Polecam warsztat Wulgar lub Auto orunia, zależy z jakiej dzielnicy jesteś.marcin.1987 pisze:edit .
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana oleju
Re: Wymiana oleju
Ostatnio zmieniony 16 sty 2017, o 18:10 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 18 gru 2015, o 21:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Wymiana oleju
Fabryczny korek jest dobry, ale klucz dynamometryczny jest wskazany. Tam jest bodajże 25Nm, czyli sporo, uwzględniając osłabienie otworami spływowymi oleju. Przynajmniej se pazurów nie poparzysz przy spuszczaniu. Oleju, oczywiście.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wymiana oleju
Wiem. Jak sam robiłem było dobrze. Co prawda dociągnąłem na 30 Nm. Drugim razem dałem do warsztatu, żeby się nie chlapać w oleju i nie wycierać wahacza po wymianie filtra. Jak widać - jak się nie zrobi samemu albo nie patrzy na ręce to nie ma bata, żeby mechanik zrobił robotę dobrze.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wymiana oleju
Widziałem ten patent. Cenę jeszcze bym strawił... ale mam inne obawy co do tego rozwiązania. Widziałem takie rozwiązanie (nawet z pasującym do Insignii gwintem, czyli M18x1,5). Tylko, że jest ono przeznaczone do motocykli i widziałem to w przypadku jak na załączonym przez Ciebie rysunku, czyli montowane w pionie. Przy montażu poziomym wydaje mi się, że nie spłynie cały olej z miski, a kombinować z przelewaniem silnika czystym olejem, żeby miskę wypłukać to trochę za dużo cyrków. Lepiej znaleźć zamiennik korka o bardziej idiotoodpornej budowie, albo patrzyć na ręce przy robocie.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wymiana oleju
Panowie nie lepiej do mechanika oddać. Oni kupują oleje z takimi marżami, że nawet jak za wymianę doliczą to to samo wyjdzie co olej zakupiony przez was w sklepie. Brudzenie się przy aucie plus stracony czas macie gratis. Do mechanika można też zajechać z własnym olejem i filtrem.
Ja osobiście nie znam nikogo, kto by w osobówce sam olej zmieniał. A tego rozwiązania z tej animacji bym nie zaryzykował. Ta kółeczka, sprężynka nie wiadomej produkcji. Dla mnie to nie pewny patent. Co zakręcony korek to jednak korek.
Ja osobiście nie znam nikogo, kto by w osobówce sam olej zmieniał. A tego rozwiązania z tej animacji bym nie zaryzykował. Ta kółeczka, sprężynka nie wiadomej produkcji. Dla mnie to nie pewny patent. Co zakręcony korek to jednak korek.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Wymiana oleju
No pewnie że można ja nawet 3 razy próbowałem i 3 razy był fail. Raz gościu zaczął wymiane oleju od odrecenia filtra oleju wiec wiecie jaki syf miałem w komorze silnika. Dobrze ze mi nie policzył za położenie ochronnej warstwy antykorozyjnej. Drugi tak do**bał korek że kolejny już nie mógł odkręcić bo śruba była obrobioba i trzeba było dospawać nakrętkę.
Także dzięki wole sam.
Btw rozwiązania kulowego zaworu spustowego stosowane są w przemyśle gdzie warunki pracy są o wiele cięższe (wibracje, wysokie ciśnienia i wysokie temperatury).
Nikogo nie namawiam do stosowania zaworu przecież jak ktoś woli śrubkę sobie wkręcać to niech wkręca.
Także dzięki wole sam.
Btw rozwiązania kulowego zaworu spustowego stosowane są w przemyśle gdzie warunki pracy są o wiele cięższe (wibracje, wysokie ciśnienia i wysokie temperatury).
Nikogo nie namawiam do stosowania zaworu przecież jak ktoś woli śrubkę sobie wkręcać to niech wkręca.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wymiana oleju
Kolego hubertus,
może i lepiej oddać do mechanika, ale mnie irytuje pilnowanie i sprawdzanie wyników ich pracy. Poza tym i tak muszę czekać na auto zanim zrobi robotę, bo mieszkam w takim miejscu, że ciężko z dojazdem, więc i tak tracę czas. A odmóżdżyć się od czasu do czasu przy innej robocie niż na codzień lubię. Jedyny problem, który mnie powstrzymuje w tej chwili przed własnoręczną wymianą to odjechany korek, który jakoś trzeba wyciągnąć, a nie mam do tego narzędzi.
Dan:
Masz takie ustrojstwo u siebie (ten zawór spustowy)?
Ja myślałem nad wymianą korka na śrubę M18x1,5 (z jakiegoś marketu budowlanego), albo wymianą na inny korek (gdzieś widziałem korek do innego auta z łbem imbusowym o odpowiedniej długości i gwincie), ale nie wiem jak to się na dłuższą metę zachowa, czy gdzieś przeciekać nie będzie.
może i lepiej oddać do mechanika, ale mnie irytuje pilnowanie i sprawdzanie wyników ich pracy. Poza tym i tak muszę czekać na auto zanim zrobi robotę, bo mieszkam w takim miejscu, że ciężko z dojazdem, więc i tak tracę czas. A odmóżdżyć się od czasu do czasu przy innej robocie niż na codzień lubię. Jedyny problem, który mnie powstrzymuje w tej chwili przed własnoręczną wymianą to odjechany korek, który jakoś trzeba wyciągnąć, a nie mam do tego narzędzi.
Dan:
Masz takie ustrojstwo u siebie (ten zawór spustowy)?
Ja myślałem nad wymianą korka na śrubę M18x1,5 (z jakiegoś marketu budowlanego), albo wymianą na inny korek (gdzieś widziałem korek do innego auta z łbem imbusowym o odpowiedniej długości i gwincie), ale nie wiem jak to się na dłuższą metę zachowa, czy gdzieś przeciekać nie będzie.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wymiana oleju
No ok jeśli ktoś ma same negatywne doświadczenia z mechanikami to niech robi sam. W moim mieście mechaników którzy taką fuchę są w stanie ogarnąć na poziomie jest cała masa. Więc nie ma dla mnie sensu brudzić się samemu, myśleć co zrobić ze starym olejem, męczyć się z korkami itd. Oddają auto i mam z głowy. W insigni olej aso zmienia. Więc nie bardzo wnikam co z tym korkiem nie tak.
-
- Użytkownik
- Posty: 911
- Rejestracja: 21 paź 2013, o 19:07
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana oleju
Ja przy wymianie oleju w ASO na fakturze mam zawsze nowy korek - koszt ok. 4 pln jeżeli dobrze pamiętam. Rozmawiałem kiedyś z gościem który ma warsztat z szybką wymianę oleju i robi tylko to, to powiedział że w insigniach nie ma problemu z korkami i dziwi się czemu ASO za każdym razem daje nowy.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wymiana oleju
Dlatego, że taka procedurę zaleca producent. Przy wprowadzeniu każdego modelu inżynierowie opracowują również technologię napraw czy serwisów. Opisujące krok po kroku co w jakiej kolejności zrobić jakim narzędziem co wymienić a co nie. Takie technologie realizowane są później w aso. Nigdy się tematem korka nie interesowałem. Ale z tego wychodzi, że wkręcanie nowego w aso nie jest takie bez sensu. Bo jak widać po kilkukrotnym użyciu jednego mogą być problemy.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wymiana oleju
Nowy korek w ASO to koszt ok. 40-50 zł. 4 zł to może być koszt podkładki, którą co wymianę daje się nową. W sklepach stacjonarnych korek to cena 15-20 zł. W internecie poniżej 10 zł, ale do tego przesyłka i robi się tyle co kupując stacjonarnie.
A problem z korkiem jest kiedy wymianę robią partacze (niestety na takich trafiłem ostatnio). Jak sam robiłem nigdy nie miałem problemów. Z olejem też nie, bo jeżdżę do warsztatu samoobsługowego. Dają dostęp do narzędzi i podnośnika i praca idzie całkiem przyjemnie.
A problem z korkiem jest kiedy wymianę robią partacze (niestety na takich trafiłem ostatnio). Jak sam robiłem nigdy nie miałem problemów. Z olejem też nie, bo jeżdżę do warsztatu samoobsługowego. Dają dostęp do narzędzi i podnośnika i praca idzie całkiem przyjemnie.
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wymiana oleju
Ja też, ale ostatnio okazało się, że ASO nie wymieniło nie tylko korka, ale i nawet oleju.Luk pisze:Ja przy wymianie oleju w ASO na fakturze mam zawsze nowy korek - koszt ok. 4 pln
O żesz ty, jest takie coś?marcin.1987 pisze:jeżdżę do warsztatu samoobsługowego. Dają dostęp do narzędzi i podnośnika i praca idzie całkiem przyjemnie.
Gdzie można tak wypożyczyć warsztat, o ile można wiedzieć?
Pozdro.,
MxW.
Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wymiana oleju
Gdańsk. Godzina kosztowała 25zł. Dostęp do podnośnika, narzędzi, zlewarki do oleju. Narzędzia specjalistyczne były dodatkowo płatne. Teraz to zmienili i za 30 zł jest dostęp do wszystkiego. Dobry pomysł na biznes
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Wymiana oleju
marcin.1987 pisze:jeżdżę do warsztatu samoobsługowego. Dają dostęp do narzędzi i podnośnika i praca idzie całkiem przyjemnie.
W Poznaniu jest na Świerzawskiej 10, nazywa się Fix&Go. Przynajmniej jeszcze parę lat temu tam funkcjonował i pełnił formę samoobsługi. Jak jest teraz, to musiałbyś już się sam zorientować.mxw pisze:O żesz ty, jest takie coś? Gdzie można tak wypożyczyć warsztat, o ile można wiedzieć?
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
Re: Wymiana oleju
Panowie tak czytam wasze opinie i w sumie nie wiem jaki olej byscie polecali. Moja Insignia z przebiegiem 165tys czeka na nowy olej. Mam dylemat co wybrać. Hmm ?
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Wymiana oleju
Millers Oils XF Longlife C3 i wymiany max co 15 tyś km.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014