--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH
Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH
Jako, że było kilka wpisów o podobnej przypadłości ale rozmyły się w inne treści chcę spróbować znaleźć rozwiązanie pewnego strasznie upierdliwego problemu.
Otóż zimny silnik bardzo szarpie i przerywa w konkretnych warunkach:
- motor się rozgrzewa czyli poniżej 90 stopni
- temperatura zewnętrzna powyżej 18-20 stopni
- obroty silnika poniżej 2000 obr/min
- jedynie podczas jazdy ze stałą prędkością obrotową silnika ( 1250, 1500, 1800 itd).
U mnie występuje i występowało to niezależnie od tego czy był czy nie DPF oraz na seryjnym i dłubanym programie. Cholera mnie trafia bo jest to strasznie uciążliwe.
Czy ktoś, kto się z taką ciekawostką spotkał trafił na rozwiązanie ?
ASO i kilka niezależnych warsztatów bezradnie rozkładają ręce.
Ja mam nowy zawór sterowania turbo i przepływomierz, sprawdzone oraz sprawne i czyste: przepustnica, klapy, zawór EGR i czujnik ciśnienia doładowania. Sprawdzone również wersje softu. Żadnych błędów a parametry podczas prób prawidłowe. OBD rejestrator też nie pokazał żadnych odchyleń.
Otóż zimny silnik bardzo szarpie i przerywa w konkretnych warunkach:
- motor się rozgrzewa czyli poniżej 90 stopni
- temperatura zewnętrzna powyżej 18-20 stopni
- obroty silnika poniżej 2000 obr/min
- jedynie podczas jazdy ze stałą prędkością obrotową silnika ( 1250, 1500, 1800 itd).
U mnie występuje i występowało to niezależnie od tego czy był czy nie DPF oraz na seryjnym i dłubanym programie. Cholera mnie trafia bo jest to strasznie uciążliwe.
Czy ktoś, kto się z taką ciekawostką spotkał trafił na rozwiązanie ?
ASO i kilka niezależnych warsztatów bezradnie rozkładają ręce.
Ja mam nowy zawór sterowania turbo i przepływomierz, sprawdzone oraz sprawne i czyste: przepustnica, klapy, zawór EGR i czujnik ciśnienia doładowania. Sprawdzone również wersje softu. Żadnych błędów a parametry podczas prób prawidłowe. OBD rejestrator też nie pokazał żadnych odchyleń.
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) - zimny motor 160 KM
Na zimnym silniku lecą mapy bez czujników zewnetrznych sonda itp ,ale może być to problem czujnika na pompie wtryskowej lub listwie cr czujnik w kolektorze może błędnie podawać dane trzeba dobrze przeanalizować parametry ma komputerze
-
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 5 sie 2014, o 18:00
- Auto: Vauxhall Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: UK
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) - zimny motor 160 KM
Powyżej 17-19stopni nagle EGR otwiera się do 25% co za tym idzie spada ciśnienie doładowania auto robi się ospałe słychać dziwny klekot
i wtedy pojawiają się też szarpnięcia i tylko wtedy
Do 17 stopni EGR otwarty do 6% całkiem dobry ciąg turbiny silnik pracuje pięknie
i wtedy pojawiają się też szarpnięcia i tylko wtedy
Do 17 stopni EGR otwarty do 6% całkiem dobry ciąg turbiny silnik pracuje pięknie
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) - zimny motor 160 KM
Dłubałes program mimo tego ze usterka występowała w seri ? Nie lepiej było zając sie najpierw tym problemem a pózniej dłubać ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) - zimny motor 160 KM
W tej chwili mam całkowitą serię łącznie z DPF.
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) - zimny motor 160 KM
A czy byłeś u marcina (kiedrek32) ma sprzęt i jest elektronikiem moze on cos poradzi ....
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) - zimny motor 160 KM
Marcin to mój kumpel ale z tym jeszcze u niego nie byłem. Czasu mało.
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH
odgrzebuje temat ktoś zna rozwiązanie opisanych przez mesela problemów? Mam dokładnie takie same objawy i już ręce opadają, bo nikt nie może znaleźć rozwiązania...
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH
No i mnie dotknął ten problem,jak jest zimno na dworze auto smiga ja ta lala,jeżeli jest ciepło to podczas stabilnej jazdy zaczyna szarpać tzn 2, 3 razy i spokój, mija jakaś chwila i znowu szarpnie,żadnych błędów na kompie,nie mam pojęcia co ugryźć-pomoże ktoś?
A i jeszcze taki objaw,że podczas ruszania z ronda tak jakby zamula przez chwilę
A i jeszcze taki objaw,że podczas ruszania z ronda tak jakby zamula przez chwilę
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4194
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH
Na początek odłącz czujnik temperatury i sprawdź czy nie pomogło. Pewnie to nie to, ale warto spróbować.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 lip 2016, o 16:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: MP
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH
U mnie występują takie same objawy jak opisałeś. Jeżdżę z tym już drugi rok, rzecz dzieje się tylko latem. Przez całą zimę, jesień gdy temperatura była poniżej tych 16-17 stopni nie było takich objawów. Czasami jest ten klekot, jak jechałem w trasę 300 km to go usłyszałem, przystanąłem na stacji, zostawiłem samochód na kilka minut z włączonym silnikiem po Ok 100 km i dalej już go nie było. Może coś się przegrzewa? Zatyka? Szarpnięcia tylko mam wtedy gdy wyhamowuje z dużych prędkości a później na jakimś niższym biegu jadę. Przez dwa lata żadnego błędu na komputerze. Jeśli ktoś rozwiąże ten problem to chętnie go wysłucham co zrobił.lukasz2008 pisze:Powyżej 17-19stopni nagle EGR otwiera się do 25% co za tym idzie spada ciśnienie doładowania auto robi się ospałe słychać dziwny klekot
i wtedy pojawiają się też szarpnięcia i tylko wtedy
Do 17 stopni EGR otwarty do 6% całkiem dobry ciąg turbiny silnik pracuje pięknie
- Fede
- Użytkownik
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
- Auto: czarny sedan, 205KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH
Odpięcie czujnika temp zewnętrznej pomaga
U siebie mam to samo co koledzy wyżej - szarpnięcie (zwykle jedno) podczas powolnego przyspieszania w zakresie 1500-2000 rpm na 1 i 2 biegu, wyraźne, jakby przerwa w dostawie paliwa/powietrza. Brak błędów, auto jeździ sprawnie.
Póki co olewam
U siebie mam to samo co koledzy wyżej - szarpnięcie (zwykle jedno) podczas powolnego przyspieszania w zakresie 1500-2000 rpm na 1 i 2 biegu, wyraźne, jakby przerwa w dostawie paliwa/powietrza. Brak błędów, auto jeździ sprawnie.
Póki co olewam
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH
Jeśli to faktycznie egr to go zaslepic i jest spokój.
Coś chyba w tym jest, bo u mnie zimą i latem jednakowo pracuje.
Coś chyba w tym jest, bo u mnie zimą i latem jednakowo pracuje.
- Fede
- Użytkownik
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
- Auto: czarny sedan, 205KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH
Jeśli idzie o kulturę pracy, to u siebie też nie widzę tego co koledzy piszą w innych tematach, że powyżej 18 stopni klekocze czy coś tam ale szarpanie występuje jedynie powyżej tej temp., więc coś w tym może być.
-
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 5 sie 2014, o 18:00
- Auto: Vauxhall Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: UK
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH
Najtańsze rozwiązanie to na lato zamiast czujnika dać potencjometr 10k.Ohm ustawić opór na 8.5 kOhm co da odczyt poniżej 17 stopni na wyświetlaczu . I po problemie już 2 lata tak jeżdżę egr zamknięty kolektor czysty
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 18 lis 2015, o 11:20
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Gostynin
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH
U mnie to samo, tylko latem problemy. Cała zima i jesień i wiosna: spokójibalance pisze:U mnie występują takie same objawy jak opisałeś. Jeżdżę z tym już drugi rok, rzecz dzieje się tylko latem. Przez całą zimę, jesień gdy temperatura była poniżej tych 16-17 stopni nie było takich objawów. Czasami jest ten klekot, jak jechałem w trasę 300 km to go usłyszałem, przystanąłem na stacji, zostawiłem samochód na kilka minut z włączonym silnikiem po Ok 100 km i dalej już go nie było. Może coś się przegrzewa? Zatyka? Szarpnięcia tylko mam wtedy gdy wyhamowuje z dużych prędkości a później na jakimś niższym biegu jadę. Przez dwa lata żadnego błędu na komputerze. Jeśli ktoś rozwiąże ten problem to chętnie go wysłucham co zrobił.lukasz2008 pisze:Powyżej 17-19stopni nagle EGR otwiera się do 25% co za tym idzie spada ciśnienie doładowania auto robi się ospałe słychać dziwny klekot
i wtedy pojawiają się też szarpnięcia i tylko wtedy
Do 17 stopni EGR otwarty do 6% całkiem dobry ciąg turbiny silnik pracuje pięknie
Będę kombinował jak kolega Lukasz2008.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH
Ja w swojej insgini klekot słyszałem tylko raz w zeszłym roku. Nigdy poszarpywania nie było. Poszarpywanie miałem natomiast w a4 2,0 tdi. Przy ruszaniu i zmianie biegu z 1 na 2 lub z 2 na 3 dwa szarpnięcia. Jak by brak paliwa. Jako, że egr w tym silniku był łatwo dostępny poruszałem kilkanaście razy dźwigienką i problem ustąpił.
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH
Witam ,
Mam identyczne objawy co kolega mesel. Przerywa w sytuacji :
- motor się rozgrzewa czyli poniżej 90 stopni
- temperatura zewnętrzna powyżej 18-20 stopni
- obroty silnika poniżej 2000 obr/min
- jedynie podczas jazdy ze stałą prędkością obrotową silnika
- podczas przerywania słychać dziwny klekot
Czy ktoś z Was znalazł przyczynę tego stanu ? Chciałbym rozwiązać ten problem lecz bez jakichkolwiek przeróbek
Mam identyczne objawy co kolega mesel. Przerywa w sytuacji :
- motor się rozgrzewa czyli poniżej 90 stopni
- temperatura zewnętrzna powyżej 18-20 stopni
- obroty silnika poniżej 2000 obr/min
- jedynie podczas jazdy ze stałą prędkością obrotową silnika
- podczas przerywania słychać dziwny klekot
Czy ktoś z Was znalazł przyczynę tego stanu ? Chciałbym rozwiązać ten problem lecz bez jakichkolwiek przeróbek