--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

ODPOWIEDZ
scuzz84
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 7 lut 2016, o 14:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: scuzz84 » 25 cze 2017, o 12:14

Bodex to że zacierają się jakieś elementy raczej nie jest bezpośrednio spowodowane takim czy owakim olejem. Olej raczej jest tu sprawą drugorzędną. Problem z zacierającymi się panewkami moim zdaniem opiera się o ewentualne "błędy konstrukcyjne" bądź materiałowe celowe czy nie celowe nie będę wnikać. Nawet marki "premium" mają swoje buble np. VAG i sławne problemy z napędem łańcuchowym pompy oleju.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: hubertus » 25 cze 2017, o 12:37

Bodex pisze:A dlaczego ma padać pompa olejowa skoro jest smarowania olejem , czy panewka sie łuszczy skoro jest smarowana i olej nie dopuszcza do tarcia pomiędzy nimi i przegrzewani się , no jak myślisz .

Może warto jednak zaglądnąć do panewek ? i lać olej 5w40 co ? sami zobaczcie co w przypadki DCI

https://www.youtube.com/watch?v=8rbiHnqwyS0
https://www.youtube.com/watch?v=Dn8d_DpTRXk
https://www.youtube.com/watch?v=QPYrspr-to0
atu pompa opla u Janusza , ale fajnie widać haha: https://www.youtube.com/watch?v=WAo5ODRTx-c
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Ta dyskusja nie ma sensu. Jak zrobisz samochód z zerdzewiałej blachy to rdza i tak wyjdzie. Chociaż go farbą w fabryce pomalują. Jak zrobisz panewkę ze słabego materiału to materiał i tak się szybciej zużyje chociaż będzie go olej smarował. A jak się materiał zużyje, złuszczy to między powierzchnią a czopem zrobi się nadmierny luz dodatkowo powiększany pracą wału korbowego i w końcu panewka nam się obróci. I możesz sobie wtedy zalać 15 w 40 i nic ci to nie da. Olej nie reperuje silnika. Jak są luzy czy zużycie to olej tego nie odwraca.
PS paradoksalnie wklejając ten link z doświadczeniem z pompą oleju z cdti pokazujesz, że tak na prawdę to uszczelka może mieć kluczowe znaczenie a nie olej. I możesz lać sobie 5w40 lub 530 a jeśli przez uszczelkę będzie łapało powietrze to twoje oleje nic nie dadzą i tak się zatrze.
A co do laguny 120 km mój znajomy ma taka do dziś. 1,9 dci 2004 rok 280 tys km i tylko turbo robił. Nic się nie zacierało. A kupił jak miała 120 tys km. z 8 lat już jeździ.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2017, o 12:46 przez hubertus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: takisobie » 25 cze 2017, o 12:39

@Bodex przytoczyłeś królową lawet :D :D . Multun firm jeździ na 5w30 i niema problemu z panewkami czy turbo (przeważnie Garrett)z interwałami wymiany oleju 30-50 tys.
A co do skrucenia interwałów wymiany o połowe to jeżdźąc głównie po mieście to mi wychodzi wymiana co 8tysi
Ostatnio zmieniony 25 cze 2017, o 12:46 przez takisobie, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
profek
Użytkownik
Posty: 821
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: profek » 25 cze 2017, o 12:42

"Następna typowa usterka insigni, zatarł sie zaworek zwrotny miedzy chłodniczka oleju a podstawą filtra, po wyłączniu silnika olej spływa do miski i po odpaleniu z zimnego mam przez pare sekund komunikat o niskim cisnienu oleju. "
Oto cytat wypowiedzi jednego z użytkowników forum i tak myślę czy problem nie leży właśnie tutaj,a nie w jakości oleju?

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: hubertus » 25 cze 2017, o 12:49

Nie ma wątpliwości, że przyczyna leży po stronie silnika a nie oleju. Mogą np w niektórych autach występować kumulacje tj uszczelka plus zaworek i mamy nieszczęście. Filmik pokazuje co może się dziać przy nie szczelności układu.

Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: takisobie » 25 cze 2017, o 12:49

profek masz gdzieś schemacik gdzie to się znajduje, ja wiem tylko o zaworku przy pompie który lubi się zawiesić.

Bodex

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Bodex » 25 cze 2017, o 13:04

profek pisze:"Następna typowa usterka insigni, zatarł sie zaworek zwrotny miedzy chłodniczka oleju a podstawą filtra, po wyłączniu silnika olej spływa do miski i po odpaleniu z zimnego mam przez pare sekund komunikat o niskim cisnienu oleju. "
Oto cytat wypowiedzi jednego z użytkowników forum i tak myślę czy problem nie leży właśnie tutaj,a nie w jakości oleju?
A dlaczego sie zatarł , skoro jest smarowane świetnym olejem GM .
Jeśli jest coś smarowanie odpowiednio to sie nie zaciera .
Sami sobie przeczycie.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
profek
Użytkownik
Posty: 821
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: profek » 25 cze 2017, o 13:07

Dobra dobra uszczelka w porządku przez wielu postrzegana jako sprawca problemu ze smarowaniem,ale ta wypowiedź tłumaczyła by przypadki śmierci silnika w którym rzeczona uszczelka była wymieniona a do zatarcia i tak doszło.A przecież opisywane są takie przypadki.Ktoś pisał również o zbyt dużej tolerancji czujnika ciśnienia do tego soft który miał rozwiązać problem komunikatu.I teraz tak analizując całość to myślę że to może być główna przyczyna,a nie wady materiałowe.Zawór się zacina ciśnienie spada ale czujnik jeszcze tego nie wychwytuje,smarowanie jest niedostateczne panewka zaciera się na czopie a że nie ma zamka to obraca się w obudowie.Nie udało mi się dotychczas znaleźć schematu budowy tego zaworu więc nie wiadomo dlaczego jest możliwość jego zacięcia.

Bodex

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Bodex » 25 cze 2017, o 13:11

takisobie pisze:@Bodex przytoczyłeś królową lawet :D :D . Multun firm jeździ na 5w30 i niema problemu z panewkami czy turbo (przeważnie Garrett)z interwałami wymiany oleju 30-50 tys.
A co do skrucenia interwałów wymiany o połowe to jeżdźąc głównie po mieście to mi wychodzi wymiana co 8tysi
Moje DCI nie jeździło na lawetach i chętnie bym kupił ponownie .

Nie ma problemu bo ty tak powiedziałeś , daruj sobie te steierdzenia, bo pojęcia nie masz ilu już jest po remontach głównych.

To taj jak nie widzisz na ulicach górę dzieci a gdy pojedziesz do CZD lub hospicjum to ręce i nogi się uginają .

Jeden tu pisał że co tydzień mają w warsztacie po kilka silników , a to tylko jeden warsztat , a gdzie reszta polski

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: norbi333 » 25 cze 2017, o 13:19

Bodex pisze:, bo pojęcia nie masz ilu już jest po remontach głównych.
A Ty masz pojęcie?
To podaj konkrety, a nie znowu jakieś teoretycznie

-- 25 cze 2017, o 13:21 --
Bodex pisze: A dlaczego sie zatarł , skoro jest smarowane świetnym olejem GM .
Jeśli jest coś smarowanie odpowiednio to sie nie zaciera .
Sami sobie przeczycie.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Jak wyżej. Podaj konkrety, że auto zatarło się z winy oleju GM.

Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: takisobie » 25 cze 2017, o 13:23

no to jak masz kolego pojęcie to ile silników A20DTH lata po szosach i jaki procent z nich uwaliło panewki .
ty może byś sobie kupił jeszcze jeden dci ale większość mechaników by ci to odradziło ;)

Bodex

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Bodex » 25 cze 2017, o 13:47

A dopiero co pisaliście , że nie ma zaworka zwrotnego w tym silniku co bardzo mnie zdziwiło, a nagle na wasze potrzeby waszej racji zaworek wyrósł jak grzyb po deszczu.

Wiecie co ? Właśnie zaparzyłem moja ulubioną herbatę Tetley Schwarz i upajam się aromtem.
Miłej niedzieli.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
profek
Użytkownik
Posty: 821
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: profek » 25 cze 2017, o 13:54

Nie czytałem całego wątku bo uznałem że to zbyteczne.Jednak z mojej wiedzy wynika że zawór regulujący ciśnienie oleju musi być w każdym silniku.Zdziwiło mnie tylko że ów zawór znajduje się nie w pompie olejowej a w obudowie filtra.Tak na chłopski rozum to co mogłoby zepsuć się w samej pompie jak jej konstrukcja jest prosta niczym cep.

Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: takisobie » 25 cze 2017, o 14:35

profek no to wychodzi że chodzi o ten przy pompie , w silnikach S/S jest elektryczny a w Fiatowskick jest elektryczny i mechaniczny

@bodex jak byś poczytał temat ciśnienie oleju to tam już było zaworku a czy wszyscy mówią o tym samym nazywając go różnie to niewiem, tak więc miłej lektury i dobrej herbatki ;)

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: hubertus » 25 cze 2017, o 16:31

@Bodex już tylko pisze na zasadzie przeciwności. Jak wy tak to on tak. To jest przykład.

A dlaczego sie zatarł , skoro jest smarowane świetnym olejem GM .
Jeśli jest coś smarowanie odpowiednio to sie nie zaciera .
Sami sobie przeczycie.

A jak się tłumaczy, że coś może się zatrzeć bo smarowania nawet najlepszym olejem z różnych przyczyn może nie być to on i tak swoje. Mi już się znudziło.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: P405 » 25 cze 2017, o 17:32

Prawda jest taka, że dużo jest takich kupionych z przebiegiem 180 tys albo więcej. Jak było typowo serwisowane to 60 tysięcy przyjechało na w miarę dobrym oleju, a 120 na zużytym i rozcięczonym ON. W tym momencie już najlepsze oleje nie pomogą na dłuższą metę jak silnik już jest w znacznym stopniu zajechany. Myślę, że każdy silnik na mieszance oleju z ON po np 120 tyś będzie w kiepskim stanie.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Głodny

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Głodny » 25 cze 2017, o 17:37

Prawda jest taka, że robią się niepotrzebne słowne przepychanki. Tak naprawdę wszystko to są spekulacje, nikt nie zna bezpośredniej przyczyny padania silników. Wiele osób kupiło używane Insignie z różnymi przebiegami nie wiedząc jak były użytkowane przez poprzedniego właściciela. Mi udało się kupić auto z pewną historią mimo to wymieniłem nieszczęsną uszczelkę pompy bo wydaje mi się najbardziej prawdopodobną przyczyną zacierania się silników ale nie bezpośrednią, do tego dochodzi jakość oleju, częstotliwość wymian, czujnik ciśnienia, pompa oleju, panewki oraz styl jazdy. A może tak wszystkie czynniki razem powodują zatarcie i wszyscy po trochę mają racji?

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: wojtekski » 25 cze 2017, o 18:02

I właśnie to jest sedno tego tematu że nie znamy przyczyny dlaczego silniki się zatarły i poszły panewki, gdzieś widziałem filmik na necie o tej uszczelce i ciśnienie nie spadało tylko olej był napowietrzony i może faktycznie tu jest przyczyna że zaczyna się przycierać bo olej nie spełnia swojej roli.Wtedy żadne cud oleje nie pomogą niestety.

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: tomek evo » 25 cze 2017, o 21:48

norbi333 pisze:
tomek evo pisze:Po pierwsze Opel sobie wymyślił normę oleju(jedną uniwersalną do wszystkiego 1.0 45 KM i 3.0 400 KM) a nad olejem to już raczej nie pracowali jego inżynierowie bo Opel nie produkuje oleju. Po drugie nie jest tak, że na GM silnik padnie czy się zatrze to jak będzie regularnie wymieniany i auto jeżdżone z głowa to jest spora szansa na długą bezusterkową eksploatacje. Ale przy zastosowaniu lepszego oleju te szanse wyraźnie rosną to chyba logiczne.
Silnik nie padnie (raczej) podczas wizyty na hamowni ale bez specjalistycznych badań nie da się określić stopnia jego zużycia na tym czy tamtym oleju. Norbi nie robiłeś badań wiec nie wiesz. Ja widziałem wiele takich badań i różnice pomiędzy olejami są a dzięki dobremu olejowi z modyfikatorem tarcia można ograniczyć zużycie oleju o ponad 80% w stosunku do standardowego oleju (ponad 5 krotnie większe zużycie na standardowym oleju bez modyfikatora).
Kolejna sprawa Kolega chyba napisał, ze padł na Motul-u a wcześniej był właśnie GM a proces zużywania silnika (turbiny również) jest długotrwały i przez długi czas może przebiegać całkowicie bezobjawowo i to, ze ktoś ma zbobione 100,200 czy nawet 300 tys. to jeszcze o niczym większym nie świadczy bo nie da się tak po prostu łatwo określić stopnia zużycia jednostki napędowej.
Można uszczelkę wymieniać profilaktycznie co 200 tys. a można co 50 tys. Każdy decyduje sam tak jak w przypadku oleju, płukanek, modyfikatorów, dodatków do paliwa itd.
Każdy przypadek jest indywidualny. Ja mam skrzynię M32 i przy przebiegu 262 tys. zero objawów zużycia a te skrzynie padają jak muchy natomiast w piątek pękła mi linka skrzyni biegów co nie zdarza się podobno prawie w ogóle.
Prosiłem o konkretne liczby,a nie kolejny wywód o niczym.
Ja nie robiłem badań,ale Wy również nie.A mimo to wiecie lepiej :D
I pisanie ,że coś gdzieś widziałem mnie nie przekonuje i nie jest żadnym wyznacznikiem.To się nie da ,tamtego się nie da.Ale stwierdzić ,że panewki padają od oleju to już się da
Ale nikt nie musi wierzyć w to co piszę. Ja akurat robiłem badania olejów nie raz. Podeślij proszę próbkę oleju ze swojego silnika (pobranego podczas wymiany) to dowiesz się co nieco nie tylko o kondycji oleju ale również silnika. Ale nie róbmy OT o olejach bo to jest w sumie wątek poboczny.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4193
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: IBZI » 25 cze 2017, o 22:33

Proszę wrócić do tytułu tematu, bo robi się bałagan jak w temacie olejowym.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”