--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH
Na początek odłacz przepływomierz - bez niego egr cały czas jest zamknięty. Po odpieciu może pojawić się Check, jeżeli nie od razu to przy kolejnym uruchomieniu silnika, ale nie samochód nie opinie przejść w tryb awaryjny.
Wydaje mi się że ten klekot to przycinajacy się EGR.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wydaje mi się że ten klekot to przycinajacy się EGR.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- kozak
- Użytkownik
- Posty: 147
- Rejestracja: 25 lis 2015, o 20:43
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wrocław
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH
podepnę się, u mnie tylko na zimnym czasem szarpie, jak jadę np. na 1ce 1500 obr to czuć jak auto przyśpiesza/zwalnia jakby obroty falowały. po nagrzaniu problem ustępuje. 0 błędów na kompie
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 18 lis 2015, o 11:20
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Gostynin
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH
Ja jeżdżę z potencjometrem wpiętym zamiast czujnika temperatury od czerwca jak kolega Łukasz. Ustawione temp. na 14stC. Żadnego szarpania. Dobrze sie zbiera z niskich obrotów. W lato 2015 i 2016 zawsze przy wyższych temperaturach szarpanie w zakresie 1000-2000odr/min i brak odejścia. Pisałem o tum w wątku o "przeładowaniu turbiny". Moim zdaniem to wina EGR.
Niestety potencjometr "nie pomógł" na przeładowania i P0234 podczas jazdy autostradowej w ciepłe/letnie dni.
Niestety potencjometr "nie pomógł" na przeładowania i P0234 podczas jazdy autostradowej w ciepłe/letnie dni.
- kozak
- Użytkownik
- Posty: 147
- Rejestracja: 25 lis 2015, o 20:43
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wrocław
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH
No właśnie odpiąłem egr na próbę i na zimnym jakby lepiej, tylko że temp rano była w ok 14 st. Sprawdzę po pracy czy objawy ustaly.
Ale najpierw dołączyłem kabel od klapek kolektora i teraz mi szarpie przy gaszenia auta. Wywalilo błąd, czy po skamowaniu błędu klapy zaczną działać spowrotem?
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Ale najpierw dołączyłem kabel od klapek kolektora i teraz mi szarpie przy gaszenia auta. Wywalilo błąd, czy po skamowaniu błędu klapy zaczną działać spowrotem?
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 3 mar 2017, o 23:01
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH
Kurcze mam to samo
Zrzucałem to na jakość paliwa ale po przetestowaniu różnych stacji paliw oraz paliwa z dodatkami stwierdzam, iż nie jest to wina paliwa. W czasie jazdy przy prędkości obrotowej silnika około 2.000obr/min pojazd jest nie stabilny i istnieje wrażenia jakby ciągnięcia przyczepy oraz szarpanie na biegach 1, 2 oraz 3. Przy próbie przyspieszenia problem znika. Tylko przy jednostajnej jeździe. Występuje to głównie na zimnym silniku w fazie rozgrzewania silnika ale czasami skubnie na 3 jak sie jedzie w mini korku między 1.500 - 2.000.
Mam wrażenie jakby podczas odpalania na zimnym po nocy były większe wibracje i nie pali tak jak po rozgrzaniu z lekkością. Po osiągnięciu temperatury 90C na wskaźniku pali błyskawicznie i nie trzęsie tak jak na zimnym. Temperatura na zewnątrz nie jest niska bo ile mamy 15C ?!
DPF wypala się co około 600km - dioda zainstalowana
Rok: 2010
Silnik: 2.0 160 KM
Przebieg: 173 tyś
Nie zawsze to występuje, czasami mam wrażenie, że jak zjeżdżam z ronda albo skręcam w ulicę to jakby szarpanie się nasilało :/ dziwne...
Błędów brak
Będę bardzo wdzięczny za pomoc
Dziękuję !
Zrzucałem to na jakość paliwa ale po przetestowaniu różnych stacji paliw oraz paliwa z dodatkami stwierdzam, iż nie jest to wina paliwa. W czasie jazdy przy prędkości obrotowej silnika około 2.000obr/min pojazd jest nie stabilny i istnieje wrażenia jakby ciągnięcia przyczepy oraz szarpanie na biegach 1, 2 oraz 3. Przy próbie przyspieszenia problem znika. Tylko przy jednostajnej jeździe. Występuje to głównie na zimnym silniku w fazie rozgrzewania silnika ale czasami skubnie na 3 jak sie jedzie w mini korku między 1.500 - 2.000.
Mam wrażenie jakby podczas odpalania na zimnym po nocy były większe wibracje i nie pali tak jak po rozgrzaniu z lekkością. Po osiągnięciu temperatury 90C na wskaźniku pali błyskawicznie i nie trzęsie tak jak na zimnym. Temperatura na zewnątrz nie jest niska bo ile mamy 15C ?!
DPF wypala się co około 600km - dioda zainstalowana
Rok: 2010
Silnik: 2.0 160 KM
Przebieg: 173 tyś
Nie zawsze to występuje, czasami mam wrażenie, że jak zjeżdżam z ronda albo skręcam w ulicę to jakby szarpanie się nasilało :/ dziwne...
Błędów brak
Będę bardzo wdzięczny za pomoc
Dziękuję !
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH
Jak wygląda sytuacja na wolnych obrotach? Nie falują na zimnym silniku? A jak na ciepłym?
Tak czy siak może warto się przyjrzeć zaworowi regulacji ciśnienia na pompie CR. Może on nie domaga (zacina się) i przez to silnik się krztusi?
Tak czy siak może warto się przyjrzeć zaworowi regulacji ciśnienia na pompie CR. Może on nie domaga (zacina się) i przez to silnik się krztusi?
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH
Wina paliwa nie jest ale jak raz zassałeś wodę to ją masz w obiegu w baku w przewodach , paliwo zwykłe czyli to bio chłonie więcej wody niż premium proponuje zalać klenflo inchibilator , lub inny, usunie korki wodne , wyjeździć do sucha i zatankować Vervę lub Dynamics do pełna i jeszcze raz inchibilator .
Mnie troszkę szarpał na jedynce , a po czyszczeniu map sensora jest miodzio .
Kiedy filtr paliwa był zmieniany ?
Raz zatankowałem na auchan i we filtrze była czarna maź i w listwie wtryskowej , zaklejony czujnik ciśnienia .ale w innym aucie 1,9 Dci , teraz unikam jak ognia
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Mnie troszkę szarpał na jedynce , a po czyszczeniu map sensora jest miodzio .
Kiedy filtr paliwa był zmieniany ?
Raz zatankowałem na auchan i we filtrze była czarna maź i w listwie wtryskowej , zaklejony czujnik ciśnienia .ale w innym aucie 1,9 Dci , teraz unikam jak ognia
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 3 mar 2017, o 23:01
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Szarpanie przerywanie (mocne) A20DTH
Panowie, dzięki za podpowiedzi ale czy to wszystko możliwe aby było połączone z temperaturą na zimnym ? Te objawy są tylko do osiągnięcia temperatury 90 stopni.
Zastanawia mnie EGR :/
Zastanawia mnie EGR :/