--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

ODPOWIEDZ
Piernik89
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 4 lut 2022, o 08:21
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Radzionków

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Piernik89 » 14 cze 2023, o 14:03

Jestem już umówiony na diagnostykę tego problemu z MAF. Co do DPF'a po regeneracji wypala się bardzo często - obserwuję to w OPL Monitor. DPF zapełnia się w około 200km, wypala się do 25-27%. Czy to jest normalne, czy niepokojące ? Nie chciałbym całego życia spędzić na monitorowaniu poziomu DPF'a w aplikacji i starać się, aby przejść przez wypalanie w warunkach autostradowych...

Kotin44
Użytkownik
Posty: 202
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Kotin44 » 14 cze 2023, o 14:16

Zbyt szybko się zapełnia,ale co się dziwić skoro przepływomierz melduje że jest problem z tlenem...

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Radek84 » 20 cze 2023, o 10:11

Jakie masz wskazania z pracy EGRa?

Piernik89
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 4 lut 2022, o 08:21
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Radzionków

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Piernik89 » 22 cze 2023, o 06:47

Raczej niskie, od 0 do 40% przy spokojnej jeździe.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Radek84 » 22 cze 2023, o 08:09

Szukaj nieszczelności w dolocie

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2350
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: dare50 » 23 cze 2023, o 07:37

No niestety panujące temperatury i jazda wokół komina robią swoje z zasięgiem napełniania DPF-a, ale przynajmniej dobrze się wypalił jak na miasto
Screenshot_20230622_162640.jpg
Screenshot_20230622_161927.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Lokomada
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 15 paź 2017, o 20:58
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Stargard

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Lokomada » 3 lip 2023, o 07:53

Mój DPF w lecie też zawsze jakoś często się wypala, aż zacząłem to monitorować w aplikacji DPF Monitor Lite. Co mnie zaskakuje to fakt, że wypalać zaczyna nie przy 90% kilku procentach ostatnio, tylko przy ok 55% zapełnienia. W piątek przepalałem DPF - wypalił się do 35%. Dziś rano jadąc do pracy znów się załączył i to przy 59% zapełnieniu oraz po zrobieniu tylko 173 km od piątku, wyjechałem poza miasto, dało się pocisnąć na krajówce i wypaliłem do 25% wg aplikacji. Czy to normalne że tak często się rozpoczyna cykl wypalania? i dodatkowo przy niespełna 60% zapełnieniu? W okresach zimniejszych zawsze się to rozpoczynało przy przekroczeniu ~95%

Lokomada
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 15 paź 2017, o 20:58
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Stargard

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Lokomada » 6 lip 2023, o 18:37

Dziś mi się włączył tryb awaryjny i komunikat awaria auta skontaktuj się z serwisem. Mam błąd P2453 5A. Porażka a we wtorek miałem jechać na wakacje

albert1978
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 10 lut 2018, o 19:53
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Piaseczno
Postawił piwo: 3 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: albert1978 » 12 lip 2023, o 08:17

Lokomada pisze:
3 lip 2023, o 07:53
Mój DPF w lecie też zawsze jakoś często się wypala, aż zacząłem to monitorować w aplikacji DPF Monitor Lite. Co mnie zaskakuje to fakt, że wypalać zaczyna nie przy 90% kilku procentach ostatnio, tylko przy ok 55% zapełnienia. W piątek przepalałem DPF - wypalił się do 35%. Dziś rano jadąc do pracy znów się załączył i to przy 59% zapełnieniu oraz po zrobieniu tylko 173 km od piątku, wyjechałem poza miasto, dało się pocisnąć na krajówce i wypaliłem do 25% wg aplikacji. Czy to normalne że tak często się rozpoczyna cykl wypalania? i dodatkowo przy niespełna 60% zapełnieniu? W okresach zimniejszych zawsze się to rozpoczynało przy przekroczeniu ~95%
Podpinam się , też tak mam co może być przyczyną

Dodano po 2 minutach 35 sekundach:
Witam może ktoś ma namiar na sprawdzony warsztat w Warszawie na EGR i DPF usunięcie z pełnym programowaniem

Dodano po 50 minutach 13 sekundach:
Witam może ktoś ma namiar na sprawdzony warsztat w Warszawie na EGR i DPF usunięcie z pełnym programowaniem

Lokomada
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 15 paź 2017, o 20:58
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Stargard

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Lokomada » 12 lip 2023, o 22:41

U mnie wymiana czujnika różnicy ciśnienia DPF chyba pomogła. Aczkolwiek znów mi się włączyło wypalanie przy 55%, potem na następny dzień ruszyłem w trasę na autostradzie wypalanie włączyło się po ok 450 km (czyli już nie po ok 100 km) i zapełnieniu 64%, filtr się tym razem wypalił ładnie bo do 11%. Błędu czujnika już nie mam, natomiast cała trasę jechałem i co jakiś czas przy przyspieszaniu pojawia mi się komunikat awaria pojazdu... i błąd P2282, auto na kilka sekund traci moc, błąd kasuje i tak pokonałem te 650 km. Jutro czeka mnie wizyta u mechanika niech sprawdzi m. in rure turbo, bo czeka mnie niebawem powrót do domu

Troll32
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 23 lip 2023, o 15:51
Auto: astra
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Troll32 » 24 lip 2023, o 10:29

Witam!
Panowie mam yten sam problem tyle że z astrą 20DTH 160km. Rano po dojeździe do pracy i wyłączeniu auta zorientowałem się po zapachu że przerwałem proces wypalania pdf. Gdy ponownie włączyłem auto po robocie wyświetlił się znajomy "kontakt z serwisem". Wypalenie dpf na było poziome 61%. Sprawdziłem błędy: P2453 oraz P2458. O ile drugi można wykasować to P2453 już nie. Auto straciło moc kompletnie. Pomyślałem ze to przez przerwanie procesu wypalania więc hulaj dusza na autostradę. Rozpędziłem auto z trudem do 120 i obroty między 2500 a 3000. Jednak mimo to nie nastąpiło wypalanie dpf. Obecnie mam 98% zapełnienia dpf. Auto dopiero w środę do serwisu umówione. Czy zablokowanie procesu wypalania spowodowane jest owym błędem którego nie można usunąć?

Kotin44
Użytkownik
Posty: 202
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Kotin44 » 24 lip 2023, o 13:50

Nie usuniesz tego błędu puki nie przeprowadzisz adaptacji czujnika

Troll32
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 23 lip 2023, o 15:51
Auto: astra
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Troll32 » 24 lip 2023, o 16:07

Dzięki za odp. Czyli komputer po przerwanym wypalaniu mógł nie rozpoznać czujnika? Dodam , że 2014r był on wymieniany.

Kotin44
Użytkownik
Posty: 202
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Kotin44 » 24 lip 2023, o 20:46

Tak to jakoś działa...
Troszkę dziwne rozwiązanie,ale uczące że nie wolno przerywać tego procesu...

mikcze
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 21 wrz 2021, o 10:34
Auto: sports tourer
Rok produkcji: 2014
Miasto: Września

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mikcze » 19 wrz 2023, o 19:38

Lokomada pisze:
6 lip 2023, o 18:37
Dziś mi się włączył tryb awaryjny i komunikat awaria auta skontaktuj się z serwisem. Mam błąd P2453 5A. Porażka a we wtorek miałem jechać na wakacje
Hej. Jak rozwiązałeś problem?

Lokomada
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 15 paź 2017, o 20:58
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Stargard

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Lokomada » 19 wrz 2023, o 21:33

mikcze pisze:
19 wrz 2023, o 19:38
...
Wymiana czujnika różnicy ciśnienia rozwiązała problem z tym błędem. Dodatkowo zaraz po tym okazało się że mam lekko dziurawą gumową rurę turbo. Jej wymiana i problemy z wypalaniem dpf ustały. Prawdopodobnie przez nieszczelną rurę powstały problemy z wypalaniem i uszkodzenie czujnika różnicy ciśnienia
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2023, o 22:15 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.

Przemoo
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 3 sie 2023, o 21:13
Auto: Opel
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Częstochowa

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Przemoo » 24 wrz 2023, o 08:55

Witam
Mam problem z rozpoczynającym się wypalaniem przy około 50%-60% i tylko w cieplejsze dni. Gdy jest do 16 stopni I powyżej 31 działa normalnie, ale gdy jadę już np w temperaturze 25 stopni to ciśnienie w dpf wzrasta już szybciej nawet na autostradzie. Żadnych błędów nie ma, nie traci mocy i nic sie nie dzieje oprócz tego wcześniejszego wypalania. Zawsze było to od 80% zapełnienia. Była robiona adaptacja czujnika ciśnień i nic to nie pomogło. Wymieniłem wtedy na nowy I dalej to samo. Mechanicy nie wiedzą co jest przyczyną. Czy może to być jakaś niewidpczna nieszczelnośc turbo tak jak w przypadku wyżej? Nie mam już pomysłu, a dzieje się to tak jak egr pracuje inaczej w cieplejsze dni, ale zawsze było w porządku i wypalania startowały od 80%, już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Ktoś ma jakiś pomysł?

Awatar użytkownika
fuli
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Polska
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: fuli » 24 wrz 2023, o 18:37

Mój uwieczniony rekord, bo wydaje mi się, że miałem już ponad 1300km, gdy wyskoczyło mi sporo jazdy autostradami akurat. A i 1% też widziałem ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8986
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 24 wrz 2023, o 18:46

Co widziałeś i nie pokazałeś się nie liczy :lol:
Tylko ja pokazałem 1 % 8-)

mikcze
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 21 wrz 2021, o 10:34
Auto: sports tourer
Rok produkcji: 2014
Miasto: Września

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mikcze » 25 wrz 2023, o 11:06

Lokomada pisze:
19 wrz 2023, o 21:33
mikcze pisze:
19 wrz 2023, o 19:38
...
Wymiana czujnika różnicy ciśnienia rozwiązała problem z tym błędem. Dodatkowo zaraz po tym okazało się że mam lekko dziurawą gumową rurę turbo. Jej wymiana i problemy z wypalaniem dpf ustały. Prawdopodobnie przez nieszczelną rurę powstały problemy z wypalaniem i uszkodzenie czujnika różnicy ciśnienia
Więc napiszę dla potomnych o moim przypadku.
Najpierw zbyt częste wypalanie dpf. Potem błąd czujnika i przechodzenie w tryb "pojazd wkrótce". Wymieniłem Czujnik różnicy ciśnień i przyuczylem (chyba nieprawidłowo bo nie zmieniła się wartość zapełnienia dpf na około 70% a powinna). Błędy zniknęły i auto jeździło ok ale nadal co 100km wypalało dpf. Po około 500 km znowu tryb awaryjny. Czytając wiele tematów trafiłem na problem nieszczelnosci. Poszedłem sprawdzić co pod maską piszczy a tam dziura w rurze turbo. Po wymianie rury i ponownej adaptacji czujnika wszystko jest ok.

Dodano po 16 sekundach:
Lokomada pisze:
19 wrz 2023, o 21:33
mikcze pisze:
19 wrz 2023, o 19:38
...
Wymiana czujnika różnicy ciśnienia rozwiązała problem z tym błędem. Dodatkowo zaraz po tym okazało się że mam lekko dziurawą gumową rurę turbo. Jej wymiana i problemy z wypalaniem dpf ustały. Prawdopodobnie przez nieszczelną rurę powstały problemy z wypalaniem i uszkodzenie czujnika różnicy ciśnienia
Więc napiszę dla potomnych o moim przypadku.
Najpierw zbyt częste wypalanie dpf. Potem błąd czujnika i przechodzenie w tryb "pojazd wkrótce". Wymieniłem Czujnik różnicy ciśnień i przyuczylem (chyba nieprawidłowo bo nie zmieniła się wartość zapełnienia dpf na około 70% a powinna). Błędy zniknęły i auto jeździło ok ale nadal co 100km wypalało dpf. Po około 500 km znowu tryb awaryjny. Czytając wiele tematów trafiłem na problem nieszczelnosci. Poszedłem sprawdzić co pod maską piszczy a tam dziura w rurze turbo. Po wymianie rury i ponownej adaptacji czujnika wszystko jest ok.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”