byłem wcześniej na diagnostyce i oczywiście zero zapisanych błędów. Skoki ciśnienia nieregularne i raczej nieduże, dlatego diagnosta stwierdził, że jest OK, że ten typ tak ma, a ja być może jestem przewrażliwiony.

Przyznam, że zaryzykowałem wymianę po Waszych opiniach i wskazówkach. Na innym forum doczytałem jeszcze o tym, że regulator może przycinać się w pewnym zakresie ciśnienia stąd falowanie, np. tylko na zimnym silniku (link do źródła). Postanowiłem więc wymienić i obecnie cieszę się ze stałego RPM :)

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika

Post autor: Rooff_ » 6 cze 2017, o 19:02

Dałby ktoś radę zerknąć w Torque na parametr 'Fuel Rail (psi)' (u mnie są 3 pozycje, w tym tylko jedna pokazuje wartości).
Chodzi mi o ciśnienie na postoju na wolnych obrotach przy zimnym i rozgrzanym silniku.
Albo analogicznie z OP-COM jakie jest wskazywane.

Chyba, że źle rozumuje że to jest ciśnienie paliwa na listwie CR?

2017.06.21 EDIT:
Pomoże ktoś coś?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”