--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Przeładowanie Turbo

ODPOWIEDZ
gostek_71
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 18 lis 2015, o 11:20
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Gostynin

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: gostek_71 » 27 cze 2017, o 06:36

@szafran
Zainstaluj zamiast czujnika temperatury w zderzaku potencjometr (lub rezystor) 8k omów. Temperatura zewnętrzna wskazywana na wyświetlaczu będzie około 14st.C - przez cały czas (ta rezystancja będzie jakby oszukiwała/zastępowała czujnik). Ja mam tak zrobione od miesiąca. Żadnych przeładowań. Te problemy to wg. mnie wina EGR i problem "pracy silnika w gorące dni". Było to opisywane na forum. Kilku forumowiczów ma już tak zrobione.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: hubertus » 27 cze 2017, o 20:22

Ja nie mam żadnego rezystora ani odłączonego egr u. I nie przeładowuje. Fakt czasami silnik ma twarda pracę zwłaszcza przy ruszaniu i przy ruszaniu łatwiej go zadławić. Ale nic nie przeładowuje.Jak jest przeładowanie to coś jest nie w porządku i tyle w temacie.

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: wojtekski » 27 cze 2017, o 21:00

Dokładnie coś jest nie tak , u mnie też nic nie przeładowuje nie ważne czy ciepło czy nie.

Awatar użytkownika
rube.dt
Użytkownik
Posty: 249
Rejestracja: 13 maja 2015, o 21:01
Auto: vectra b
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: rube.dt » 28 cze 2017, o 14:10

U mnie ani zawór ani map sensor nie pomogły. Pojechałem w końcu do mechanika. Właśnie robił taką insignie klapka z kolektora zrobiła lekką robotę w Turbo. Auto jeździło ale czasami wywalało błąd. Powiedział że u mnie to samo... Tyle że u mnie tak nie gwizda Turbo, może czasem cicho na zimnym silniku.
Pomyślałem że może coś jeszcze. Więc pojechałem do mojego chiptunera może coś się w mapach rozjechało. Od dłuższego czasu miałem błąd świecy w 2 cylindrze i że to ona jest powodem poprzez zły dobór mieszanki który powoduje to przeładowanie. Głupi już jestem...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 28 cze 2017, o 17:09 przez rube.dt, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: wojtekski » 28 cze 2017, o 17:08

U mnie niestety to samo było klapka poszła i turbina dostała , potem przeładowanie było jak powyżej 3 tys obrotów . A czy od świecy przeładowuje ? wątpię ?

Awatar użytkownika
rube.dt
Użytkownik
Posty: 249
Rejestracja: 13 maja 2015, o 21:01
Auto: vectra b
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: rube.dt » 28 cze 2017, o 17:10

Błąd jest przynajmniej tego się pozbędę... Obawiam się turbiny bo tego sam nie zrobię

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: angel_dark666 » 28 cze 2017, o 19:41

rube.dt pisze:U mnie ani zawór ani map sensor nie pomogły. Pojechałem w końcu do mechanika. Właśnie robił taką insignie klapka z kolektora zrobiła lekką robotę w Turbo. Auto jeździło ale czasami wywalało błąd. Powiedział że u mnie to samo... Tyle że u mnie tak nie gwizda Turbo, może czasem cicho na zimnym silniku.
Pomyślałem że może coś jeszcze. Więc pojechałem do mojego chiptunera może coś się w mapach rozjechało. Od dłuższego czasu miałem błąd świecy w 2 cylindrze i że to ona jest powodem poprzez zły dobór mieszanki który powoduje to przeładowanie. Głupi już jestem...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Masz diesla rozumiem? w dielsu nie ma czegoś jak mieszanka, świeca żarowa ma tylko ogrzać komorę spalania. Jak jest spalona to bedzie walic błędem ale nie ma wpływu na jazde. Pasowało by zrobic podgląd parametrów w trybie live i zobaczyc jakie jest cisnienie ładowania , byc może czujnik cisnienia ładowania przekłamuje, watro było by go wyczyścić. Sprawdzałeś jak chodzi cięgno od turbo? węzyki podcisnienia są całe? nie ma nieszczelności na nich? u dołu gruchy od turbo masz czujnik, zobaczy czy wtyczka sie nie poluzowała.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: hubertus » 28 cze 2017, o 20:50

W każdym silniku jest mieszanka paliwo powietrze. Bez względu na to jakie jest to paliwo. Aczkolwiek nie sądzę by problemem była spalona świeca żarowa.

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: wojtekski » 29 cze 2017, o 09:24

Raczej układ szczelny skoro przeładowuje.Trzeba sprawdzić jak ładuje ? zmienna geometria pewnie siedzi ale to i tak trzeba do kogoś kumatego albo brak klapek w kolektorze i czujnik doładowania do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
rube.dt
Użytkownik
Posty: 249
Rejestracja: 13 maja 2015, o 21:01
Auto: vectra b
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: rube.dt » 29 cze 2017, o 22:02

@wojteski
a który to?
map sensor w kolektorze?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: wojtekski » 30 cze 2017, o 08:57

Dokładnie w kolektorze
http://allegro.pl/czujnik-doladowania-i ... 04279.html masz wzór ;)

Awatar użytkownika
rube.dt
Użytkownik
Posty: 249
Rejestracja: 13 maja 2015, o 21:01
Auto: vectra b
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: rube.dt » 30 cze 2017, o 16:35

Mój ma inny numer ale wymieniłem...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: wojtekski » 1 lip 2017, o 07:51

Więc zostają klapy albo turbo pewnie niestety.

Awatar użytkownika
rube.dt
Użytkownik
Posty: 249
Rejestracja: 13 maja 2015, o 21:01
Auto: vectra b
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: rube.dt » 1 lip 2017, o 16:45

Hmm. Zmieniłem świece w drugim cylindrze i od 2 dni cicho... Ale robiłem krótkie trasy. Jutro i w poniedziałek zrobię ok 1000km więc to będzie bardziej wiarygodne...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: angel_dark666 » 1 lip 2017, o 16:51

A pamietasz dokładny kod błędu?

Awatar użytkownika
rube.dt
Użytkownik
Posty: 249
Rejestracja: 13 maja 2015, o 21:01
Auto: vectra b
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: rube.dt » 1 lip 2017, o 17:00

Miałem 2 błędy zazwyczaj :
p0234 czyli samo przeładowanie,
P03a3 czyli błąd świecy na drugim cylindrze.
O ile po komunikacie na desce o błędzie,skasowałem oba błędy to błąd świecy po chwili wracał ale samochód jechał z turbiną.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: angel_dark666 » 1 lip 2017, o 17:05

Swieca nie ma nic do rzeczy, a sprawdzałeś czujnik cisnienia doładowania? czyszciłeś? jaką wartość ciśnienia ładowania masz?

Awatar użytkownika
rube.dt
Użytkownik
Posty: 249
Rejestracja: 13 maja 2015, o 21:01
Auto: vectra b
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: rube.dt » 1 lip 2017, o 20:06

Pisałem wcześniej, zmieniłem n75 i map sensor w kolektorze. Nie było poprawy. N75 zmieniłem bo buczał w pewnym zakresie obrotów przy przyspieszaniu i dalej buczy,a map sensor po tym jak błąd p0234 zaczął częściej się pojawiać.
Nie jestem elektronikiem ale miałem kilka opli i uwierzę we wszystko nawet to co powiedział mi koleś który robił mi program na 199km o tej świecy. Jeśli błąd wyskoczy odczekam to na forum...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: wojtekski » 1 lip 2017, o 20:25

Ale to jak skasowałeś błąd i auto jechało dalej z turbo to może był tylko chwilowo, żeby coś było nie tak to byś przy butowaniu miał cały czas przeładowanie.

Awatar użytkownika
rube.dt
Użytkownik
Posty: 249
Rejestracja: 13 maja 2015, o 21:01
Auto: vectra b
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: rube.dt » 1 lip 2017, o 20:32

Przez jakiś czas błąd wyskakiwał przed lub po wypalaniu ale rzadko. Nagle po trasie do Holandii i z powrotem błędy wyskakiwały losowo i dużo częściej. Do tej pory zjeżdżałem na pobocze gasiłem motor czekałem odpalałem i jechałem dalej. Po tej wycieczce błędy wyskakiwały np przy wyprzedzaniu. Pomyślałem że skasuje w locie. Tak zrobiłem .
Klikam wyczyść i cały czas trzymam pedał wciśnięty i po paru sekundach auto dostaje kopa albo nowe życie. Ale i tak wkurza.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”