--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

ODPOWIEDZ
Bodex

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Bodex » 14 maja 2017, o 23:04

To widać ile wiesz o maszynoznastwie.

Ludzie zwykły diesel osiągał móc 80 ps i nie miał turbiny , teraz ma 169 ps i ciśnienia na korkach wzrosły 2,5 krotnie ,!
Piszcie takie bzdury na forum szkolnym może co ?

Skoro wam się wydaje że moje wypowiedzi nie sa słuszne , bo może nie jestem w waszych oczach autorytetem to zapraszam na stronę legendy tuningu , który zaczynał od rajdów barbórki na fiatach , podłogach wiele lat temu i nie jeden silnik tuningował i nie w sposób że chipa wgral tylko zaczynał od zmiany tłoków, korbowodów, planowania głowicy, zmiany wałka rozrządu na sportowy i wydajniejszych wtryskiwaczy , czyli prawdziwy tuning , a nie jakieś pitu, pitu , ciam ciaramciam, a w tym czasie nie jeden z was w pieluchy robił jeszcze

Poczytaj co tam pisze

http://www.chojnacki.com.pl/index.php/filozofia


Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: KaMYk » 15 maja 2017, o 05:40

Tuning mechaniczny, który dostosował mechanikę silnika dwulitrowego z 80KM na na 165KM to wykonał za nas producent silnika. Wytrzymałość mechaniczna naszych 2.0CDTI nie jest taka sama jak 2.0 diesla z mocą 80KM bez turbiny. Tuning programowy wykorzystuje tylko część rezerw, które nadal są dostepne, bo producent silnika i osprzętu nie zrobił go na 165KM, a przy 170, to się rozleci. Ja mam podniesioną moc o 22%.

To, co dokonuje Pan Chojnacki, to zupełnie inna liga. Tam wzrosty mocy zaczynają się od 50% w górę a najczęściej to ponad 100% w górę. I nie diesle a benzyny. No i najważniejsze, on tuninguje konkretny egzemplarz a nie generacje silników.

Gdybym miał manualną skrzynię, to zapewne zrobiłbym zmianę turbiny, okuć, tłoków, wtrysków i zrobił tego diesla na okolice 300KM, niestety, automat skutecznie to wyklucza. Wówczas, to bym także zastanowił się nad bardziej wyczynowym olejem.
Bodex pisze:czyli prawdziwy tuning , a nie jakieś pitu, pitu , ciam ciaramciam
dokładnie, zrobiłem pitu pitu na mocy silnika, a olej to zaraz miałbym lać jak po prawdziwym tuningu? :)

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: coolmobil » 15 maja 2017, o 06:16

I znowu dyskusja się rozjechała a ja się tylko spytałem o dobór oleju i płukanki :)
Czy możemy wróci do zapytania i doradzacie jakaś konkretna płukankę?
Dodatkowo czytałem ze płukankę mogę dolać do obecnego oleju np przed sama wymiana. Czy np jak doleje płukankę jadąc do ASO na przegląd to będzie OK (jakieś 4km)? Czy poprosi poprosić ASO aby zalali płukankę i aby silnik pochodzi te 15-20 min na wolnych obrotach?

Z góry dzięki za pomoc.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
michalm83
Użytkownik
Posty: 245
Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: michalm83 » 15 maja 2017, o 06:33

Płukanke robisz na postoju a nie podczas jazdy. Ja bym tych 4km nie jechał bo płukanka rozrzedza olej.
Zagadaj w ASO może Ci ją zastosują.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: KaMYk » 15 maja 2017, o 06:35

Kupiłem płukankę Millersa, bo akurat taka była w danym dniu dostępna.

Na płukance nie jeździsz, dolewasz do oleju przed wymiana i silnik mam pracować na wolnych obrotach, bez obciążenia przez 10 minut.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: P405 » 15 maja 2017, o 06:36

Kup płukankę jakiegoś znanego producenta, zasostosuj zgodnie z instrukcją jaka będzie. Olej to już kwestia gustu.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: coolmobil » 15 maja 2017, o 07:18

Ok dzięki za rozjaśnienie :)
I teraz moje pytanie do Tomek evo. Zgodnie z tym co napisał Bodex oferujesz sprzedaż olejów i innych produktów. Jeśli to się zgadza to czy możesz mu przygotować na priv ofertę na Millers EE longlife C3 5W30 plus jakaś dobra płukanka?

Pytanie dodatkowe do płukanki:
W zeszłym roku zalałem po wymianie oleju Xado, niby wymiany oleju nie maja wpływu na prace która Xado miało wykonać czy przypadkiem płukanka nie wpłynie na to negatywnie (jak rozumiem ma dość agresywne działanie skoro ma wyczyścić/wypłukać z syfu wnętrze silnika).


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
pjoter1
Użytkownik
Posty: 512
Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: pjoter1 » 15 maja 2017, o 07:31

Jak robiłem płukankę w aso przy okazji wymiany oleju. Nie było z tym problemu, tylko mam wrażenie że Panowie by przytrzymali auto sporo dłużej niż 15 minut gdybym im uwagi nie zwrócił.

Dziś co do zasadności samej płukanki nie jest przekonany. ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: KaMYk » 15 maja 2017, o 08:00

Jak kupiłem auto z przebiegiem 1600km i zmieniam olej co 15kkm i robię płukanki co druga wymianę, to jeszcze jakiś sens widzę, ale w silniku z przebiegiem 226kkm (auto dayly) gdzie płukanki nigdy nie było, to nie odważyłbym się jej zalać.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: marcin.1987 » 15 maja 2017, o 08:19

Dobry olej i częstsze wymiany i silnik sam się z czasem oczyści. Oczywiście nie będzie idealnie jak w fabryce po pierwszym zalaniu, ale sporo syfu z niego wypłynie. I nie będzie to kwestia 15 minut tylko raczej długofalowe działania.

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: coolmobil » 15 maja 2017, o 09:23

coolmobil pisze: Pytanie dodatkowe do płukanki:
W zeszłym roku zalałem po wymianie oleju Xado, niby wymiany oleju nie maja wpływu na prace która Xado miało wykonać czy przypadkiem płukanka nie wpłynie na to negatywnie (jak rozumiem ma dość agresywne działanie skoro ma wyczyścić/wypłukać z syfu wnętrze silnika).
@P405 mam wrażenie ze ty także stosowałeś Xado jaki wpływ na efekt Xado (niby dodatkowy film zabezpieczający ma być na wnętrzu silnika? może mieć płukanka?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: P405 » 15 maja 2017, o 09:41

Trudno powiedzieć, mój silnik ma na Xado 50 tys. Jedyny konkretny przykład to, że na hamowni miał 165 KM i 398Nm. Dałem też do Peugeota 307 2.0 HDI, przebieg teraz ponad 200 tysięcy i silniczek też pracuje bardzo dobrze. Xado dawałem też w 307 do wspomagania bo zaczęło głośniej chodzić i jest zdecydowana poprawa. Jak dla mnie warto dodać. Przy silnikach z większym przebiegiem trzeba by pomierzyć ciśnienia przed i później po dodaniu. Z tego co kiedyś oglądałem w necie to jest różnica na. Xado ma przeprowadzić rewitalizację, a nie tylko poprawić smarowanie. Jak ktoś chce poprawić smarność bez wielkich inwestycji to polecam z Mannol Molibden Additive. Puszka 300 ml kosztuje ok.15 zł. Używam w focusie i silnik też bardzo ładnie pracuje.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: coolmobil » 15 maja 2017, o 10:02

Nie No ja mam już dodane Xado tylko czy przypadkiem płukanka nie w jakiś sposób negatywny nie wpłynie na to co zrobiło, robi Xado. To jest moje pytanie :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: tomek evo » 15 maja 2017, o 10:16

Wpłynie niestety negatywnie- w jakim stopniu trudno mi jest jednoznacznie stwierdzić bo to bardzo trudne ale płukanka ma za zadanie wyczyścić silnik i przy okazji wypłucze niestety co nieco z powierzchni metalu do którego przywarły cząsteczki preparatu Xado. Normalnie proponuje silniejsze płukanki typu Archoil AR2820 ale jeśli chcesz utrzymać efekty zastosowania preparatu Xado to lepsza będzie płukanka olejowa np. Liqui Moly zwykła lub Millers-a.
Z góry zaznaczam, że nie mam większych doświadczeń z produktami Xado (używam modyfikatorów Archoila) ale mogę się domyślać jakie będą efekty.
Co do poprawy smarowania to preparaty oparte na molibdenie poprawiają smarowanie ale głównie akustykę bo jeśli chodzi o ochronę przed zużyciem to polecam dobre modyfikatory np. Archoli AR9100 (ew. coś z Xado lub Ceratec od Liqui Moly).

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: coolmobil » 15 maja 2017, o 10:30

Hm... No tam zagwozdke co zrobić. Zdecydowanie chce utrzymać efekt Xado :). Teraz pytanie robić płukankę czy nie...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: P405 » 15 maja 2017, o 10:59

Trzeba napisać do Xado jak oni to widzą.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: coolmobil » 15 maja 2017, o 11:02

Jest jakieś rozwiązanie, poszukam jakiegoś konkretnego kontaktu i dopytam. Jak coś się dowiem to dam znać. Jeśli nie uda mi przed przeglądem wyjaśnić tej kwestii odpuszczę płukankę. Szkoda ze jej nie zrobiłem w zeszłym roku przed wymiana oleju i przed zalaniem Xado. Człowiek uczy się całe życie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: tomek evo » 15 maja 2017, o 16:03

Spokojnie. Xado też nie utrzyma się zbyt długo więc przy następnej wymianie zrób płukankę (albo jeszcze lepiej zastosuj Archoila AR2300) i nowy modyfikator. Zasada jest taka, że zawsze najpierw doczyszczamy silnik a później dopiero stosujemy modyfikator (choć Archoil AR9100 sam w sobie ma bardzo dobre właściwości czyszczące i jego zastosowanie mocno poprawia czystość silnika).

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: coolmobil » 15 maja 2017, o 16:06

Tak chyba zrobię ze teraz dam tylko lepszy olej a następnym razem już dam płukankę.
Choć niby podają ze Xado ma starczy na 100k km
Ps. Czy dobrze zrozumiałem wcześniej Bodex ze możesz przygotwać jakaś ofertę na olej?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Bodex

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Bodex » 15 maja 2017, o 17:56

Ja dałem płukanie LM przy zmianie uszczelki , teraz tylko dobry olej i żadnych ulepszaczy

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”