--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
-
- Klubowicz
- Posty: 1881
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
chyba w lanciach i alfach takie montowali, do VC tylko koncepcyjnie był przymierzany, bodajże 195KM
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 21 lut 2017, o 10:56
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gorzów Wlkp.
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Szukałem Insigni po lifcie i znalazłem. Co prawda nie z zatartym silnikiem, ale z uszkodzoną skrzynią.
Silnik z turbinami wymieniony w serwisie Opla w sierpniu. 195KM.
Poprzednia Insignia z 1.9 poszła do kumpla.
Po zakupie pojechał na hamownię i obsługa stwierdziła że silnik jest w idealnej kondycji Wyszło 149KM(130 katalog) i 365Nm(300).
Założyłem box v-tech po naprawie
Mechanik w międzyczasie zrobił następną Insignię z 1.9. Oczywiście pojawił się problem z kapiącym olejem spod chłodnicy, ale jakoś sobie poradził.
Chwała pionierom!
Silnik z turbinami wymieniony w serwisie Opla w sierpniu. 195KM.
Poprzednia Insignia z 1.9 poszła do kumpla.
Po zakupie pojechał na hamownię i obsługa stwierdziła że silnik jest w idealnej kondycji Wyszło 149KM(130 katalog) i 365Nm(300).
Założyłem box v-tech po naprawie
Mechanik w międzyczasie zrobił następną Insignię z 1.9. Oczywiście pojawił się problem z kapiącym olejem spod chłodnicy, ale jakoś sobie poradził.
Chwała pionierom!
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 maja 2018, o 13:37
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Pytam z czystej ciekawości na przyszłość komu można zlecić przeróbke bloku z 2.0 na 1.9 od podstaw +odpalenie w samochodzie i jaki to koszt
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 maja 2019, o 11:41
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Łaskarzew
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Witam. Jak rozwiązaliście problem ze smokiem oleju, została miska z 2.0 i przerobiliście smok do pompy z 1.9?
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 1 cze 2019, o 10:29
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Malbork
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Ponawiam pytanie. Jestem na etapie zmiany dołu silnika z A20DTJ na z19dth. Mam problem z dopasowaniem smoka oleju i ze znalezieniem panewek korbowodowych bez zamka, wszystkie dostępne są z zamkiem. Czy ktoś jest w stanie pomóc? Gdzie dostać potrzebne panewki lub jak ich szukać? Jak mądrze rozwiązać temat smoka przy pozostaniu z przeciwfalownikiem?? Pomocy!!!!
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Kolego ciężko przeczytać temat od początku ? taki jesteś leniwy , normalnie to szczyt wszystkiego zadawać pytanie w temacie gdzie już jest odpowiedź
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 1 cze 2019, o 10:29
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Malbork
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Czytam i nie widzę jak znaleźć panewki bez zamka! I jak wykonać poprawnie przeróbke smoka oleju. Są dodane zdjęcia przerobione smoka ale mnie nie zadowalaja
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 kwie 2018, o 07:41
- Auto: Insignia elite
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Do czego potrzebne są Ci panewki, nie przekładasz całego dołu ? Zazwyczaj leci blok z wałem i tłokami z 1.9 i po problemie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 kwie 2019, o 21:12
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Pęckowo
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Witam wszystkich.Powiedzcie mi chłodniczke oleju wymienialiście czy tylko płukana ?? bo już tylko to mi zostało wczoraj skończyłem robić smok dla pewności zalałem go mosiądzem
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 1 cze 2019, o 10:29
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Malbork
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Ja jestem już po zmianie, teraz mam przejechane 1000km i to lepiej chodzi niż nowe było. Smok przedłużyłem na wymiar oryginalnego i również łączenie zalane mosiadzem. Ja osobiście chłodniczke wyplukalem. Kupiłem w międzyczasie 4 silniki i dopiero 4 się do czegoś nadawał, założyłem nowe pierścienie i panewki korbowodowe i główne firmy King wzmacniane. Planuję jeszcze usunąć dpf w najbliższym czasie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 kwie 2019, o 21:12
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Pęckowo
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Iska juz gada tylko wuszę zdjąć miske bo delikatnie trąca korba ale nie załozyłem przeciwfalownika więc pójdzie łatwo
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 4 wrz 2016, o 23:17
- Auto: piotr
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto:
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Ja mam takie pytanko. Czy robić taką przekładkę zapobiegawczo na sprawnym a20dth czy czekać aż padnie?
Sent from my K10 using Tapatalk
Sent from my K10 using Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 11:42
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Witam, czy poda ktoś namiary na osobę która przerobi blok z 1,9. Posiadam insignie od 2 lat i trzy razy silnik wymieniony. Ostatni raz miesiąc temu i w niedziele będąc w górach z rodziną padł. Mam już dość regenerowanego shi-tu proszę o info na meila genek01@op.pl.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Na pewno Ci nie odpowie bo zarejestrował się tylko żeby napisać jedyny post że ten silnik to shit
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
@dare50, więcej wiary w ludzi! Może ustawił sobie powiadomienie na odpowiedzi w tym temacie i jak mail mu przyjdzie to wejdzie jeszcze raz xD
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 15 wrz 2019, o 07:44
- Auto: Insignia Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kielce
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Również padłem ofiara zatartego silnika A20DTH.
Czy może ktoś podać całkowity koszt wymiany
2.0 na 1.9 ? Oraz jaki jest czas realizacji ?
Czy może ktoś podać całkowity koszt wymiany
2.0 na 1.9 ? Oraz jaki jest czas realizacji ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 sie 2019, o 21:44
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Ostrowiec świętokrzyski
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Witam. Jak i w wiekszosci problem ze smarowaniem dopadl rowniez moja isie. Pewnego pieknego dnia podczas szybkiej jazdy na autostradzie uslyszalem stukanie w silniku po czym gdy zjechalem na pobocze silnik zatrzymal sie. Po sekcji zwlok stwierdzilem obrócone wszystkie panewki glowne oraz dwie panewki korbowodowe. Zatarta pompa oleju. A mialem w planach wymienic uszczelke pompy... Nieszczęście walki oraz turbina całe. Jestem świeżo po przeróbce. Silnik pracuje idealnie. Bardzo dziękuję za wcześniejsze posty z opisami różnic między 1,9 a 2,0. Jeśli chodzi o koszty u mnie tj.
- silnik 1,9 cena 900zl
- regeneracja glowicy od 2,0 cena 400zl
- nowe pierscienie tlokowe, uszczelki, oleje, płyny, filtry, zaslepki klap oraz egr cena 1200zl
Czyli całkowity koszt czesci 2500zl nie liczę robocizny gdyż prowadzę warsztat samochodowy i tą naprawę wykonałem sam.
Zajęło mi to około miesiąca. Spokojnie da się to zrobić o wiele szybciej gdyż ja robiłem to tylko w wolnych chwilach.
Zdecydowanie polecam tą modernizację osoba ktorzy maja uszkodzone juz silniki a tym co jeszcze jezdza przypominam o koniecznosci wymiany uszczelki pompy oraz sprawdzeniu stanu panewek oraz pompy oleju.
Teraz już jeżdżę bez obaw.
- silnik 1,9 cena 900zl
- regeneracja glowicy od 2,0 cena 400zl
- nowe pierscienie tlokowe, uszczelki, oleje, płyny, filtry, zaslepki klap oraz egr cena 1200zl
Czyli całkowity koszt czesci 2500zl nie liczę robocizny gdyż prowadzę warsztat samochodowy i tą naprawę wykonałem sam.
Zajęło mi to około miesiąca. Spokojnie da się to zrobić o wiele szybciej gdyż ja robiłem to tylko w wolnych chwilach.
Zdecydowanie polecam tą modernizację osoba ktorzy maja uszkodzone juz silniki a tym co jeszcze jezdza przypominam o koniecznosci wymiany uszczelki pompy oraz sprawdzeniu stanu panewek oraz pompy oleju.
Teraz już jeżdżę bez obaw.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Żale się łatwo wylewa, ale żeby ktoś zarejestrował się dla jednego posta i napisał elaborat chwaląc jak to mu się dobrze jeździ to już niespotykane
Opisywaną na forum ilość zatarć zmniejszyłbym o 30-40% dyskwalifikując przelotne przygody z forum niektórych użytkowników.