--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika
Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika
Ja bym obstawial raczej ze to cos z elektronika albo chwilowymi skokami napiecia. Zauważcie ze jak na luzie badz "P" wlaczycie awaryjne to takze obrotomierz wariuje albo jak wlaczycie kierunkowskaz. Ale ciekawe jest to ze po rozgrzaniu silnika i przegonieniu autka obroty nie faluja ( przynajmniej u mnie).
https://www.youtube.com/watch?v=JEjHgsTMPC4
Pozdrawiam
https://www.youtube.com/watch?v=JEjHgsTMPC4
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 gru 2016, o 07:18 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej pisowni - regulamin
Powód: Proszę o stosowanie polskiej pisowni - regulamin
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika
Jakoś nie zauważyłem, żeby mają włączony kierunkowskaz czy awaryjne wariowały obroty
Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika
No u Ciebie ewidentnie obroty faluje przy lekkim spadku napięcia. U mnie podobna sytuacja, tylko zauważalna gdy auto jest dogrzewane (działa quick heat) gdy samochód się zagrzeje to temp roboczej, problem jest niezauważalny. To może być trop.
- wojtekski
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
- Auto: insignia, 207cc
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Suwałki
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika
U mnie nie ma to nic wspólnego ze spadkiem napięcia.
-- 10 sty 2017, o 19:33 --
Na razie wyczyszczony zawór na pompie i się uspokoiło ale nie wiem jak długo zobaczymy.
-- 10 sty 2017, o 19:33 --
Na razie wyczyszczony zawór na pompie i się uspokoiło ale nie wiem jak długo zobaczymy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 10 lis 2014, o 17:18
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wałcz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika
Ja problem falujących obrotów mam już od około roku. Sprawdzałem z odłączonym czujnikiem temperatury zewnętrznej, nie pomogło. Komputer też nic nie pokazuje. Po przejechaniu trasy np. 100 km obroty przez pewien czas nie falują. Akumulator rok temu wymieniony na nowy.
Gdzie znajduje się ten zawór na pompie, który wyczyściłeś ? I czy po takim czyszczeniu nie zapowietrza się pompa ?wojtekski pisze:U mnie nie ma to nic wspólnego ze spadkiem napięcia.
-- 10 sty 2017, o 19:33 --
Na razie wyczyszczony zawór na pompie i się uspokoiło ale nie wiem jak długo zobaczymy.
- wojtekski
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
- Auto: insignia, 207cc
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Suwałki
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika
Nic się nie zapowietrza ja kilka dni temu wymieniłem na nowy, czyszczenie pomogło na dwa dni i potem to samo , falowanie.Wymieniłem na nowy w tamtym tygodniu i obserwuję co będzie.
Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika
Ja zawór wymieniłem 3 miesiące temu i do teraz mam spokój.
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 10 lis 2014, o 17:18
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wałcz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika
Czy to chodzi o ten zawór ???
http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/Ga ... 55/2/#zdj2
http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/Ga ... 55/2/#zdj2
- _Michal_
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 21 gru 2016, o 15:45
- Auto: Insignia ST / 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: łódzkie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika
Czy jest jakiś sposób, aby sprawdzić, czy przyczyną falowania na nierozgrzanym silniku jest zawór czy czujnik?
Czytam ten wątek i przewijają się:
Czy trzeba kolejno podmieniać i sprawdzać?
Czytam ten wątek i przewijają się:
- zawór ciśnienia CR (zawór pompy wtryskowej CR) albo regulator ciśnienia wtrysku paliwa - zwał jak zwał Generalnie – BOSCH 0928400680
- czujnik ciśnienia paliwa listwy CR – BOSCH 0281006158
Czy trzeba kolejno podmieniać i sprawdzać?
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika
Da radę jest pole pożądanego i rzeczywistego cisnienia paliwa więc można sobie zobaczyć ile powinno być, a ile faktycznie jest Mpa.
- Silv3r
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wałbrzych
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika
Czy trzeba na coś uważać podczas czyszczenia (np. Ukrytą elektronikę?
Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika
Witam. W moim przypadku po ponownym kodowaniu wtrysków falowanie ustało (wtryski regenerowane), lecz nastąpił dziwny efekt uboczny, co kilka-kilkanaście minut jeżeli auto stoi zapalone na postoju następują skoki obrotów. Stawiałem na czujnik na listwie badz pompie CR. Czujniki wymienione i jedynym efektem jest to iż auto stało się żwawsze i czulsze na pedał gazu po wymianie czujnika na pompie CR. Skoki niestety dalej występują.
Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika
Witam Panowie może mi ktoś pomóc w zlokalizowaniu tego Zaworu Ciśnienia CR ? Falują mi obroty na postoju na pozycji P . Chciałbym ten Zawór Przeczyścić ale nie wiem gdzie go znaleźć.
- konikkr
- Klubowicz
- Posty: 470
- Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
- Auto: Insignia ST ecoFLEX
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Syrynia
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika
Od góry też się da lecz od tyłu silnika
Wysłane z mojego Samszunga
Wysłane z mojego Samszunga
- wojtekski
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
- Auto: insignia, 207cc
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Suwałki
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika
Ja wymieniałem od góry , I pompa raczej obok kolektora bym powiedział.
- _Michal_
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 21 gru 2016, o 15:45
- Auto: Insignia ST / 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: łódzkie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika
konikkr pisze:Od góry też się da lecz od tyłu silnika
Zaryzykuję i napiszę za kolektoremwojtekski pisze:Ja wymieniałem od góry , I pompa raczej obok kolektora bym powiedział.
Wrzuciłem ostatnio foto:
viewtopic.php?f=43&t=2070#p101460
-- 5 cze 2017, o 22:25 --
Jestem po wymianie tego czujnika/regulatora ciśnienia paliwa na pompie CR (BOSCH 0928400680) i...
w końcu pozbyłem się falowania obrotów
Wskazówka stoi jak przyklejona, silnik chodzi równo, a spalanie chwilowe nie skacze! Nareszcie
Byłem wcześniej na diagnostyce i oczywiście zero zapisanych błędów. Skoki ciśnienia nieregularne i raczej nieduże, dlatego diagnosta stwierdził, że jest OK, że ten typ tak ma, a ja być może jestem przewrażliwiony.
Przyznam, że zaryzykowałem wymianę po Waszych opiniach i wskazówkach. Na innym forum doczytałem jeszcze o tym, że regulator może przycinać się w pewnym zakresie ciśnienia stąd falowanie, np. tylko na zimnym silniku (link do źródła). Postanowiłem więc wymienić i obecnie cieszę się ze stałego RPM
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wysokie i falujące obroty tuż po uruchomieniu silnika
Dałby ktoś radę zerknąć w Torque na parametr 'Fuel Rail (psi)' (u mnie są 3 pozycje, w tym tylko jedna pokazuje wartości).
Chodzi mi o ciśnienie na postoju na wolnych obrotach przy zimnym i rozgrzanym silniku.
Albo analogicznie z OP-COM jakie jest wskazywane.
Chyba, że źle rozumuje że to jest ciśnienie paliwa na listwie CR?
2017.06.21 EDIT:
Pomoże ktoś coś?
Chodzi mi o ciśnienie na postoju na wolnych obrotach przy zimnym i rozgrzanym silniku.
Albo analogicznie z OP-COM jakie jest wskazywane.
Chyba, że źle rozumuje że to jest ciśnienie paliwa na listwie CR?
2017.06.21 EDIT:
Pomoże ktoś coś?