--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
EGR
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: EGR
Witam ja dzisiaj zaślepiłem swojego EGR-a pełną blaszką bez dziurki i powiem ze jest ok można ruszać bez dodania gazu od razu jazda stała się przyjemniejsza , rano do pracy miałem akurat wypalanie DPF więc będzie okazja sprawdzić dystans do następnego przy zaślepionym EGR , błędów na razie żadnym tylko zauważyłem że teraz EGR otwiera się do 75% na wolnych obrotach wcześniej około 25% , więc zostaje obserwacja i docelowo wyprogramowanie EGR-a
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: EGR
Zaślepienie EGR nie powoduje błędu od razu. Najpierw układ sprawdza nowe warunki pracy. W końcu stwierdzi zapchanie się EGR i wywali błąd.
Wyprogramowanie jest konieczne.
Wpływ EGR na wypalanie DPF jest żaden Jeżdżę bez EGR już 3 lata. W zależności od stylu jazdy mogę mieć wypalanie po 300 km a mogę po 1200 km.
EGR nic tu nie zmieniło, tak samo było z EGR.
Wyprogramowanie jest konieczne.
Wpływ EGR na wypalanie DPF jest żaden Jeżdżę bez EGR już 3 lata. W zależności od stylu jazdy mogę mieć wypalanie po 300 km a mogę po 1200 km.
EGR nic tu nie zmieniło, tak samo było z EGR.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: EGR
Jest dokładnie jak piszesz. Błąd wyskoczy po czasie zresztą było to już na forum opisywane. Jedyna słuszna metoda pozbycia się egr to wyprogramowanie. Jeśli już komuś tak bardzo przeszkadza. Reszta to taki powiedział bym trochę druciarstwo.
Co do wypalania dpf spaliny w żaden sposób nie biorą udziału w procesie spalania. Są tylko "wypełniaczem". Więc jakichś istotnych różnic w zapełnianiu dpf i jego wypalaniu nie będzie. Bo ze spalin wracanych przez egr do spalania nie pobierany jest tlen bo go już tam w zasadzie nie ma. Ani nie bierze udziału w procesie spalania żaden inny ich składnik, który miał by wpływ na pogorszenie spalin po spaleniu mieszanki paliwo powietrze plus spaliny z egr.
Co do wypalania dpf spaliny w żaden sposób nie biorą udziału w procesie spalania. Są tylko "wypełniaczem". Więc jakichś istotnych różnic w zapełnianiu dpf i jego wypalaniu nie będzie. Bo ze spalin wracanych przez egr do spalania nie pobierany jest tlen bo go już tam w zasadzie nie ma. Ani nie bierze udziału w procesie spalania żaden inny ich składnik, który miał by wpływ na pogorszenie spalin po spaleniu mieszanki paliwo powietrze plus spaliny z egr.
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: EGR
Tak jak koledzy piszecie. Ja zaslepilem jakiś czas temu i widzę że zapełnia się podobnie jak przed zaślepieniem. Błąd wywaliło mi po 50km, ale poświecił się check tylko kilka dni a potem zgasł i już się nie pokazuje. Tak jak Darek piszesz u mnie na apce też do 74% się otwiera na wolnych obrotach. Jestem ciekawy czy błąd ponownie wyskoczy.
@kecraminsignia u mnie przy gaszeniu nie łomocze nic i cicho gasi (w odróżnieniu od sytuacji kiedy tylko wtyczka była odpieta).
@kecraminsignia u mnie przy gaszeniu nie łomocze nic i cicho gasi (w odróżnieniu od sytuacji kiedy tylko wtyczka była odpieta).
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: EGR
@Wlodarski1, Do odczytu programu potrzeba jest otworzyć ecu, ale czy do zapisu zmodyfikowanego programu też musi być w bootmode?
Próbowałem kilka razy wgrać modyfikowany program bez otwierania ecu i za każdym razem ecu odrzuca wgrywany wsad. Gdy ta sama metoda wgrywam oryginalny program to jest OK i teraz nie wiem czy to kwestia sum kontrolnych czy jeszcze jakichś zależności.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Próbowałem kilka razy wgrać modyfikowany program bez otwierania ecu i za każdym razem ecu odrzuca wgrywany wsad. Gdy ta sama metoda wgrywam oryginalny program to jest OK i teraz nie wiem czy to kwestia sum kontrolnych czy jeszcze jakichś zależności.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: EGR
Przez przypadek znalazłem coś takiego:
https://pl.aliexpress.com/item/Diagauto ... 19552.html
Ciekawe czy rzeczywiście działa?
Odnośnie wgrywania zmodyfikowanego, to ja bym stawiał na sumę kontrolną albo na rozmiar pliku wsadowego.
https://pl.aliexpress.com/item/Diagauto ... 19552.html
Ciekawe czy rzeczywiście działa?
Odnośnie wgrywania zmodyfikowanego, to ja bym stawiał na sumę kontrolną albo na rozmiar pliku wsadowego.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: EGR
Rozmiary plików identyczne co do bajta, sumy kontrolne teoretycznie też ok. Sam tego nie sprawdzałem ale przy użyciu Kees czy Ktag da się ten wsad wgrać, tylko nie wiem czy ww aplikacje nie przeliczają jeszcze jakichś sum.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: EGR
Na 17c19 przez obd nie pójdzie, a jakieś golfy stare pewnie porobiRooff_ pisze:Przez przypadek znalazłem coś takiego:
https://pl.aliexpress.com/item/Diagauto ... 19552.html
Ciekawe czy rzeczywiście działa?
Odnośnie wgrywania zmodyfikowanego, to ja bym stawiał na sumę kontrolną albo na rozmiar pliku wsadowego.
Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: EGR
Więc wracając do zaślepionego EGR-a po przejechaniu około 120 km zero błędów a auto chodzi jak marzenie od dołu ładnie ciągnie można przy 10 km/h normalnie 2 ruszyć czego przed zaślepieniem nie było szans , ciekawe jest to ze na razie nie wywaliło błędów jak niektórzy tu pisali że po jakimś czasie wywala błąd , więc dalej będę obserwować jak się sprawuje i zobaczymy jaki dystans będzie do następnego wypalania DPF , na razie mi wychodzi średnio 10km/% więc wynik nie jest zły (tylko miasto)
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: EGR
Zastanawia mnie cały czas co w przypadku usunięcia zaślepki po dłuższej jeździe bez wyprogramowywania. Czy rzeczywiście jest wtedy problem z odpaleniem i jazdą.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: EGR
Z odpaleniem - nie
Z jazdą też tylko czlowiek sie przyzwyczaja że auto lepiej rusza na zaslepce a po jej zdjęciu mimo że kierowca robi wszystko tak samo to auto jakoś ma muła przy ruszaniu (wszak zamiast tlenu dostaje odchody). Oczywiście ecu po jakimś czasie koryguje sobie te niedogodność ale nadal czuć że "to jednak nie to".
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Z jazdą też tylko czlowiek sie przyzwyczaja że auto lepiej rusza na zaslepce a po jej zdjęciu mimo że kierowca robi wszystko tak samo to auto jakoś ma muła przy ruszaniu (wszak zamiast tlenu dostaje odchody). Oczywiście ecu po jakimś czasie koryguje sobie te niedogodność ale nadal czuć że "to jednak nie to".
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: EGR
Tak masz rację ale ktoś pisał że trzeba chyba wgrywac nowy Soft bo sam nie jest wstanie ustawić odpowiedniej dawki. Gdzieś o tym czytałem.
Po zaslepieniu błąd wyskoczy po jakimś czasie ale później już nie będzie wyskakiwal.
Po zaslepieniu błąd wyskoczy po jakimś czasie ale później już nie będzie wyskakiwal.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: EGR
Albo zrobić reset/adaptacje EGR-a , ale w czym problem jeśli ktoś założył zaślepkę np.Ja , to na pewno jej nie wywalę skoro autko jeździ super , więc zostaje tylko przy okazji Czipa go wyprogramować
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: EGR
EGR zaślepiłem, odczucia takie same jak miał Darek (co już zresztą pisałem).
Check engine wyskoczył po 30-50km, zapalał się przez jakies 150-200km (jazda po mieście, więc troche tych gaszeń i odpaleń było), a teraz od 250km nic się nie zapala. Zrobione ponad 500km i jest OK.
Check engine wyskoczył po 30-50km, zapalał się przez jakies 150-200km (jazda po mieście, więc troche tych gaszeń i odpaleń było), a teraz od 250km nic się nie zapala. Zrobione ponad 500km i jest OK.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: EGR
Koledzy podrzućcie linki do aukcji z których zamawialiście zaślepki do EGR, żeby było pewne, że będą pasować, bo chyba też się skuszę na taki zabieg w niedalekiej przyszłości.
No i powiedzcie mi jeszcze czy ta dynamika z dołu u Was to się poprawiła tylko gdy na zewnątrz temperatura jest powyżej 18 st. (wtedy normalnie muł u mnie jest już bardziej odczuwalny bo EGR mocniej daje znać o sobie), czy poniżej tej temperatury też rwie teraz asfalt przy ruszaniu? Bo na logikę poniżej 18 st. chyba powinno być tak samo jak z EGR-em, lub tylko niezauważalnie lepiej.
No i powiedzcie mi jeszcze czy ta dynamika z dołu u Was to się poprawiła tylko gdy na zewnątrz temperatura jest powyżej 18 st. (wtedy normalnie muł u mnie jest już bardziej odczuwalny bo EGR mocniej daje znać o sobie), czy poniżej tej temperatury też rwie teraz asfalt przy ruszaniu? Bo na logikę poniżej 18 st. chyba powinno być tak samo jak z EGR-em, lub tylko niezauważalnie lepiej.