--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

ODPOWIEDZ
mesel

Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Post autor: mesel » 29 lip 2015, o 20:43

Jako, że było kilka wpisów o podobnej przypadłości ale rozmyły się w inne treści chcę spróbować znaleźć rozwiązanie pewnego strasznie upierdliwego problemu.

Otóż zimny silnik bardzo szarpie i przerywa w konkretnych warunkach:
- motor się rozgrzewa czyli poniżej 90 stopni
- temperatura zewnętrzna powyżej 18-20 stopni
- obroty silnika poniżej 2000 obr/min
- jedynie podczas jazdy ze stałą prędkością obrotową silnika ( 1250, 1500, 1800 itd).

U mnie występuje i występowało to niezależnie od tego czy był czy nie DPF oraz na seryjnym i dłubanym programie. Cholera mnie trafia bo jest to strasznie uciążliwe.

Czy ktoś, kto się z taką ciekawostką spotkał trafił na rozwiązanie ?
ASO i kilka niezależnych warsztatów bezradnie rozkładają ręce.

Ja mam nowy zawór sterowania turbo i przepływomierz, sprawdzone oraz sprawne i czyste: przepustnica, klapy, zawór EGR i czujnik ciśnienia doładowania. Sprawdzone również wersje softu. Żadnych błędów a parametry podczas prób prawidłowe. OBD rejestrator też nie pokazał żadnych odchyleń.

traha

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) - zimny motor 160 KM

Post autor: traha » 30 lip 2015, o 15:13

Na zimnym silniku lecą mapy bez czujników zewnetrznych sonda itp ,ale może być to problem czujnika na pompie wtryskowej lub listwie cr czujnik w kolektorze może błędnie podawać dane trzeba dobrze przeanalizować parametry ma komputerze

lukasz2008
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 5 sie 2014, o 18:00
Auto: Vauxhall Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: UK
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) - zimny motor 160 KM

Post autor: lukasz2008 » 30 lip 2015, o 15:30

Powyżej 17-19stopni nagle EGR otwiera się do 25% co za tym idzie spada ciśnienie doładowania auto robi się ospałe słychać dziwny klekot
i wtedy pojawiają się też szarpnięcia i tylko wtedy
Do 17 stopni EGR otwarty do 6% całkiem dobry ciąg turbiny silnik pracuje pięknie

Pobo1315

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) - zimny motor 160 KM

Post autor: Pobo1315 » 30 lip 2015, o 16:18

Dłubałes program mimo tego ze usterka występowała w seri ? Nie lepiej było zając sie najpierw tym problemem a pózniej dłubać ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

mesel

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) - zimny motor 160 KM

Post autor: mesel » 30 lip 2015, o 19:08

W tej chwili mam całkowitą serię łącznie z DPF.

mara45

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) - zimny motor 160 KM

Post autor: mara45 » 31 lip 2015, o 15:43

A czy byłeś u marcina (kiedrek32) ma sprzęt i jest elektronikiem moze on cos poradzi ....

mesel

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) - zimny motor 160 KM

Post autor: mesel » 31 lip 2015, o 16:15

Marcin to mój kumpel ale z tym jeszcze u niego nie byłem. Czasu mało.

Lykus

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Post autor: Lykus » 29 mar 2017, o 11:03

odgrzebuje temat :) ktoś zna rozwiązanie opisanych przez mesela problemów? Mam dokładnie takie same objawy i już ręce opadają, bo nikt nie może znaleźć rozwiązania...

Robert39

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Post autor: Robert39 » 14 maja 2017, o 15:09

No i mnie dotknął ten problem,jak jest zimno na dworze auto smiga ja ta lala,jeżeli jest ciepło to podczas stabilnej jazdy zaczyna szarpać tzn 2, 3 razy i spokój, mija jakaś chwila i znowu szarpnie,żadnych błędów na kompie,nie mam pojęcia co ugryźć-pomoże ktoś?
A i jeszcze taki objaw,że podczas ruszania z ronda tak jakby zamula przez chwilę

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4194
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Post autor: IBZI » 14 maja 2017, o 18:33

Na początek odłącz czujnik temperatury i sprawdź czy nie pomogło. Pewnie to nie to, ale warto spróbować.

Robert39

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Post autor: Robert39 » 15 maja 2017, o 04:28

Oki spróbuję,może pomoże

ibalance
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 14 lip 2016, o 16:39
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: MP

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Post autor: ibalance » 15 maja 2017, o 09:34

lukasz2008 pisze:Powyżej 17-19stopni nagle EGR otwiera się do 25% co za tym idzie spada ciśnienie doładowania auto robi się ospałe słychać dziwny klekot
i wtedy pojawiają się też szarpnięcia i tylko wtedy
Do 17 stopni EGR otwarty do 6% całkiem dobry ciąg turbiny silnik pracuje pięknie
U mnie występują takie same objawy jak opisałeś. Jeżdżę z tym już drugi rok, rzecz dzieje się tylko latem. Przez całą zimę, jesień gdy temperatura była poniżej tych 16-17 stopni nie było takich objawów. Czasami jest ten klekot, jak jechałem w trasę 300 km to go usłyszałem, przystanąłem na stacji, zostawiłem samochód na kilka minut z włączonym silnikiem po Ok 100 km i dalej już go nie było. Może coś się przegrzewa? Zatyka? Szarpnięcia tylko mam wtedy gdy wyhamowuje z dużych prędkości a później na jakimś niższym biegu jadę. Przez dwa lata żadnego błędu na komputerze. Jeśli ktoś rozwiąże ten problem to chętnie go wysłucham co zrobił.

Awatar użytkownika
Fede
Użytkownik
Posty: 227
Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
Auto: czarny sedan, 205KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Post autor: Fede » 15 maja 2017, o 10:18

Odpięcie czujnika temp zewnętrznej pomaga :)

U siebie mam to samo co koledzy wyżej - szarpnięcie (zwykle jedno) podczas powolnego przyspieszania w zakresie 1500-2000 rpm na 1 i 2 biegu, wyraźne, jakby przerwa w dostawie paliwa/powietrza. Brak błędów, auto jeździ sprawnie.
Póki co olewam :)

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Post autor: KaMYk » 15 maja 2017, o 10:25

Jeśli to faktycznie egr to go zaslepic i jest spokój.
Coś chyba w tym jest, bo u mnie zimą i latem jednakowo pracuje.

Awatar użytkownika
Fede
Użytkownik
Posty: 227
Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
Auto: czarny sedan, 205KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Post autor: Fede » 15 maja 2017, o 10:51

Jeśli idzie o kulturę pracy, to u siebie też nie widzę tego co koledzy piszą w innych tematach, że powyżej 18 stopni klekocze czy coś tam ;) ale szarpanie występuje jedynie powyżej tej temp., więc coś w tym może być.

lukasz2008
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 5 sie 2014, o 18:00
Auto: Vauxhall Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: UK
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Post autor: lukasz2008 » 15 maja 2017, o 16:57

Najtańsze rozwiązanie to na lato zamiast czujnika dać potencjometr 10k.Ohm ustawić opór na 8.5 kOhm co da odczyt poniżej 17 stopni na wyświetlaczu . I po problemie już 2 lata tak jeżdżę egr zamknięty kolektor czysty :)

gostek_71
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 18 lis 2015, o 11:20
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Gostynin

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Post autor: gostek_71 » 16 maja 2017, o 09:17

ibalance pisze:
lukasz2008 pisze:Powyżej 17-19stopni nagle EGR otwiera się do 25% co za tym idzie spada ciśnienie doładowania auto robi się ospałe słychać dziwny klekot
i wtedy pojawiają się też szarpnięcia i tylko wtedy
Do 17 stopni EGR otwarty do 6% całkiem dobry ciąg turbiny silnik pracuje pięknie
U mnie występują takie same objawy jak opisałeś. Jeżdżę z tym już drugi rok, rzecz dzieje się tylko latem. Przez całą zimę, jesień gdy temperatura była poniżej tych 16-17 stopni nie było takich objawów. Czasami jest ten klekot, jak jechałem w trasę 300 km to go usłyszałem, przystanąłem na stacji, zostawiłem samochód na kilka minut z włączonym silnikiem po Ok 100 km i dalej już go nie było. Może coś się przegrzewa? Zatyka? Szarpnięcia tylko mam wtedy gdy wyhamowuje z dużych prędkości a później na jakimś niższym biegu jadę. Przez dwa lata żadnego błędu na komputerze. Jeśli ktoś rozwiąże ten problem to chętnie go wysłucham co zrobił.
U mnie to samo, tylko latem problemy. Cała zima i jesień i wiosna: spokój o:o
Będę kombinował jak kolega Lukasz2008.

Robert39

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Post autor: Robert39 » 17 maja 2017, o 04:58

Wychodzi na to,że nasze Isie żyją swoim życiem-

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Post autor: hubertus » 19 maja 2017, o 06:27

Ja w swojej insgini klekot słyszałem tylko raz w zeszłym roku. Nigdy poszarpywania nie było. Poszarpywanie miałem natomiast w a4 2,0 tdi. Przy ruszaniu i zmianie biegu z 1 na 2 lub z 2 na 3 dwa szarpnięcia. Jak by brak paliwa. Jako, że egr w tym silniku był łatwo dostępny poruszałem kilkanaście razy dźwigienką i problem ustąpił.

dawid1985

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Post autor: dawid1985 » 7 sie 2017, o 14:24

Witam ,

Mam identyczne objawy co kolega mesel. Przerywa w sytuacji :

- motor się rozgrzewa czyli poniżej 90 stopni
- temperatura zewnętrzna powyżej 18-20 stopni
- obroty silnika poniżej 2000 obr/min
- jedynie podczas jazdy ze stałą prędkością obrotową silnika
- podczas przerywania słychać dziwny klekot

Czy ktoś z Was znalazł przyczynę tego stanu ? Chciałbym rozwiązać ten problem lecz bez jakichkolwiek przeróbek

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”