--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
To widać ile wiesz o maszynoznastwie.
Ludzie zwykły diesel osiągał móc 80 ps i nie miał turbiny , teraz ma 169 ps i ciśnienia na korkach wzrosły 2,5 krotnie ,!
Piszcie takie bzdury na forum szkolnym może co ?
Skoro wam się wydaje że moje wypowiedzi nie sa słuszne , bo może nie jestem w waszych oczach autorytetem to zapraszam na stronę legendy tuningu , który zaczynał od rajdów barbórki na fiatach , podłogach wiele lat temu i nie jeden silnik tuningował i nie w sposób że chipa wgral tylko zaczynał od zmiany tłoków, korbowodów, planowania głowicy, zmiany wałka rozrządu na sportowy i wydajniejszych wtryskiwaczy , czyli prawdziwy tuning , a nie jakieś pitu, pitu , ciam ciaramciam, a w tym czasie nie jeden z was w pieluchy robił jeszcze
Poczytaj co tam pisze
http://www.chojnacki.com.pl/index.php/filozofia
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Ludzie zwykły diesel osiągał móc 80 ps i nie miał turbiny , teraz ma 169 ps i ciśnienia na korkach wzrosły 2,5 krotnie ,!
Piszcie takie bzdury na forum szkolnym może co ?
Skoro wam się wydaje że moje wypowiedzi nie sa słuszne , bo może nie jestem w waszych oczach autorytetem to zapraszam na stronę legendy tuningu , który zaczynał od rajdów barbórki na fiatach , podłogach wiele lat temu i nie jeden silnik tuningował i nie w sposób że chipa wgral tylko zaczynał od zmiany tłoków, korbowodów, planowania głowicy, zmiany wałka rozrządu na sportowy i wydajniejszych wtryskiwaczy , czyli prawdziwy tuning , a nie jakieś pitu, pitu , ciam ciaramciam, a w tym czasie nie jeden z was w pieluchy robił jeszcze
Poczytaj co tam pisze
http://www.chojnacki.com.pl/index.php/filozofia
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Tuning mechaniczny, który dostosował mechanikę silnika dwulitrowego z 80KM na na 165KM to wykonał za nas producent silnika. Wytrzymałość mechaniczna naszych 2.0CDTI nie jest taka sama jak 2.0 diesla z mocą 80KM bez turbiny. Tuning programowy wykorzystuje tylko część rezerw, które nadal są dostepne, bo producent silnika i osprzętu nie zrobił go na 165KM, a przy 170, to się rozleci. Ja mam podniesioną moc o 22%.
To, co dokonuje Pan Chojnacki, to zupełnie inna liga. Tam wzrosty mocy zaczynają się od 50% w górę a najczęściej to ponad 100% w górę. I nie diesle a benzyny. No i najważniejsze, on tuninguje konkretny egzemplarz a nie generacje silników.
Gdybym miał manualną skrzynię, to zapewne zrobiłbym zmianę turbiny, okuć, tłoków, wtrysków i zrobił tego diesla na okolice 300KM, niestety, automat skutecznie to wyklucza. Wówczas, to bym także zastanowił się nad bardziej wyczynowym olejem.
To, co dokonuje Pan Chojnacki, to zupełnie inna liga. Tam wzrosty mocy zaczynają się od 50% w górę a najczęściej to ponad 100% w górę. I nie diesle a benzyny. No i najważniejsze, on tuninguje konkretny egzemplarz a nie generacje silników.
Gdybym miał manualną skrzynię, to zapewne zrobiłbym zmianę turbiny, okuć, tłoków, wtrysków i zrobił tego diesla na okolice 300KM, niestety, automat skutecznie to wyklucza. Wówczas, to bym także zastanowił się nad bardziej wyczynowym olejem.
dokładnie, zrobiłem pitu pitu na mocy silnika, a olej to zaraz miałbym lać jak po prawdziwym tuningu?Bodex pisze:czyli prawdziwy tuning , a nie jakieś pitu, pitu , ciam ciaramciam
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
I znowu dyskusja się rozjechała a ja się tylko spytałem o dobór oleju i płukanki
Czy możemy wróci do zapytania i doradzacie jakaś konkretna płukankę?
Dodatkowo czytałem ze płukankę mogę dolać do obecnego oleju np przed sama wymiana. Czy np jak doleje płukankę jadąc do ASO na przegląd to będzie OK (jakieś 4km)? Czy poprosi poprosić ASO aby zalali płukankę i aby silnik pochodzi te 15-20 min na wolnych obrotach?
Z góry dzięki za pomoc.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Czy możemy wróci do zapytania i doradzacie jakaś konkretna płukankę?
Dodatkowo czytałem ze płukankę mogę dolać do obecnego oleju np przed sama wymiana. Czy np jak doleje płukankę jadąc do ASO na przegląd to będzie OK (jakieś 4km)? Czy poprosi poprosić ASO aby zalali płukankę i aby silnik pochodzi te 15-20 min na wolnych obrotach?
Z góry dzięki za pomoc.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- michalm83
- Użytkownik
- Posty: 245
- Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Płukanke robisz na postoju a nie podczas jazdy. Ja bym tych 4km nie jechał bo płukanka rozrzedza olej.
Zagadaj w ASO może Ci ją zastosują.
Zagadaj w ASO może Ci ją zastosują.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Kupiłem płukankę Millersa, bo akurat taka była w danym dniu dostępna.
Na płukance nie jeździsz, dolewasz do oleju przed wymiana i silnik mam pracować na wolnych obrotach, bez obciążenia przez 10 minut.
Na płukance nie jeździsz, dolewasz do oleju przed wymiana i silnik mam pracować na wolnych obrotach, bez obciążenia przez 10 minut.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Kup płukankę jakiegoś znanego producenta, zasostosuj zgodnie z instrukcją jaka będzie. Olej to już kwestia gustu.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Ok dzięki za rozjaśnienie
I teraz moje pytanie do Tomek evo. Zgodnie z tym co napisał Bodex oferujesz sprzedaż olejów i innych produktów. Jeśli to się zgadza to czy możesz mu przygotować na priv ofertę na Millers EE longlife C3 5W30 plus jakaś dobra płukanka?
Pytanie dodatkowe do płukanki:
W zeszłym roku zalałem po wymianie oleju Xado, niby wymiany oleju nie maja wpływu na prace która Xado miało wykonać czy przypadkiem płukanka nie wpłynie na to negatywnie (jak rozumiem ma dość agresywne działanie skoro ma wyczyścić/wypłukać z syfu wnętrze silnika).
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
I teraz moje pytanie do Tomek evo. Zgodnie z tym co napisał Bodex oferujesz sprzedaż olejów i innych produktów. Jeśli to się zgadza to czy możesz mu przygotować na priv ofertę na Millers EE longlife C3 5W30 plus jakaś dobra płukanka?
Pytanie dodatkowe do płukanki:
W zeszłym roku zalałem po wymianie oleju Xado, niby wymiany oleju nie maja wpływu na prace która Xado miało wykonać czy przypadkiem płukanka nie wpłynie na to negatywnie (jak rozumiem ma dość agresywne działanie skoro ma wyczyścić/wypłukać z syfu wnętrze silnika).
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- pjoter1
- Użytkownik
- Posty: 512
- Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Jak robiłem płukankę w aso przy okazji wymiany oleju. Nie było z tym problemu, tylko mam wrażenie że Panowie by przytrzymali auto sporo dłużej niż 15 minut gdybym im uwagi nie zwrócił.
Dziś co do zasadności samej płukanki nie jest przekonany.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Dziś co do zasadności samej płukanki nie jest przekonany.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Jak kupiłem auto z przebiegiem 1600km i zmieniam olej co 15kkm i robię płukanki co druga wymianę, to jeszcze jakiś sens widzę, ale w silniku z przebiegiem 226kkm (auto dayly) gdzie płukanki nigdy nie było, to nie odważyłbym się jej zalać.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Dobry olej i częstsze wymiany i silnik sam się z czasem oczyści. Oczywiście nie będzie idealnie jak w fabryce po pierwszym zalaniu, ale sporo syfu z niego wypłynie. I nie będzie to kwestia 15 minut tylko raczej długofalowe działania.
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
@P405 mam wrażenie ze ty także stosowałeś Xado jaki wpływ na efekt Xado (niby dodatkowy film zabezpieczający ma być na wnętrzu silnika? może mieć płukanka?coolmobil pisze: Pytanie dodatkowe do płukanki:
W zeszłym roku zalałem po wymianie oleju Xado, niby wymiany oleju nie maja wpływu na prace która Xado miało wykonać czy przypadkiem płukanka nie wpłynie na to negatywnie (jak rozumiem ma dość agresywne działanie skoro ma wyczyścić/wypłukać z syfu wnętrze silnika).
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Trudno powiedzieć, mój silnik ma na Xado 50 tys. Jedyny konkretny przykład to, że na hamowni miał 165 KM i 398Nm. Dałem też do Peugeota 307 2.0 HDI, przebieg teraz ponad 200 tysięcy i silniczek też pracuje bardzo dobrze. Xado dawałem też w 307 do wspomagania bo zaczęło głośniej chodzić i jest zdecydowana poprawa. Jak dla mnie warto dodać. Przy silnikach z większym przebiegiem trzeba by pomierzyć ciśnienia przed i później po dodaniu. Z tego co kiedyś oglądałem w necie to jest różnica na. Xado ma przeprowadzić rewitalizację, a nie tylko poprawić smarowanie. Jak ktoś chce poprawić smarność bez wielkich inwestycji to polecam z Mannol Molibden Additive. Puszka 300 ml kosztuje ok.15 zł. Używam w focusie i silnik też bardzo ładnie pracuje.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Nie No ja mam już dodane Xado tylko czy przypadkiem płukanka nie w jakiś sposób negatywny nie wpłynie na to co zrobiło, robi Xado. To jest moje pytanie
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Wpłynie niestety negatywnie- w jakim stopniu trudno mi jest jednoznacznie stwierdzić bo to bardzo trudne ale płukanka ma za zadanie wyczyścić silnik i przy okazji wypłucze niestety co nieco z powierzchni metalu do którego przywarły cząsteczki preparatu Xado. Normalnie proponuje silniejsze płukanki typu Archoil AR2820 ale jeśli chcesz utrzymać efekty zastosowania preparatu Xado to lepsza będzie płukanka olejowa np. Liqui Moly zwykła lub Millers-a.
Z góry zaznaczam, że nie mam większych doświadczeń z produktami Xado (używam modyfikatorów Archoila) ale mogę się domyślać jakie będą efekty.
Co do poprawy smarowania to preparaty oparte na molibdenie poprawiają smarowanie ale głównie akustykę bo jeśli chodzi o ochronę przed zużyciem to polecam dobre modyfikatory np. Archoli AR9100 (ew. coś z Xado lub Ceratec od Liqui Moly).
Z góry zaznaczam, że nie mam większych doświadczeń z produktami Xado (używam modyfikatorów Archoila) ale mogę się domyślać jakie będą efekty.
Co do poprawy smarowania to preparaty oparte na molibdenie poprawiają smarowanie ale głównie akustykę bo jeśli chodzi o ochronę przed zużyciem to polecam dobre modyfikatory np. Archoli AR9100 (ew. coś z Xado lub Ceratec od Liqui Moly).
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Hm... No tam zagwozdke co zrobić. Zdecydowanie chce utrzymać efekt Xado . Teraz pytanie robić płukankę czy nie...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Trzeba napisać do Xado jak oni to widzą.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Jest jakieś rozwiązanie, poszukam jakiegoś konkretnego kontaktu i dopytam. Jak coś się dowiem to dam znać. Jeśli nie uda mi przed przeglądem wyjaśnić tej kwestii odpuszczę płukankę. Szkoda ze jej nie zrobiłem w zeszłym roku przed wymiana oleju i przed zalaniem Xado. Człowiek uczy się całe życie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Spokojnie. Xado też nie utrzyma się zbyt długo więc przy następnej wymianie zrób płukankę (albo jeszcze lepiej zastosuj Archoila AR2300) i nowy modyfikator. Zasada jest taka, że zawsze najpierw doczyszczamy silnik a później dopiero stosujemy modyfikator (choć Archoil AR9100 sam w sobie ma bardzo dobre właściwości czyszczące i jego zastosowanie mocno poprawia czystość silnika).
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Tak chyba zrobię ze teraz dam tylko lepszy olej a następnym razem już dam płukankę.
Choć niby podają ze Xado ma starczy na 100k km
Ps. Czy dobrze zrozumiałem wcześniej Bodex ze możesz przygotwać jakaś ofertę na olej?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Choć niby podają ze Xado ma starczy na 100k km
Ps. Czy dobrze zrozumiałem wcześniej Bodex ze możesz przygotwać jakaś ofertę na olej?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Ja dałem płukanie LM przy zmianie uszczelki , teraz tylko dobry olej i żadnych ulepszaczy
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka