--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Remont silnika

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cz@rny
Użytkownik
Posty: 485
Rejestracja: 27 mar 2014, o 10:14
Auto: INSIGNIA HB
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2017
Miasto: GDAŃSK

Re: Remont silnika

Post autor: cz@rny » 28 cze 2016, o 08:24

Koledzy, naprawdę nikt nie robił remontu w wartej polecenia firmie, po za siecią ASO?

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Remont silnika

Post autor: kjk12 » 1 lip 2016, o 10:59

ja robię :) w prywatnym zakładzie
słyszeliście że można zamontować blok z innego auta do insignia który nie ma tej felernej uszczelki smoka ? ktoś może wie z jakiego auta ?

-- 1 lip 2016, o 12:18 --

co można zmodyfikować przy tym silniku przy okazji jego remontu ?

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: hubertus » 1 lip 2016, o 11:27

Ja bym proponował z porsche może z ferrari. Albo z jelcza lub stara można tanio dostać. A tak poważnie możesz zamontować nawet inny cały silnik. Tak samo jak zmodyfikować możesz wszystko w zależności od zasobności portfela. Ja bym jednak radził przeprowadzić zwykły remont polegający na wymianie zużytych części.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4200
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Remont silnika

Post autor: IBZI » 1 lip 2016, o 11:36

Z innego auta, to tylko z Fiata. Ale tam też jest ta uszczelka...

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Remont silnika

Post autor: marcin.1987 » 1 lip 2016, o 11:44

A nie jest czasem tak,że w Oplu są problemy z tą uszczelką, bo jak wzięli silnik od Fiata to przeprojektowali miskę olejową? A może mi się z 1.9 CDTI pokręciło... Swoją drogą to ciekawe, czy we Fiatach i Alfa Romeo też te uszczelki lecą w takim tempie i ilościach.

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Remont silnika

Post autor: kjk12 » 1 lip 2016, o 12:16

hubertus pisze:Ja bym proponował z porsche może z ferrari. Albo z jelcza lub stara można tanio dostać. A tak poważnie możesz zamontować nawet inny cały silnik. Tak samo jak zmodyfikować możesz wszystko w zależności od zasobności portfela. Ja bym jednak radził przeprowadzić zwykły remont polegający na wymianie zużytych części.
podsunąłeś mi świetną myśl dam silnik z malucha tam się nic nie zepsuje,
a tak na marginesie to pytałem o inny blok nie silnik cały i nie pytałem za ile można coś w tym silniku przy okazji zmodyfikować tylko co można zmodyfikować.

a pisząc do innych zainteresowanych rozmawiałem z gościem, który twierdzi, że jest blok który ma inaczej w misce olejowej i nie ma tam tej uszczelki, jedyne co to nie przykręci się do bloku dolnej łapy od filtra cząsteczek, czyli wyeliminowano to co tak dobija te silniki ;)

-- 1 lip 2016, o 13:17 --
Edit
a może w fiacie i alfie tej uszczelki nie ma nigdy nie było

-- 1 lip 2016, o 13:32 --

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/w ... rwis/xsvsg

-- 1 lip 2016, o 13:34 --

obstawiam że fiat i alfa nie ma tej uszczelki za kilka dni będę miał ten silnik = blok w rękach to dam znać :)
ps.kolektor ssący jest rozkręcany na dwie części ? chce go wyczyścić :)
Ostatnio zmieniony 2 lip 2016, o 01:04 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: hubertus » 1 lip 2016, o 12:53

I gorzko się rozczarujesz. Jeśli będzie to motor 2,0 to radzę zajrzeć na forum alfy. Tam uszczelka również jest bohaterką. Silniki opel fiat czy alfa mogły różnić się osprzętem. Fiat nie używał np. klap w kolektorze ssącym. Główna konstrukcja jest taka sama. Uszczelkę znajdziesz w fiacie i oplu. Przyczyną jest upraszczanie i potanianie konstrukcji. W starych autach smok był metalowy i przykręcany na trwałe bezpośrednio do pompy. Po zdjęciu miski zostawał przy silniku. W silniku 2,0 insigni smok wraz z dopływem do pompy jest plastikowy. Przymocowany do miski. Po zdjęciu miski całość zostaje z miską Szczelność po zamontowaniu miski zapewnia owa uszczelka. Na tym forum była masa wypowiedzi o tej konstrukcji. Wystarczy poczytać a potem ewentualnie pytać.

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Remont silnika

Post autor: kjk12 » 1 lip 2016, o 15:31

to co jest lepsze nasz blok czy fiata bez uszczelki ?

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4200
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Remont silnika

Post autor: IBZI » 1 lip 2016, o 15:58

Jeszcze raz, bo chyba nie zrozumiałeś. Ta uszczelka jest też w silnikach Fiata i są z nią dokładnie takie same problemy.

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Remont silnika

Post autor: kjk12 » 1 lip 2016, o 16:08

no to jaki blok jest taki sam jak nasz tylko ze nie ma tej uszczelki ? a pasuje do nas ?

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: hubertus » 1 lip 2016, o 17:18

Kto ci napisał, że nie ma uszczelki? Uszczelka jest taka sama w alfie fiacie i oplu.

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Remont silnika

Post autor: kjk12 » 1 lip 2016, o 19:05

wiecie że pasuje dół silnika z 1.9 150 KM vectra c

Awatar użytkownika
cz@rny
Użytkownik
Posty: 485
Rejestracja: 27 mar 2014, o 10:14
Auto: INSIGNIA HB
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2017
Miasto: GDAŃSK

Re: Remont silnika

Post autor: cz@rny » 10 sie 2016, o 23:23

Moje spostrzeżenie. Przeszedłem wymianę A20DTH.
Wg nowszych informacji, które nawet w aso już krążą nasze silniki mają problem złego, nie równomiernego chłodzenia stąd bloki się "krzywią" i następują blokowania wału. Widziałem bloki do A20DTH na pomiarach. Coraz częściej na serwisy trafiają autka z przebiegami a zwłaszcza te z autostrad przegrzane/zatarte. Nie bagatelizujcie komunikatów o przegrzaniu lub błędnych odczytach temperatur z czujników silnika.
Ślimak nie jest jedynym winowajcom naszych awarii (ja miałem wymieniony po 150TK).

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: hubertus » 11 sie 2016, o 12:01

Starsi kierowcy wiedzieli, że długa i częsta jazda z prędkościami bliskimi maksymalnych niszczy nawet silnik pozbawiony wad technicznych i konstrukcyjnych. Dzisiaj wielu lata po autostradach z prędkościami zbliżonymi do maksa i potem silnik nie wytrzymuje. Tuning oczywiście bardzo temu sprzyja. A wielu rzetelnych tunerów mówi by zbyt długo nie korzystać z pełnej mocy silnika. Żeby wykrzywić blok i to w okolicach wału trzeba by było porządnie go przegrzać. Prędzej jednak tłoki by popuchły i stanęły. Myślę, że wokół tych silników narosło już wiele legend. Prawdziwych lub nie.

RylliPL
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 29 lip 2016, o 21:35
Auto: insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Remont silnika

Post autor: RylliPL » 27 sie 2016, o 15:29

Witam, już pisałem że kupiłem auto z zatartym silnikiem.
Silnik mam już wyjęty ale jeszcze nie rozebrany. Czy kupię nowy czy będę ten remontował to się okaże jeszcze ale:

skoro mam na wierzchu cały motor to przed założeniem mogę zrobić wszystko co potrzeba i można zrobić prewencyjnie.
Najbardziej mnie interesuje czy jest sens bawić się w wyrzucenie dpf ???

Awatar użytkownika
konikkr
Klubowicz
Posty: 471
Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
Auto: Insignia ST ecoFLEX
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Syrynia
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: konikkr » 27 sie 2016, o 16:40

To zależy czy jeździsz za granice niemcy itd bo tam jak cie celna techniczni to kara że auto sprzedasz i jeszcze może braknać. A maja podobno zaostrzyć przepisy w sprawie badan technicznych tak słyszałem od znajomego diagnosty ale ile prawdy w tym to niewiem.

Wysłane z mojego Samszunga

Bodex

Re: Remont silnika

Post autor: Bodex » 27 sie 2016, o 17:14

@czarny, @ hubertus no cóż kidyś mieliśmy 1 chłodnicę , teraz jest ich 4 !?

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
cz@rny
Użytkownik
Posty: 485
Rejestracja: 27 mar 2014, o 10:14
Auto: INSIGNIA HB
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2017
Miasto: GDAŃSK

Re: Remont silnika

Post autor: cz@rny » 27 sie 2016, o 17:16

No u mnie juz ok
Kupiłem słupek i znów latam

Sent from my smartphone Sony Xperia X

RylliPL
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 29 lip 2016, o 21:35
Auto: insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Remont silnika

Post autor: RylliPL » 28 sie 2016, o 09:40

Edit
Jeśli to nie tajemnica, gdzie kupiłeś słupek ?? jest od groma regenerowanych które jakoś mnie nie przekonują
konikkr pisze:To zależy czy jeździsz za granice niemcy itd bo tam jak cie celna techniczni to kara że auto sprzedasz i jeszcze może braknać. A maja podobno zaostrzyć przepisy w sprawie badan technicznych tak słyszałem od znajomego diagnosty ale ile prawdy w tym to niewiem.

Wysłane z mojego Samszunga
Nie jeżdżę za granicę ale w 90% po mieście, muszę sobie to przemyśleć czy nie lepiej diode od wypalania ino zamontować
Ostatnio zmieniony 28 sie 2016, o 11:14 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin!

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Remont silnika

Post autor: mxw » 29 sie 2016, o 00:21

RylliPL pisze:90% po mieście
...i kupiłeś diesla?
Sorry za [OT].

pozdro.,
mxw.

Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”