--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Post autor: Ping » 7 sie 2017, o 21:28

Na początek odłacz przepływomierz - bez niego egr cały czas jest zamknięty. Po odpieciu może pojawić się Check, jeżeli nie od razu to przy kolejnym uruchomieniu silnika, ale nie samochód nie opinie przejść w tryb awaryjny.
Wydaje mi się że ten klekot to przycinajacy się EGR.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kozak
Użytkownik
Posty: 147
Rejestracja: 25 lis 2015, o 20:43
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Post autor: kozak » 4 wrz 2017, o 19:36

podepnę się, u mnie tylko na zimnym czasem szarpie, jak jadę np. na 1ce 1500 obr to czuć jak auto przyśpiesza/zwalnia jakby obroty falowały. po nagrzaniu problem ustępuje. 0 błędów na kompie :roll:

gostek_71
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 18 lis 2015, o 11:20
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Gostynin

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Post autor: gostek_71 » 5 wrz 2017, o 07:23

Ja jeżdżę z potencjometrem wpiętym zamiast czujnika temperatury od czerwca jak kolega Łukasz. Ustawione temp. na 14stC. Żadnego szarpania. Dobrze sie zbiera z niskich obrotów. W lato 2015 i 2016 zawsze przy wyższych temperaturach szarpanie w zakresie 1000-2000odr/min i brak odejścia. Pisałem o tum w wątku o "przeładowaniu turbiny". Moim zdaniem to wina EGR.
Niestety potencjometr "nie pomógł" na przeładowania i P0234 podczas jazdy autostradowej w ciepłe/letnie dni.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Post autor: KaMYk » 5 wrz 2017, o 07:54

Mam zaślepiony EGR i nic nie szarpie ani latem ani zimą :)

Awatar użytkownika
kozak
Użytkownik
Posty: 147
Rejestracja: 25 lis 2015, o 20:43
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Post autor: kozak » 5 wrz 2017, o 09:09

No właśnie odpiąłem egr na próbę i na zimnym jakby lepiej, tylko że temp rano była w ok 14 st. Sprawdzę po pracy czy objawy ustaly.
Ale najpierw dołączyłem kabel od klapek kolektora i teraz mi szarpie przy gaszenia auta. Wywalilo błąd, czy po skamowaniu błędu klapy zaczną działać spowrotem?

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

new
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 3 mar 2017, o 23:01
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Post autor: new » 11 wrz 2017, o 20:50

Kurcze mam to samo :(

Zrzucałem to na jakość paliwa ale po przetestowaniu różnych stacji paliw oraz paliwa z dodatkami stwierdzam, iż nie jest to wina paliwa. W czasie jazdy przy prędkości obrotowej silnika około 2.000obr/min pojazd jest nie stabilny i istnieje wrażenia jakby ciągnięcia przyczepy oraz szarpanie na biegach 1, 2 oraz 3. Przy próbie przyspieszenia problem znika. Tylko przy jednostajnej jeździe. Występuje to głównie na zimnym silniku w fazie rozgrzewania silnika ale czasami skubnie na 3 jak sie jedzie w mini korku między 1.500 - 2.000.
Mam wrażenie jakby podczas odpalania na zimnym po nocy były większe wibracje i nie pali tak jak po rozgrzaniu z lekkością. Po osiągnięciu temperatury 90C na wskaźniku pali błyskawicznie i nie trzęsie tak jak na zimnym. Temperatura na zewnątrz nie jest niska bo ile mamy 15C ?!

DPF wypala się co około 600km - dioda zainstalowana

Rok: 2010
Silnik: 2.0 160 KM
Przebieg: 173 tyś

Nie zawsze to występuje, czasami mam wrażenie, że jak zjeżdżam z ronda albo skręcam w ulicę to jakby szarpanie się nasilało :/ dziwne...
Błędów brak :(

Będę bardzo wdzięczny za pomoc :(

Dziękuję !

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Post autor: Rooff_ » 11 wrz 2017, o 21:24

Jak wygląda sytuacja na wolnych obrotach? Nie falują na zimnym silniku? A jak na ciepłym?
Tak czy siak może warto się przyjrzeć zaworowi regulacji ciśnienia na pompie CR. Może on nie domaga (zacina się) i przez to silnik się krztusi?

Bodex

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Post autor: Bodex » 11 wrz 2017, o 23:15

Wina paliwa nie jest ale jak raz zassałeś wodę to ją masz w obiegu w baku w przewodach , paliwo zwykłe czyli to bio chłonie więcej wody niż premium proponuje zalać klenflo inchibilator , lub inny, usunie korki wodne , wyjeździć do sucha i zatankować Vervę lub Dynamics do pełna i jeszcze raz inchibilator .
Mnie troszkę szarpał na jedynce , a po czyszczeniu map sensora jest miodzio .
Kiedy filtr paliwa był zmieniany ?
Raz zatankowałem na auchan i we filtrze była czarna maź i w listwie wtryskowej , zaklejony czujnik ciśnienia .ale w innym aucie 1,9 Dci , teraz unikam jak ognia

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

new
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 3 mar 2017, o 23:01
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH

Post autor: new » 12 wrz 2017, o 17:08

Panowie, dzięki za podpowiedzi ale czy to wszystko możliwe aby było połączone z temperaturą na zimnym ? Te objawy są tylko do osiągnięcia temperatury 90 stopni.

Zastanawia mnie EGR :/

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”