Puszczyk pisze: ↑6 mar 2019, o 20:06
Ping pisze: ↑6 mar 2019, o 18:03
Puszczyk pisze:Dystans masz duży ale wypalania jeszcze nie masz więc jaki rekord? Będziesz miał rekord jak regeneracja zakończy się wynikiem poniżej 5%.
U mnie dzisiaj po odpaleniu auta zapaliła się kontrolka DPF. Pomyślałem że zaczęło się wypalanie więc włączyłem aplikację a tu 64% zapełnienia DPF ale kontrolka nadal świeci. Przymierzałem się do wyjechania z garażu i kiedy wróciłem do auta kontrolka zgasła a zużycie paliwa spadło z 1,1-08. Co to było?
W Insignii nie ma kontrolki od DPFu.
Jezeli włączyła ci się dioda zamontowana do lusterka to znaczy że włączyło się ogrzewanie, odszranianie szyby i lusterek.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Pisząc kontrolka miałem na myśli diodę podpiętą pod lusterko. Rzecz w tym że gdy samoczynnie włącza się odszranianie, to równocześnie zapala się podpięta dioda i kontrolka na klawiszu. Zwykle rano jak wyjeżdżam to mi się uruchamia odszranianie, które zwykle wyłączam klawiszem i gaśnie mi dioda przy lusterku i kontrolka na klawiszu. Dzisiaj zapaliła się sama dioda a klawisz wyłącznika nie był podświetlony i nie mogłem zgasić diody wyłącznikiem odszraniania.
Przy okazji zapytam o wskażniki na apce. Ciśnienie oleju i EGR nie pokazują wartości a turbo na wolnych obrotach pokazuje 87. Czy wszystko jest ok. Pozdrawiam
Ponieważ nikt oprócz Pinga nie włączył się do tematu, więc ponownie proszę o opinię. Ping w swojej powyższej opinii nie do końca miał rację a właściwie to chyba ja nie do końca jasno sprawę opisałem, gdyż podpięta pod lusterko dioda zapala się wyłącznie wtedy kiedy:
a,-ma się rozpocząć regeneracja DPF-u (i jest zapalona do końca
trwania regeneracji),
b,-przy automatycznym włączeniu odszraniania szyby i lusterek,
c,-przy ręcznym włączeniu odszraniania szyby i lusterek.
Przy automatycznym włączeniu się odszraniania zapala się kontrolka na klawiszu i równocześnie dioda podpięta pod lusterko. Podobnie jest przy ręcznym włączeniu klawiszem. Jednakże w obu przypadkach (ręcznym i automatycznym)możemy funkcję odszraniania wyłączyć klawiszem i dioda podpięta pod lusterko jak również kontrolka na klawiszu, zgaśnie.
W przypadku, który opisałem wyżej, pali się wyłącznie dioda podpięta pod lusterko i nie da się jej wyłączyć klawiszem bo nie było włączone odszranianie - ani ręcznie, ani automatycznie.
Poruszam ten problem, ponieważ kolejny raz miałem to zdarzenie. Dioda zapaliła się równocześnie z odpaleniem silnika, lusterka i szyba zrobiły się ciepłe, uruchomiłem aplikację nie gasząc silnika, temp. spalin po kilku minutach pracy silnika 150 st. temp. cieczy 45 st. Zapełnienie DPF-u 52%, więc nie ma mowy o regeneracji. Dodam jeszcze że pogoda piękna, ciśnienie wysokie wilgotność niska, więc również nie ma mowy o automatycznym odszranianiu. Ruszyłem w miasto i po kilkuset metrach dioda zgasła - podobnie było w poprzednich sytuacjach. Cieszę się więc że mam apkę Pinga i mogę sytuację kontrolować. Opisałem zdarzenie w miarę dokładnie aby ew. uspokoić tych, którzy mają diodę a nie mają jeszcze aplikacji. Zapalająca dioda pozostaje jednak nadal tajemnicą. A może ktoś już rozwiązał zagadkę. Pozdrawiam serdecznie Pinga i wszystkich forumowiczów.