--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
EGR
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: EGR
No właśnie czytam https://www.healtheffects.org/air-pollu ... el-exhaust wraz z załącznikami. Ciekawa lektura. I tlenki azotu wcale nie są takie bezpieczne...
Zresztą polecam lekturę, każdy może sobie samemu wyrobić opinię.
Zresztą polecam lekturę, każdy może sobie samemu wyrobić opinię.
- takisobie
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: DE
Re: EGR
każdy kijek ma dwa końce , niezaślepiony Egr , obniżone NO w pewnym zakresie pracy silnika bo przecież nie ciągle . ale obniża sprawność silnika z czasem coraz bardziej oblepiający się kolektor itp.. po drugie ja jestem ble bo mam zaślepiony ale gostek z starym kopcącym dieslem z początku lat 90 jest cacy no bo on nawet niema Egr czyli nic niemusi zaślepiać.no i po trzecie gostek z niazaślepionym Egr ale z cegłą zamiast nogi też jest cacy chociaż mu diesel 10 pali a nie jak mój 6. ot i cała ekologia
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: EGR
Zacytuje swój poprzedni post. Dzis miałem okazje szybciej pojechac na autostradzie a dokładnie okolice 180km/h. I w czasie jazdy zapalił sie check engine, zapewne w związku z zaślepionym EGR., zobaczymy kiedy i czy w ogóle zgaśnie
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: EGR
Bo wyniki sa z gory jasne. I zaden rzad nie zamowi takich badan bo dobitnie by pokazaly, ze aktualne stezenie Nox jest absolutnie niegroznehubertus pisze:. No i dlaczego nie prowadzi się badań na organizmie bliższym człowiekowi. Bo nie na darmo mówi się, ze jedynie szczur i karaluch mogły by przeżyć na skażonym wybuchem atomowym terenie. Oczywiście na podstawie wykonanych uprzednio odpowiednich badań różnych zwierząt.
Powoli wychodza brudy w Niemczech. Wedlug dlugoletnich badan powietrze tutaj jest z roku na rok lepsze.
Punkty pomiaru CO2 i Nox sa z premedytacja stawiane w absurdalnych miejscach, ktore nijak sie maja do rzeczywistosci. Jest to jawna manipulacja i oszustwo. I powoli ludzie sie budza bo sie zorientowali, zw sa robieni w konia.
Gesendet von meinem SM-T815 mit Tapatalk
Ostatnio zmieniony 29 maja 2018, o 19:01 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- takisobie
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: DE
Re: EGR
umnie wyskakuje tylko na wolnych obrotach nigdy gdy jade , przejade z Polski do Niemiec i nie wywali . drugiepawel_insignia pisze: ↑26 maja 2018, o 19:50Zacytuje swój poprzedni post. Dzis miałem okazje szybciej pojechac na autostradzie a dokładnie okolice 180km/h. I w czasie jazdy zapalił sie check engine, zapewne w związku z zaślepionym EGR., zobaczymy kiedy i czy w ogóle zgaśnie
światła i już świeci ,
Re: EGR
Na coraz lepsze powietrze wplywa wiele czynnikow. Przenoszenie fabryk i zakladow na obrzeza miasta, coraz lepsze filtry, mentalnosc i wychowanie ludzi, ktorzy srodowisko traktuja powaznie i na przyklad nigdy nie wpadli by na pomysl aby w kominku czy piecu palic butelkami platkikowymi czy innymi smieciami.
Oraz fakt, ze byl trend na diesla. Diesle emituja duzo mniej CO2 niz benzyniaki. Poprzez DPF, AdBlue i inne kontrukcje rowniez inne szkodliwe substancje sa ciagla minimalizowane. I bardzo dobrze. Oplowski DPF nie jest moze najlepszy ale lepiej tak niz zadnego filtra.
Ale EGR (i tak samo start/stop) to po prostu przerost formy nad trescia. Nie przynosi zadnych korzysci za to wiele ujemnych skutkow.
Jednak jesli sluchac KC Bruksela to powietrze w DE jest tragiczne. Wrecz toksyczne. Pare dni temu KC Bruksela zapowiedziala surowe (czytaj $$$) kary za coraz BRUDNIEJSZE powietrze. A co na to rzad, ktory jest przedstawicielem wlasnych obywateli? Potwierdza to klamstwo powolujac sie na pomiary, ktore pochodza ze zle umieszczonych stacji pomiarowych. I "zle" jest delikatne powiedziane. Albo jest to dyletanctwo i ignorancja albo jawna manipulacja.
Jesli kampania "nie kupuj diesla bo to on jest wszystkiemy winny" bedzie nadal sztucznie podgrzewana to za pare lat powietrze bedzie rzeczywiscie gorsze. Bo benzyniaki nie sa w stanie spelnic tych absurdalnych kwot, ktore KC Bruksela wyssysa sobie z dupy. Rzadzacy obudza sie z reka w nocniku i w otwartymi paszczami beda glupio jakali " ale, ale ale przeciez, no przeciez.....".
Gesendet von meinem SM-T815 mit Tapatalk
Oraz fakt, ze byl trend na diesla. Diesle emituja duzo mniej CO2 niz benzyniaki. Poprzez DPF, AdBlue i inne kontrukcje rowniez inne szkodliwe substancje sa ciagla minimalizowane. I bardzo dobrze. Oplowski DPF nie jest moze najlepszy ale lepiej tak niz zadnego filtra.
Ale EGR (i tak samo start/stop) to po prostu przerost formy nad trescia. Nie przynosi zadnych korzysci za to wiele ujemnych skutkow.
Jednak jesli sluchac KC Bruksela to powietrze w DE jest tragiczne. Wrecz toksyczne. Pare dni temu KC Bruksela zapowiedziala surowe (czytaj $$$) kary za coraz BRUDNIEJSZE powietrze. A co na to rzad, ktory jest przedstawicielem wlasnych obywateli? Potwierdza to klamstwo powolujac sie na pomiary, ktore pochodza ze zle umieszczonych stacji pomiarowych. I "zle" jest delikatne powiedziane. Albo jest to dyletanctwo i ignorancja albo jawna manipulacja.
Jesli kampania "nie kupuj diesla bo to on jest wszystkiemy winny" bedzie nadal sztucznie podgrzewana to za pare lat powietrze bedzie rzeczywiscie gorsze. Bo benzyniaki nie sa w stanie spelnic tych absurdalnych kwot, ktore KC Bruksela wyssysa sobie z dupy. Rzadzacy obudza sie z reka w nocniku i w otwartymi paszczami beda glupio jakali " ale, ale ale przeciez, no przeciez.....".
Gesendet von meinem SM-T815 mit Tapatalk
Ostatnio zmieniony 29 maja 2018, o 19:01 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: EGR
Ktoś może odczytać temperaturę zasysanego powietrza na rozgrzanym pracującym silniku i po ok 2 minutach od wyłączenia? Ja mam jakieś dziwne wartości i chciałbym je zweryfikować.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: EGR
Ja wiem, ze diesel nie umrze. Nie umrze POMIMO, ze polityka chce go MILIARDOWYMI nakladami $$$ usmiercic. Nie umrze pomimo ze polityka szykanami podpartymi bajkami wyssanymi z dupy z calych sil stara sie go usmiercic. Nie umrze bo sam sie obroni. Mrzonka o autach elektrycznych pozostanie na zawsze mrzonka. Dopoki nie zostanie wymyslona nowa technologia akumulatorow samochodow elektrycznych na masowa skale nie bedzie.
Do tego dochodzi technika produkcji oraz TRANSPORTU pradu. Bez czegos rewolucyjnie nowego (a z miedzianymi kablami nic nowego nie wymyslisz) nie ma fizycznych szans na masowe wprowadzenie elektrycznych aut.
Juz teraz musze smiac sie w kulak jak widze i slysze reklame VW, zeby kupic ich nowe, czyste diesel. Diesel ma sie dobrze, sprzedaje sie dobrze i nadal bedzie sie dobrze sprzedawal.
A jak za 2,3 lata politycy z reka w nocniku zobacza, ze powietrze jest jednak gorsze niz teraz bedzie smiech na sali. Do tego fajne pylki, ktore w benzyniakach sa jeszcze szkodliwsze (bo mniejsze) niz w dieslach. 2,3,4 filtry w benzyniakach a z rury bedzie wiecej smieci wylatywalo niz w niby brudnych dieslach.
A co do EGR. Ja mam mechaniczny EGR w moim Chryslerze. Mechaniczny. I silnik 400k km. Sam pomysl EGR jest nieglupi. Ale w powiazaniu z innymi pseudoratujacymi mechanizmami jest po prostu do dupy. Nic nie redukuje. Poprawa emisji NOX jest jedynie na papierze. EGR wprowadzono tylko dlatego aby wedlug teoretycznych wyliczen na papierze dostac homologacje (bo KC Bruksela z dupy wyssala sobie granice emisji NOX).
Gesendet von meinem SM-T815 mit Tapatalk
Do tego dochodzi technika produkcji oraz TRANSPORTU pradu. Bez czegos rewolucyjnie nowego (a z miedzianymi kablami nic nowego nie wymyslisz) nie ma fizycznych szans na masowe wprowadzenie elektrycznych aut.
Juz teraz musze smiac sie w kulak jak widze i slysze reklame VW, zeby kupic ich nowe, czyste diesel. Diesel ma sie dobrze, sprzedaje sie dobrze i nadal bedzie sie dobrze sprzedawal.
A jak za 2,3 lata politycy z reka w nocniku zobacza, ze powietrze jest jednak gorsze niz teraz bedzie smiech na sali. Do tego fajne pylki, ktore w benzyniakach sa jeszcze szkodliwsze (bo mniejsze) niz w dieslach. 2,3,4 filtry w benzyniakach a z rury bedzie wiecej smieci wylatywalo niz w niby brudnych dieslach.
A co do EGR. Ja mam mechaniczny EGR w moim Chryslerze. Mechaniczny. I silnik 400k km. Sam pomysl EGR jest nieglupi. Ale w powiazaniu z innymi pseudoratujacymi mechanizmami jest po prostu do dupy. Nic nie redukuje. Poprawa emisji NOX jest jedynie na papierze. EGR wprowadzono tylko dlatego aby wedlug teoretycznych wyliczen na papierze dostac homologacje (bo KC Bruksela z dupy wyssala sobie granice emisji NOX).
Gesendet von meinem SM-T815 mit Tapatalk
Ostatnio zmieniony 27 maja 2018, o 16:12 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: EGR
Umrze diesel. Wszystko jest robione aby umarł. Sam się nie obroni bo kto go będzie produkował? Ja, Ty? Korporacje rządzą światem i wszystko zmierza do aut elektrycznych. To oni kreują kierunek rozwoju. Nie Ty czy ja. Nawet już testują elektryczne Tiry. To tylko kwestia czasu. Wszystko dla kasy. Już nie będę tego opisywał ale kto ma w tym pojęcia zrozumie dlaczego tak jest. Dla jednych pod pojęciem ekologia dla innych pod pojęciem kasy dla nich. A jeżeli nie wiadomo o co chodzi to....
Skoro tak wszystko zmierza do Eko to dlaczego nie produkują aut na wodór? Były testy i można na tym jeździć. Przecież to praktycznie nic nie wydziela. Proste bo nie byłoby na tym zarobku taki jak na elektrycznym czy innym może jeszcze nowym cudzie techniki.
Skoro tak wszystko zmierza do Eko to dlaczego nie produkują aut na wodór? Były testy i można na tym jeździć. Przecież to praktycznie nic nie wydziela. Proste bo nie byłoby na tym zarobku taki jak na elektrycznym czy innym może jeszcze nowym cudzie techniki.
Re: EGR
Hej,
W sobotę zafundowałem autku czyszczenie EGR
Zaczęło mnie wkurzać obniżenie komfortu jazdy. Często robiłem "kangura", trudno było odjechać po redukcji na dwójce.
Częste szarpnięcia przy ruszaniu itp...
Przy okazji czyszczenia EGRa, wyjąłem czujnik MAP sensor.
Przebieg 145tyś, wszystko pozalepiane sadzą, na czujniku nie widać było koszyczka
Dziś mogłem pojeździć dłużej.......
Samochód odzyskał elastyczność, szybciej się zbiera z dołu, nie szarpie, chwilowe zużycie paliwa obniżyło się z 0.9 na 0.7 (wolne obroty)
Człowiek tak jeździ, nie czuje zmian rozłożonych w czasie a autko słabnie.
Kolejny etap, czyszczenie kolektora i przepustnicy.
Polecam ten zabieg
W sobotę zafundowałem autku czyszczenie EGR
Zaczęło mnie wkurzać obniżenie komfortu jazdy. Często robiłem "kangura", trudno było odjechać po redukcji na dwójce.
Częste szarpnięcia przy ruszaniu itp...
Przy okazji czyszczenia EGRa, wyjąłem czujnik MAP sensor.
Przebieg 145tyś, wszystko pozalepiane sadzą, na czujniku nie widać było koszyczka
Dziś mogłem pojeździć dłużej.......
Samochód odzyskał elastyczność, szybciej się zbiera z dołu, nie szarpie, chwilowe zużycie paliwa obniżyło się z 0.9 na 0.7 (wolne obroty)
Człowiek tak jeździ, nie czuje zmian rozłożonych w czasie a autko słabnie.
Kolejny etap, czyszczenie kolektora i przepustnicy.
Polecam ten zabieg
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: EGR
To fajnie że Ci pomogło , bo u mnie po wyczyszczeniu na błysk nic nie pomogło dopiero po operacji zaślepienia wróciła frajda z jazdy , na zewnątrz upały a autko żwawo się zbiera
-
- Użytkownik
- Posty: 257
- Rejestracja: 16 wrz 2017, o 07:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: EGR
Możesz przybliżyć temat bo mam zaznaczony wskaźnik EGR,ale chodzi o to,że są dwie poziome kreski i nie wyświetla żadnych danych.Przeczytałem kolejny raz cały ten watek i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie,być może źle szukałem.
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: EGR
W aplikacji wejdź w:
-Ustawienia -> Interfejs -> Zaznacz Szybki Odczyt oraz Bardzo szybki Odczyt, wejdź w Tryb Odczytu i wybierz Szybki
-Ustawienia OBDII i zaznacz Wyświetlaj wskaźnik EGR
Jak to zrobiłem to przy ikonce EGR'a zaczął pokazywać procentowe wartości.
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 25 mar 2016, o 20:55
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Grójec
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: EGR
Zaslepilem dziś egr.
Przed na jałowym otwierał sięod od 10 do 25 %, teraz trzyma jakieś 72-74 % ale po około minucie zamyka się całkowicie aż nie dotkne gazu i tak w kółko. Czy też tak macie po wyrzuceniu blaszki?
Druga kwestia to przy dokrecania rurki na dole nie da sie tego zrobic do końca po delikatnym oporze sróbka obraca się znów lekko(pewnie wyrobione gwint w gniezdzie) skręciłem to na klej do gwintów, można to zostawić nie dokrecone do końca czy myśleć nad gwintowaniem i zmiana srob na większe?
Przed na jałowym otwierał sięod od 10 do 25 %, teraz trzyma jakieś 72-74 % ale po około minucie zamyka się całkowicie aż nie dotkne gazu i tak w kółko. Czy też tak macie po wyrzuceniu blaszki?
Druga kwestia to przy dokrecania rurki na dole nie da sie tego zrobic do końca po delikatnym oporze sróbka obraca się znów lekko(pewnie wyrobione gwint w gniezdzie) skręciłem to na klej do gwintów, można to zostawić nie dokrecone do końca czy myśleć nad gwintowaniem i zmiana srob na większe?