--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 24 maja 2020, o 18:07
- Auto: Opel insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Piastów
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Dobra, to zastanawiam się czy mam się czym martwić czy obserwować ? W sumie miałem tak 2 razy jak auto stało na mrozie. Jestem teraz przed wymianą oleju to może zalać 5W30 ? Ewentualnie gdzie szukać przyczyny takiej anomalii ?
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
W CDTI to nie jest dobry objaw, kojarzysz czy kiedyś wymieniana była uszczelka smoka? To bardzo istotne, na smoku robi się nieszczelność i pompa zamiast oleju zasysa powietrze, dochodzi do przycierania się panewek i wału korbowego itd,
Koniecznie podjedź do mechanika, niech zrzuci miskę i obejrzy smok.
Koniecznie podjedź do mechanika, niech zrzuci miskę i obejrzy smok.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 24 maja 2020, o 18:07
- Auto: Opel insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Piastów
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Niestety nie wiem czy ta uszczelka była wymieniana. Ale oczywiście wspomnę mechanikowi. W tym tygodniu będę wymieniał olej więc będzie okazja do ogarnięcia tematu.
Super , dzięki za info
Super , dzięki za info
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Dobry olej powinien mieć MRV (pompowalność niskotemperaturową) poniżej 6000, a ten millers ma 6600 przy - 30°C.
Np.
PMO Professional 5w40 ma 5620 i to przy
-35°C
Np.
PMO Professional 5w40 ma 5620 i to przy
-35°C
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 24 maja 2020, o 18:07
- Auto: Opel insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Piastów
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Przy okazji wymiany tej uszczelki smok , może by warto zrobić płukankę ? Jaki preparat do tego był by najskuteczniejszy ?
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Płukanka to teraz najmniejszy problem, najpierw ogarnij uszczelkę i trzymaj kciuki za dół silnika,
Nie wiem ile masz nalatane, ale w leciwym już dieslu, płukankę bym odpuścił, z kolei w benzynie, która ma 100 tysięcy przebiegu, płukam co drugą wymianę.
Nie wiem ile masz nalatane, ale w leciwym już dieslu, płukankę bym odpuścił, z kolei w benzynie, która ma 100 tysięcy przebiegu, płukam co drugą wymianę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 24 maja 2020, o 18:07
- Auto: Opel insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Piastów
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Auto z końcówki 2014r na liczniku 173k (kupione z salonu PL) i zapewne nigdy nie było wymiany tej uszczelki smok ...
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Zerknij jeszcze na kod silnika, w którymś roku była zmiana i pozbyli się wadliwego uszczelnienia...
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 24 maja 2020, o 18:07
- Auto: Opel insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Piastów
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Kod silnika : ENG-4 CYL 20L DIESEL TURBO HO gdzie mogę to zweryfikować ?
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
DTH, niech ktoś mądrzejszy dopisze się do tematu, ja słabo znam się na piorunach
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 17 gru 2018, o 21:11
- Auto: Chevrolet Malibu
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Wrocław
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Kod silnika znajdziesz najszybciej w ksiażce serwisowej na pierwszej lub drugiej stronie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 24 maja 2020, o 18:07
- Auto: Opel insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Piastów
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Ja wszedłem na myOpel zarejestrowałem wpisałem vin i tam dostałem kod silnika j.w a na portal-insignia mam : A20DTH[LBS]. Umówiony jestem z mechanikiem na wymianę smoka + oleju.
Dziękuje Wam za wskazówki i wsparcie
Dziękuje Wam za wskazówki i wsparcie
-
- Użytkownik
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
- Auto: Insignia A 2.0
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Kartuzy
- Postawił piwo: 12 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
"Dodatek do oleju napędowego Tunap 984" używa ktoś takiego specyfiku?
Dodano po 21 sekundach:
Dodano po 21 sekundach:
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Jaszcze nie słyszałem o podróbce Millersa. Podziel się skąd masz takie informacje, że jest to jeden z najbardziej podrabianych olejów bo jak do tej pory o takich rewelacjach nie słyszałem. Oczywiście są podróbki ale dotyczy to głównie popularnych marek z Mobilem i Castrolem na czele. Tylko proszę w miarę możliwości o jakieś konkrety.dokia pisze: ↑22 gru 2021, o 17:03To pewnie była podróba. Słyszy się, że to jeden z najbardziej podrabianych olejów. No i naprawdę oprócz normy to ważne te klasy i to trzeba dokładnie sprawdzić. Niektóre są wręcz zakazane przez producenta naszych silników, ale każdy wie co robi. Ponieważ ja nie bardzo wiem to w takich sprawach decyduje za mnie ASO i to ASO opla a nie BMW czy VW. Bo jak zapytać sprzedawcę olejów, to każdemu wciśnie to na co ma program sprzedażowy bo z tego odcina kupony dla siebie przecież to nie jest jego silnik to co będzie się martwił, no nie?
Dodano po 8 minutach 12 sekundach:
Akurat ten olej jest właśnie wykonany w technologii syntetycznej. Pełen syntetyk to slogan reklamowy i w Polsce i niemal na całym świecie można tak legalnie nazywać każdy olej wykony w technologi syntetycznej. Jeśli chcesz być precyzyjny to określaj na jakiej grupie jest wiodąca baza olejowa czy grupa III/III+ (HC, GTL czyli technologia syntetyczna) czy IV grupa (PAO), ewentualnie domieszki V grupy (estry). Może wielu rozczaruje ale przeważająca większość olejów Millersa bazuje jedynie na III grupie, ewentualnie z niewielkimi domieszkami IV grupy. Co nie znaczy, że są to złe oleje bo w mojej opinii są bardzo dobre. Olej nie musi być na IV grupie aby spełniać normy i oczekiwania zdecydowanej większości nabywców. W obrębie samej III grupy są produkty jakościowo mocno się od siebie różniące i same bazy grupy III mogą być bardzo różnej jakości.P405 pisze: ↑22 gru 2021, o 22:55Lejesz olej z normą C3, pełen syntetyk, a nie wykonany w technologii syntetycznej. I to jest najważniejsze. Normę dexos mają te oleje za które producenci zapłacili GM. Masz całą gamę dobrych i nie drogich olei typu PMO, Eurol itd.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8538
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Niczym nie będę się z Tobą dzielić. W instrukcji mojego pojazdu jest napisane jaki olej jest zalecany. Jesteś pewien że gwarancji nie utraci się na innym?
Wy oczywiście wiecie więcej niż producent i gwarant. Ja nie mam takich problemów i generalnie nie obchodzi mnie co tam do swoich aut lejecie, bo to nie ja poniosę koszty i oleju i ewentualnych napraw.
Ja nie kupuję innych niż zalecane dlatego nie przejmuje się czy to oryginały czy nie. Nie muszę, nie mój problem.
Tomek, Ty z tego żyjesz, tj ze sprzedaży olejów, to no cóż.. sprzedawaj jak najwięcej. Chyba nikt więcej nie doktoryzuje się tu tak w olejach. Karty charakterystyki nie różnią się w normach jak i klasach bo inaczej nie mogliby tych oznaczeń używać na opakowaniu. Nano-teksty to zwykle chwyty reklamowe. Wszystko można pięknie ubrać w słowa a to tylko słowa.
Wy oczywiście wiecie więcej niż producent i gwarant. Ja nie mam takich problemów i generalnie nie obchodzi mnie co tam do swoich aut lejecie, bo to nie ja poniosę koszty i oleju i ewentualnych napraw.
Ja nie kupuję innych niż zalecane dlatego nie przejmuje się czy to oryginały czy nie. Nie muszę, nie mój problem.
Tomek, Ty z tego żyjesz, tj ze sprzedaży olejów, to no cóż.. sprzedawaj jak najwięcej. Chyba nikt więcej nie doktoryzuje się tu tak w olejach. Karty charakterystyki nie różnią się w normach jak i klasach bo inaczej nie mogliby tych oznaczeń używać na opakowaniu. Nano-teksty to zwykle chwyty reklamowe. Wszystko można pięknie ubrać w słowa a to tylko słowa.
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Napisałaś, że Millers jest jednym z najbardziej podrabianych olejów. Wiec pytam skąd takie rewelacje. Chyba kompletnie nie zrozumiałaś o co mi chodzi.
Co do zachowania gwarancji to dopuszczone są produkty, które posiadają oficjalną aprobatę producenta. I generalnie takie produkty należy stosować w okresie gwarancji. Niezależnie od marki. ASO może używać olejów sygnowanych logo producenta lub mieć podpisaną umowę z określonym producentem. Najczęściej ASO ma odgórnie narzucone taką markę olejów z jaką na danym Rynku ma podpisaną umowę producent lub importer. I de facto może się to w każdej chwili zmienić tak samo jak może zmienić się producent oleju sygnowanego logo marki. Ba nawet jednocześnie może być kilku producentów jednocześnie. ASO ma obowiązek dopuścić do gwarancyjnej wymiany serwisowej każdy produkt posiadający oficjalna i aktualna aprobatę producenta a jeśli producent nie daje aprobat to olej, który jest zgodny ze wskazana przez niego specyfikacją (dotyczy głównie marek japońskich i koreańskich). To tak w kwestii wyjasnienia tematu, który sama poruszyłaś.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 9 lut 2022, o 00:08 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 21 lut 2018, o 09:50
- Auto: Insignia ST manual
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Uszczelka smokausia pisze: ↑21 sty 2022, o 21:26Dziwna (albo i nie) sytuacja. Auto stało na mrozie (ok -15% w nocy, -9% w dzień) ok 3dni i po odpaleniu miałem komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Mam zalany MILLERS OILS EE LONGLIFE 5W40 5L. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu już było ok. Też może tak macie ? Olej jak sprawdzałem na bagnecie to zalany prawie pod korek... Rozumiem że lepiej lać 5W30 ? Obecnie ma przejechane 174k
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 24 maja 2020, o 18:07
- Auto: Opel insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Piastów
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Tak, już wymieniłem razem z olejem. Koszt całej operacji to 620pln . Uszczelka oryginalna.
Ostatnio zmieniony 9 lut 2022, o 00:09 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.