--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Nierówna praca silnika

Awatar użytkownika
soulck
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: 29 cze 2015, o 08:00
Auto: 2.0 Ecoflex
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 1 raz

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: soulck » 14 mar 2018, o 22:58

Ja i do tego jeszcze dźwięk silnika razem w rytm zmienia obroty o:o

Awatar użytkownika
SARCOidosis
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 12 lut 2018, o 18:37
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: SARCOidosis » 15 mar 2018, o 16:28

w ASO sprawdzili mi napięcie. Prawie wszystko ok. Podczas odpalania nie spada poniżej 10. Pod obciążeniem (przy włączonych światłach awryjnych, ogrzewaniu szyby itd) pokazuje dobre wartości. Tylko mówili że jest "do naladowania" bo na wylaczonym silniku jest za niskie napięcie (tylko "troche" nie pamietam ile). Ale mówili że skoro reszta parametrów jest ok i ta różnica na wyłączonym taka mała to mi nie wymienią w sklepie.. Co myslicie? Jesli nie alternator i akumualtor to co? Mi mówili, że te wachania są tak małe na obrotomierzu, i że nie słychać tego po pracy silnika, żebym się nie przejmował... -.-

Awatar użytkownika
SARCOidosis
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 12 lut 2018, o 18:37
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: SARCOidosis » 16 mar 2018, o 22:58

jakieś pomysły? może przeczyścić przepływomierz?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Rooff_ » 17 mar 2018, o 03:59

Może jednak alternator do regeneracji?

Awatar użytkownika
SARCOidosis
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 12 lut 2018, o 18:37
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: SARCOidosis » 17 mar 2018, o 14:14

mówili, że skoro wraca po odpaleniu do dobrych wartości i cośtam jeszcze to znaczy ,że alternator dobrze pracuję... Nie wiem, ktoś mi podpowiada, że może "regulator napiecia w liczniku albo w alternatorze". Chyba pozostaje mi z tym jeździć skoro w ASO nawet tak mówią. Ale jak ktoś miał podobnie i uporał się z tym to proszę o kontakt :)

prezes198114
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 1 cze 2018, o 14:22
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: prezes198114 » 1 cze 2018, o 19:56

Witam
Przeglądałem forum lecz nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi więc opisze problem który i mnie dopadł.
Insignia 2.0 CDTI dth 160 KM ,auto zapala bez najmniejszych problemów obroty są w okolicy 1000 po czym (około 15 sekund spadają do kolo 800 i zaczyna rzucać silnikiem a gdy się już rozgrzeje to jest po 2 min wraca wszystko do normy tz wyrównuje się praca silnika
Dodam jeszcze ze jak włączę klimatyzacje to poprawia się trochę bo obroty wzrastają.
Pozdrawiam
i liczę na waszą pomoc.

Awatar użytkownika
cinek08
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 5 lut 2018, o 12:31
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: cinek08 » 2 cze 2018, o 08:40

Mam ten sam problem, trwa to chwilę później wszystko wraca do normy

Leniu1992
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 29 maja 2018, o 12:44
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Leniu1992 » 3 cze 2018, o 17:22

Na wstępie prośba do moderatora lub administratora, proszę o nieusuwanie tematu którego nie ma w wyszukiwarce. Czy drżenie silnika to rzecz naturalna.? Nie odczuwam tego w kabinie ale jak położył bym coś na pokrywie silnika to mogło by spaść, czy to może być usterka czegoś ?
Ostatnio zmieniony 3 cze 2018, o 19:34 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: rataj73 » 3 cze 2018, o 18:19

Gdybyś miał V12 to pewnie by nie drżał a 4cylindry choćbyś nie wiem co robił będą telepać silnikiem na wolnych obrotach.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Rooff_ » 3 cze 2018, o 18:45

Odpisałem Ci juz w tym poprzednim temacie... Jak mi zaś usuną to się zeźle :[

Silniki w Insigniach pracują różnie w zależności od temperatury na zewnątrz. Taką przejściową jest 18 st.C. Jeśli rano jest chłodniej to wtedy porównaj czy jest jakaś różnica.
Do tego dochodzi zwiększone obciążenie jednostki np. klimatyzacją.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4194
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: IBZI » 3 cze 2018, o 19:35

Leniu1992 pisze:
3 cze 2018, o 17:22
Na wstępie prośba do moderatora lub administratora, proszę o nieusuwanie tematu którego nie ma w wyszukiwarce. Czy drżenie silnika to rzecz naturalna.? Nie odczuwam tego w kabinie ale jak położył bym coś na pokrywie silnika to mogło by spaść, czy to może być usterka czegoś ?
Temat przeniesiony. Wystarczy trochę poszukać. Masz tu cztery strony o nierównej pracy silnika. Kolega wyżej też Ci to wytłumaczył.
Pomijam już fakt, że podobne opisy można znaleźć w temacie o EGR i paru innych...

prezes198114
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 1 cze 2018, o 14:22
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: prezes198114 » 8 cze 2018, o 00:44

Auto zostawione w serwisie na noc rano przeprowadzona diagnostyka i niestety nic nie wyszło niepokojącego , jedyna rzecz która była poprawiona to korekta wtrysku na 4 cylindrze teraz wartość 0.2 reszta ma po 0.
I tu nasuwa się pytanie czy wtryski to może być przyczyna nierównej pracy na zimnym ?

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Maverick_86 » 8 cze 2018, o 05:59

Oczywiście, że wtryski mogą być przyczyną takiego stanu rzeczy. Jedna z podstawowych przyczyn nierównej pracy silnika to właśnie wtryski.

prezes198114
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 1 cze 2018, o 14:22
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: prezes198114 » 14 cze 2018, o 16:52

Próba przelewowa zrobiona niema zastrzeżeń.
Wyciągać wtryski i na maszynę?

Radek123

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Radek123 » 9 sie 2018, o 11:17

Witam. Jestem nowy.
Tez mam ten sam problem co koledzy z nie rowna praca silnika.
Wyczytałem gdzieś w necie ze to może być oring od pompy oleju . Próbował ktoś wymienić go. ???

prezes198114
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 1 cze 2018, o 14:22
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: prezes198114 » 31 sie 2018, o 00:31

A więc tak
Wymieniony zawór ciśnienia na listwie , zawór ciśnienia na pompie , czujnik temp zew , czujnik temp silnika , czujnik ciśnienia w kolektorze wyczyszczony egr , wyczyszczona przepustnica , kolektor w miarę czysty i NIC nadal chwile po odpaleniu obroty spadają i czuć na budzie wibracje .
Może ma ktoś pomysł co to może być może warto powalczyć z mapą może to wina aktualizacji ?

Jaca90
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 23 cze 2018, o 00:32
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Telford UK
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Jaca90 » 15 wrz 2018, o 21:56

Witam. Posiadam 2.0 CDTI 160 KM Z 2012R. OD Jakiegoś czasu mam problem z pływający obrotami na zimnym silniku. Trwa to max minute i później wszystko się stabilizuje a co najlepsze to ten problem nie zdarza się za każdym razem przy odpaleniu. Zazwyczaj jest to co drugi raz. Może ktoś już się spotkał z czymś takim.

Awatar użytkownika
bartekb
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 8 lis 2018, o 11:00
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Sieradz

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: bartekb » 12 gru 2018, o 09:27

moze brudna przepływka ...

Czarek888
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 4 gru 2018, o 14:20
Auto: Opel Isignia 2.0CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Łódź

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Czarek888 » 10 mar 2019, o 19:24

Witam wszystkich przyłączam się do problemu. U mnie raz na jakiś czas zanim silnik się rozgrzeje na wolnych obrotach falowanie i stukanie jak na filmie (trzeba przygłośnić):


Dodano po 1 minucie 36 sekundach:
Witam wszystkich przyłączam się do problemu. U mnie raz na jakiś czas zanim silnik się rozgrzeje na wolnych obrotach falowanie i stukanie jak na filmie (trzeba przygłośnić):

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Rooff_ » 10 mar 2019, o 19:51

Większość to ma. Spróbuj Monzol 5C lub inny dodatek do diesli. Powinien wyciszyć pracę silnika oraz zminimalizować falowanie.
Jeśli to nie pomoże, to trzeba się zająć zaworem/regulatorem ciśnienia na pompie CR lub w dalszej części samą pompą. Regulator/zawór polecam najpierw wyjąć i przeczyścić siteczko. Załączam zdjęcie jak u mnie tu siteczko wyglądało (niestety ostrość słabo złapało... Ale wąsiki do okoła widać).
DSC_20170603_100345_cut.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”