--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Nierówna praca silnika
- SARCOidosis
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 12 lut 2018, o 18:37
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Wrocław
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Nierówna praca silnika
w ASO sprawdzili mi napięcie. Prawie wszystko ok. Podczas odpalania nie spada poniżej 10. Pod obciążeniem (przy włączonych światłach awryjnych, ogrzewaniu szyby itd) pokazuje dobre wartości. Tylko mówili że jest "do naladowania" bo na wylaczonym silniku jest za niskie napięcie (tylko "troche" nie pamietam ile). Ale mówili że skoro reszta parametrów jest ok i ta różnica na wyłączonym taka mała to mi nie wymienią w sklepie.. Co myslicie? Jesli nie alternator i akumualtor to co? Mi mówili, że te wachania są tak małe na obrotomierzu, i że nie słychać tego po pracy silnika, żebym się nie przejmował... -.-
- SARCOidosis
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 12 lut 2018, o 18:37
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Wrocław
- Otrzymał piwo: 1 raz
- SARCOidosis
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 12 lut 2018, o 18:37
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Wrocław
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Nierówna praca silnika
mówili, że skoro wraca po odpaleniu do dobrych wartości i cośtam jeszcze to znaczy ,że alternator dobrze pracuję... Nie wiem, ktoś mi podpowiada, że może "regulator napiecia w liczniku albo w alternatorze". Chyba pozostaje mi z tym jeździć skoro w ASO nawet tak mówią. Ale jak ktoś miał podobnie i uporał się z tym to proszę o kontakt
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 1 cze 2018, o 14:22
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Nierówna praca silnika
Witam
Przeglądałem forum lecz nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi więc opisze problem który i mnie dopadł.
Insignia 2.0 CDTI dth 160 KM ,auto zapala bez najmniejszych problemów obroty są w okolicy 1000 po czym (około 15 sekund spadają do kolo 800 i zaczyna rzucać silnikiem a gdy się już rozgrzeje to jest po 2 min wraca wszystko do normy tz wyrównuje się praca silnika
Dodam jeszcze ze jak włączę klimatyzacje to poprawia się trochę bo obroty wzrastają.
Pozdrawiam
i liczę na waszą pomoc.
Przeglądałem forum lecz nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi więc opisze problem który i mnie dopadł.
Insignia 2.0 CDTI dth 160 KM ,auto zapala bez najmniejszych problemów obroty są w okolicy 1000 po czym (około 15 sekund spadają do kolo 800 i zaczyna rzucać silnikiem a gdy się już rozgrzeje to jest po 2 min wraca wszystko do normy tz wyrównuje się praca silnika
Dodam jeszcze ze jak włączę klimatyzacje to poprawia się trochę bo obroty wzrastają.
Pozdrawiam
i liczę na waszą pomoc.
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 29 maja 2018, o 12:44
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Nierówna praca silnika
Na wstępie prośba do moderatora lub administratora, proszę o nieusuwanie tematu którego nie ma w wyszukiwarce. Czy drżenie silnika to rzecz naturalna.? Nie odczuwam tego w kabinie ale jak położył bym coś na pokrywie silnika to mogło by spaść, czy to może być usterka czegoś ?
Ostatnio zmieniony 3 cze 2018, o 19:34 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
Powód: Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Nierówna praca silnika
Gdybyś miał V12 to pewnie by nie drżał a 4cylindry choćbyś nie wiem co robił będą telepać silnikiem na wolnych obrotach.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Nierówna praca silnika
Odpisałem Ci juz w tym poprzednim temacie... Jak mi zaś usuną to się zeźle
Silniki w Insigniach pracują różnie w zależności od temperatury na zewnątrz. Taką przejściową jest 18 st.C. Jeśli rano jest chłodniej to wtedy porównaj czy jest jakaś różnica.
Do tego dochodzi zwiększone obciążenie jednostki np. klimatyzacją.
Silniki w Insigniach pracują różnie w zależności od temperatury na zewnątrz. Taką przejściową jest 18 st.C. Jeśli rano jest chłodniej to wtedy porównaj czy jest jakaś różnica.
Do tego dochodzi zwiększone obciążenie jednostki np. klimatyzacją.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4194
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Nierówna praca silnika
Temat przeniesiony. Wystarczy trochę poszukać. Masz tu cztery strony o nierównej pracy silnika. Kolega wyżej też Ci to wytłumaczył.Leniu1992 pisze: ↑3 cze 2018, o 17:22Na wstępie prośba do moderatora lub administratora, proszę o nieusuwanie tematu którego nie ma w wyszukiwarce. Czy drżenie silnika to rzecz naturalna.? Nie odczuwam tego w kabinie ale jak położył bym coś na pokrywie silnika to mogło by spaść, czy to może być usterka czegoś ?
Pomijam już fakt, że podobne opisy można znaleźć w temacie o EGR i paru innych...
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 1 cze 2018, o 14:22
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Nierówna praca silnika
Auto zostawione w serwisie na noc rano przeprowadzona diagnostyka i niestety nic nie wyszło niepokojącego , jedyna rzecz która była poprawiona to korekta wtrysku na 4 cylindrze teraz wartość 0.2 reszta ma po 0.
I tu nasuwa się pytanie czy wtryski to może być przyczyna nierównej pracy na zimnym ?
I tu nasuwa się pytanie czy wtryski to może być przyczyna nierównej pracy na zimnym ?
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Nierówna praca silnika
Oczywiście, że wtryski mogą być przyczyną takiego stanu rzeczy. Jedna z podstawowych przyczyn nierównej pracy silnika to właśnie wtryski.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 1 cze 2018, o 14:22
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Nierówna praca silnika
Próba przelewowa zrobiona niema zastrzeżeń.
Wyciągać wtryski i na maszynę?
Wyciągać wtryski i na maszynę?
Re: Nierówna praca silnika
Witam. Jestem nowy.
Tez mam ten sam problem co koledzy z nie rowna praca silnika.
Wyczytałem gdzieś w necie ze to może być oring od pompy oleju . Próbował ktoś wymienić go. ???
Tez mam ten sam problem co koledzy z nie rowna praca silnika.
Wyczytałem gdzieś w necie ze to może być oring od pompy oleju . Próbował ktoś wymienić go. ???
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 1 cze 2018, o 14:22
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Nierówna praca silnika
A więc tak
Wymieniony zawór ciśnienia na listwie , zawór ciśnienia na pompie , czujnik temp zew , czujnik temp silnika , czujnik ciśnienia w kolektorze wyczyszczony egr , wyczyszczona przepustnica , kolektor w miarę czysty i NIC nadal chwile po odpaleniu obroty spadają i czuć na budzie wibracje .
Może ma ktoś pomysł co to może być może warto powalczyć z mapą może to wina aktualizacji ?
Wymieniony zawór ciśnienia na listwie , zawór ciśnienia na pompie , czujnik temp zew , czujnik temp silnika , czujnik ciśnienia w kolektorze wyczyszczony egr , wyczyszczona przepustnica , kolektor w miarę czysty i NIC nadal chwile po odpaleniu obroty spadają i czuć na budzie wibracje .
Może ma ktoś pomysł co to może być może warto powalczyć z mapą może to wina aktualizacji ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 00:32
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Telford UK
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Nierówna praca silnika
Witam. Posiadam 2.0 CDTI 160 KM Z 2012R. OD Jakiegoś czasu mam problem z pływający obrotami na zimnym silniku. Trwa to max minute i później wszystko się stabilizuje a co najlepsze to ten problem nie zdarza się za każdym razem przy odpaleniu. Zazwyczaj jest to co drugi raz. Może ktoś już się spotkał z czymś takim.
- bartekb
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 8 lis 2018, o 11:00
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Sieradz
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 4 gru 2018, o 14:20
- Auto: Opel Isignia 2.0CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Łódź
Re: Nierówna praca silnika
Witam wszystkich przyłączam się do problemu. U mnie raz na jakiś czas zanim silnik się rozgrzeje na wolnych obrotach falowanie i stukanie jak na filmie (trzeba przygłośnić):
Dodano po 1 minucie 36 sekundach:
Witam wszystkich przyłączam się do problemu. U mnie raz na jakiś czas zanim silnik się rozgrzeje na wolnych obrotach falowanie i stukanie jak na filmie (trzeba przygłośnić):
Dodano po 1 minucie 36 sekundach:
Witam wszystkich przyłączam się do problemu. U mnie raz na jakiś czas zanim silnik się rozgrzeje na wolnych obrotach falowanie i stukanie jak na filmie (trzeba przygłośnić):
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Nierówna praca silnika
Większość to ma. Spróbuj Monzol 5C lub inny dodatek do diesli. Powinien wyciszyć pracę silnika oraz zminimalizować falowanie.
Jeśli to nie pomoże, to trzeba się zająć zaworem/regulatorem ciśnienia na pompie CR lub w dalszej części samą pompą. Regulator/zawór polecam najpierw wyjąć i przeczyścić siteczko. Załączam zdjęcie jak u mnie tu siteczko wyglądało (niestety ostrość słabo złapało... Ale wąsiki do okoła widać).
Jeśli to nie pomoże, to trzeba się zająć zaworem/regulatorem ciśnienia na pompie CR lub w dalszej części samą pompą. Regulator/zawór polecam najpierw wyjąć i przeczyścić siteczko. Załączam zdjęcie jak u mnie tu siteczko wyglądało (niestety ostrość słabo złapało... Ale wąsiki do okoła widać).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)