--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Stan oleju na bagnecie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: stan oleju na bagnecie

Post autor: rataj73 » 15 lis 2014, o 20:48

Masz rację kolego, tylko i wyłącznie pierwszy bieg i hamulec wpodłogę. Uratowałem kiedyś kolesiowi BMW wyrywając na siłę rurę przed kolektorem ssącym, całe szczęście że to wszystko plastik i w amoku pękało jak chińskie zabawki. Facet uratował sinik a ja zarobiłem czarnego litrowego Jasia Wędrowniczka. :D

Marek333

Re: Stan oleju na bagnecie

Post autor: Marek333 » 13 sty 2015, o 11:25

Witam w swojej Iśce olej wymieniłem trzy tygodnie temu przejechałem jakieś 800 km, w tym 620 na autostradzie,oleju weszło 4,5 litra,teraz oleju na miarce mam grubo ponad stan ,na próbę włożyłem bagnet do oringu przy końcu miarki,pozostaje jakieś pół cm aby weszła do końca a miarka pokazuje mi MAX,odkąd kupiłem auto nie zauważyłem jeszcze wypalania się DPF.

Marek333

Re: Stan oleju na bagnecie

Post autor: Marek333 » 13 sty 2015, o 11:51

Mi zarówno w sklepie jak i na warsztacie powiedzieli że 4,5 litra, ]:-< stąd ten nadmiar,a czy może tak być czy powinienem go troszkę upuścić.

Andrzej

Re: Stan oleju na bagnecie

Post autor: Andrzej » 13 sty 2015, o 16:15

po ośmiu miesiącach jazdy olej na miarce pokazuje stan taki sam jak po wymianie
nie wiem ile km przejechałem w tym czasie ale myślę że około 10 000tyś
na komputerze pokazuje zużycie 50%
przewiduję wymianę w czerwcu- wychodzi 1 raz w roku po 15 000 km przy 20% zużyciu, olej oryginał GM

szmitek66

Re: Stan oleju na bagnecie

Post autor: szmitek66 » 22 mar 2015, o 13:30

U mnie tez na bagnecie duzo powyzej max. Mam pompke wiec odesse i trzeba sprawdzac czesciej.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2015, o 13:30 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni

Arczi_88

Re: Stan oleju na bagnecie

Post autor: Arczi_88 » 1 lip 2016, o 15:22

Witam,
troszkę odświeżę temat :) Jak większość moich przedmówców mam delikatny problem ze sprawdzeniem poziomu oleju ale jakoś sobie daję radę (po kilku razach ale da się dopatrzeć faktycznego stanu).
Moje pytanie jest troszeczkę z innej beczki, mianowicie czy zużycie oleju które jest wyświetlane przez komputer polega na sprawdzaniu jego lepkości?? Na jakiej podstawie samochód ustala w jakim stopniu jest zużyty olej w silniku? Zakładając, że jest brana gęstość to rozcieńczanie go przez ropę powinno skutkować nagłym spadkiem % na liczniku.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4196
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Stan oleju na bagnecie

Post autor: IBZI » 1 lip 2016, o 16:03

Zużycie oleju jest obliczane czysto programowo i może, lecz nie musi być zgodne ze stanem faktycznym. Komputer zlicza m.in. ilość cykli załączenia/wyłączenia silnika (w autach ze start&stop tylko tych z kluczyka), przebieg od ostatniej wymiany (skasowania licznika) itp.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Stan oleju na bagnecie

Post autor: hubertus » 1 lip 2016, o 17:24

Nie wiem czy największym kryterium nie jest po prostu kalendarz. Bo tak patrzę u siebie i odlicza mniej więcej zgodnie z upływem dni od wymiany. Teraz mam pół roku i żywotność około 50 % już nie pamiętam teraz. Przebieg to jakieś 7 - 7,5 tys. Może gdybym nabijał więcej km to by szybciej ubywało żywotności. Myślę, że decydujący wpływ ma czas lub przebieg w zależności co szybciej upływa.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Stan oleju na bagnecie

Post autor: rataj73 » 1 lip 2016, o 18:41

Nie no kalendarz napewno nie bo jak wylatywałem na wakacje i samochód stał 3 tygodnie to się % nie zmienił. Jest dokładnie tak jak napisał IBZI.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4196
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Stan oleju na bagnecie

Post autor: IBZI » 1 lip 2016, o 19:18

U mnie jak robiłem krótkie trasy i często (kilkanaście razy dziennie) odpalałem auto, to po 5,5 tys. km pokazywał 40% żywotności. Jak stoi, to się nic nie zmienia (tak jak u @rataj73). O tym algorytmie Opla, który opisywałem było chyba już kiedyś na Forum.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Stan oleju na bagnecie

Post autor: P405 » 1 lip 2016, o 19:49

Decyduje ilość odpaleń i pokonywane odcinki. W trasie to np. na 1000 km ubędzie 2 %, a w jeździe po mieście krótkimi odcinkami 10%.

Xperia Z3

kordi89
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 17 mar 2015, o 18:33
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz

Re: Stan oleju na bagnecie

Post autor: kordi89 » 4 lip 2016, o 19:54

Witam. Również chciałbym dołączyć się do tematu z bagnetem, gdyż u mnie nawet po wlaniu 3l po wymianie oleju pokazywał max, ale mój bagnet wygląda na zdrowo 'zmęczony' a mechanik powiedział, że ktoś go po prostu wyciągnął z długości. Dlatego przychodzi mi namyśl pytanie, czy ktoś posiadający silnik BiTurbo 195km mógłby zmierzyć długość swojego bagnetu, nie licząc żółtego uchwytu, żebym mógł porównać ze swoim? Z góry dzięki za pomoc.

fenix26

Re: Stan oleju na bagnecie

Post autor: fenix26 » 8 lip 2016, o 20:11

mi wyraźnie przybywa oleju. co to może być? :/ do mechanika jade w poniedziałek, ale może chociaż ktoś podpowie czym to jest spowodowane...

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Stan oleju na bagnecie

Post autor: P405 » 8 lip 2016, o 21:33

Przybywa ON, który dostaje się do oleju przez przerywanie wypalania dpf.

Xperia Z3

fenix26

Re: Stan oleju na bagnecie

Post autor: fenix26 » 8 lip 2016, o 21:55

ale ja nie mam dpf-u. po kupieniu samochodu okazało się że został wycięty a komputer jeszcze raz ostatnio przeprogramował mi elektryk.. :/

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Stan oleju na bagnecie

Post autor: P405 » 9 lip 2016, o 08:11

Uszczelka pod głowicą, sprawdzić płyn. Albo po tych wszystkich objawach silnik się kończy. Tych jednostek nie ma zbyt dużo więc bez dobrego mechanika i komputera trudno coś powiedzieć.

Xperia Z3

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4196
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Stan oleju na bagnecie

Post autor: IBZI » 9 lip 2016, o 08:32

@fenix26 @Ania czy jaki tam jeszcze nick macie na Forum. Kupiliście Insignię z Niemiec,diesla, wersję 110KM. Ten samochód (silnik) nawet przy 160KM nie jest zbyt dynamiczny. Do tego wycięto Wam filtr DPF. Pomijam już fakt, że takie coś w Niemczech jest skrajnie nielegalne i wiąże się z bardzo wysokimi karami w przypadku kontroli. I mało kto tam to robi. Nie wiadomo jaki jest faktyczny przebieg i co działo się z tym autem wcześniej. A później piszecie, że jesteście rozczarowani. No przepraszam... ale ja tu czegoś nie rozumiem.
Mam natomiast propozycję. Wstawcie auto do porządnego serwisu. Jak takiego nie znajdziecie, to do ASO. Niech zrobią kompleksową diagnostykę i będziecie wiedzieli na czym stoicie.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Stan oleju na bagnecie

Post autor: hubertus » 9 lip 2016, o 08:49

W temacie obok pisałem. Pomiar wrażliwy na pochylenie podłoża. Mierzyć trzeba gdzieś idealnie na poziome. Płyn od razu można wykluczyć. Domieszka płynu chłodzącego z olejem spowoduje zmianę jego barwy. Zrobi się tgz mleko, kawa z mlekiem itd. Jeśli nie ma dpf a faktycznie przybywa oleju i silnik hałasuje. Do sprawdzenia wtryskiwacze. Zakładam, że dpf prawidłowo wprogramowany.

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6068
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=8653
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 26 razy
Otrzymał  piwo: 86 razy
Kontakt:

Re: Stan oleju na bagnecie

Post autor: yerry » 9 lip 2016, o 09:19

@fenix26 temat z problemami Twojego auta jest tu: http://insignia-club.pl/viewtopic.php?t=3343 i wystarczy jeden więc prośba o kontynuowanie dyskusji w tamtym wątku.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 7 razy
Kontakt:

Re: Stan oleju na bagnecie

Post autor: Engine » 9 lip 2016, o 23:13

Dublowanie tematów i postów na forum jest niedozwolone. @fenix26 - jeśli sytuacja będzie się powtarzać, polecą ostrzeżenia.

Wysłano z Sony Xperia Z3 przez Tapatalk

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”