--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Nierówna praca silnika

Awatar użytkownika
hajt
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 10 gru 2014, o 21:23
Auto: insignia cosmo
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: hajt » 26 cze 2015, o 09:08

Stawiam też na świece

Pylnik

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Pylnik » 26 cze 2015, o 10:07

mesel i hajt to odpowiedź dla mnie?

mesel

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: mesel » 26 cze 2015, o 10:16

Widzisz jakieś inne pytanie przed swoim ?? ;)

Awatar użytkownika
nika84-24
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: nika84-24 » 26 cze 2015, o 11:06

Też albo świece albo egr obstawiam.

mara45

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: mara45 » 27 cze 2015, o 12:22

Jak by to była świeca to by mu zaświeci komunikat skontaktuj sie z serwisem

mesel

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: mesel » 27 cze 2015, o 13:56

Niekoniecznie.

neo3232

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: neo3232 » 17 sie 2015, o 21:00

ja z tym walcze juz 2 rok i nic inny egr nowe 4 swiece i nic dalej to samo ktos madry powiedzial mi ze to wina softa sterowania dawkami ponoc olalem sprawe jezdzi to jezdzi lekko faulja obroty i slychac ze silnik nierowno chodzi

bartekb14
Użytkownik
Posty: 196
Rejestracja: 19 sie 2015, o 13:24
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: bartekb14 » 21 wrz 2015, o 21:52

Mam pytanie następujące, czy obroty zawsze powinny spadać do około 800obr/min, bo u mnie czasami jak jadę i wrzucę na luz to mam około 1000 obr/ min i po chwili czasami spada a czasami nie, o co chodzi?

jaromat

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: jaromat » 22 wrz 2015, o 00:06

Gdy auto się toczy to obroty stoją na około 1000,a gdy auto stanie to obroty spadają nie wiem czym to jest spowodowane ochroną dwumasy nie mam pojęcia.

Awatar użytkownika
Putridum
Użytkownik
Posty: 648
Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Putridum » 22 wrz 2015, o 07:06

podobnie miałem w Vectrze

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 7 razy
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Engine » 22 wrz 2015, o 07:22

Z tego co wiem to obroty silnika też w pewnym stopniu są uzależnione od temperatury na zewnątrz. To jest wesoła twórczość inżynierów GM'a :D

Wysłane z Sony Xperia Z3 przy użyciu Tapatalk

Awatar użytkownika
hajt
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 10 gru 2014, o 21:23
Auto: insignia cosmo
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: hajt » 22 wrz 2015, o 16:07

doładowywanie akumulatora...

Awatar użytkownika
dragi
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: dragi » 22 wrz 2015, o 17:21

Witam panowie,

Czy udało wam się uporać z problemem falujących obrotów ?
Mi zaczęły obroty falować w zakresie 800 - 1100 ale to falowanie nie występuje jakoś regularnie, ani nie mam możliwości wyłapania tego momentu kiedy się to zacznie.
Tak samo jak nagle się falowanie zaczyna tak samo się szybko i nagle kończy.
W sieci wyczytałem, że to nie są ani egr ani przepustnica ani silniczek krokowy. Ktoś napisał ze to przerabiał i że okazało się że powodem tego falowania jest zawór regulacji paliwa w pompie wysokiego ciśnienia.

Czy wam udało się uporać z tym, ponieważ w ASO samego zaworku nie da się kupić tylko całą pompę i tu powstaje problem ceny (koło 4500 zl).

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: mxw » 22 wrz 2015, o 20:22

jaromat pisze:Gdy auto się toczy to obroty stoją na około 1000,a gdy auto stanie to obroty spadają nie wiem czym to jest spowodowane ochroną dwumasy nie mam pojęcia.
Wszystkie (normalne) samochody to mają od lat - chodzi o płynniejszą zmianę biegów i ochronę sprzęgła i podzespołów, ale wymyślono to jak dwumasy nie było jeszcze na świecie. :)

pozdro.,
mxw.

Wysłano z 1050L za pomocą Tapatalk2.

Pałasz

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Pałasz » 6 paź 2015, o 07:52

W związku z tym, że zrobiło się troszkę zimniej więc problem nierównej pracy podczas rozgrzewania powrócił. Strasznie mnie to wkurzało więc zmobilizowało mnie to do rozwiązania problemu.
Po wymianie wiązki świec żarowych i wymianie świec (mam te z czujnikiem ciśnienia) na 1 i 2 cylindrze problem zniknął, teraz silnik pracuje wręcz aksamitnie.

Awatar użytkownika
profek
Użytkownik
Posty: 821
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: profek » 6 paź 2015, o 08:18

To ciekawe co piszecie ja mam ten sam problem co wy,i był on nawet w temperaturze +32 stopnie na dworze.A z tego co wiem Ople i w tej chwili chyba większość nowoczesnych diesli używa świec żarowych dopiero gdy temperatura otoczenia spadnie na tyle nisko żeby konieczne było wstępne podgrzewanie komory spalania.Czyli jeszcze za wcześnie na taką diagnozę że to świece.

Pałasz

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Pałasz » 6 paź 2015, o 08:30

Poczytaj o świecach żarowych z czujnikiem ciśnienia - przy tych świecach jest zupełnie inna charakterystyka pracy.

Awatar użytkownika
dragi
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: dragi » 11 paź 2015, o 10:09

Panowie u mnie ponownie zaczęło się falowanie.
Co gorsza wczoraj jak byłem w Aso takiego falowania nie było i nadal nic nie wiem.
Zastanawia mnie fakt ze nawet w ASO nikt nic nie wspomniał o świecach czy akumulatorze (ze niby może być niedoładowany już ze starości).

lukas0122
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 4 maja 2016, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: lukas0122 » 11 gru 2016, o 21:05

Witam :)

Czy to normalne jeżeli na postoju przy odpalonym silniku włączam światła awaryjne to obroty zaczynają mi falować w przedziale 750-800?
A kiedy odpalam światło w samochodzie nad biegami to zaczyna pulsować w rytm świateł awaryjnych.

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 998
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
Miasto: WWL
Postawił piwo: 18 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: zubek » 11 gru 2016, o 21:43

Coś słabo z prądem. Akumulator i ładowanie do sprawdzenia.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”