--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Nierówna praca silnika
- hajt
- Użytkownik
- Posty: 311
- Rejestracja: 10 gru 2014, o 21:23
- Auto: insignia cosmo
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
Re: Nierówna praca silnika
Jak by to była świeca to by mu zaświeci komunikat skontaktuj sie z serwisem
Re: Nierówna praca silnika
ja z tym walcze juz 2 rok i nic inny egr nowe 4 swiece i nic dalej to samo ktos madry powiedzial mi ze to wina softa sterowania dawkami ponoc olalem sprawe jezdzi to jezdzi lekko faulja obroty i slychac ze silnik nierowno chodzi
-
- Użytkownik
- Posty: 196
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 13:24
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Nierówna praca silnika
Mam pytanie następujące, czy obroty zawsze powinny spadać do około 800obr/min, bo u mnie czasami jak jadę i wrzucę na luz to mam około 1000 obr/ min i po chwili czasami spada a czasami nie, o co chodzi?
Re: Nierówna praca silnika
Gdy auto się toczy to obroty stoją na około 1000,a gdy auto stanie to obroty spadają nie wiem czym to jest spowodowane ochroną dwumasy nie mam pojęcia.
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 7 razy
- Kontakt:
Re: Nierówna praca silnika
Z tego co wiem to obroty silnika też w pewnym stopniu są uzależnione od temperatury na zewnątrz. To jest wesoła twórczość inżynierów GM'a
Wysłane z Sony Xperia Z3 przy użyciu Tapatalk
Wysłane z Sony Xperia Z3 przy użyciu Tapatalk
- hajt
- Użytkownik
- Posty: 311
- Rejestracja: 10 gru 2014, o 21:23
- Auto: insignia cosmo
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- dragi
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Nierówna praca silnika
Witam panowie,
Czy udało wam się uporać z problemem falujących obrotów ?
Mi zaczęły obroty falować w zakresie 800 - 1100 ale to falowanie nie występuje jakoś regularnie, ani nie mam możliwości wyłapania tego momentu kiedy się to zacznie.
Tak samo jak nagle się falowanie zaczyna tak samo się szybko i nagle kończy.
W sieci wyczytałem, że to nie są ani egr ani przepustnica ani silniczek krokowy. Ktoś napisał ze to przerabiał i że okazało się że powodem tego falowania jest zawór regulacji paliwa w pompie wysokiego ciśnienia.
Czy wam udało się uporać z tym, ponieważ w ASO samego zaworku nie da się kupić tylko całą pompę i tu powstaje problem ceny (koło 4500 zl).
Czy udało wam się uporać z problemem falujących obrotów ?
Mi zaczęły obroty falować w zakresie 800 - 1100 ale to falowanie nie występuje jakoś regularnie, ani nie mam możliwości wyłapania tego momentu kiedy się to zacznie.
Tak samo jak nagle się falowanie zaczyna tak samo się szybko i nagle kończy.
W sieci wyczytałem, że to nie są ani egr ani przepustnica ani silniczek krokowy. Ktoś napisał ze to przerabiał i że okazało się że powodem tego falowania jest zawór regulacji paliwa w pompie wysokiego ciśnienia.
Czy wam udało się uporać z tym, ponieważ w ASO samego zaworku nie da się kupić tylko całą pompę i tu powstaje problem ceny (koło 4500 zl).
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Nierówna praca silnika
Wszystkie (normalne) samochody to mają od lat - chodzi o płynniejszą zmianę biegów i ochronę sprzęgła i podzespołów, ale wymyślono to jak dwumasy nie było jeszcze na świecie.jaromat pisze:Gdy auto się toczy to obroty stoją na około 1000,a gdy auto stanie to obroty spadają nie wiem czym to jest spowodowane ochroną dwumasy nie mam pojęcia.
pozdro.,
mxw.
Wysłano z 1050L za pomocą Tapatalk2.
Re: Nierówna praca silnika
W związku z tym, że zrobiło się troszkę zimniej więc problem nierównej pracy podczas rozgrzewania powrócił. Strasznie mnie to wkurzało więc zmobilizowało mnie to do rozwiązania problemu.
Po wymianie wiązki świec żarowych i wymianie świec (mam te z czujnikiem ciśnienia) na 1 i 2 cylindrze problem zniknął, teraz silnik pracuje wręcz aksamitnie.
Po wymianie wiązki świec żarowych i wymianie świec (mam te z czujnikiem ciśnienia) na 1 i 2 cylindrze problem zniknął, teraz silnik pracuje wręcz aksamitnie.
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Nierówna praca silnika
To ciekawe co piszecie ja mam ten sam problem co wy,i był on nawet w temperaturze +32 stopnie na dworze.A z tego co wiem Ople i w tej chwili chyba większość nowoczesnych diesli używa świec żarowych dopiero gdy temperatura otoczenia spadnie na tyle nisko żeby konieczne było wstępne podgrzewanie komory spalania.Czyli jeszcze za wcześnie na taką diagnozę że to świece.
Re: Nierówna praca silnika
Poczytaj o świecach żarowych z czujnikiem ciśnienia - przy tych świecach jest zupełnie inna charakterystyka pracy.
- dragi
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Nierówna praca silnika
Panowie u mnie ponownie zaczęło się falowanie.
Co gorsza wczoraj jak byłem w Aso takiego falowania nie było i nadal nic nie wiem.
Zastanawia mnie fakt ze nawet w ASO nikt nic nie wspomniał o świecach czy akumulatorze (ze niby może być niedoładowany już ze starości).
Co gorsza wczoraj jak byłem w Aso takiego falowania nie było i nadal nic nie wiem.
Zastanawia mnie fakt ze nawet w ASO nikt nic nie wspomniał o świecach czy akumulatorze (ze niby może być niedoładowany już ze starości).
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 4 maja 2016, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Nierówna praca silnika
Witam
Czy to normalne jeżeli na postoju przy odpalonym silniku włączam światła awaryjne to obroty zaczynają mi falować w przedziale 750-800?
A kiedy odpalam światło w samochodzie nad biegami to zaczyna pulsować w rytm świateł awaryjnych.
Czy to normalne jeżeli na postoju przy odpalonym silniku włączam światła awaryjne to obroty zaczynają mi falować w przedziale 750-800?
A kiedy odpalam światło w samochodzie nad biegami to zaczyna pulsować w rytm świateł awaryjnych.
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 998
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy