--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

ODPOWIEDZ
hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: hubertus » 30 lip 2018, o 18:15

Miałeś apkę, która pokazywała powiedzmy lepiej niż oryginalne wskaźniki i tak nic nie dało. Jeśli panewki są słabe żadne wskaźniki nie pomogą. Jadąc autostradą masz ciśnienie oleju. Nic się nie zapala. Ale panewki się niszczą i powoli luz między nimi a czopem nie jest możliwy do wypełnienia przez olej i auto się zaciera. Problem w tym, że czujnik w każdym silniku masz na magistrali. Najczęściej gdzieś blisko pompy. Ciśnienie tam jest budowane szybko i trzyma. Ale gdy panewka się "łuszczy" i nie ma właściwości ślizgowych ciśnienie nie da rady zbudować tam filmu i silnik zatarty. Silnik jest zaprojektowany dobrze. Ktoś po prostu zrobił panewki ze zbyt słabego materiału. Co nie zdarzyło się w oplu pierwszy raz. Podobnie było w 1,9 tdi BXE renówkach i wielu innych.
Ostatnio zmieniony 30 lip 2018, o 18:16 przez hubertus, łącznie zmieniany 1 raz.

Bodex

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Bodex » 30 lip 2018, o 18:15

hubertus pisze:Akurat tak się złożyło. Zakładając, że cudowny MIllers był tak cudowny to przez te trzy wymiany silnik powinien być zachowany w jak najlepszym stanie bez jakiego kolwiek zużycia. A więc 14 tys km na GM nie powinno mu zaszkodzić. Ja zrobiłem na GM dwa razy więcej i zero problemów. Być może Millers był bursztynowy bo w ogóle nie czyścił silnika. A dopiero GM wymył cały syf.
A tak ogólnie coraz bardziej widać, że ten silnik ma po prostu słabe panewki, które trzeba bezwzględnie wymieniać w okolicach 180 tys km. Bo jak widać żadne najlepsze oleje wymiany uszczelek i tym podobne nie wiele dają. Lub sprzedawać auto gdy się zbliża do tego przebiegu.
Widzisz analizując w stecz , w zimie po komunikacie miał przy - 10 st C dziwne odpalenie, że od razu po starcie coś wyło głośno , pisałem o tym na forum ze chyba bendix przymroziło, a teraz wiem że to panewka nie miała smarowania i darło metal o metal, było to 1 raz , olej GM
Uszczelkę zmieniłem 6 miesięcy później i potem zalewałem LM 5w30 2x i nast Milleres 5w40 . Jeździłem z uszkodzoną panewką ponad 60 tys km i na pewno przy starcie było niskie ciśnienie olej Milleres dawał radę , a opel permamentnie nie informował o tym jakby celowo.

Taka jest moja opinia.

Opel z oszczędności nie zaprojektował 5 wtryskiwacza poza silnikiem, a wtedy ON nie działałby na uszczelke.



Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
pawellier
Użytkownik
Posty: 107
Rejestracja: 20 paź 2017, o 15:57
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lier
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: pawellier » 30 lip 2018, o 18:16

Nie wiem jak było wcześniej, bo nie zwróciłem uwagi ale teraz jak wracałem po wakacjach na zegarach wskaźnik cieczy pokazywał 90 A komputer miedzi zegarkami skakał od 85 do 98 °C auto jest po wymianie oleju na millersa przebieg 184 tyś km

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8946
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: mazmarcin » 30 lip 2018, o 18:18

Ale miałeś tą temperaturę kiedy?
W czasie pracy silnika czy po zgaszeniu?

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: hubertus » 30 lip 2018, o 18:21

Podobnie nie zaprojektowało tego wtryskiwacza bardzo wiele innych marek i jeżdżą. Zacierające się panewki nie wyją. Gdyby już wtedy tarło metal o metal nie zrobił byś 60 tys km.

Awatar użytkownika
pawellier
Użytkownik
Posty: 107
Rejestracja: 20 paź 2017, o 15:57
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lier
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: pawellier » 30 lip 2018, o 18:21

No właśnie nie jestem pewien ,przedtem nie sprawdzałem na wyświetlaczu tylko patrzyłem na wskazówki, ale sprawdziłem bo zatrzymałem się i wentylator chodził i bardzo ciepło było koło silnika to zobaczyłem na wyświetlacz pomiędzy zegarkami i tam pokazało 96 i rosło


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka



Dodano po 1 minucie 33 sekundach:
Z tym że to było po trasie ponad 600 km ciągiem

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
pawellier
Użytkownik
Posty: 107
Rejestracja: 20 paź 2017, o 15:57
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lier
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: pawellier » 30 lip 2018, o 18:23

Z tym że to było po trasie ponad 600 km ciągiem

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka



Dodano po 24 sekundach:
A na razie obserwuje co się dzieje

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
pawellier
Użytkownik
Posty: 107
Rejestracja: 20 paź 2017, o 15:57
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lier
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: pawellier » 30 lip 2018, o 18:24

A na razie obserwuje co się dzieje

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: hubertus » 30 lip 2018, o 18:28

Temperatura oleju może mieć ponad 90 st C to nic nie zwykłego. Tym bardziej, że olej ma bezpośredni kontakt z ruchomymi i bardzo rozgrzanymi elementami silnika. Jak np denka tłoka, płaszcz tłoka, cylindry czy korpus turbo.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: kecraminsignia » 30 lip 2018, o 18:32

Dokładnie @bodex. Tak to teraz jest konstruowane
Bodex pisze:Myślę, że Milleres i Militec przedłużył czas agoni.
Pisałem że na GM pracował bardzo głośno. Olej odrazu bardzo żadki a było 32 st C
Ilość sadzy pow 4% w oleju działa jak papier ścierny na metal .

Zobaczymy jaki będzie wynik labo.

Ja myślę, że już po komunikacie ciśnienia panewki nadawały sie do wymiany.

Ten opel jest celowo tak zaprojektowany by padł i nowe auto, bo dlaczego po awarii apka Pinga migała niskie ciśnienie oleju , a na kompie brak komunikatu ? To sie w głowie nie mieści.
Dlaczego temp cieczy stała na 90 st C a apka wskazywała 105 ?
Noromalnie to czujniki dużo wcześniej powinny ostrzegać i nie doszło by do tego .

A dziwiło mnie po tankowaniu w Krakowie, że odpalił na 3-4 obroty , a zimny palił od razu ? Bo już wtedy panewki były luźne i nie było klina olejowego = duży opór tarcia .
Myślałem , że to akumulator siada z upału.

Jeździcie panowie na bombie bo tak jest zaprojektowany.
Wskaźniki jako atrapy pffff.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: hubertus » 30 lip 2018, o 18:33

Tak tak dookoła nas zawiązują ogólnoświatowy spisek. Pewnie Niemcy słabymi panewkami w oplu chcą wykończyć nas Polaków. @Bodex miał apkę, która niby dokładnie pokazywała i nic to nie dało. Ale niestety ludzie się nie znają na silnikach tylko spiski widzą.

Bodex

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Bodex » 30 lip 2018, o 18:37

mazmarcin pisze:Ale miałeś tą temperaturę kiedy?
W czasie pracy silnika czy po zgaszeniu?
W czasie pracy kiedy osłabł, zwolniłem do 100 km h i odpaliłem apke zobaczyc czy sa błędy bo komputer nic nie informował, atrapa.
Apka 105 stC , zjechałem na parking i nie gasilem zeby ostygł, temp spadła do 102 , a zaczeła migać w apce pomarańczowa ciśnie.ie oleju.
Otworzyłem maske i już słyszałem panewki i silnik sie telepał.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka


kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: kecraminsignia » 30 lip 2018, o 18:37

A najbardziej upatrzyli sobie Ciebie Bodexa no i oczywiście mnie...

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: hubertus » 30 lip 2018, o 18:41

Mi nic się nie zatarło. Chociaż zrobiłem więcej na oleju GM niż @Bodex. A 105 st C przy przy szybkiej jeździe to normalna temperatura oleju. Zwłaszcza gdy jest gorąco. Tłumaczyłem wyżej dlaczego kontrolka się z reguły nie zapali przy szybkiej jeździe. Ale skoro ludzi nie rozumieją jak działa silnik, nie rozumieją tekstu, który im się pisze. To lepiej uwierzyć w spisek, że wskaźniki to atrapa.
Ostatnio zmieniony 30 lip 2018, o 18:42 przez hubertus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8946
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: mazmarcin » 30 lip 2018, o 18:42

No a jak wcześniej miałeś z temperaturą jak silnik chodził normalnie?

Aplikacja pokazuje temperaturę płynu



Awatar użytkownika
Krznnn
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: 17 wrz 2017, o 08:11
Auto: Insignia ST OPC Line
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: BDG/SOLEC
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Krznnn » 30 lip 2018, o 18:46

Bodex pisze:
30 lip 2018, o 17:15
No ja wlałem GM 5w30 po 3 razach Milleresa 5w40 i ten raz GM i dobiłem silnik. Na oleju GM i filtrze GM zatarły się panewki.
150 ml oleju odessałem i wyśle do labo .
Tak jak obiecałem .
Olej GM był czarny jak smoła po 14 tys. Milleres po 18 tys bursztynowy.
Co nie znaczy, że silnik dobiłem ostrą jazdą, jednak nie zatarł się na Milleresie.

Teraz ważą się losy insigni , albo bedzie kupiec w rozsądnych pieniądzach i sprzedam , albo ją zrobię i bedzie żonka jeździć.

Były oferty za 10 tys, 14 tys, oczekuje 20 tys z lekką korektą.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
A jaki masz przebieg w ten insigni? Pytanie właśnie czy olej gm go dobił czy wcześniej sie już coś działo. Nic tylko współczuć. Ja czekam na info od gwaranta dotyczące dwumasu który wysłałem na reklamacje. U mnie na szczęście bez konsekwencji. Życzę wytrwałości przede wszystkim tej finansowej

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Ping » 30 lip 2018, o 18:47

Pomarańczowa czy czerwona ci migała?
Pomarańczowa jest od poziomu oleju, czerwona od ciśnienia.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Bodex

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Bodex » 30 lip 2018, o 18:52

Wcześniej apka nie byla właczona , przed Gliwicami bylo wypalanie , oo czekajcie mam screna nawet nie wiem jaka byla temp cieczy.

Apke ponownie wlaczylem gdy poczulem ze słabnie przed TarnowemObrazek

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka


kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: kecraminsignia » 30 lip 2018, o 18:56

Ping czy na włączonym zapisie parametrów przez całą podróż można zapisywać w jakiś czasowych cyklach czy zapisuje w jednym pliku całą drogę jadąc na apce? Wyjeżdżając chciałbym cały czas jechać na apce z zapisywaniem parametrów. Jak to dobrze ugryźć?

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: norbi333 » 30 lip 2018, o 19:05

Bodex zadziwiasz mnie i rozbawiasz mnie swoimi teoriami. :D
Wystarczył olej GM i już silnik zatarty. Albo Ty Aso pecha, albo ja szczęście. Wszystkie na GM dostawały po tyłku dużo bardziej. Ostatnio nawet trasa po 600 km w jedną stronę i nadal wszystko dobrze

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”