--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Korekcja wtryskiwaczy
Korekcja wtryskiwaczy
Witam,czy jest możliwość sprawdzenia korekcji wtrysków w silniku 2.0 dth za pomocą op com od naszego kolegi z forum.W moim nie ma aktywnego przycisku "funkcje specjalne" w danych silnika -tam się zapewne kryją.Ma ktoś może inaczej? Albo może w innym miejscu można wyświetlić te dane.
Re: Korekcja wtryskiwaczy
Hejka tez nie moge zczytac, chyba za stary soft
Ostatnio zmieniony 27 maja 2015, o 11:48 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o publikację zgodnie z zasadami polskiej pisowni. Wymagamy tego Regulaminem.
Powód: Proszę o publikację zgodnie z zasadami polskiej pisowni. Wymagamy tego Regulaminem.
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
- Auto: Insignia 2.0 CTDI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Re: Korekcja wtryskiwaczy
Witam. Mam pytanie, czy jest możliwość sprawdzenia samemu stanu wtryskiwaczy, np opcomem, lub jakimś innym sposobem. I jakie poprawne wartości powinny być gdybym np odczytał to z opcoma. Pytam dlatego, ponieważ problem z wibracjami mam dalej nie rozwiązany. Ale tak myślę ze gdyby to były np wtryski to silnik by chodził nie równo (u mnie obroty idealnie ok 850 -brak falowania) i było częste wypalanie dpf (obecnie mam ok +-500 km wypalanie). Ale wibracje ustają gdy ładowanie jest ok 12,4 V gdy jest 14,6 wówczas wówczas wibruje-czy to może być alternator. Dodam że na zimnym silniku bez klimy mam ładowanie ok 14,6 i wibruje obroty idealne.Poduszki pod silnikiem super, złącza tłumika super. Tak jak mówiłem ze wibracje ustają po osiągnięciu ładowania ok 12,4. I jeszcze jedno mi się nasuwa czy może to być sprężarka z klimy-mam stwierdzony ubytek czynnika chłodzącego(ale na wyłączonej klimie też drży).
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Korekcja wtryskiwaczy
Wtryskiwacze zostaw w spokoju. Jeśli silnik pracuje cicho nie dymi nie ma co tam grzebać.Wynika z tego, że pod obciążeniem tj niskie napięcie czy włączona klima nie wibruje. A po naładowaniu aku czy wyłączeniu klimy, gdy ma lżej wibruje. Na moje oko alternator i sprężarkę masz ok. Bo gdy nie pracują wibracji nie ma.
Re: Korekcja wtryskiwaczy
Opcomem sie chyba nie da sprawdzić dawek. Przynajmniej tez nie znalazłem. Dawki, ale pewności nie mam powinny sie poruszać w przedziale +-0,6 ale do 2,0 najczęściej i tak powinno być wszystko w porządku.
U mnie jest głośny klekot pod obciążeniem gdzieś od 1000-2000 obrotów ale nie zawsze, zależy jak ruszam.
Podejrzewam wtryski, jakiś może trochę leje ale sprawdzić to tylko na profi sprzęcie, bo nawet przelew może nic nie wykazać. Zbyt dokładna sprawa.
U mnie jest głośny klekot pod obciążeniem gdzieś od 1000-2000 obrotów ale nie zawsze, zależy jak ruszam.
Podejrzewam wtryski, jakiś może trochę leje ale sprawdzić to tylko na profi sprzęcie, bo nawet przelew może nic nie wykazać. Zbyt dokładna sprawa.
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 7 lut 2016, o 14:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Korekcja wtryskiwaczy
Op comem na pewno da się sprawdzić dawki. Bodajże w zakładce silnik a następnie funkcje specjalne. Nawet w 1.9 cdti się dało.
Re: Korekcja wtryskiwaczy
Wibracje mogą pochodzić od wirujących kół masowych , jesli pod obciążeniem alternatory to nasuwa się dwie możliwości .
1. Koło pasowe wału jest gumowy metalowe , gdy okroi gumę to dalej działa ale wpada,w wibracje,
2. Koło pasowe alternatora jest ze sprzęgiełkiem może się zaczęło i stoi , sprzegiełko ciągnie w jedną stronę..
Zdejmij pasek o sprawdź oraz rolki napinacze przy okazji.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
1. Koło pasowe wału jest gumowy metalowe , gdy okroi gumę to dalej działa ale wpada,w wibracje,
2. Koło pasowe alternatora jest ze sprzęgiełkiem może się zaczęło i stoi , sprzegiełko ciągnie w jedną stronę..
Zdejmij pasek o sprawdź oraz rolki napinacze przy okazji.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
- Auto: Insignia 2.0 CTDI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Re: Korekcja wtryskiwaczy
No tak kolego Bodex ale tak jak mówię wibracje znikaja całkowicie, gdy aku nie jest ładowane (napiecie ok12,4). A pojawiają sie np jak włączę klimę na max i tem. Np LO. Gdyby wystąpiły którekolwiek możliwości podane przez Ciebie to wirbacje były by cały czas.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Korekcja wtryskiwaczy
Odnośnie dawek, to polecam lekturę:
http://www.wtryskiwacz.com/wtryskiwacze ... bosch.html
op-com pozwala zmierzyć korekcję dawek, a nie sama dawkę paliwa, to tylko MDI.
Duża korekcja może świadczyć o wadzie wtryskiwacza ale nie tylko. Może też być problem z samym silnikiem.
Tu u kolegi może być problem np. z zaworem SCV, który w czasie pracy na wolnych obrotach bez dodatkowego obciążenia (ładowanie, klima) utrzymuje troszkę niższe ciśnienie w szynie CR w miarę równo, ale gdy dojdzie trochę obciążenia i musi dać odrobinę wyższe ciśnienie wchodzi w inny punkt pracy i zaczyna ciśnienie pływać.
Pomiar ciśnienia w szynie CR znajdziesz w parametrach silnika w op-comie, nawet chińskim.
Sprawdź stabilność tego parametru.
http://www.wtryskiwacz.com/wtryskiwacze ... bosch.html
op-com pozwala zmierzyć korekcję dawek, a nie sama dawkę paliwa, to tylko MDI.
Duża korekcja może świadczyć o wadzie wtryskiwacza ale nie tylko. Może też być problem z samym silnikiem.
Tu u kolegi może być problem np. z zaworem SCV, który w czasie pracy na wolnych obrotach bez dodatkowego obciążenia (ładowanie, klima) utrzymuje troszkę niższe ciśnienie w szynie CR w miarę równo, ale gdy dojdzie trochę obciążenia i musi dać odrobinę wyższe ciśnienie wchodzi w inny punkt pracy i zaczyna ciśnienie pływać.
Pomiar ciśnienia w szynie CR znajdziesz w parametrach silnika w op-comie, nawet chińskim.
Sprawdź stabilność tego parametru.
Re: Korekcja wtryskiwaczy
A może ktoś dać info jak wejść w sprawdzenie dawek? W 1.9 nie mailem problemu ze znalezieniem odpowiedniej zakładki.scuzz84 pisze:Op comem na pewno da się sprawdzić dawki. Bodajże w zakładce silnik a następnie funkcje specjalne. Nawet w 1.9 cdti się dało.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Korekcja wtryskiwaczy
a pytasz o kerektę czy faktyczną ilość, bo korekta jest w parametrach silnika, a dawki całościowej nie ma w ogóle.
Re: Korekcja wtryskiwaczy
O korektę, bo podejrzewam jeden wtrysk. Nie mogę za chiny znaleźć w tym anglickim sofcie. Chyba już jestem stary.
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
- Auto: Insignia 2.0 CTDI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Re: Korekcja wtryskiwaczy
kmy pisze:Odnośnie dawek, to polecam lekturę:
http://www.wtryskiwacz.com/wtryskiwacze ... bosch.html
op-com pozwala zmierzyć korekcję dawek, a nie sama dawkę paliwa, to tylko MDI.
Duża korekcja może świadczyć o wadzie wtryskiwacza ale nie tylko. Może też być problem z samym silnikiem.
Tu u kolegi może być problem np. z zaworem SCV, który w czasie pracy na wolnych obrotach bez dodatkowego obciążenia (ładowanie, klima) utrzymuje troszkę niższe ciśnienie w szynie CR w miarę równo, ale gdy dojdzie trochę obciążenia i musi dać odrobinę wyższe ciśnienie wchodzi w inny punkt pracy i zaczyna ciśnienie pływać.
Pomiar ciśnienia w szynie CR znajdziesz w parametrach silnika w op-comie, nawet chińskim.
Sprawdź stabilność tego parametru.
Ok. Dzieki za info sprawdze korekcje. Mamy pytanie czy jak byłby uszkodzony ten zawor SCV to komputer wykryje mi bląd? Pytam, ponieważ podłączałem opcoma i zero błędów.
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
- Auto: Insignia 2.0 CTDI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Re: Korekcja wtryskiwaczy
Mam program VAUX-COM wer. 120309a oraz OP-comCHINA CLONES 2010 i tam nie ma opcji funkcje specjalne. Tzn. jest ona ale nie aktywna.
Jedyne logi jakie udało mi się zrobić to są tu:
http://przeklej.org/file/nvl3Mj/1.csv
http://przeklej.org/file/KwDfjP/2010.In ... 124022.csv
http://przeklej.org/file/n4Gcf8/2010.In ... 124054.csv
Jedyne logi jakie udało mi się zrobić to są tu:
http://przeklej.org/file/nvl3Mj/1.csv
http://przeklej.org/file/KwDfjP/2010.In ... 124022.csv
http://przeklej.org/file/n4Gcf8/2010.In ... 124054.csv
Re: Korekcja wtryskiwaczy
No szukajcie ...
Ale mnie chodziło dokładnie o to :
https://youtu.be/EL63sDgmhQY
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Ale mnie chodziło dokładnie o to :
https://youtu.be/EL63sDgmhQY
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Korekcja wtryskiwaczy
W tym temacie:
http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f ... 320#p68703
na końcu mojego postu sa linki do dwóch plików z op-coma, są pomiary ciśnienia paliwa i dawek korekcyjnych.
-- 26 maja 2016, o 15:31 --
Dokładam przewodnik:
Po uruchomieniu programu Diagnostyka>Rocznik>Model>Silnik> i mamy
lub:
Klikamy Bloki pomiarowe (Measuring Blocks) i mamy:
lub:
klikamy Dane układu paliwowego (Fuel System Data) i mamy:
lub
i następna strona:
lub
Kolejne strony już nie robiłem zrzutów.
http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f ... 320#p68703
na końcu mojego postu sa linki do dwóch plików z op-coma, są pomiary ciśnienia paliwa i dawek korekcyjnych.
-- 26 maja 2016, o 15:31 --
Dokładam przewodnik:
Po uruchomieniu programu Diagnostyka>Rocznik>Model>Silnik> i mamy
lub:
Klikamy Bloki pomiarowe (Measuring Blocks) i mamy:
lub:
klikamy Dane układu paliwowego (Fuel System Data) i mamy:
lub
i następna strona:
lub
Kolejne strony już nie robiłem zrzutów.
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
- Auto: Insignia 2.0 CTDI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój