--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

EGR

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4193
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: EGR

Post autor: IBZI » 26 maja 2018, o 18:39

No właśnie czytam https://www.healtheffects.org/air-pollu ... el-exhaust wraz z załącznikami. Ciekawa lektura. I tlenki azotu wcale nie są takie bezpieczne...
Zresztą polecam lekturę, każdy może sobie samemu wyrobić opinię.

Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: EGR

Post autor: takisobie » 26 maja 2018, o 19:15

każdy kijek ma dwa końce , niezaślepiony Egr , obniżone NO w pewnym zakresie pracy silnika bo przecież nie ciągle . ale obniża sprawność silnika z czasem coraz bardziej oblepiający się kolektor itp.. po drugie ja jestem ble bo mam zaślepiony ale gostek z starym kopcącym dieslem z początku lat 90 jest cacy no bo on nawet niema Egr czyli nic niemusi zaślepiać.no i po trzecie gostek z niazaślepionym Egr ale z cegłą zamiast nogi też jest cacy chociaż mu diesel 10 pali a nie jak mój 6. ot i cała ekologia

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: EGR

Post autor: kecraminsignia » 26 maja 2018, o 19:19

Ekologiczne to będą auta elektryczne to jest dopiero wałek a ciemnogród to kupi

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: EGR

Post autor: pawel_insignia » 26 maja 2018, o 19:50

pawel_insignia pisze:
20 maja 2018, o 08:38
Jestem ciekawy czy błąd ponownie wyskoczy.
Zacytuje swój poprzedni post. Dzis miałem okazje szybciej pojechac na autostradzie a dokładnie okolice 180km/h. I w czasie jazdy zapalił sie check engine, zapewne w związku z zaślepionym EGR., zobaczymy kiedy i czy w ogóle zgaśnie ;)

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: EGR

Post autor: kecraminsignia » 26 maja 2018, o 19:52

Ktoś pisał że rok jeździ ze swiecacym "helikopterem"

zeniu69

Re: EGR

Post autor: zeniu69 » 26 maja 2018, o 20:52

hubertus pisze:. No i dlaczego nie prowadzi się badań na organizmie bliższym człowiekowi. Bo nie na darmo mówi się, ze jedynie szczur i karaluch mogły by przeżyć na skażonym wybuchem atomowym terenie. Oczywiście na podstawie wykonanych uprzednio odpowiednich badań różnych zwierząt.
Bo wyniki sa z gory jasne. I zaden rzad nie zamowi takich badan bo dobitnie by pokazaly, ze aktualne stezenie Nox jest absolutnie niegrozne :)

Powoli wychodza brudy w Niemczech. Wedlug dlugoletnich badan powietrze tutaj jest z roku na rok lepsze.
Punkty pomiaru CO2 i Nox sa z premedytacja stawiane w absurdalnych miejscach, ktore nijak sie maja do rzeczywistosci. Jest to jawna manipulacja i oszustwo. I powoli ludzie sie budza bo sie zorientowali, zw sa robieni w konia.

Gesendet von meinem SM-T815 mit Tapatalk
Ostatnio zmieniony 29 maja 2018, o 19:01 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: EGR

Post autor: takisobie » 26 maja 2018, o 21:59

pawel_insignia pisze:
26 maja 2018, o 19:50
pawel_insignia pisze:
20 maja 2018, o 08:38
Jestem ciekawy czy błąd ponownie wyskoczy.
Zacytuje swój poprzedni post. Dzis miałem okazje szybciej pojechac na autostradzie a dokładnie okolice 180km/h. I w czasie jazdy zapalił sie check engine, zapewne w związku z zaślepionym EGR., zobaczymy kiedy i czy w ogóle zgaśnie ;)
umnie wyskakuje tylko na wolnych obrotach nigdy gdy jade , przejade z Polski do Niemiec i nie wywali . drugie
światła i już świeci ,

zeniu69

Re: EGR

Post autor: zeniu69 » 27 maja 2018, o 10:54

Na coraz lepsze powietrze wplywa wiele czynnikow. Przenoszenie fabryk i zakladow na obrzeza miasta, coraz lepsze filtry, mentalnosc i wychowanie ludzi, ktorzy srodowisko traktuja powaznie i na przyklad nigdy nie wpadli by na pomysl aby w kominku czy piecu palic butelkami platkikowymi czy innymi smieciami.
Oraz fakt, ze byl trend na diesla. Diesle emituja duzo mniej CO2 niz benzyniaki. Poprzez DPF, AdBlue i inne kontrukcje rowniez inne szkodliwe substancje sa ciagla minimalizowane. I bardzo dobrze. Oplowski DPF nie jest moze najlepszy ale lepiej tak niz zadnego filtra.
Ale EGR (i tak samo start/stop) to po prostu przerost formy nad trescia. Nie przynosi zadnych korzysci za to wiele ujemnych skutkow.


Jednak jesli sluchac KC Bruksela to powietrze w DE jest tragiczne. Wrecz toksyczne. Pare dni temu KC Bruksela zapowiedziala surowe (czytaj $$$) kary za coraz BRUDNIEJSZE powietrze. A co na to rzad, ktory jest przedstawicielem wlasnych obywateli? Potwierdza to klamstwo powolujac sie na pomiary, ktore pochodza ze zle umieszczonych stacji pomiarowych. I "zle" jest delikatne powiedziane. Albo jest to dyletanctwo i ignorancja albo jawna manipulacja.

Jesli kampania "nie kupuj diesla bo to on jest wszystkiemy winny" bedzie nadal sztucznie podgrzewana to za pare lat powietrze bedzie rzeczywiscie gorsze. Bo benzyniaki nie sa w stanie spelnic tych absurdalnych kwot, ktore KC Bruksela wyssysa sobie z dupy. Rzadzacy obudza sie z reka w nocniku i w otwartymi paszczami beda glupio jakali " ale, ale ale przeciez, no przeciez.....".

Gesendet von meinem SM-T815 mit Tapatalk
Ostatnio zmieniony 29 maja 2018, o 19:01 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: EGR

Post autor: Ping » 27 maja 2018, o 12:13

Ktoś może odczytać temperaturę zasysanego powietrza na rozgrzanym pracującym silniku i po ok 2 minutach od wyłączenia? Ja mam jakieś dziwne wartości i chciałbym je zweryfikować.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


zeniu69

Re: EGR

Post autor: zeniu69 » 27 maja 2018, o 14:20

Ja wiem, ze diesel nie umrze. Nie umrze POMIMO, ze polityka chce go MILIARDOWYMI nakladami $$$ usmiercic. Nie umrze pomimo ze polityka szykanami podpartymi bajkami wyssanymi z dupy z calych sil stara sie go usmiercic. Nie umrze bo sam sie obroni. Mrzonka o autach elektrycznych pozostanie na zawsze mrzonka. Dopoki nie zostanie wymyslona nowa technologia akumulatorow samochodow elektrycznych na masowa skale nie bedzie.
Do tego dochodzi technika produkcji oraz TRANSPORTU pradu. Bez czegos rewolucyjnie nowego (a z miedzianymi kablami nic nowego nie wymyslisz) nie ma fizycznych szans na masowe wprowadzenie elektrycznych aut.

Juz teraz musze smiac sie w kulak jak widze i slysze reklame VW, zeby kupic ich nowe, czyste diesel. Diesel ma sie dobrze, sprzedaje sie dobrze i nadal bedzie sie dobrze sprzedawal.

A jak za 2,3 lata politycy z reka w nocniku zobacza, ze powietrze jest jednak gorsze niz teraz bedzie smiech na sali. Do tego fajne pylki, ktore w benzyniakach sa jeszcze szkodliwsze (bo mniejsze) niz w dieslach. 2,3,4 filtry w benzyniakach a z rury bedzie wiecej smieci wylatywalo niz w niby brudnych dieslach.


A co do EGR. Ja mam mechaniczny EGR w moim Chryslerze. Mechaniczny. I silnik 400k km. Sam pomysl EGR jest nieglupi. Ale w powiazaniu z innymi pseudoratujacymi mechanizmami jest po prostu do dupy. Nic nie redukuje. Poprawa emisji NOX jest jedynie na papierze. EGR wprowadzono tylko dlatego aby wedlug teoretycznych wyliczen na papierze dostac homologacje (bo KC Bruksela z dupy wyssala sobie granice emisji NOX).



Gesendet von meinem SM-T815 mit Tapatalk
Ostatnio zmieniony 27 maja 2018, o 16:12 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: EGR

Post autor: kecraminsignia » 27 maja 2018, o 15:22

Umrze diesel. Wszystko jest robione aby umarł. Sam się nie obroni bo kto go będzie produkował? Ja, Ty? Korporacje rządzą światem i wszystko zmierza do aut elektrycznych. To oni kreują kierunek rozwoju. Nie Ty czy ja. Nawet już testują elektryczne Tiry. To tylko kwestia czasu. Wszystko dla kasy. Już nie będę tego opisywał ale kto ma w tym pojęcia zrozumie dlaczego tak jest. Dla jednych pod pojęciem ekologia dla innych pod pojęciem kasy dla nich. A jeżeli nie wiadomo o co chodzi to....

Skoro tak wszystko zmierza do Eko to dlaczego nie produkują aut na wodór? Były testy i można na tym jeździć. Przecież to praktycznie nic nie wydziela. Proste bo nie byłoby na tym zarobku taki jak na elektrycznym czy innym może jeszcze nowym cudzie techniki.

inmar
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: 16 wrz 2017, o 07:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: EGR

Post autor: inmar » 28 maja 2018, o 09:52

Wczoraj trochę pojeździłem i na apce EGR jak by był nieczynny,nic nie pokazywał,mam coś nie tak ?

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: EGR

Post autor: P405 » 28 maja 2018, o 10:22

Musisz dobrze włączyć odczyt w aplikacji. Parę wątków wstecz jest podane.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


redak

Re: EGR

Post autor: redak » 28 maja 2018, o 12:24

Hej,
W sobotę zafundowałem autku czyszczenie EGR :)
Zaczęło mnie wkurzać obniżenie komfortu jazdy. Często robiłem "kangura", trudno było odjechać po redukcji na dwójce.
Częste szarpnięcia przy ruszaniu itp...
Przy okazji czyszczenia EGRa, wyjąłem czujnik MAP sensor.
Przebieg 145tyś, wszystko pozalepiane sadzą, na czujniku nie widać było koszyczka :)

Dziś mogłem pojeździć dłużej.......
Samochód odzyskał elastyczność, szybciej się zbiera z dołu, nie szarpie, chwilowe zużycie paliwa obniżyło się z 0.9 na 0.7 (wolne obroty)
Człowiek tak jeździ, nie czuje zmian rozłożonych w czasie a autko słabnie.

Kolejny etap, czyszczenie kolektora i przepustnicy.

Polecam ten zabieg :)

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2347
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: EGR

Post autor: dare50 » 28 maja 2018, o 12:36

To fajnie że Ci pomogło , bo u mnie po wyczyszczeniu na błysk nic nie pomogło dopiero po operacji zaślepienia wróciła frajda z jazdy , na zewnątrz upały a autko żwawo się zbiera :D

inmar
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: 16 wrz 2017, o 07:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: EGR

Post autor: inmar » 28 maja 2018, o 16:56

P405 pisze:
28 maja 2018, o 10:22
Musisz dobrze włączyć odczyt w aplikacji. Parę wątków wstecz jest podane.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Możesz przybliżyć temat bo mam zaznaczony wskaźnik EGR,ale chodzi o to,że są dwie poziome kreski i nie wyświetla żadnych danych.Przeczytałem kolejny raz cały ten watek i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie,być może źle szukałem.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: EGR

Post autor: Ping » 28 maja 2018, o 17:03

Zmień prędkość odczytu

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: EGR

Post autor: pawel_insignia » 28 maja 2018, o 18:35

inmar pisze:
28 maja 2018, o 16:56
są dwie poziome kreski i nie wyświetla żadnych danych.
W aplikacji wejdź w:
-Ustawienia -> Interfejs -> Zaznacz Szybki Odczyt oraz Bardzo szybki Odczyt, wejdź w Tryb Odczytu i wybierz Szybki

-Ustawienia OBDII i zaznacz Wyświetlaj wskaźnik EGR

Jak to zrobiłem to przy ikonce EGR'a zaczął pokazywać procentowe wartości.

misiekbig
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 25 mar 2016, o 20:55
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Grójec
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: EGR

Post autor: misiekbig » 28 maja 2018, o 19:34

Zaslepilem dziś egr.
Przed na jałowym otwierał sięod od 10 do 25 %, teraz trzyma jakieś 72-74 % ale po około minucie zamyka się całkowicie aż nie dotkne gazu i tak w kółko. Czy też tak macie po wyrzuceniu blaszki?
Druga kwestia to przy dokrecania rurki na dole nie da sie tego zrobic do końca po delikatnym oporze sróbka obraca się znów lekko(pewnie wyrobione gwint w gniezdzie) skręciłem to na klej do gwintów, można to zostawić nie dokrecone do końca czy myśleć nad gwintowaniem i zmiana srob na większe?

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: EGR

Post autor: wojtekski » 28 maja 2018, o 21:08

Właśnie czyli reaguje sterowanie na przepływ i zwiększa otwarcie sporo.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”