--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Korekcja wtryskiwaczy

ODPOWIEDZ
rafal0818

Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: rafal0818 » 18 maja 2015, o 17:49

Witam,czy jest możliwość sprawdzenia korekcji wtrysków w silniku 2.0 dth za pomocą op com od naszego kolegi z forum.W moim nie ma aktywnego przycisku "funkcje specjalne" w danych silnika -tam się zapewne kryją.Ma ktoś może inaczej? Albo może w innym miejscu można wyświetlić te dane.

marcin

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: marcin » 27 maja 2015, o 11:00

Hejka tez nie moge zczytac, chyba za stary soft
Ostatnio zmieniony 27 maja 2015, o 11:48 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o publikację zgodnie z zasadami polskiej pisowni. Wymagamy tego Regulaminem.

kaolad
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
Auto: Insignia 2.0 CTDI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Jastrzębie-Zdrój

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: kaolad » 25 maja 2016, o 07:27

Witam. Mam pytanie, czy jest możliwość sprawdzenia samemu stanu wtryskiwaczy, np opcomem, lub jakimś innym sposobem. I jakie poprawne wartości powinny być gdybym np odczytał to z opcoma. Pytam dlatego, ponieważ problem z wibracjami mam dalej nie rozwiązany. Ale tak myślę ze gdyby to były np wtryski to silnik by chodził nie równo (u mnie obroty idealnie ok 850 -brak falowania) i było częste wypalanie dpf (obecnie mam ok +-500 km wypalanie). Ale wibracje ustają gdy ładowanie jest ok 12,4 V gdy jest 14,6 wówczas wówczas wibruje-czy to może być alternator. Dodam że na zimnym silniku bez klimy mam ładowanie ok 14,6 i wibruje obroty idealne.Poduszki pod silnikiem super, złącza tłumika super. Tak jak mówiłem ze wibracje ustają po osiągnięciu ładowania ok 12,4. I jeszcze jedno mi się nasuwa czy może to być sprężarka z klimy-mam stwierdzony ubytek czynnika chłodzącego(ale na wyłączonej klimie też drży).

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: hubertus » 25 maja 2016, o 12:49

Wtryskiwacze zostaw w spokoju. Jeśli silnik pracuje cicho nie dymi nie ma co tam grzebać.Wynika z tego, że pod obciążeniem tj niskie napięcie czy włączona klima nie wibruje. A po naładowaniu aku czy wyłączeniu klimy, gdy ma lżej wibruje. Na moje oko alternator i sprężarkę masz ok. Bo gdy nie pracują wibracji nie ma.

Gizd

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: Gizd » 25 maja 2016, o 20:13

Opcomem sie chyba nie da sprawdzić dawek. Przynajmniej tez nie znalazłem. Dawki, ale pewności nie mam powinny sie poruszać w przedziale +-0,6 ale do 2,0 najczęściej i tak powinno być wszystko w porządku.
U mnie jest głośny klekot pod obciążeniem gdzieś od 1000-2000 obrotów ale nie zawsze, zależy jak ruszam.
Podejrzewam wtryski, jakiś może trochę leje ale sprawdzić to tylko na profi sprzęcie, bo nawet przelew może nic nie wykazać. Zbyt dokładna sprawa.

scuzz84
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 7 lut 2016, o 14:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: scuzz84 » 25 maja 2016, o 22:46

Op comem na pewno da się sprawdzić dawki. Bodajże w zakładce silnik a następnie funkcje specjalne. Nawet w 1.9 cdti się dało.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: Dan » 26 maja 2016, o 00:00

Da się, u mnie -0 1 na 4 cyl reszta 0

Wysłane przez tapatalk

Bodex

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: Bodex » 26 maja 2016, o 04:08

Wibracje mogą pochodzić od wirujących kół masowych , jesli pod obciążeniem alternatory to nasuwa się dwie możliwości .
1. Koło pasowe wału jest gumowy metalowe , gdy okroi gumę to dalej działa ale wpada,w wibracje,
2. Koło pasowe alternatora jest ze sprzęgiełkiem może się zaczęło i stoi , sprzegiełko ciągnie w jedną stronę..

Zdejmij pasek o sprawdź oraz rolki napinacze przy okazji.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

kaolad
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
Auto: Insignia 2.0 CTDI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Jastrzębie-Zdrój

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: kaolad » 26 maja 2016, o 06:29

No tak kolego Bodex ale tak jak mówię wibracje znikaja całkowicie, gdy aku nie jest ładowane (napiecie ok12,4). A pojawiają sie np jak włączę klimę na max i tem. Np LO. Gdyby wystąpiły którekolwiek możliwości podane przez Ciebie to wirbacje były by cały czas.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: KaMYk » 26 maja 2016, o 07:03

Odnośnie dawek, to polecam lekturę:
http://www.wtryskiwacz.com/wtryskiwacze ... bosch.html

op-com pozwala zmierzyć korekcję dawek, a nie sama dawkę paliwa, to tylko MDI.
Duża korekcja może świadczyć o wadzie wtryskiwacza ale nie tylko. Może też być problem z samym silnikiem.

Tu u kolegi może być problem np. z zaworem SCV, który w czasie pracy na wolnych obrotach bez dodatkowego obciążenia (ładowanie, klima) utrzymuje troszkę niższe ciśnienie w szynie CR w miarę równo, ale gdy dojdzie trochę obciążenia i musi dać odrobinę wyższe ciśnienie wchodzi w inny punkt pracy i zaczyna ciśnienie pływać.
Pomiar ciśnienia w szynie CR znajdziesz w parametrach silnika w op-comie, nawet chińskim.
Sprawdź stabilność tego parametru.

Gizd

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: Gizd » 26 maja 2016, o 10:27

scuzz84 pisze:Op comem na pewno da się sprawdzić dawki. Bodajże w zakładce silnik a następnie funkcje specjalne. Nawet w 1.9 cdti się dało.
A może ktoś dać info jak wejść w sprawdzenie dawek? W 1.9 nie mailem problemu ze znalezieniem odpowiedniej zakładki.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: KaMYk » 26 maja 2016, o 10:33

a pytasz o kerektę czy faktyczną ilość, bo korekta jest w parametrach silnika, a dawki całościowej nie ma w ogóle.

Gizd

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: Gizd » 26 maja 2016, o 10:38

O korektę, bo podejrzewam jeden wtrysk. Nie mogę za chiny znaleźć w tym anglickim sofcie. Chyba już jestem stary. :(

kaolad
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
Auto: Insignia 2.0 CTDI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Jastrzębie-Zdrój

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: kaolad » 26 maja 2016, o 11:03

kmy pisze:Odnośnie dawek, to polecam lekturę:
http://www.wtryskiwacz.com/wtryskiwacze ... bosch.html

op-com pozwala zmierzyć korekcję dawek, a nie sama dawkę paliwa, to tylko MDI.
Duża korekcja może świadczyć o wadzie wtryskiwacza ale nie tylko. Może też być problem z samym silnikiem.

Tu u kolegi może być problem np. z zaworem SCV, który w czasie pracy na wolnych obrotach bez dodatkowego obciążenia (ładowanie, klima) utrzymuje troszkę niższe ciśnienie w szynie CR w miarę równo, ale gdy dojdzie trochę obciążenia i musi dać odrobinę wyższe ciśnienie wchodzi w inny punkt pracy i zaczyna ciśnienie pływać.
Pomiar ciśnienia w szynie CR znajdziesz w parametrach silnika w op-comie, nawet chińskim.
Sprawdź stabilność tego parametru.


Ok. Dzieki za info sprawdze korekcje. Mamy pytanie czy jak byłby uszkodzony ten zawor SCV to komputer wykryje mi bląd? Pytam, ponieważ podłączałem opcoma i zero błędów.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: KaMYk » 26 maja 2016, o 11:30

Nie wykrywa, o ile zawór pracuje. Ale może rzucać ciśnieniem.

kaolad
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
Auto: Insignia 2.0 CTDI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Jastrzębie-Zdrój

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: kaolad » 26 maja 2016, o 12:22

Mam program VAUX-COM wer. 120309a oraz OP-comCHINA CLONES 2010 i tam nie ma opcji funkcje specjalne. Tzn. jest ona ale nie aktywna.
Jedyne logi jakie udało mi się zrobić to są tu:
http://przeklej.org/file/nvl3Mj/1.csv
http://przeklej.org/file/KwDfjP/2010.In ... 124022.csv
http://przeklej.org/file/n4Gcf8/2010.In ... 124054.csv

Gizd

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: Gizd » 26 maja 2016, o 13:39

No i tez nie wiesz. Czyli jednak nie ma dostępu do dawek korekcyjnych.

Bodex

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: Bodex » 26 maja 2016, o 13:41

No szukajcie ...
Ale mnie chodziło dokładnie o to :

https://youtu.be/EL63sDgmhQY

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: KaMYk » 26 maja 2016, o 14:10

W tym temacie:
http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f ... 320#p68703
na końcu mojego postu sa linki do dwóch plików z op-coma, są pomiary ciśnienia paliwa i dawek korekcyjnych.

-- 26 maja 2016, o 15:31 --

Dokładam przewodnik:

Po uruchomieniu programu Diagnostyka>Rocznik>Model>Silnik> i mamy

Obrazek

lub:

Obrazek

Klikamy Bloki pomiarowe (Measuring Blocks) i mamy:

Obrazek

lub:

Obrazek

klikamy Dane układu paliwowego (Fuel System Data) i mamy:

Obrazek

lub

Obrazek

i następna strona:

Obrazek

lub

Obrazek

Kolejne strony już nie robiłem zrzutów.

kaolad
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
Auto: Insignia 2.0 CTDI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Jastrzębie-Zdrój

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: kaolad » 26 maja 2016, o 15:02

Wielkie dzięki kmy. Zaraz lecę zobaczyć.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”