--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4194
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Wiesz... masz w sumie rację, ale dla kogoś komu zatarł się silnik może to być jakaś alternatywa.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Może być ale to i tak rodzi kolejne problemy. Silnik 1,9 kupisz taniej. Ale przekładka wyjdzie drożej. Bo nie wierzę, że to tylko wyjąc i włożyć. problem będzie z elektroniką. A to kosztuje. Pytanie co ze skrzynią. czy skrzynie od 2,0 połączymy z 1,9? Jeśli tak to czy np. przeguby i półosie są takie same. czy trzeba coś zmieniać. To wszystko rodzi koszty. Do tego trzeba wziąć pod uwagę, że potem sprzedać takie auto będzie ciężko. I na pewno będzie taniej niż z ori silnikiem bo to będzie wynalazek.
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
dlaczego nikt nie kupi ? jak np wstawiając blok z 1,9 który jest taki sam no po 2 zmianach, nie ma szans by go odróżnić, no chyba że jesteś super fachowiec i ściągniesz osprzęt to tak,
ale co ważne
1. smok jest z 1.9 czyli brak tej nieszczęsnej uszczelki
nie miałem na tyle odwagi ale prawdopodobnie rozwiercenie 1.9 o 1mm powoduje że mamy identyczną średnicę dla tłoków z insignia
2. brak spadku mocy po zastosowaniu osprzętu z insignia
3. co najważniejsze można kupić blok za naprawdę niskie pieniądze i w nominale nie po regeneracji, takiej to nie sprzedasz
skrzynia jest taka sama to i półosie są takie same
elektronika zostaje nasza jak i osprzęt tylko blok wał i tłoki z 1.9
ale co ważne
1. smok jest z 1.9 czyli brak tej nieszczęsnej uszczelki
nie miałem na tyle odwagi ale prawdopodobnie rozwiercenie 1.9 o 1mm powoduje że mamy identyczną średnicę dla tłoków z insignia
2. brak spadku mocy po zastosowaniu osprzętu z insignia
3. co najważniejsze można kupić blok za naprawdę niskie pieniądze i w nominale nie po regeneracji, takiej to nie sprzedasz
skrzynia jest taka sama to i półosie są takie same
elektronika zostaje nasza jak i osprzęt tylko blok wał i tłoki z 1.9
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Na poprzedniej stronie piszesz o silniku teraz już tylko o bloku. Blok a silnik to jest różnica.
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
bo można wstawić cały silnik, tylko po co ? sam blok jest tańszy
- ICEMANIK
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
- Auto: Ins OPC Line AiR/KW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
No ciekawy patent, napisz coś wiećej, jaki to dokładnie oznaczenie silnika/bloku z 1.9 ? jakie to koszta?
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
koszt to koszt zakupu bloku za ile kupisz za tyle masz
silnik od 150 KM
przerabiasz smok oleju tzn. przedłużasz go i opuszczasz koszt spawacza u mnie 20 zł
zaślepienie spływu oleju blaszka i 2 śrubki koszt 10 zł
zeszlifowanie nadlewu mocowania od strony rozrządu widać gołym okiem koszt tarczy szlifierskiej
reszta kosztów to uszczelki i płynu za ile kupisz tyle zapłacisz
w moim przypadku kapitalny remont silnika wyszedł z blokiem 5000 ale ja go jeszcze malowałem, no i zapłaciłem więcej za blok, bo nie wiedziałem co trzeba zrobić by pasował, co w nim zmienić.
nasze silniki to rozwiercone 1.9 i kilka innych drobnych zmian.
pozdrawiam
silnik od 150 KM
przerabiasz smok oleju tzn. przedłużasz go i opuszczasz koszt spawacza u mnie 20 zł
zaślepienie spływu oleju blaszka i 2 śrubki koszt 10 zł
zeszlifowanie nadlewu mocowania od strony rozrządu widać gołym okiem koszt tarczy szlifierskiej
reszta kosztów to uszczelki i płynu za ile kupisz tyle zapłacisz
w moim przypadku kapitalny remont silnika wyszedł z blokiem 5000 ale ja go jeszcze malowałem, no i zapłaciłem więcej za blok, bo nie wiedziałem co trzeba zrobić by pasował, co w nim zmienić.
nasze silniki to rozwiercone 1.9 i kilka innych drobnych zmian.
pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 21 lut 2017, o 10:56
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gorzów Wlkp.
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Witam,
czy ktoś z forumowiczów przerabiał już podmianę bloku z A20DT.. na blok 1.9 150KM (Opel Z19DTH, Alfa 939A2000, Fiata ?).
Mam Insignię i problem jest ten sam co w większości silników 2.0 CDTI w których olej był wymieniany wg zaleceń serwisu, czyli co 30 000km.
Sztywna uszczelka na smoku spowodowała że olej nie był podawany na panewki główne i silnik się przytarł.
Chciałem kupić kompletny blok na allegro i znalazłem ofertę z opisem, że jest to silnik po przeróbkach i na pewno nie ulegnie zatarciu.
Po telefonie do sprzedawcy, poinformował mnie że nie jest to oryginalny A20DTH itp. i trzeba wyciąć dziurę w plastiku który jest w misce i troszkę podszlifować miskę. Kompresor klimy będzie na 4 śrubach a nie na 6. Coś jeszcze jest z mocowaniem DPF.
Niestety nie chciał powiedzieć co to za silnik.
Cena za blok - 1999zł.
Porównałem zdjęcia silników 1.9 z 2.0 i wyglądają niemalże identycznie.
Różnica jest taka że gołe słupki 1.9 150KM kosztują około 1400zł (fircyk z allegro za blok chciał 1999).
Widziałem że użytkownik kjk12 coś już działał w tej sprawie
Jakieś doświadczenia?
Jaką uszczelkę głowicy wtedy założyć Z19 czy A20?
Co z chłodniczką i filtrem oleju?
czy ktoś z forumowiczów przerabiał już podmianę bloku z A20DT.. na blok 1.9 150KM (Opel Z19DTH, Alfa 939A2000, Fiata ?).
Mam Insignię i problem jest ten sam co w większości silników 2.0 CDTI w których olej był wymieniany wg zaleceń serwisu, czyli co 30 000km.
Sztywna uszczelka na smoku spowodowała że olej nie był podawany na panewki główne i silnik się przytarł.
Chciałem kupić kompletny blok na allegro i znalazłem ofertę z opisem, że jest to silnik po przeróbkach i na pewno nie ulegnie zatarciu.
Po telefonie do sprzedawcy, poinformował mnie że nie jest to oryginalny A20DTH itp. i trzeba wyciąć dziurę w plastiku który jest w misce i troszkę podszlifować miskę. Kompresor klimy będzie na 4 śrubach a nie na 6. Coś jeszcze jest z mocowaniem DPF.
Niestety nie chciał powiedzieć co to za silnik.
Cena za blok - 1999zł.
Porównałem zdjęcia silników 1.9 z 2.0 i wyglądają niemalże identycznie.
Różnica jest taka że gołe słupki 1.9 150KM kosztują około 1400zł (fircyk z allegro za blok chciał 1999).
Widziałem że użytkownik kjk12 coś już działał w tej sprawie
Jakieś doświadczenia?
Jaką uszczelkę głowicy wtedy założyć Z19 czy A20?
Co z chłodniczką i filtrem oleju?
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 21 lut 2017, o 10:56
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gorzów Wlkp.
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Niewiele się dowiedziałem.
Jutro jadę po blok 1.9 Z19DTH i będę próbował jakoś go podmienić w A20DT (A20DTH, A20DTJ).
Blok z Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150KM o oznaczeniu 939A2000 to to samo. Fiata nie rozszyfrowałem, ale chyba z Ducato też pasuje.
Postaram się robić zdjęcia i po wszystkim zamieszczę dokładny opis co trzeba zrobić i jakie są koszty.
Chwała pionierom!
Jutro jadę po blok 1.9 Z19DTH i będę próbował jakoś go podmienić w A20DT (A20DTH, A20DTJ).
Blok z Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150KM o oznaczeniu 939A2000 to to samo. Fiata nie rozszyfrowałem, ale chyba z Ducato też pasuje.
Postaram się robić zdjęcia i po wszystkim zamieszczę dokładny opis co trzeba zrobić i jakie są koszty.
Chwała pionierom!
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 21 lut 2017, o 10:56
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gorzów Wlkp.
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Blok 1.9 CDTi Insignia 2.0 CDTi.
Kupiłem goły słupek Z19DTH.
Dzisiaj go rozebrałem do momentu uzyskania gołego bloku - blok z wałem, tłokami i pompą oleju.
Wywierciłem dziurę na bagnet oleju. Oryginalnie gniazdo jest na wiertło 17.5, ale spokojnie można wiercić 14, tylko wtedy trzeba dobrać inną gumową uszczelkę do rurki bagnetu. Fajnie idzie bo blok jest z miękkiego stopu.
Uszczelka głowicy pasuje od Z19DTH jak i od A20DT..
Do dorobienia jest zaślepka spustu oleju- wysokość około 4cm, szerokość około 6,5cm, odległość między środkami dziur 5,5cm.
Jutro będę walczył z dopasowaniem smoka oleju i to chyba będzie koniec przeróbek.
Reszta będzie zamontowana z 2.0 CDTi.
Kupiłem goły słupek Z19DTH.
Dzisiaj go rozebrałem do momentu uzyskania gołego bloku - blok z wałem, tłokami i pompą oleju.
Wywierciłem dziurę na bagnet oleju. Oryginalnie gniazdo jest na wiertło 17.5, ale spokojnie można wiercić 14, tylko wtedy trzeba dobrać inną gumową uszczelkę do rurki bagnetu. Fajnie idzie bo blok jest z miękkiego stopu.
Uszczelka głowicy pasuje od Z19DTH jak i od A20DT..
Do dorobienia jest zaślepka spustu oleju- wysokość około 4cm, szerokość około 6,5cm, odległość między środkami dziur 5,5cm.
Jutro będę walczył z dopasowaniem smoka oleju i to chyba będzie koniec przeróbek.
Reszta będzie zamontowana z 2.0 CDTi.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2018, o 23:38 przez fazi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
To w sumie wcale nie tak wiele do przeróbki, miska z a20 podejdzie?
Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 21 lut 2017, o 10:56
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gorzów Wlkp.
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
W temacie o obracających panewkach widziałem że krawcutbg zostawił miskę z 1.9 i zaślepił miejsce na bagnet. (2.0 ma bagnet w bloku, a 1.9 w misce)
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 88#p117888
Ja będę miał blok z 1.9 a całą resztę z 2.0.
Mam skrzynię AF40 i nie chcę później się zdziwić że coś nie podchodzi.
Blok z 1.9 CDTi różni się od 2.0 CDTi kilkoma szczegółami. Góra i dół wyglądają identycznie.
Na pewno jest mniej szpilek mocujących osprzęt.
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 88#p117888
Ja będę miał blok z 1.9 a całą resztę z 2.0.
Mam skrzynię AF40 i nie chcę później się zdziwić że coś nie podchodzi.
Blok z 1.9 CDTi różni się od 2.0 CDTi kilkoma szczegółami. Góra i dół wyglądają identycznie.
Na pewno jest mniej szpilek mocujących osprzęt.
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 21 lut 2017, o 10:56
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gorzów Wlkp.
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Blok złożony.
Przerobienie smoka i miski.
W misce wyciąłem jedno skośne wzmocnienie i wywaliłem plastikowe wypełnienie + smok.
Mimo wszystko smok z 1.9 nie za bardzo pasował- dotykał o ściankę miski (jest o 0,5cm za krótki i 0,5 cm za wysoki).
Kupiłem smok z ducato 1.9 i zaczęły się kombinacje.
Przedłużyłem oryginał zastępując końcówkę smokiem z ducato, ale mimo wszystko trzeba było skrócić go przy mocowaniu do pompy + przyspawane mocowanie ze smoka od ducato.
Wszystko pasuje. Smok niczego nie dotyka i jest około 1cm od dna miski.
Blok i miska wymyta przy pomocy ropownicy.
Założona miska, chłodnica oleju i zregenerowana głowica.
Koszty:
- słupek 1.9 - 1100zł (można kupić goły blok za około 700-800zł) - zostaje miska i kompletna głowica do sprzedania
- uszczelka głowicy 150zł, pod klawiaturę 30zł, kolektora dolotowego 95zł i wydechowego 30zł
- śruby głowicy - 100zł
- olej Total 5w30 + filtr oleju - 160zł
- smok z ducato - 30zł
- płyn do automatu Ravenol - 170zł
- regeneracja głowicy - 500zł
- pasek rozrządu - 105zł (kompletny rozrząd był wymieniany 5tys km przed zatarciem)
Uszczelniacze wału zostały bo nie było widać wycieków.
Mam nadzieję że w przyszłym tygodniu auto będzie już na chodzie.
Całość jak na razie wyszła około 2400zł + to co weźmie mechanik.
Dojdzie jeszcze płyn do chłodnicy.
Jeżeli będą jeszcze jakieś przeróbki podczas montażu osprzętu - dam znać.
Przerobienie smoka i miski.
W misce wyciąłem jedno skośne wzmocnienie i wywaliłem plastikowe wypełnienie + smok.
Mimo wszystko smok z 1.9 nie za bardzo pasował- dotykał o ściankę miski (jest o 0,5cm za krótki i 0,5 cm za wysoki).
Kupiłem smok z ducato 1.9 i zaczęły się kombinacje.
Przedłużyłem oryginał zastępując końcówkę smokiem z ducato, ale mimo wszystko trzeba było skrócić go przy mocowaniu do pompy + przyspawane mocowanie ze smoka od ducato.
Wszystko pasuje. Smok niczego nie dotyka i jest około 1cm od dna miski.
Blok i miska wymyta przy pomocy ropownicy.
Założona miska, chłodnica oleju i zregenerowana głowica.
Koszty:
- słupek 1.9 - 1100zł (można kupić goły blok za około 700-800zł) - zostaje miska i kompletna głowica do sprzedania
- uszczelka głowicy 150zł, pod klawiaturę 30zł, kolektora dolotowego 95zł i wydechowego 30zł
- śruby głowicy - 100zł
- olej Total 5w30 + filtr oleju - 160zł
- smok z ducato - 30zł
- płyn do automatu Ravenol - 170zł
- regeneracja głowicy - 500zł
- pasek rozrządu - 105zł (kompletny rozrząd był wymieniany 5tys km przed zatarciem)
Uszczelniacze wału zostały bo nie było widać wycieków.
Mam nadzieję że w przyszłym tygodniu auto będzie już na chodzie.
Całość jak na razie wyszła około 2400zł + to co weźmie mechanik.
Dojdzie jeszcze płyn do chłodnicy.
Jeżeli będą jeszcze jakieś przeróbki podczas montażu osprzętu - dam znać.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2018, o 19:52 przez fazi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
To skośne pod wtyczką od czujnika poziomu czy przed?
Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 18 gru 2015, o 21:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Jak chcesz żeby to wszystko nie poszło na marne, to zamontuj.fazi pisze:wywaliłem plastikowe wypełnienie
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 21 lut 2017, o 10:56
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gorzów Wlkp.
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
To ze śruba mocujaca smokDan pisze:To skośne pod wtyczką od czujnika poziomu czy przed?
Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
W 1.9 osłona fali była?miśor pisze:Jak chcesz żeby to wszystko nie poszło na marne, to zamontuj.fazi pisze:wywaliłem plastikowe wypełnienie
Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 18 gru 2015, o 21:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: