--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Remont silnika
-
- Użytkownik
- Posty: 108
- Rejestracja: 17 lut 2017, o 00:41
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Remont silnika
Cześć mam pytanko czy tak powinien pracować silnik po kapitalnym remoncie? po zatarciu?
Zwróćcie uwagę na dziwne dzwonienie podczas odkrycia korka dodam że teraz tego nie widać na filmiku ale po nagrzaniu oleju strasznie kopci się z wlewu a śmierdzi to spalinami
Autko ma zrobione coś koło 100 km od remontu, nie wiem może panikuje albo jestem przewrażliwiony ale podczas odpalania na zimnym ma lekkie problemy i dziś po raz pierwszy jakieś 5 sekund po odpaleniu zaczął kasłać chwilke to trwało i się unormował
Oleju na bagnecie jest ponad max nie wiem czy tyle nalali czy ropa ścieka też trudno mi ocenić czy smród to olej z ropą zmieszany czy po prostu spaliny, bardziej mi się wydaje że są to spaliny
https://www.youtube.com/watch?v=5G-ePgCIuCk
Przeraża mnie ten dzwięk
Zwróćcie uwagę na dziwne dzwonienie podczas odkrycia korka dodam że teraz tego nie widać na filmiku ale po nagrzaniu oleju strasznie kopci się z wlewu a śmierdzi to spalinami
Autko ma zrobione coś koło 100 km od remontu, nie wiem może panikuje albo jestem przewrażliwiony ale podczas odpalania na zimnym ma lekkie problemy i dziś po raz pierwszy jakieś 5 sekund po odpaleniu zaczął kasłać chwilke to trwało i się unormował
Oleju na bagnecie jest ponad max nie wiem czy tyle nalali czy ropa ścieka też trudno mi ocenić czy smród to olej z ropą zmieszany czy po prostu spaliny, bardziej mi się wydaje że są to spaliny
https://www.youtube.com/watch?v=5G-ePgCIuCk
Przeraża mnie ten dzwięk
- Martinim
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 24 lut 2017, o 14:15
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Remont silnika
Słychać tak jakby metal o metal uderzał bez żadnego smarowania
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 108
- Rejestracja: 17 lut 2017, o 00:41
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Martinim
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 24 lut 2017, o 14:15
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Remont silnika
Kapitalny remont tego silnika byl robiony przejechane ze 200km.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 108
- Rejestracja: 17 lut 2017, o 00:41
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Remont silnika
Tam jest zrobiony kapitalny remont uszczelka to jest ostatnia rzecz w nim wymieniona nowy rozrzad nowa pompa oleju nowe pierscienie nowy slupek tam jest tzn regenerowany
-- 8 lip 2017, o 15:19 --
Porównaliśmy prace silników z kolegą @profkiem i wygląda na to że to dzwonienie to normalna praca miałbym tylko prośbe do innych użytkowników o sprawdzenie w swoich autkach czy tak jest na rozgrzanym silniku czy puści troszkę niebiesko siwego dymku i czy dzwoni ważne ponoć jest to że nie pluje olejem i nie dławi się podczas odkręcenia korka jak powiedział mi pewien człowieczek dławienie po odkręceniu korka wlewu olejui chlapanie olejem świadczy o niskim sprężaniu? nie wiem czy to prawda ale ja w to uwierzyłem. Co ja bym zrobił bez kolegi @profek
Dzieki moderator za przeniesienie wątku na szybko pisałem moja wina przyznaje się
A czy delikatne dławienie podczas rozruchu ale tylko na zimnym może świadczyć o przytkanym układzie paliwowym?
-- 8 lip 2017, o 15:19 --
Porównaliśmy prace silników z kolegą @profkiem i wygląda na to że to dzwonienie to normalna praca miałbym tylko prośbe do innych użytkowników o sprawdzenie w swoich autkach czy tak jest na rozgrzanym silniku czy puści troszkę niebiesko siwego dymku i czy dzwoni ważne ponoć jest to że nie pluje olejem i nie dławi się podczas odkręcenia korka jak powiedział mi pewien człowieczek dławienie po odkręceniu korka wlewu olejui chlapanie olejem świadczy o niskim sprężaniu? nie wiem czy to prawda ale ja w to uwierzyłem. Co ja bym zrobił bez kolegi @profek
Dzieki moderator za przeniesienie wątku na szybko pisałem moja wina przyznaje się
A czy delikatne dławienie podczas rozruchu ale tylko na zimnym może świadczyć o przytkanym układzie paliwowym?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Remont silnika
Dławienie się po odkręceniu korka oleju? Co za bzdury. Olejem oczywiście może chlapać jeśli wirujące części nie sa osłonięte. W wielu silnikach poniżej korka pod deklem jest specjalna blacha tak wyprofilowana, aby olej wleciał do silnika gdy go lejemy ale by nie chlapało gdy ktoś odkręci korek na pracującym silniku. Dymić się z pod korka w czasie pracy lub tuz po wyłączeniu silnika oczywiście tez może. Tutaj dochodzi jeszcze fakt, że co prawda sa nowe pierścienie. Ale rozumiem, że stare tłoki. Do tego nie wiem czy ten słupek miał szlifowane cylindry? Czy tłoki sa od tego regenerowanego słupka jeśli nie było szlifu, czy z starego silnika?
Jakieś dławienie się po rozruchu wymaga przejrzenia osprzętu i czujników. To raczej nie jest konsekwencja remontu. Tylko ewentualnie jakichś problemów np w układzie paliwowym. Np jakaś nieszczelność i troszkę paliwa się cofnie do baku. Wystarczy kilka bąbelków powietrza w układzie i silnik po odpaleniu przez chwilkę będzie się krztusił.
Jakieś dławienie się po rozruchu wymaga przejrzenia osprzętu i czujników. To raczej nie jest konsekwencja remontu. Tylko ewentualnie jakichś problemów np w układzie paliwowym. Np jakaś nieszczelność i troszkę paliwa się cofnie do baku. Wystarczy kilka bąbelków powietrza w układzie i silnik po odpaleniu przez chwilkę będzie się krztusił.
-
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
- Auto: Opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Remont silnika
No filmie cięzko stwierdzić czy to normalnie stuka, czy nie. U mnie podobnie brzmiał układ paliwowy, po zalaniu kilku baków olejem 2t, jak ręką odjął.
Re: Remont silnika
Kolega darek 0808 ma chyba rację.To według mnie stukający wtrysk lub wtryski.u mnie jest taki sam dzwięk.Pewnie wtryski masz z poprzedniego silnika i dlatego tak to pracuje a nie inaczej.Ja tak jeżdze dłuugi czas i nic się z tym nie dzieje.Wlewaj mu 2t do paliwa a napewno ucichnie.
- _Michal_
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 21 gru 2016, o 15:45
- Auto: Insignia ST / 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: łódzkie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Remont silnika
Specjalistą nie jestem, ale niebieskawy dym to na pewno nie jest dobry objaw. Moim zdaniem coś nie tak z mieszanką paliwa (wtryski, filtr powietrza) albo... oprócz paliwa spala się też olej. Powodem może być np. odma lub turbo.2nec pisze: -- 8 lip 2017, o 15:19 --
[...] miałbym tylko prośbe do innych użytkowników o sprawdzenie w swoich autkach czy tak jest na rozgrzanym silniku czy puści troszkę niebiesko siwego dymku i czy dzwoni
Znajomy w BMW kopcił na niebiesko-szaro. Zmienił odmę i nie pomogło. Okazało się, że lał jeden wtrysk. Po wymianie było OK - kopcił już tylko na czarno, bo miał wycięty DPF
Co do dzwonienia to u mnie tego nie ma, ale generalnie kultura pracy CDTI jest niska.
Kiedyś byłem u speca od Opli z narzekaniem, że klepie i głośny jest, on twierdził, że CDTI tak maja. Odpalił dwie inne Iśki, w których akurat coś robił i klepały tak samo. Podobnie jak koledzy leję 2T i wydaje mi się, że jest trochę lepiej, ciszej i bardziej "miękko".
Także najlepiej na diagnostykę i będzie wiadomo więcej.
-
- Użytkownik
- Posty: 108
- Rejestracja: 17 lut 2017, o 00:41
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Remont silnika
Troszke się uspokoiłem ale uważam że coś z wtryskiem mam co najmniej jednym będziemy sprawdzać z @Profkiem jak będziemy po testach i ewentualnie po naprawie to dam znać czy jakaś poprawa nastąpiła
Ale mi kopci spod korka wlewu oleju nie z rury i to jest bardziej chyba siwe niż niebieskie ale widziałem inne autko i miało ten sam objaw więc chyba tak musi być@ _Michal_ -- Znajomy w BMW kopcił na niebiesko-szaro. Zmienił odmę i nie pomogło. Okazało się, że lał jeden wtrysk. Po wymianie było OK - kopcił już tylko na czarno, bo miał wycięty DPF
- _Michal_
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 21 gru 2016, o 15:45
- Auto: Insignia ST / 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: łódzkie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Remont silnika
Sorki, 2nec, nie doczytałem, myślałem, że to z wydechu na niebiesko idzie.
Co do wtrysków to na diagnostyce wyjdzie, czy są OK.
Co do wtrysków to na diagnostyce wyjdzie, czy są OK.
-
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
- Auto: Opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Remont silnika
Zalej mu 2t jak najszybciej. Daj mu nawet więcej niż te 0,3 l na bak. Zobaczysz czy się wyciszy, u mnie poprawa była po pierwszym zalaniu. Stukać mogą nie tylko wtryski, ale również pokpa Cr. Zalewałeś kiedykolwiek 2t, bo rozumiem, że układ paliwowy pozostał nie ruszony? Tak?
-
- Użytkownik
- Posty: 108
- Rejestracja: 17 lut 2017, o 00:41
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Remont silnika
Nie zalewałem 2t układ został raczej ten sam, wczoraj zalałem 100 ml Monzola na pół baku
-
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
- Auto: Opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Remont silnika
To niech się tu specjaliści od Monzola wypowiedzą Jak wczoraj zalałeś dzisiaj nierówno pracuje... Dziwne. Ja nie miałem doświadczeń z Monzolem.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Remont silnika
Jeśli silnik jest ciepły, to u mnie po odkręceniu korka również wydobywa się dymek. Nad jego kolorem się nie skupiałem
A co do kultury pracy, to w mojej opinii Twój trochę za bardzo klepie :/ Stawiałbym na wtrysk/wtryski.
A co do kultury pracy, to w mojej opinii Twój trochę za bardzo klepie :/ Stawiałbym na wtrysk/wtryski.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Remont silnika
@2nec daj już sobie spokój z tym silnikiem. Sam napisałeś, że porównywałeś z innym i jest tak samo. Jeszcze nie słyszałem by klepiące wtryski było słychać dopiero po odkręceniu korka wlewu oleju. U ciebie biorąc pod uwagę ewentualne zniekształcenia odgłosu prze mikrofon czegoś czym nagrywałeś plus zniekształcenia w moich głośnikach silnik pracuje dość normalnie. Po odkręceniu korka słychać hałas ponieważ tam pracuje rozrząd. Odkręćcie sobie w każdym innym samochodzie i się przekonacie. Najpierw tylko radzę sprawdzić na zgaszonym silniku czy pod spodem jest jakaś osłona i nie widać, żadnych części. Bo w przeciwnym wypadku komora silnika zostanie zachlapana olejem.
Dymić się z pod korka wlewu oleju tez ma prawo. Wg mnie masz wszystko w miarę ok. Oczywiście jak na przebieg. Bo przecież ten silnik nawet ze słupkiem po regeneracji nie jest nowy.
Dymić się z pod korka wlewu oleju tez ma prawo. Wg mnie masz wszystko w miarę ok. Oczywiście jak na przebieg. Bo przecież ten silnik nawet ze słupkiem po regeneracji nie jest nowy.
- michalm83
- Użytkownik
- Posty: 245
- Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Remont silnika
Po pierwsze pojeździj 1000km niech sie silnik dotrze. Dopiero potem szukaj problemów.
@hubertus oczywiście że silnik nie jest nowy ale po kompletnej regeneracji nie ma prawa dymić na niebiesko.
@hubertus oczywiście że silnik nie jest nowy ale po kompletnej regeneracji nie ma prawa dymić na niebiesko.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Remont silnika
Po odkręceniu korka zawsze ma prawo dymić. Odkręć korek u siebie i sprawdź. Tym bardziej, że w przypadku @2nec jest założony używany słupek nie fabrycznie nowy. Nie było nic wspominane o szlifowaniu tulei oraz od którego silnika są tłoki. czy kupione z tym słupkiem czy ze starego silnika? @2nec pisał tylko o nowych pierścieniach z tego co czytałem. Chyba, że coś przeoczyłem.