Wypalanie też ruszało Ci wtedy np od 50% zapełnienia? U mnie nie ma żadnych błędów i dzieje się tak tylko w ciepłe dni.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 3 sie 2023, o 21:13
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Częstochowa
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2023, o 00:52 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 23 kwie 2020, o 20:54
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Konin
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Ja mam EGR wyprogramowany a i tak apka pokazuje jakieś tam wartości
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 23 kwie 2020, o 20:54
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Konin
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Kontaktowałem się z gościem powiedział mi,że EGR został wyrzucony ale komputer pokazuje przekłamane wartości czyli tak jakby fikcyjne procenty
- fuli
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Dobra na razie dystans , bo po nim wypaliło się do 3%.mazmarcin pisze:Co widziałeś i nie pokazałeś się nie liczy
Tylko ja pokazałem 1 %
Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Też się nie liczy bo to nie jest IA i robicie burdel, dlaczego nie piszecie w dziale IB, przecież to całkiem inaczej wypala
- fuli
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
W zasadzie racja. Mój błąd
Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9022
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Odpowiednik tego silnika tylko słabszy był dostępny w IA.
Znowu się włączył tryb Ranger
Znowu się włączył tryb Ranger
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 1 lis 2023, o 19:31
- Auto: OZ
- Kod silnika: B16DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Olsztyn
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Cześć mam pytanie.
Po wypaleniu dpf auto wrzuca błąd p0421- błąd katalizatora. Silnik b16dth.
Zapełnienie dochodzi do 80% i rozpoczyna wypalanie ale niestety nie robi go do końca. Mimo wyjechania na eskę i jazdy 130km/h 2800obr. kilkukrotnie przerywa i inicjuje na nowo wypalanie. Kończy na 31% po 26km jazdy ze stałą prędkością i włączaniem wypalenia łącznie 5razy.
Samochód po regeneracji turbo 10tys km temu, bo zupelnie zapachalo katalizator i wywaliło wąż dolotu powietrza. Wymieniony czujnik różnicy ciśnień i termostat w ASO. Ostatnio wymieniony drugi czujnik temperatury spalin. Słychać lekkie gwizdanie turbo- mechanik mówi że to zmienna geometria... w nowym turbo ??
Przy wypalaniu egt1 skacze od 660 do 770 stopni, osiąga wysoką i spada do niskiej i tak w koło non stop. Temperatura wypalania max 584stopnie. Po 25km od wypalania poziom zapelnienia z 31 skoczył do 40%, 9% w 25km coś szybko.
I najciekawsze... ostatnie poprawne wypalenie pokazuje na ponad 8600km temu... wtedy był całkiem wyprogramowany i wgrany na nowo dpf bo w międzyczasie wrzucało non stop komunikat "filtr sadzy pełen kontynuj jazdę..." a mimo komunikatu czy to na trasie czy w mieście spalanie 0.7L i bez problemu na skrzyżowaniach działał start/stop.
Pomocy...
Po wypaleniu dpf auto wrzuca błąd p0421- błąd katalizatora. Silnik b16dth.
Zapełnienie dochodzi do 80% i rozpoczyna wypalanie ale niestety nie robi go do końca. Mimo wyjechania na eskę i jazdy 130km/h 2800obr. kilkukrotnie przerywa i inicjuje na nowo wypalanie. Kończy na 31% po 26km jazdy ze stałą prędkością i włączaniem wypalenia łącznie 5razy.
Samochód po regeneracji turbo 10tys km temu, bo zupelnie zapachalo katalizator i wywaliło wąż dolotu powietrza. Wymieniony czujnik różnicy ciśnień i termostat w ASO. Ostatnio wymieniony drugi czujnik temperatury spalin. Słychać lekkie gwizdanie turbo- mechanik mówi że to zmienna geometria... w nowym turbo ??
Przy wypalaniu egt1 skacze od 660 do 770 stopni, osiąga wysoką i spada do niskiej i tak w koło non stop. Temperatura wypalania max 584stopnie. Po 25km od wypalania poziom zapelnienia z 31 skoczył do 40%, 9% w 25km coś szybko.
I najciekawsze... ostatnie poprawne wypalenie pokazuje na ponad 8600km temu... wtedy był całkiem wyprogramowany i wgrany na nowo dpf bo w międzyczasie wrzucało non stop komunikat "filtr sadzy pełen kontynuj jazdę..." a mimo komunikatu czy to na trasie czy w mieście spalanie 0.7L i bez problemu na skrzyżowaniach działał start/stop.
Pomocy...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 997
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
raczej na tym bym się skupił jako na potencjalnej przyczynie problemów
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 1 lis 2023, o 19:31
- Auto: OZ
- Kod silnika: B16DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Olsztyn
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Tylko ze wcześniej przed tym wyprogramowaniem bylo to samo, wypalał sie co 30-40km, potrafił grzać szybę od razu po odpaleniu auta i spalanie na 2,1L/h.
Po wgraniu na nowo dopiero wymienione czujniki termostat i cała reszta. Teraz wypala co 120-140km i poza p0421 wracającym notorycznie nie ma żadnych innych błędów.
Co masz na myśli pisząc "szukał przyczyny", od czego zacząć? Gwizd turbo będący niemalże od początku po włożeniu po regeneracji teraz sie nasilający?
Po wgraniu na nowo dopiero wymienione czujniki termostat i cała reszta. Teraz wypala co 120-140km i poza p0421 wracającym notorycznie nie ma żadnych innych błędów.
Co masz na myśli pisząc "szukał przyczyny", od czego zacząć? Gwizd turbo będący niemalże od początku po włożeniu po regeneracji teraz sie nasilający?
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9022
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Sam dpf od siebie się nie psuje. Zawsze przyczyną jego awarii jest jakaś usterka silnika lub zaniedbanie użytkownika.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 1 lis 2023, o 19:31
- Auto: OZ
- Kod silnika: B16DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Olsztyn
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Absolutnie nie twierdzę że zepsuł się sam, szukam pomocy w znalezieniu rozwiązania problemu. Sęk w tym że dpf wygląda dobrze. Sprawdzany kamerą, wrzucony w tester czy nie trzeba wyprać, wszystko ok
Ostatnio zmieniony 1 lis 2023, o 21:41 przez ras88, łącznie zmieniany 1 raz.
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 997
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
to już raczej nieaktualne - wcześniej nie napisałeś że problem istniał przed tą modyfikacją (reset dpf)
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 1 lis 2023, o 19:31
- Auto: OZ
- Kod silnika: B16DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Olsztyn
-
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Pokaż co mówią sondy lampda - oby to one były powodem twojego problemu...
Pokaż jeszcze co mówi przepływomierz skoro turbina jest zregenerowana...
DPF oglądałeś z obu stron?
Pokaż jeszcze co mówi przepływomierz skoro turbina jest zregenerowana...
DPF oglądałeś z obu stron?
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 1 lis 2023, o 19:31
- Auto: OZ
- Kod silnika: B16DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Olsztyn
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Później zrobię odczyty i podrzucę.
A powiedz mi tak. Po poście wyżej zacząłem analizować od kiedy mam ten problem i skąd 8685km od ostatniego wypalania i znalazłem coś takiego że z dokładnością ok10km od tego czasu w aucie był wymieniony egr wraz z chłodniczką na używkę- bo wowczas obecny mechanik stwierdził że wina leży po stronie egr. Wtedy pierwszy raz pojawił się błąd p0421 i komunikat o zapchanym dpf.
Wcześniej tak jak wspomniałem auto miało problem z częstym wypalaniem dpf- co 20-30km aż pewnego razu na trasie zatkało go tak że wywaliło gumowy wąż od turbo. Diagnoza była taka że całkiem zatkało kata zero drożności.
Zregenerowane turbo,
Zregenerowany kat,
wyprany dpf.
Po założeniu auto nadal często się wypalało, wymieniony wspomniany egr na używkę, zaczęły się problemy z błędami katalizatora i częstym komunikatem 'filtr sadzy pełen'. Sprawdzone wszystkie aktualizacje softa, wgrany soft na nowo od zera, zero poprawy.
1. Wymieniony czujnik różnicy ciśnień w aso bo podobno był pęknięty.
2. Wymieniony termostat tez w aso bo grzał tylko do 81stopni
3. Wymieniony drugi czujnik temperatury spalin.
Auto przestało wypalać sie co 20-30km, wypala co 100-120 ale każde wypalanie jest w trakcie przerwyane 3-5razy i ponawiane.
Tak dpf był sprawdzany z obu stron.
Dodano po 1 godzinie 29 minutach 25 sekundach:
Odczyty. Chyba te które chciałeś- jeśli nie to mnie popraw proszę i naprowadź
A powiedz mi tak. Po poście wyżej zacząłem analizować od kiedy mam ten problem i skąd 8685km od ostatniego wypalania i znalazłem coś takiego że z dokładnością ok10km od tego czasu w aucie był wymieniony egr wraz z chłodniczką na używkę- bo wowczas obecny mechanik stwierdził że wina leży po stronie egr. Wtedy pierwszy raz pojawił się błąd p0421 i komunikat o zapchanym dpf.
Wcześniej tak jak wspomniałem auto miało problem z częstym wypalaniem dpf- co 20-30km aż pewnego razu na trasie zatkało go tak że wywaliło gumowy wąż od turbo. Diagnoza była taka że całkiem zatkało kata zero drożności.
Zregenerowane turbo,
Zregenerowany kat,
wyprany dpf.
Po założeniu auto nadal często się wypalało, wymieniony wspomniany egr na używkę, zaczęły się problemy z błędami katalizatora i częstym komunikatem 'filtr sadzy pełen'. Sprawdzone wszystkie aktualizacje softa, wgrany soft na nowo od zera, zero poprawy.
1. Wymieniony czujnik różnicy ciśnień w aso bo podobno był pęknięty.
2. Wymieniony termostat tez w aso bo grzał tylko do 81stopni
3. Wymieniony drugi czujnik temperatury spalin.
Auto przestało wypalać sie co 20-30km, wypala co 100-120 ale każde wypalanie jest w trakcie przerwyane 3-5razy i ponawiane.
Tak dpf był sprawdzany z obu stron.
Dodano po 1 godzinie 29 minutach 25 sekundach:
Odczyty. Chyba te które chciałeś- jeśli nie to mnie popraw proszę i naprowadź
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Wiesz,z mojego punktu widzenia,Twoim problemem nie jest to że apka podlicza Ci dystans,tylko problemem jest zakończenie wypalania na poziomie 30%
Bład dotyczy nagrzewania DPF , ale tylko kierunek poszukiwań...
Puki co uczepię się błedu jaki jest wygenerowany.
Wykonaj odczyt napięcia sond - na wolnych obrotach oraz podczas jazdy-zobaczymy co pokaże.
EGR nie ma nic wspólnego z tym błedem.
Ciekaw jestem jak wyglądał stery EGR , ale pewnie nie posiadasz żadnych fotek...
Bład dotyczy nagrzewania DPF , ale tylko kierunek poszukiwań...
Puki co uczepię się błedu jaki jest wygenerowany.
Wykonaj odczyt napięcia sond - na wolnych obrotach oraz podczas jazdy-zobaczymy co pokaże.
EGR nie ma nic wspólnego z tym błedem.
Ciekaw jestem jak wyglądał stery EGR , ale pewnie nie posiadasz żadnych fotek...
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 1 lis 2023, o 19:31
- Auto: OZ
- Kod silnika: B16DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Olsztyn
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
A to nie jest tak że on wypala do tego 30% dlatego ze ma niespełnione jakieś warunki i to wypalanie jest przerywane a nie ciągłe??
Nie mam zdjęcia i do końca nie jestem pewien słuszności jego wymiany bo ówczesny mechanik więcej mówił niż robił i śmiem twierdzić że mogło dojść do tego że ten egr który zamontował nawet go nie sprawdził i jest uszkodzony.
Niedługo kolejne wypalanie bo juz mam ponad 50% więc zrobie je na podglądzie z opl dpf monitor bo może nie zamyka egr'u. Wczesniej odczyty sprawdzałem na car scanner ale bez widoku egr.
W ogóle mam wrażenie że ten egr wariuje bo wczoraj przy rozruchu i 40st. potrafił mieć 40-50% otwarcia. I tu pytanie. Przy jakiej temperaturze powinien zacząć go otwierać? I w jakim momencie powinna rosnąć i maleć wartość otwarcia w czasie jazdy?
Błąd teoretycznie dotyczy katalizatora- tak mówi opis... Da się go wykasować i wraca od razu po pierwszej próbie wypalenia dpf, nawet jeżeli tych prób jest 4-5.
A sondy na postoju i w czasie wystarczy ten odczyt co wysłałem? Ten z wczoraj był tylko zaraz po odpaleniu auta. Czy o jakis inny Ci chodzi?
Nie mam zdjęcia i do końca nie jestem pewien słuszności jego wymiany bo ówczesny mechanik więcej mówił niż robił i śmiem twierdzić że mogło dojść do tego że ten egr który zamontował nawet go nie sprawdził i jest uszkodzony.
Niedługo kolejne wypalanie bo juz mam ponad 50% więc zrobie je na podglądzie z opl dpf monitor bo może nie zamyka egr'u. Wczesniej odczyty sprawdzałem na car scanner ale bez widoku egr.
W ogóle mam wrażenie że ten egr wariuje bo wczoraj przy rozruchu i 40st. potrafił mieć 40-50% otwarcia. I tu pytanie. Przy jakiej temperaturze powinien zacząć go otwierać? I w jakim momencie powinna rosnąć i maleć wartość otwarcia w czasie jazdy?
Błąd teoretycznie dotyczy katalizatora- tak mówi opis... Da się go wykasować i wraca od razu po pierwszej próbie wypalenia dpf, nawet jeżeli tych prób jest 4-5.
A sondy na postoju i w czasie wystarczy ten odczyt co wysłałem? Ten z wczoraj był tylko zaraz po odpaleniu auta. Czy o jakis inny Ci chodzi?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.