--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
- takisobie
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: DE
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
0,9 popiołu czy 0,8 mnie nieprzeraża, chciałem 40 z powodu rozrzedzania paliwem a do tego olej jednak pakiet dodatków ma wyłącznie do diesla ,może przebieg niejest wielki (144tys) ale olej robi robote w temacie uczymania czystości . a na koniec przekonały mnie analizy(nie moje)przepracowanego oleju.
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Jak dla mnie tego typu zestawienia sa nic nie wartę bo to jest ranking popularności i nie ma nic wspólnego z jakością produktów. Przeciętny ankietowany nawet nie zna większości marek na Rynku o jakiejkolwiek ocenie ich jakości nie wspominając.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Idąc tym tokiem myślenia żaden ranking nie ma sensu bo albo sponsorowany przez sklep/dystrybutora albo firmę/rafinerie a te z Yutube to już wogole porażka, więc zostają te że sprzedaży bo nie są z d...y wzięte bo jak ktoś kupuje olej danej marki i mu się sprawdza to znaczy że jest okey, miałem dużo klientów co lali różne firmy i potem zostali przy jednym i właśnie bardzo dużo chwali Motula co nie znaczy że jest najlepszy ale widocznie spełnia swoje zadania. A jak wiadomo każdy chwali olej z którego ma nawiekszą marzę i kropka.
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Niestety taka jest prawda, że taki ranking w przypadku olejów nic nie mówi na temat jakości produktów i należy to traktować jako ciekawostka ale absolutnie nie wyznacznik, że jeden olej jest lepszy od drugiego. Tego typu rankingi robi się dla reklamy. Przecież większość respondentów nie ma nawet zupełnie podstawowej wiedzy na temat środków smarnych i nawet nie słyszała o większości marek na Rynku to na jakiej podstawie mają oceniać? Jedyne co można wywnioskować to jak dana marka jest postrzegana i na ile jest rozpoznawalna wśród respondentów. W zależności od Rynku w każdym kraju taki ranking wyglądał by inaczej. A marki niszowe nawet jeśli mają super produkt top jakości nigdy w tego typu rankingach nie będą na czołowych miejscach. I nie dotyczy to olejów tylko bardzo wielu innych produktów. Jak by zrobili ranking produktów AGD to ciekawe jak by sie uplasowały takie marki jak Gagenau, Smeg , De Dietrichczy choćby Leibcher czy Miele. Idę o zakład, że mało zna te wszystkie marki. Ale nawet w rankingach Toyota bywa przed Lexusem a Nissan przed Infinity itd itp.
-
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
- Auto: Opel Insignia Tourer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pleszew
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Wiem,że temat omawiany cały czas ,a co powiecie o oleju mobil 1 x3 0W40 do insignii CDTI ?
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 996
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
- Auto: Opel Insignia Tourer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pleszew
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Co do tego PMO. Mam teraz go zalanego razem z AR 9200 V2 . Przed nim miałem najpierw zalanego eurola FS 0W30 z AR 9100 i potem z eurolem fluence 5W40 z AR 9100.
Co mogę powiedzieć to tylko jak na "słuch" najbardziej aksamitnie ,miękko silnik pracował na FS 0W30 naprawdę bardzo fajnie potem na eurolu 5W40 fluence a na tym PMO najbardziej głośno i twardo pracuje ale to tylko na.sluch.
Wróciłbym do tego eurola fluence 5W40 ale trochę producent namieszał ze składem i nie wiadomo czy ma jeszcze w składzie ok 20% PAO pokazuje to między innymi temperatura płyniecia było na początku ok -51 a teraz jest -36 i to już napewno nie tak dobry olej jak na początku..hmm?
Jeżeli chodzi o zimny start silnika to na tym PMO też jest przy starcie najgłośniej przez.pare sekund potem się wycisza a przy eurolach cichutko od początku..
Co mogę powiedzieć to tylko jak na "słuch" najbardziej aksamitnie ,miękko silnik pracował na FS 0W30 naprawdę bardzo fajnie potem na eurolu 5W40 fluence a na tym PMO najbardziej głośno i twardo pracuje ale to tylko na.sluch.
Wróciłbym do tego eurola fluence 5W40 ale trochę producent namieszał ze składem i nie wiadomo czy ma jeszcze w składzie ok 20% PAO pokazuje to między innymi temperatura płyniecia było na początku ok -51 a teraz jest -36 i to już napewno nie tak dobry olej jak na początku..hmm?
Jeżeli chodzi o zimny start silnika to na tym PMO też jest przy starcie najgłośniej przez.pare sekund potem się wycisza a przy eurolach cichutko od początku..
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
0w-40 niby fajnie, ale będzie to olej mniej stabilny od 5w-30. To czy silnik jest głośniejszy nie jest żadnym wyznacznikiem w kwestii jakości oleju.
U siebie mam wlany Ravenol usvo Rep 5w-30 i tak jak piszesz minimalną temp płynięcia ma -60° temp zapłonu 244 odparowywalność 6,2% czyli jeden z rekordzistów jeśli chodzi o parametr noack no i lepkość ccs -30 4301mPa, a hths 3,7 a zdarzają się 0w-40 które mają mniejszą lepkość w tych 150°
U siebie mam wlany Ravenol usvo Rep 5w-30 i tak jak piszesz minimalną temp płynięcia ma -60° temp zapłonu 244 odparowywalność 6,2% czyli jeden z rekordzistów jeśli chodzi o parametr noack no i lepkość ccs -30 4301mPa, a hths 3,7 a zdarzają się 0w-40 które mają mniejszą lepkość w tych 150°
-
- Użytkownik
- Posty: 131
- Rejestracja: 27 sty 2020, o 09:06
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
I co z tego ? liczy się sprzedaż a przy Motulu te dwa to dopiero pionek
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Entuzjasta wybierze Amsoil'a, Redline'a, Penrite, Xado, może Royal Purple... Kowalski prosząc o coś dobrego dostanie propozycję Motula lub Millersa.
Zresztą co to za różnica? Do Insignii dwulitrowego diesel'a?
Przyznaję, że mam zawsze CFSa NT+ ale to dlatego, że nie stronię od vmaxów. A diesele nie tolerują vmaxów.
Zresztą co to za różnica? Do Insignii dwulitrowego diesel'a?
Przyznaję, że mam zawsze CFSa NT+ ale to dlatego, że nie stronię od vmaxów. A diesele nie tolerują vmaxów.
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Obciążenie silnika ma bardzo duże znaczenie, ale też zimne starty. Olej wysokiej klasy też będzie właśnie miał lepsze przepływy na zimno, a mało producentów chwali się parametrem CCS
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Mam takie głupie pytanie czy w naszych Dieslach można stosować olej 100 % syntetyczny ?
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 996
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Można, bo raczej chodzi o syntetyczną bazę, a jeszcze są dodatki.
https://sklep.archoil.pl/produkt/olej-s ... pao-ester/
ma normę C3 i dexos2
Motul X-Clean+ też ma opis:
W 100% syntetyczny, olej silnikowy, specjalnie zaprojektowany do najnowszych silników BMW, Mercedes Benz i Volkswagen, benzynowych i Diesla z turbodoładowaniem lub bez, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, spełniających normy emisji spalin EURO IV lub EURO V.Do silników wymagających wysokiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS, wykonanych w technologii "Mid SAPS" ze zmniejszoną zawartością popiołów siarczanowych, fosforu i siarki. Przeznaczony również do pojazdów, dla których zaleca się klasę jakości ACEA A3/B3 lub A3/ B4.
Zalecane wymagania i normy: ACEA C3
Dopuszczenia producentów: BMW Long Life-04, MB 229.51, Porsche C30, VW 504.00/507.00
choć zaraz się pewnie znajdą tacy co udowodnią, że nie jest 100%owym syntetykiem
https://sklep.archoil.pl/produkt/olej-s ... pao-ester/
ma normę C3 i dexos2
Motul X-Clean+ też ma opis:
W 100% syntetyczny, olej silnikowy, specjalnie zaprojektowany do najnowszych silników BMW, Mercedes Benz i Volkswagen, benzynowych i Diesla z turbodoładowaniem lub bez, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, spełniających normy emisji spalin EURO IV lub EURO V.Do silników wymagających wysokiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS, wykonanych w technologii "Mid SAPS" ze zmniejszoną zawartością popiołów siarczanowych, fosforu i siarki. Przeznaczony również do pojazdów, dla których zaleca się klasę jakości ACEA A3/B3 lub A3/ B4.
Zalecane wymagania i normy: ACEA C3
Dopuszczenia producentów: BMW Long Life-04, MB 229.51, Porsche C30, VW 504.00/507.00
choć zaraz się pewnie znajdą tacy co udowodnią, że nie jest 100%owym syntetykiem
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Niestety ale Motul i inne to pseudo syntetyki mają bazę syntetyczną w granicach 30% bo tyle muszą mieć żeby nazwać je syntetykami, w Niemczech wszystkie te oleje nazywane są jako syntetyczna technologia bo nie mogą inaczej oleje full syntetyczne muszą być robione na bazie 4 i 5 a te pseudo są robione na 1÷3 i dlatego wszystkie oleje sprzedawane w nuemcz4ch które nie są full syntetyczne muszą mieć oznaczenie jako technologia syntetyczna, dzisiaj poświęciłem dzień na analizę rynku i oleje np. Shell u nas mają nazwę Full syntetyk a dokładnie ten sam sprzedawany w Niemczech już ma nazwę Technologia Syntetyczna i teraz dupa robią nas legalnie bambuko bo przepisy nie określają ile ma mieć olej bazy syntetycznej tylko podają min.30% a mineralnej max 70% więc mamy olej mineralny z dodatkiem bazy syntetycznej, i ta norma dotyczy oleju syntetycznego, semi, więc praktyczne 98% eleju sprzedawany jest jak syntetyczne a w zeczywistosci jako semi zgodnie z prawem, oczywiście nie są to źle oleje tylko legalnie robią nas w bambuko, dlatego pytałem czy ktoś lal do Isi olej prawdziwy full syntetyk
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 996
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Wiedziałem - dlatego wrzuciłem też link do archoila, który spełnia te wszystkie wymagania i normy (gr 4/5 / C3/ dexos2). Ja nie lałem, bo nie wydam 350 zł za sam olej (trzykrotność tego co płacę za specola, a żywotności silnika nie potroję ), ale jak ktoś mi kupi to wleję i potestuję bez strachu
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 lip 2023, o 16:11
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: nadgraniczne
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
A jak wobec tego wygląda popularny GM Dexos2 5W-30, zgodny z zaleceniem instrukcji?dare50 pisze: ↑24 kwie 2024, o 18:29Niestety ale Motul i inne to pseudo syntetyki mają bazę syntetyczną w granicach 30% bo tyle muszą mieć żeby nazwać je syntetykami, w Niemczech wszystkie te oleje nazywane są jako syntetyczna technologia bo nie mogą inaczej oleje full syntetyczne muszą być robione na bazie 4 i 5 a te pseudo są robione na 1÷3 i dlatego wszystkie oleje sprzedawane w nuemcz4ch które nie są full syntetyczne muszą mieć oznaczenie jako technologia syntetyczna, dzisiaj poświęciłem dzień na analizę rynku i oleje np. Shell u nas mają nazwę Full syntetyk a dokładnie ten sam sprzedawany w Niemczech już ma nazwę Technologia Syntetyczna i teraz dupa robią nas legalnie bambuko bo przepisy nie określają ile ma mieć olej bazy syntetycznej tylko podają min.30% a mineralnej max 70% więc mamy olej mineralny z dodatkiem bazy syntetycznej, i ta norma dotyczy oleju syntetycznego, semi, więc praktyczne 98% eleju sprzedawany jest jak syntetyczne a w zeczywistosci jako semi zgodnie z prawem, oczywiście nie są to źle oleje tylko legalnie robią nas w bambuko, dlatego pytałem czy ktoś lal do Isi olej prawdziwy full syntetyk
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 996
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
GM nie jest pełnym (czy jak niektórzy piszą 100%-owym) syntetykiem, ale w przeciwieństwie do Motula nie ma takich "ambicji" . Jak przejrzysz tematy olejowe, nawet tylko na tym forum, to możesz się doktoryzować z chemii. Moim zdaniem nie warto. Olej ma spełniać parametry z instrukcji.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 lip 2023, o 16:11
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: nadgraniczne
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
GM najpewniej spełnia, skoro nie mam żadnych problemów z silnikami (liczba mnoga, ponieważ od jakichś 20-tu lat go stosuję w moich wszystkich kolejnych oplach - a nie zmieniam ich często, więc przebiegi zaliczałem spore)
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 996
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Spełnia, przecież w ASO go leją. Też jeździłem długi czas na tym oleju i silniki się nie rozpadły.