--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Remont silnika

ODPOWIEDZ
2nec
Użytkownik
Posty: 108
Rejestracja: 17 lut 2017, o 00:41
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Remont silnika

Post autor: 2nec » 8 lip 2017, o 13:39

Cześć mam pytanko czy tak powinien pracować silnik po kapitalnym remoncie? po zatarciu?
Zwróćcie uwagę na dziwne dzwonienie podczas odkrycia korka dodam że teraz tego nie widać na filmiku ale po nagrzaniu oleju strasznie kopci się z wlewu a śmierdzi to spalinami
Autko ma zrobione coś koło 100 km od remontu, nie wiem może panikuje albo jestem przewrażliwiony ale podczas odpalania na zimnym ma lekkie problemy i dziś po raz pierwszy jakieś 5 sekund po odpaleniu zaczął kasłać chwilke to trwało i się unormował
Oleju na bagnecie jest ponad max nie wiem czy tyle nalali czy ropa ścieka też trudno mi ocenić czy smród to olej z ropą zmieszany czy po prostu spaliny, bardziej mi się wydaje że są to spaliny

https://www.youtube.com/watch?v=5G-ePgCIuCk

Przeraża mnie ten dzwięk

Awatar użytkownika
Martinim
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 24 lut 2017, o 14:15
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Remont silnika

Post autor: Martinim » 8 lip 2017, o 13:41

Słychać tak jakby metal o metal uderzał bez żadnego smarowania


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

2nec
Użytkownik
Posty: 108
Rejestracja: 17 lut 2017, o 00:41
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Remont silnika

Post autor: 2nec » 8 lip 2017, o 13:44

Dzwięk jak by uderzać łyżką stołową o łyżke

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Remont silnika

Post autor: P405 » 8 lip 2017, o 13:46

Tragicznie wali.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Martinim
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 24 lut 2017, o 14:15
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Remont silnika

Post autor: Martinim » 8 lip 2017, o 14:13

Swoją drogę wymieniłeś uszczelkę smoka ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
profek
Użytkownik
Posty: 821
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Remont silnika

Post autor: profek » 8 lip 2017, o 14:29

Kapitalny remont tego silnika byl robiony przejechane ze 200km.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

2nec
Użytkownik
Posty: 108
Rejestracja: 17 lut 2017, o 00:41
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Remont silnika

Post autor: 2nec » 8 lip 2017, o 14:29

Tam jest zrobiony kapitalny remont uszczelka to jest ostatnia rzecz w nim wymieniona nowy rozrzad nowa pompa oleju nowe pierscienie nowy slupek tam jest tzn regenerowany

-- 8 lip 2017, o 15:19 --

Porównaliśmy prace silników z kolegą @profkiem i wygląda na to że to dzwonienie to normalna praca miałbym tylko prośbe do innych użytkowników o sprawdzenie w swoich autkach czy tak jest na rozgrzanym silniku czy puści troszkę niebiesko siwego dymku i czy dzwoni ważne ponoć jest to że nie pluje olejem i nie dławi się podczas odkręcenia korka jak powiedział mi pewien człowieczek dławienie po odkręceniu korka wlewu olejui chlapanie olejem świadczy o niskim sprężaniu? nie wiem czy to prawda ale ja w to uwierzyłem. Co ja bym zrobił bez kolegi @profek :D
Dzieki moderator za przeniesienie wątku na szybko pisałem moja wina przyznaje się :)

A czy delikatne dławienie podczas rozruchu ale tylko na zimnym może świadczyć o przytkanym układzie paliwowym?

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: hubertus » 8 lip 2017, o 17:00

Dławienie się po odkręceniu korka oleju? Co za bzdury. Olejem oczywiście może chlapać jeśli wirujące części nie sa osłonięte. W wielu silnikach poniżej korka pod deklem jest specjalna blacha tak wyprofilowana, aby olej wleciał do silnika gdy go lejemy ale by nie chlapało gdy ktoś odkręci korek na pracującym silniku. Dymić się z pod korka w czasie pracy lub tuz po wyłączeniu silnika oczywiście tez może. Tutaj dochodzi jeszcze fakt, że co prawda sa nowe pierścienie. Ale rozumiem, że stare tłoki. Do tego nie wiem czy ten słupek miał szlifowane cylindry? Czy tłoki sa od tego regenerowanego słupka jeśli nie było szlifu, czy z starego silnika?
Jakieś dławienie się po rozruchu wymaga przejrzenia osprzętu i czujników. To raczej nie jest konsekwencja remontu. Tylko ewentualnie jakichś problemów np w układzie paliwowym. Np jakaś nieszczelność i troszkę paliwa się cofnie do baku. Wystarczy kilka bąbelków powietrza w układzie i silnik po odpaleniu przez chwilkę będzie się krztusił.

darek0808
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
Auto: Opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Remont silnika

Post autor: darek0808 » 8 lip 2017, o 20:35

No filmie cięzko stwierdzić czy to normalnie stuka, czy nie. U mnie podobnie brzmiał układ paliwowy, po zalaniu kilku baków olejem 2t, jak ręką odjął.

robertino86

Re: Remont silnika

Post autor: robertino86 » 8 lip 2017, o 20:52

Kolega darek 0808 ma chyba rację.To według mnie stukający wtrysk lub wtryski.u mnie jest taki sam dzwięk.Pewnie wtryski masz z poprzedniego silnika i dlatego tak to pracuje a nie inaczej.Ja tak jeżdze dłuugi czas i nic się z tym nie dzieje.Wlewaj mu 2t do paliwa a napewno ucichnie.

Awatar użytkownika
_Michal_
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 21 gru 2016, o 15:45
Auto: Insignia ST / 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: łódzkie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Remont silnika

Post autor: _Michal_ » 8 lip 2017, o 21:21

2nec pisze: -- 8 lip 2017, o 15:19 --
[...] miałbym tylko prośbe do innych użytkowników o sprawdzenie w swoich autkach czy tak jest na rozgrzanym silniku czy puści troszkę niebiesko siwego dymku i czy dzwoni
Specjalistą nie jestem, ale niebieskawy dym to na pewno nie jest dobry objaw. Moim zdaniem coś nie tak z mieszanką paliwa (wtryski, filtr powietrza) albo... oprócz paliwa spala się też olej. Powodem może być np. odma lub turbo.

Znajomy w BMW kopcił na niebiesko-szaro. Zmienił odmę i nie pomogło. Okazało się, że lał jeden wtrysk. Po wymianie było OK - kopcił już tylko na czarno, bo miał wycięty DPF ;-)

Co do dzwonienia to u mnie tego nie ma, ale generalnie kultura pracy CDTI jest niska.
Kiedyś byłem u speca od Opli z narzekaniem, że klepie i głośny jest, on twierdził, że CDTI tak maja. Odpalił dwie inne Iśki, w których akurat coś robił i klepały tak samo. Podobnie jak koledzy leję 2T i wydaje mi się, że jest trochę lepiej, ciszej i bardziej "miękko".

Także najlepiej na diagnostykę i będzie wiadomo więcej.

2nec
Użytkownik
Posty: 108
Rejestracja: 17 lut 2017, o 00:41
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Remont silnika

Post autor: 2nec » 8 lip 2017, o 21:26

Troszke się uspokoiłem ale uważam że coś z wtryskiem mam co najmniej jednym będziemy sprawdzać z @Profkiem jak będziemy po testach i ewentualnie po naprawie to dam znać czy jakaś poprawa nastąpiła
@ _Michal_ -- Znajomy w BMW kopcił na niebiesko-szaro. Zmienił odmę i nie pomogło. Okazało się, że lał jeden wtrysk. Po wymianie było OK - kopcił już tylko na czarno, bo miał wycięty DPF
Ale mi kopci spod korka wlewu oleju nie z rury i to jest bardziej chyba siwe niż niebieskie ale widziałem inne autko i miało ten sam objaw więc chyba tak musi być

Awatar użytkownika
_Michal_
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 21 gru 2016, o 15:45
Auto: Insignia ST / 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: łódzkie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Remont silnika

Post autor: _Michal_ » 8 lip 2017, o 21:30

Sorki, 2nec, nie doczytałem, myślałem, że to z wydechu na niebiesko idzie.
Co do wtrysków to na diagnostyce wyjdzie, czy są OK.

darek0808
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
Auto: Opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Remont silnika

Post autor: darek0808 » 8 lip 2017, o 21:45

Zalej mu 2t jak najszybciej. Daj mu nawet więcej niż te 0,3 l na bak. Zobaczysz czy się wyciszy, u mnie poprawa była po pierwszym zalaniu. Stukać mogą nie tylko wtryski, ale również pokpa Cr. Zalewałeś kiedykolwiek 2t, bo rozumiem, że układ paliwowy pozostał nie ruszony? Tak?

2nec
Użytkownik
Posty: 108
Rejestracja: 17 lut 2017, o 00:41
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Remont silnika

Post autor: 2nec » 8 lip 2017, o 21:54

Nie zalewałem 2t układ został raczej ten sam, wczoraj zalałem 100 ml Monzola na pół baku

darek0808
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
Auto: Opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Remont silnika

Post autor: darek0808 » 8 lip 2017, o 22:05

To niech się tu specjaliści od Monzola wypowiedzą :) Jak wczoraj zalałeś dzisiaj nierówno pracuje... Dziwne. Ja nie miałem doświadczeń z Monzolem.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Remont silnika

Post autor: Rooff_ » 9 lip 2017, o 11:45

Jeśli silnik jest ciepły, to u mnie po odkręceniu korka również wydobywa się dymek. Nad jego kolorem się nie skupiałem ;)

A co do kultury pracy, to w mojej opinii Twój trochę za bardzo klepie :/ Stawiałbym na wtrysk/wtryski.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: hubertus » 9 lip 2017, o 12:39

@2nec daj już sobie spokój z tym silnikiem. Sam napisałeś, że porównywałeś z innym i jest tak samo. Jeszcze nie słyszałem by klepiące wtryski było słychać dopiero po odkręceniu korka wlewu oleju. U ciebie biorąc pod uwagę ewentualne zniekształcenia odgłosu prze mikrofon czegoś czym nagrywałeś plus zniekształcenia w moich głośnikach silnik pracuje dość normalnie. Po odkręceniu korka słychać hałas ponieważ tam pracuje rozrząd. Odkręćcie sobie w każdym innym samochodzie i się przekonacie. Najpierw tylko radzę sprawdzić na zgaszonym silniku czy pod spodem jest jakaś osłona i nie widać, żadnych części. Bo w przeciwnym wypadku komora silnika zostanie zachlapana olejem.
Dymić się z pod korka wlewu oleju tez ma prawo. Wg mnie masz wszystko w miarę ok. Oczywiście jak na przebieg. Bo przecież ten silnik nawet ze słupkiem po regeneracji nie jest nowy.

Awatar użytkownika
michalm83
Użytkownik
Posty: 245
Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Remont silnika

Post autor: michalm83 » 9 lip 2017, o 13:43

Po pierwsze pojeździj 1000km niech sie silnik dotrze. Dopiero potem szukaj problemów.
@hubertus oczywiście że silnik nie jest nowy ale po kompletnej regeneracji nie ma prawa dymić na niebiesko.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: hubertus » 9 lip 2017, o 14:30

Po odkręceniu korka zawsze ma prawo dymić. Odkręć korek u siebie i sprawdź. Tym bardziej, że w przypadku @2nec jest założony używany słupek nie fabrycznie nowy. Nie było nic wspominane o szlifowaniu tulei oraz od którego silnika są tłoki. czy kupione z tym słupkiem czy ze starego silnika? @2nec pisał tylko o nowych pierścieniach z tego co czytałem. Chyba, że coś przeoczyłem.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”