--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Puszczyk
Klubowicz
Posty: 68
Rejestracja: 10 lip 2018, o 13:33
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2014
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Puszczyk » 6 mar 2019, o 20:06

Ping pisze:
6 mar 2019, o 18:03
Puszczyk pisze:Dystans masz duży ale wypalania jeszcze nie masz więc jaki rekord? Będziesz miał rekord jak regeneracja zakończy się wynikiem poniżej 5%.

U mnie dzisiaj po odpaleniu auta zapaliła się kontrolka DPF. Pomyślałem że zaczęło się wypalanie więc włączyłem aplikację a tu 64% zapełnienia DPF ale kontrolka nadal świeci. Przymierzałem się do wyjechania z garażu i kiedy wróciłem do auta kontrolka zgasła a zużycie paliwa spadło z 1,1-08. Co to było?
W Insignii nie ma kontrolki od DPFu.
Jezeli włączyła ci się dioda zamontowana do lusterka to znaczy że włączyło się ogrzewanie, odszranianie szyby i lusterek.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Pisząc kontrolka miałem na myśli diodę podpiętą pod lusterko. Rzecz w tym że gdy samoczynnie włącza się odszranianie, to równocześnie zapala się podpięta dioda i kontrolka na klawiszu. Zwykle rano jak wyjeżdżam to mi się uruchamia odszranianie, które zwykle wyłączam klawiszem i gaśnie mi dioda przy lusterku i kontrolka na klawiszu. Dzisiaj zapaliła się sama dioda a klawisz wyłącznika nie był podświetlony i nie mogłem zgasić diody wyłącznikiem odszraniania.
Przy okazji zapytam o wskażniki na apce. Ciśnienie oleju i EGR nie pokazują wartości a turbo na wolnych obrotach pokazuje 87. Czy wszystko jest ok. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8971
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 6 mar 2019, o 20:13

Na wolnych pokazuje ciśnienie atmosferyczne . Żeby pokazywało ciśnienie oleju musi być czujnik 3 pinowy. Co do egr to zmień odczyt na szybki albo b. szybki

Awatar użytkownika
Puszczyk
Klubowicz
Posty: 68
Rejestracja: 10 lip 2018, o 13:33
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2014
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Puszczyk » 6 mar 2019, o 21:42

Dzięki za podpowiedz. Pozdrawiam

belfegor
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 4 mar 2019, o 23:46
Auto: insignia A kombi
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: nieduże

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: belfegor » 18 mar 2019, o 16:09

Panowie, może mi ktoś podpowiedzieć, czy w Astrze J diodę mogę podpiąć pod lusterko tak samo, jak w Insigni?

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: P405 » 18 mar 2019, o 16:09

Tak

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


belfegor
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 4 mar 2019, o 23:46
Auto: insignia A kombi
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: nieduże

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: belfegor » 18 mar 2019, o 16:34

Dzięki

Awatar użytkownika
Puszczyk
Klubowicz
Posty: 68
Rejestracja: 10 lip 2018, o 13:33
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2014
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Puszczyk » 25 mar 2019, o 16:46

Puszczyk pisze:
6 mar 2019, o 20:06
Ping pisze:
6 mar 2019, o 18:03
Puszczyk pisze:Dystans masz duży ale wypalania jeszcze nie masz więc jaki rekord? Będziesz miał rekord jak regeneracja zakończy się wynikiem poniżej 5%.

U mnie dzisiaj po odpaleniu auta zapaliła się kontrolka DPF. Pomyślałem że zaczęło się wypalanie więc włączyłem aplikację a tu 64% zapełnienia DPF ale kontrolka nadal świeci. Przymierzałem się do wyjechania z garażu i kiedy wróciłem do auta kontrolka zgasła a zużycie paliwa spadło z 1,1-08. Co to było?
W Insignii nie ma kontrolki od DPFu.
Jezeli włączyła ci się dioda zamontowana do lusterka to znaczy że włączyło się ogrzewanie, odszranianie szyby i lusterek.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Pisząc kontrolka miałem na myśli diodę podpiętą pod lusterko. Rzecz w tym że gdy samoczynnie włącza się odszranianie, to równocześnie zapala się podpięta dioda i kontrolka na klawiszu. Zwykle rano jak wyjeżdżam to mi się uruchamia odszranianie, które zwykle wyłączam klawiszem i gaśnie mi dioda przy lusterku i kontrolka na klawiszu. Dzisiaj zapaliła się sama dioda a klawisz wyłącznika nie był podświetlony i nie mogłem zgasić diody wyłącznikiem odszraniania.
Przy okazji zapytam o wskażniki na apce. Ciśnienie oleju i EGR nie pokazują wartości a turbo na wolnych obrotach pokazuje 87. Czy wszystko jest ok. Pozdrawiam
Ponieważ nikt oprócz Pinga nie włączył się do tematu, więc ponownie proszę o opinię. Ping w swojej powyższej opinii nie do końca miał rację a właściwie to chyba ja nie do końca jasno sprawę opisałem, gdyż podpięta pod lusterko dioda zapala się wyłącznie wtedy kiedy:
a,-ma się rozpocząć regeneracja DPF-u (i jest zapalona do końca
trwania regeneracji),
b,-przy automatycznym włączeniu odszraniania szyby i lusterek,
c,-przy ręcznym włączeniu odszraniania szyby i lusterek.
Przy automatycznym włączeniu się odszraniania zapala się kontrolka na klawiszu i równocześnie dioda podpięta pod lusterko. Podobnie jest przy ręcznym włączeniu klawiszem. Jednakże w obu przypadkach (ręcznym i automatycznym)możemy funkcję odszraniania wyłączyć klawiszem i dioda podpięta pod lusterko jak również kontrolka na klawiszu, zgaśnie.
W przypadku, który opisałem wyżej, pali się wyłącznie dioda podpięta pod lusterko i nie da się jej wyłączyć klawiszem bo nie było włączone odszranianie - ani ręcznie, ani automatycznie.
Poruszam ten problem, ponieważ kolejny raz miałem to zdarzenie. Dioda zapaliła się równocześnie z odpaleniem silnika, lusterka i szyba zrobiły się ciepłe, uruchomiłem aplikację nie gasząc silnika, temp. spalin po kilku minutach pracy silnika 150 st. temp. cieczy 45 st. Zapełnienie DPF-u 52%, więc nie ma mowy o regeneracji. Dodam jeszcze że pogoda piękna, ciśnienie wysokie wilgotność niska, więc również nie ma mowy o automatycznym odszranianiu. Ruszyłem w miasto i po kilkuset metrach dioda zgasła - podobnie było w poprzednich sytuacjach. Cieszę się więc że mam apkę Pinga i mogę sytuację kontrolować. Opisałem zdarzenie w miarę dokładnie aby ew. uspokoić tych, którzy mają diodę a nie mają jeszcze aplikacji. Zapalająca dioda pozostaje jednak nadal tajemnicą. A może ktoś już rozwiązał zagadkę. Pozdrawiam serdecznie Pinga i wszystkich forumowiczów.

autotech
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 16:44
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Łancut
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: autotech » 25 mar 2019, o 19:44

Witam serdecznie dołączam się do problemu zrobiło się cieplej i doda po odpaleniu świeci po około minucie gaśnie oczywiście szyba i lusterka ciepłe nie ma mowy o wypalaniu po sprawdzeniu systemów MDI brak DTC , działo się tak w poprzednim sezonie letnim no i przyszło jak pierwszy dzień wiosny😉

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: kecraminsignia » 25 mar 2019, o 21:15

Może jest ustawione na automat. Ja tak mam z klimą. Rano włącza się na chwilę klimą i po krótkim czasie się wyłącza. Na panelu nie widać że się włącza ale po zapachu już to czuć.

Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka


Kowi821
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 23 mar 2018, o 10:59
Auto: kowi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Kowi821 » 31 mar 2019, o 20:51

własnie o to chodziło ze od do masz tyle km.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8971
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 1 kwie 2019, o 19:07

Dzisiaj wypalanie w szczycie, długo trwało, czasami stało w miejscu a i tak wypaliło fajnie :-) Obrazek

Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Puszczyk
Klubowicz
Posty: 68
Rejestracja: 10 lip 2018, o 13:33
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2014
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Puszczyk » 1 kwie 2019, o 20:40

U mnie też dzisiaj było wypalanie.
Kiepsko bo w ciągu 8 minut przejechałem zaledwie 4km .
P.rozp. 90%
P.zak. 26%
Przebieg rozp. 340 km
Ilość przej.km. 4 km
czas reg. 8 min.
max. różn. ciśn. 13 kPa
Było to czwarte a może nawet piąte z kolei wypalanie w mieście.
Zastanawia mnie max różnica ciśnień bo mam średni wynik 10kPa
Jaki wynik powinien być?

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8971
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 1 kwie 2019, o 20:42

Jak mało ciśniesz ( a piszesz że w mieście) to mała różnica ciśnień jest.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: kecraminsignia » 1 kwie 2019, o 20:45

A co ja mam powiedzieć. Żona zabrała auto Obrazek
Obrazek

Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Puszczyk
Klubowicz
Posty: 68
Rejestracja: 10 lip 2018, o 13:33
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2014
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Puszczyk » 1 kwie 2019, o 21:33

mazmarcin pisze:
1 kwie 2019, o 20:42
Jak mało ciśniesz ( a piszesz że w mieście) to mała różnica ciśnień jest.
Jak tu cisnąć w korkach i przy robotach drogowych, które w Poznaniu na wszystkich Szczepankowskich ulicach trwają bo jest budowa kanalizacji. Pozdrawiam;MS

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: kecraminsignia » 4 kwie 2019, o 20:56

Trochę mnie martwi niskie ciśnienie oleju. Screen zrobiony na postoju po dłuższej trasie. Jeszcze takiego niskiego nie miałem 1.4 bara. Jak to wygląda u was? To jest wynik po około 250 km na postoju pod domem.
Druga sprawa zauważyłem że w czasie jazdy z prędkością (tak sprawdzałem) 140 km/h około 2300 obr/min. ciśnienie mocno skacze. Jest w przedziale 4-4.3 bara. Czasami 3.8-4.4 bara


Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka


Obrazek

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mcrace » 5 kwie 2019, o 05:18

Jeżeli zauważyłeś, że parametry się delikatnie pogorszyły, to może czas na wymianę oleju?

1.4bar na ciepłym i jałowym to raczej prawidłowy wynik.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: kecraminsignia » 5 kwie 2019, o 05:40

Olej wymieniłem miesiąc temu.
Wydaje mi się, że jeszcze nie miałem 1.4. z tego co pamiętam oscylowało w granicach 1.6-1.8.
Może dlatego że woda miała 98°C ?

Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka





Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mcrace » 5 kwie 2019, o 06:31

Temp wody to trochę mylne.

Fakt jest taki, że im cieplejszy olej tym bardziej "wodnisty" (?), a związku z tym niższe ciśnienie.

Najbardziej miarodajna była by temperatura oleju.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: kecraminsignia » 5 kwie 2019, o 06:54

Podejrzewa że temperatura oleju mogła być wyższa bo trochę pogoniłem się z innym autem tuż przed domem. Więc #mcrace to może być dobry.
Będę obserwował dalej. Zobaczymy.
Czy u was na aplikacji ciśnienie oleju podczas płynnej jazdy też skacze w granicach 0.5 bara?

Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”