--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4194
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: IBZI » 6 wrz 2016, o 08:23

Wiesz... masz w sumie rację, ale dla kogoś komu zatarł się silnik może to być jakaś alternatywa.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: hubertus » 6 wrz 2016, o 09:09

Może być ale to i tak rodzi kolejne problemy. Silnik 1,9 kupisz taniej. Ale przekładka wyjdzie drożej. Bo nie wierzę, że to tylko wyjąc i włożyć. problem będzie z elektroniką. A to kosztuje. Pytanie co ze skrzynią. czy skrzynie od 2,0 połączymy z 1,9? Jeśli tak to czy np. przeguby i półosie są takie same. czy trzeba coś zmieniać. To wszystko rodzi koszty. Do tego trzeba wziąć pod uwagę, że potem sprzedać takie auto będzie ciężko. I na pewno będzie taniej niż z ori silnikiem bo to będzie wynalazek.

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: kjk12 » 6 wrz 2016, o 09:17

dlaczego nikt nie kupi ? jak np wstawiając blok z 1,9 który jest taki sam no po 2 zmianach, nie ma szans by go odróżnić, no chyba że jesteś super fachowiec i ściągniesz osprzęt to tak,
ale co ważne
1. smok jest z 1.9 czyli brak tej nieszczęsnej uszczelki
nie miałem na tyle odwagi ale prawdopodobnie rozwiercenie 1.9 o 1mm powoduje że mamy identyczną średnicę dla tłoków z insignia :)
2. brak spadku mocy po zastosowaniu osprzętu z insignia
3. co najważniejsze można kupić blok za naprawdę niskie pieniądze i w nominale nie po regeneracji, takiej to nie sprzedasz :)

skrzynia jest taka sama to i półosie są takie same :)
elektronika zostaje nasza jak i osprzęt tylko blok wał i tłoki z 1.9

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: hubertus » 6 wrz 2016, o 11:50

Na poprzedniej stronie piszesz o silniku teraz już tylko o bloku. Blok a silnik to jest różnica.

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: kjk12 » 6 wrz 2016, o 12:08

bo można wstawić cały silnik, tylko po co ? sam blok jest tańszy

Awatar użytkownika
ICEMANIK
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: ICEMANIK » 9 wrz 2016, o 19:51

No ciekawy patent, napisz coś wiećej, jaki to dokładnie oznaczenie silnika/bloku z 1.9 ? jakie to koszta?

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: kjk12 » 12 wrz 2016, o 05:18

koszt to koszt zakupu bloku za ile kupisz za tyle masz :)
silnik od 150 KM
przerabiasz smok oleju tzn. przedłużasz go i opuszczasz koszt spawacza u mnie 20 zł
zaślepienie spływu oleju blaszka i 2 śrubki koszt 10 zł
zeszlifowanie nadlewu mocowania od strony rozrządu widać gołym okiem koszt tarczy szlifierskiej
reszta kosztów to uszczelki i płynu za ile kupisz tyle zapłacisz :)
w moim przypadku kapitalny remont silnika wyszedł z blokiem 5000 ale ja go jeszcze malowałem, no i zapłaciłem więcej za blok, bo nie wiedziałem co trzeba zrobić by pasował, co w nim zmienić.
nasze silniki to rozwiercone 1.9 i kilka innych drobnych zmian.

pozdrawiam

fazi
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 21 lut 2017, o 10:56
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gorzów Wlkp.
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: fazi » 2 mar 2018, o 09:55

Witam,
czy ktoś z forumowiczów przerabiał już podmianę bloku z A20DT.. na blok 1.9 150KM (Opel Z19DTH, Alfa 939A2000, Fiata ?).
Mam Insignię i problem jest ten sam co w większości silników 2.0 CDTI w których olej był wymieniany wg zaleceń serwisu, czyli co 30 000km.
Sztywna uszczelka na smoku spowodowała że olej nie był podawany na panewki główne i silnik się przytarł.
Chciałem kupić kompletny blok na allegro i znalazłem ofertę z opisem, że jest to silnik po przeróbkach i na pewno nie ulegnie zatarciu.
Po telefonie do sprzedawcy, poinformował mnie że nie jest to oryginalny A20DTH itp. i trzeba wyciąć dziurę w plastiku który jest w misce i troszkę podszlifować miskę. Kompresor klimy będzie na 4 śrubach a nie na 6. Coś jeszcze jest z mocowaniem DPF.
Niestety nie chciał powiedzieć co to za silnik.
Cena za blok - 1999zł.
Porównałem zdjęcia silników 1.9 z 2.0 i wyglądają niemalże identycznie.
Różnica jest taka że gołe słupki 1.9 150KM kosztują około 1400zł (fircyk z allegro za blok chciał 1999).
Widziałem że użytkownik kjk12 coś już działał w tej sprawie
Jakieś doświadczenia?
Jaką uszczelkę głowicy wtedy założyć Z19 czy A20?
Co z chłodniczką i filtrem oleju?

fazi
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 21 lut 2017, o 10:56
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gorzów Wlkp.
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: fazi » 8 mar 2018, o 17:38

Niewiele się dowiedziałem.
Jutro jadę po blok 1.9 Z19DTH i będę próbował jakoś go podmienić w A20DT (A20DTH, A20DTJ).
Blok z Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150KM o oznaczeniu 939A2000 to to samo. Fiata nie rozszyfrowałem, ale chyba z Ducato też pasuje.
Postaram się robić zdjęcia i po wszystkim zamieszczę dokładny opis co trzeba zrobić i jakie są koszty.
Chwała pionierom!

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Rooff_ » 8 mar 2018, o 19:14

Powodzenia!

fazi
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 21 lut 2017, o 10:56
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gorzów Wlkp.
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: fazi » 14 mar 2018, o 22:49

Blok 1.9 CDTi Insignia 2.0 CDTi.
Kupiłem goły słupek Z19DTH.
Dzisiaj go rozebrałem do momentu uzyskania gołego bloku - blok z wałem, tłokami i pompą oleju.
Wywierciłem dziurę na bagnet oleju. Oryginalnie gniazdo jest na wiertło 17.5, ale spokojnie można wiercić 14, tylko wtedy trzeba dobrać inną gumową uszczelkę do rurki bagnetu. Fajnie idzie bo blok jest z miękkiego stopu.
Uszczelka głowicy pasuje od Z19DTH jak i od A20DT..
Do dorobienia jest zaślepka spustu oleju- wysokość około 4cm, szerokość około 6,5cm, odległość między środkami dziur 5,5cm.
Jutro będę walczył z dopasowaniem smoka oleju i to chyba będzie koniec przeróbek.
Reszta będzie zamontowana z 2.0 CDTi.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2018, o 23:38 przez fazi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Dan » 15 mar 2018, o 01:24

To w sumie wcale nie tak wiele do przeróbki, miska z a20 podejdzie?

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka

fazi
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 21 lut 2017, o 10:56
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gorzów Wlkp.
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: fazi » 15 mar 2018, o 08:18

W temacie o obracających panewkach widziałem że krawcutbg zostawił miskę z 1.9 i zaślepił miejsce na bagnet. (2.0 ma bagnet w bloku, a 1.9 w misce)
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 88#p117888
Ja będę miał blok z 1.9 a całą resztę z 2.0.
Mam skrzynię AF40 i nie chcę później się zdziwić że coś nie podchodzi.
Blok z 1.9 CDTi różni się od 2.0 CDTi kilkoma szczegółami. Góra i dół wyglądają identycznie.
Na pewno jest mniej szpilek mocujących osprzęt.

fazi
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 21 lut 2017, o 10:56
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gorzów Wlkp.
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: fazi » 21 mar 2018, o 23:35

Blok złożony.
Przerobienie smoka i miski.
W misce wyciąłem jedno skośne wzmocnienie i wywaliłem plastikowe wypełnienie + smok.
Mimo wszystko smok z 1.9 nie za bardzo pasował- dotykał o ściankę miski (jest o 0,5cm za krótki i 0,5 cm za wysoki).
Kupiłem smok z ducato 1.9 i zaczęły się kombinacje.
Przedłużyłem oryginał zastępując końcówkę smokiem z ducato, ale mimo wszystko trzeba było skrócić go przy mocowaniu do pompy + przyspawane mocowanie ze smoka od ducato.
Wszystko pasuje. Smok niczego nie dotyka i jest około 1cm od dna miski.
Blok i miska wymyta przy pomocy ropownicy.
Założona miska, chłodnica oleju i zregenerowana głowica.
Koszty:
- słupek 1.9 - 1100zł (można kupić goły blok za około 700-800zł) - zostaje miska i kompletna głowica do sprzedania
- uszczelka głowicy 150zł, pod klawiaturę 30zł, kolektora dolotowego 95zł i wydechowego 30zł
- śruby głowicy - 100zł
- olej Total 5w30 + filtr oleju - 160zł
- smok z ducato - 30zł
- płyn do automatu Ravenol - 170zł
- regeneracja głowicy - 500zł
- pasek rozrządu - 105zł (kompletny rozrząd był wymieniany 5tys km przed zatarciem)
Uszczelniacze wału zostały bo nie było widać wycieków.
Mam nadzieję że w przyszłym tygodniu auto będzie już na chodzie.
Całość jak na razie wyszła około 2400zł + to co weźmie mechanik.
Dojdzie jeszcze płyn do chłodnicy.
Jeżeli będą jeszcze jakieś przeróbki podczas montażu osprzętu - dam znać.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2018, o 19:52 przez fazi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Dan » 22 mar 2018, o 01:15

To skośne pod wtyczką od czujnika poziomu czy przed?Obrazek

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka

miśor
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 18 gru 2015, o 21:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: miśor » 22 mar 2018, o 18:13

fazi pisze:wywaliłem plastikowe wypełnienie
Jak chcesz żeby to wszystko nie poszło na marne, to zamontuj.

fazi
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 21 lut 2017, o 10:56
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gorzów Wlkp.
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: fazi » 22 mar 2018, o 19:45

Dan pisze:To skośne pod wtyczką od czujnika poziomu czy przed?Obrazek

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
To ze śruba mocujaca smok

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Dan » 22 mar 2018, o 21:41

miśor pisze:
fazi pisze:wywaliłem plastikowe wypełnienie
Jak chcesz żeby to wszystko nie poszło na marne, to zamontuj.
W 1.9 osłona fali była?

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka

miśor
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 18 gru 2015, o 21:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: miśor » 22 mar 2018, o 22:47

Nie może być bez.

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: kjk12 » 23 mar 2018, o 06:36

miśor pisze:Nie może być bez.
a ja mam bez

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”