--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Remont silnika
- cz@rny
- Użytkownik
- Posty: 485
- Rejestracja: 27 mar 2014, o 10:14
- Auto: INSIGNIA HB
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: GDAŃSK
Re: Remont silnika
Koledzy, naprawdę nikt nie robił remontu w wartej polecenia firmie, po za siecią ASO?
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Remont silnika
ja robię w prywatnym zakładzie
słyszeliście że można zamontować blok z innego auta do insignia który nie ma tej felernej uszczelki smoka ? ktoś może wie z jakiego auta ?
-- 1 lip 2016, o 12:18 --
co można zmodyfikować przy tym silniku przy okazji jego remontu ?
słyszeliście że można zamontować blok z innego auta do insignia który nie ma tej felernej uszczelki smoka ? ktoś może wie z jakiego auta ?
-- 1 lip 2016, o 12:18 --
co można zmodyfikować przy tym silniku przy okazji jego remontu ?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Remont silnika
Ja bym proponował z porsche może z ferrari. Albo z jelcza lub stara można tanio dostać. A tak poważnie możesz zamontować nawet inny cały silnik. Tak samo jak zmodyfikować możesz wszystko w zależności od zasobności portfela. Ja bym jednak radził przeprowadzić zwykły remont polegający na wymianie zużytych części.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Remont silnika
A nie jest czasem tak,że w Oplu są problemy z tą uszczelką, bo jak wzięli silnik od Fiata to przeprojektowali miskę olejową? A może mi się z 1.9 CDTI pokręciło... Swoją drogą to ciekawe, czy we Fiatach i Alfa Romeo też te uszczelki lecą w takim tempie i ilościach.
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Remont silnika
podsunąłeś mi świetną myśl dam silnik z malucha tam się nic nie zepsuje,hubertus pisze:Ja bym proponował z porsche może z ferrari. Albo z jelcza lub stara można tanio dostać. A tak poważnie możesz zamontować nawet inny cały silnik. Tak samo jak zmodyfikować możesz wszystko w zależności od zasobności portfela. Ja bym jednak radził przeprowadzić zwykły remont polegający na wymianie zużytych części.
a tak na marginesie to pytałem o inny blok nie silnik cały i nie pytałem za ile można coś w tym silniku przy okazji zmodyfikować tylko co można zmodyfikować.
a pisząc do innych zainteresowanych rozmawiałem z gościem, który twierdzi, że jest blok który ma inaczej w misce olejowej i nie ma tam tej uszczelki, jedyne co to nie przykręci się do bloku dolnej łapy od filtra cząsteczek, czyli wyeliminowano to co tak dobija te silniki
-- 1 lip 2016, o 13:17 --
a może w fiacie i alfie tej uszczelki nie ma nigdy nie byłoEdit
-- 1 lip 2016, o 13:32 --
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/w ... rwis/xsvsg
-- 1 lip 2016, o 13:34 --
obstawiam że fiat i alfa nie ma tej uszczelki za kilka dni będę miał ten silnik = blok w rękach to dam znać
ps.kolektor ssący jest rozkręcany na dwie części ? chce go wyczyścić
Ostatnio zmieniony 2 lip 2016, o 01:04 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Remont silnika
I gorzko się rozczarujesz. Jeśli będzie to motor 2,0 to radzę zajrzeć na forum alfy. Tam uszczelka również jest bohaterką. Silniki opel fiat czy alfa mogły różnić się osprzętem. Fiat nie używał np. klap w kolektorze ssącym. Główna konstrukcja jest taka sama. Uszczelkę znajdziesz w fiacie i oplu. Przyczyną jest upraszczanie i potanianie konstrukcji. W starych autach smok był metalowy i przykręcany na trwałe bezpośrednio do pompy. Po zdjęciu miski zostawał przy silniku. W silniku 2,0 insigni smok wraz z dopływem do pompy jest plastikowy. Przymocowany do miski. Po zdjęciu miski całość zostaje z miską Szczelność po zamontowaniu miski zapewnia owa uszczelka. Na tym forum była masa wypowiedzi o tej konstrukcji. Wystarczy poczytać a potem ewentualnie pytać.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4200
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Remont silnika
Jeszcze raz, bo chyba nie zrozumiałeś. Ta uszczelka jest też w silnikach Fiata i są z nią dokładnie takie same problemy.
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Remont silnika
no to jaki blok jest taki sam jak nasz tylko ze nie ma tej uszczelki ? a pasuje do nas ?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Remont silnika
Kto ci napisał, że nie ma uszczelki? Uszczelka jest taka sama w alfie fiacie i oplu.
- cz@rny
- Użytkownik
- Posty: 485
- Rejestracja: 27 mar 2014, o 10:14
- Auto: INSIGNIA HB
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: GDAŃSK
Re: Remont silnika
Moje spostrzeżenie. Przeszedłem wymianę A20DTH.
Wg nowszych informacji, które nawet w aso już krążą nasze silniki mają problem złego, nie równomiernego chłodzenia stąd bloki się "krzywią" i następują blokowania wału. Widziałem bloki do A20DTH na pomiarach. Coraz częściej na serwisy trafiają autka z przebiegami a zwłaszcza te z autostrad przegrzane/zatarte. Nie bagatelizujcie komunikatów o przegrzaniu lub błędnych odczytach temperatur z czujników silnika.
Ślimak nie jest jedynym winowajcom naszych awarii (ja miałem wymieniony po 150TK).
Wg nowszych informacji, które nawet w aso już krążą nasze silniki mają problem złego, nie równomiernego chłodzenia stąd bloki się "krzywią" i następują blokowania wału. Widziałem bloki do A20DTH na pomiarach. Coraz częściej na serwisy trafiają autka z przebiegami a zwłaszcza te z autostrad przegrzane/zatarte. Nie bagatelizujcie komunikatów o przegrzaniu lub błędnych odczytach temperatur z czujników silnika.
Ślimak nie jest jedynym winowajcom naszych awarii (ja miałem wymieniony po 150TK).
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Remont silnika
Starsi kierowcy wiedzieli, że długa i częsta jazda z prędkościami bliskimi maksymalnych niszczy nawet silnik pozbawiony wad technicznych i konstrukcyjnych. Dzisiaj wielu lata po autostradach z prędkościami zbliżonymi do maksa i potem silnik nie wytrzymuje. Tuning oczywiście bardzo temu sprzyja. A wielu rzetelnych tunerów mówi by zbyt długo nie korzystać z pełnej mocy silnika. Żeby wykrzywić blok i to w okolicach wału trzeba by było porządnie go przegrzać. Prędzej jednak tłoki by popuchły i stanęły. Myślę, że wokół tych silników narosło już wiele legend. Prawdziwych lub nie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 29 lip 2016, o 21:35
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Remont silnika
Witam, już pisałem że kupiłem auto z zatartym silnikiem.
Silnik mam już wyjęty ale jeszcze nie rozebrany. Czy kupię nowy czy będę ten remontował to się okaże jeszcze ale:
skoro mam na wierzchu cały motor to przed założeniem mogę zrobić wszystko co potrzeba i można zrobić prewencyjnie.
Najbardziej mnie interesuje czy jest sens bawić się w wyrzucenie dpf ???
Silnik mam już wyjęty ale jeszcze nie rozebrany. Czy kupię nowy czy będę ten remontował to się okaże jeszcze ale:
skoro mam na wierzchu cały motor to przed założeniem mogę zrobić wszystko co potrzeba i można zrobić prewencyjnie.
Najbardziej mnie interesuje czy jest sens bawić się w wyrzucenie dpf ???
- konikkr
- Klubowicz
- Posty: 471
- Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
- Auto: Insignia ST ecoFLEX
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Syrynia
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Remont silnika
To zależy czy jeździsz za granice niemcy itd bo tam jak cie celna techniczni to kara że auto sprzedasz i jeszcze może braknać. A maja podobno zaostrzyć przepisy w sprawie badan technicznych tak słyszałem od znajomego diagnosty ale ile prawdy w tym to niewiem.
Wysłane z mojego Samszunga
Wysłane z mojego Samszunga
Re: Remont silnika
@czarny, @ hubertus no cóż kidyś mieliśmy 1 chłodnicę , teraz jest ich 4 !?
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
- cz@rny
- Użytkownik
- Posty: 485
- Rejestracja: 27 mar 2014, o 10:14
- Auto: INSIGNIA HB
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: GDAŃSK
Re: Remont silnika
No u mnie juz ok
Kupiłem słupek i znów latam
Sent from my smartphone Sony Xperia X
Kupiłem słupek i znów latam
Sent from my smartphone Sony Xperia X
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 29 lip 2016, o 21:35
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Remont silnika
Jeśli to nie tajemnica, gdzie kupiłeś słupek ?? jest od groma regenerowanych które jakoś mnie nie przekonująEdit
Nie jeżdżę za granicę ale w 90% po mieście, muszę sobie to przemyśleć czy nie lepiej diode od wypalania ino zamontowaćkonikkr pisze:To zależy czy jeździsz za granice niemcy itd bo tam jak cie celna techniczni to kara że auto sprzedasz i jeszcze może braknać. A maja podobno zaostrzyć przepisy w sprawie badan technicznych tak słyszałem od znajomego diagnosty ale ile prawdy w tym to niewiem.
Wysłane z mojego Samszunga
Ostatnio zmieniony 28 sie 2016, o 11:14 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin!
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin!
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Remont silnika
...i kupiłeś diesla?RylliPL pisze:90% po mieście
Sorry za [OT].
pozdro.,
mxw.
Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.